Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Kozisoft1

Strony: [1] 2
1
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 16 Czerwca 2021, 17:54:11 »
Widzę, że im grafika lepsza to ludzie bardziej narzekają. Dziwne, że nikt nie marudził jak były czasy symulatora 2006-2008 :P
Trzeba się cieszyć z tego co jest a jak komuś nie pasuje to może zrobić lepsze:P

2
Bocznica / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 17 Lutego 2014, 17:36:34 »
Ok już nieważne, chciałem w wolnej chwili dla rozrywki potworzyć trasę, ale postaram sam się rozwiązać problemy, jeśli chodzi o pisownie, to naprawdę, zmęczony po pracy nie mam siły na to. Proszę bez komentarza. Nie było tematu.

Reg. zakazy 10.
Naucz się pisać, Twoje dosłownie trzeba jest mocno niepoważne, Twoich postów nie da się zrozumieć. Proszę poprawić błędy w tej wiadomości.
Benek


Żadne zmęczenie nie zwalnia Cię z przestrzegania zasad pisowni. Bocznica.
Benek

3
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 17 Lutego 2014, 12:35:08 »
Semafor tak się nazywa, a co do toru, to sprawdzę jak będzie po usunięciu tej nazwy.

  Dodano: 17 Lutego 2014, 15:53:28
No i "lipa z miodem", dalej nie działa, nie wiem od czego to zależy, że te same eventy wcześniej działały, a teraz nie. Szkoda że mam teraz mało czasu, bo dzieckiem się zajmuję i zamiast mieć frajdę z tworzenia, to od paru dni męczę się z eventami.

  Dodano: 17 Lutego 2014, 16:12:15
Dziwne zjawisko, tor o nazwie "tor1s" pod niego jest podpisany event no i semafory, jeśli dam inny semafor niż należący do tego toru, to wszystko działa, ale gdy dopiszę semafor należący do toru "tor1s" wszystko przestaje działać z eventów. Wie ktoś dla czego tak się dzieje?

Już wiem, jak daję inny sygnał to nic nie działa, musi być podany S2, S1, Ms1, Ms2, a inne sygnały nie działają na semaforach, przynajmniej u mnie. Tarcze powtarzające, jak dam Sp4, sygnał, to też nie działa.

4
Na warsztacie / Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« dnia: 15 Lutego 2014, 15:55:26 »
Tak, zgadza się:), toż to SIA Świnoujście, a następnie w Świnoujście Przytór, znajduje się SIB. Funkcjonuje także portowy rejon "SiP".

5
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 14 Lutego 2014, 17:48:04 »
Czy przy wstawianiu semaforów w 3d max, jest różnica jeśli je tylko wstawiamy, czy też kopiujemy przesuwając shiftem? event piszę tak jak zawsze, jednak na trasie osmkdp, nie działa mi :(, w kodzie chyba wszystko jest dobrze.A właśnie, semafory wstawiałem, a dopiero później nadawałem im nazwy w 3d max.

node -1 0 tor1s track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
6.12168 0.2 503.594  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.3333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.3333  //control vector 2
6.12168 0.2 603.594  0.0  //point 2
0
event1 start
velocity 20
endtrack
oraz
event start multiple 10.0 none tor1s s1_A_s10 zwr24- zwr31- endevent

6
Bocznica / Odp: Załączenie baterii, problem z dniem dzisiejszym
« dnia: 13 Lutego 2014, 21:36:27 »
Ok, działa, ale po kombinacji: "shift+j", "spacja", "shift+m", "shift+x" lok, się nie uruchamia. Do tej pory tak nie było.

  Dodano: 13 Lutego 2014, 22:05:08
Ok, działa Wsio. Dzięki i przepraszam za problem.

7
Bocznica / Załączenie baterii, problem z dniem dzisiejszym
« dnia: 13 Lutego 2014, 20:55:54 »
Hej, Do dnia dzisiejszego nie miałem z tym problemu. Nagle uruchamiam symulator, spalinową lokomotywę St45, uruchamiam po przez "shift + j" i tu pojawia się problem, buczy i nie da się tego wyłączyć. Ani "shift +m", ani też "spacja". Co może być nie tak?

8
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 13 Lutego 2014, 18:20:53 »
A takie pytanko jeszcze mi się nasunęło, dlaczego jak nakładam textury prawidłowo na samochód, dom, to w symulatorze są one do góry nogami?  A wszystkie standardowe z symulatora, w podglądzie w maxie, są obrócone, a w symulatorze wyświetlają się prawidłowo. Dziwne zjawisko...

9
Bocznica / Roślinność tworzona w 3dmax
« dnia: 13 Lutego 2014, 15:34:47 »
Hej, proszę o radę, jakim sposobem robić drzewa,krzaki i trawę w 3d max, tak aby nie obciążało to symulatora. Mam swoje drzewka, tylko jedno ma ok 30 tysięcy trójkątów.

10
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 13 Lutego 2014, 10:57:15 »
Ja w 3d max siedzę od paru lat, ale wygląda to tak że po dwa, trzy miesiące się bawiłem i przerwa, kolejne parę miesięcy. Więc za każdym razem uczę się od nowa, gdyż pamięć jest ulotna i zostaje tylko 20% tego co wcześniej się nauczyłem. Obecnie jestem bez pracy więc siedzę przy tym codziennie. po 10-12 godzin, bo to lubię. Ale ciężko coś robić gdy każdy ma pracę, rodzinę.

Edycja:

Racje ma Benek, jeśli chodzi o Facebook, ten portal upośledził społeczeństwo, w pewnym sensie. Ludzie zajmują się problemami nie swoimi, chodź mają dużo swoich i z nimi sobie nie radzą, a wolą zaśmiecać sobie głowę innymi ! Zamiast spędzać czas wolny na hobby rozrywkę, to wszystko przelewa się na portale społecznościowe, a no tak zapomniałem, coraz większe jest ograniczenie umysłowe i ludzie zapomnieli co to jest hobby, rozrywka.

11
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 13 Lutego 2014, 09:57:16 »
Szkoda, że realistki maszyny nie można przenieść do TRS'a, jakoś to połączyć. TRS zapewne ma większą popularność, ze względu graficznych, czasy są jakie są i ludzie starą grafikę zostawili z tyłu. Każdy chce aby miało to ręce i nogi, a bez dobrej grafiki to też nie frajda. No nic nie będę narzekać i dalej biorę się za pracę modelowania i tworzenia.

12
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 13 Lutego 2014, 09:05:53 »
Cały czas się uczę :), ale modele, które robię to na własny użytek do mojej trasy, a jeśli ktoś będzie chciał korzystać z moich dodatków, to nie ma problemu. Wiadomo, że aby zrobić ładny model auta, należy użyć bardzo wiele trójkątów. A to jest symulator kolei, więc nie ma co się skupiać na grafice otoczenia. Zastanawia mnie jeden fakt z TRS2004, graficy zrobili bardzo ładną roślinność, scenerie wyglądają realistycznie. Czy jest możliwość tak udoskonalić maszynę, czy też tego nie pociągnie i będą problemy z funkcjonowaniem?

13
Na warsztacie / Odp: Nowa fikcyjna trasa \"osmkdp\"
« dnia: 11 Lutego 2014, 19:15:28 »
Heh, takie modele, nie są trudne do stworzenia. W życiu nie chciał bym się szczycić czymś, czego nie zrobiłem. Modelowałem z boxa, używając Edge, Polygon, Ring, Loop, Chamfer, cut itd. Nigdy się nie przejmowałem dużą ilością siatek, gdyż mój sprzęt jeszcze mnie nie zawiódł. Jeśli jest ktoś z Lublina, to chętnie zapraszam, a chętnie udowodnię. swoje małe umiejętności. Potwierdzić to może mój drogi kolega Bart, który swojego czasu tworzył trasę Lublin. Z czystym sumieniem mówię, modele są w 100% moje, a textury ze stron takich jak CGfree textures.

  Dodano: 12 Lutego 2014, 23:57:49
Pierwsze screeny z mojej trasy.

14
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 12 Lutego 2014, 23:07:14 »
A oto efekty, jutro postaram się nałożyć to w miarę estetycznie. Teraz to wygląda jak złomik, może i takiego puszczę do maszyny hehe.

15
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 12 Lutego 2014, 22:04:03 »
Chyba coś się rozklekotało, z budynkami jest wszystko ok, a z autem problem. A jeszcze jedno, nastawnie zrobiłem tak, że każda część jest osobno teksturowana. Pliki .DDS, dodawałem osobno, a następnie wszystkie obiekty złączyłem ze sobą.

Edycja:
Po kilku próbach, udało się, nie wygląda to rewelacyjnie, a wręcz tragicznie, ale jeszcze kilkadziesiąt prób i błędów i miejmy nadzieje, że będzie lepiej. Zaraz dam screena.

16
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 12 Lutego 2014, 21:22:45 »
Czy moja wiarygodność spada, to już nie moja sprawa, ważne że ja wiem co zrobiłem i że sam. A jeśli chodzi o auto, to nakładając tekstury, w ogóle się nie pojawiają. Samochód zrobiony z Symetrii, oraz TS. Więc trudniej nałożyć teksturę. :/

17
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 12 Lutego 2014, 21:01:38 »
Lipa:(, z nałożeniem tekstury, będę miał problem na samochód. Chyba, że ktoś z Was mi pomoże. Więc będzie posiadał od razu mój model.

18
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 12 Lutego 2014, 20:49:14 »
Jest może jakiś sposób, aby umieścić model w symulatorze, tak aby malowanie w V-ray wyświetlało się poprawnie? Czy musi być to jednak textura nałożona z np. BMP?

19
Bocznica / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 12 Lutego 2014, 20:04:52 »
Poszukam na necie, alle-drogo.pl ;), myślę, że za użycie zdjęcia na tekstury, to nie będzie problem. Ale ciiiicho :) Już szperam ;)

My się tak nie bawimy, pomyliłeś fora. Skończ spamować. MaSzyna potrzebuje ludzi, którzy potrafią coś zrobić, ale też są rozważni.
Benek

20
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 12 Lutego 2014, 19:44:04 »
No to pierwszy model zrobiony, jest to moje pierwsze auto, jak wcześniej wspomniałem, ale myślę, że trochę lepiej będzie w maszynie się reprezentowało, niż obecne. Czekam na tekstury, jeśli ktoś posiada.

21
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 12 Lutego 2014, 10:56:16 »
A właśnie, czy jest w maxie możliwość sprawdzenia ilości trójkątów? Koła i felgi już kończę, screeny dam za jakiś czas.

22
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 12 Lutego 2014, 10:31:53 »
Z 125 to, PF 125p (1975-1983), maluszka zrobię następnego. Tyle, że nie wiem jak to symulator zniesie, gdyż te moje auta mają dużo siatki nałożonej. No chyba, że ma być to tandeta totalna, to mogę zrobić kwadraciaki.

23
Wydział zamówień / Odp: Textury samochodów europejskich
« dnia: 12 Lutego 2014, 00:04:16 »
Jest to moje pierwsze auto, jutro powinienem już je dokończyć. Proszę o texturki, jeśli ktoś posiada.

24
Wydział zamówień / Textury samochodów europejskich
« dnia: 11 Lutego 2014, 22:46:23 »
Witam, jestem w trakcie robienia Fiata 125, potrzebuję tekstury całego auta, a także oryginalnych felg do tego modelu. Następny model jaki wykonam to woldzwagen Volkswagen Vento (policyjny oraz zwykły). Z góry wielkie dzięki.

Nazwy własne piszemy wielką literą (a przymiotniki - jak policyjny - małą). A żeby nie wygooglać jak się pisze Volkswagen…
Quark-t


Proszę o wybaczenie, późna godzina, zmęczenie. A nad trasą siedzę od rana do tej godziny, dzień w dzień.

25
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 11 Lutego 2014, 20:41:49 »
Z tego co przeczytałem, to czarna magia dla mnie. Ja ogólnie wstawiam tory, nic nie obracam, tylko nadaję dane takie jak roll.

node -1 0 t1 track normal 50.1 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 1842.03  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
18.6508 0.2 1892.13  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 50.1 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 1892.13  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
18.6508 0.2 1942.23  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 50.1 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
11.6627 0.2 1887.13  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
11.6627 0.2 1937.23  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 2042.23  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.3333  //control vector 1
0.0 0.0 -33.3333  //control vector 2
18.6508 0.2 2142.23  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
18.6508 0.2 1942.23  0.0  //point 1
0.0 0.0 33.3334  //control vector 1
0.0 0.0 -33.3334  //control vector 2
18.6508 0.2 2042.23  0.0  //point 2
0
endtrack

node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_rused2 4 tpb-old 0.2 0.5 1.1
11.6627 0.2 2037.23  0.0  //point 1
-6.67572e-006 0.0 33.3333  //control vector 1
6.67572e-006 0.0 -33.3333  //control vector 2
11.6627 0.2 2137.23  0.0  //point 2
0
endtrack

26
Na warsztacie / Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« dnia: 11 Lutego 2014, 18:47:04 »
No tak, jest wyżej napisane. Modelować tak prosto potrafię, tyle że mi żadne zbędne trójkąty nie przeszkadzały nigdy, więc po co miałem je likwidować. Teraz jak próbowałem usunąć, to model mi się zniekształca.

Ps. No a kto miał je tworzyć, ksiądz Andrzej? Nie jestem grafikiem, tworzę modele i powoli trasę z czystego hobby.

27
Na warsztacie / Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« dnia: 11 Lutego 2014, 18:27:58 »
Postaram się to poprawić, ale bym był wdzięczny za wskazówki, które trójkąty są zbędne, oraz jak je usunąć, by nie rozsypał się przez to model.

28
Na warsztacie / Odp: Nowa fikcyjna trasa "osmkdp"
« dnia: 11 Lutego 2014, 18:19:26 »
Tak fachowo na tym się nie znam ;). Ważne że w miarę wychodzi,a trójkąty i tak są nie widoczne w symulatorze, prawda?

Ps. Ja tu prawie same kwadraty widzę, a nie trójkąty.

29
Pomoc w tworzeniu / Odp: Sceneria w 3ds Max - niewyjaśnione kwestie
« dnia: 11 Lutego 2014, 18:18:00 »
Ja mam takie pytanko, odnośnie pochylenia toru. Czytałem wcześniejsze posty, robię zgodnie z instrukcją, ale po załadowaniu scenerii, dalej szyny są od siebie odsunięte pionowo. Ja robię to to w taki sposób: tor1 (roll1 1.0, roll2 0.0), tor 2 (roll1 2.0 roll2 1.0), tak dalej, tak dalej. Bardzo proszę o podanie przykładu, dajmy na to 3 fragmentów łuku, razem połączonych ze sobą. Dzięki.

30
Na warsztacie / Odp: Nowa fikcyjna trasa \"osmkdp\"
« dnia: 09 Lutego 2014, 17:51:03 »
Chyba sobie z tym nie poradzę, napiszę za jakiś czas, jak sprawdzę moje umiejętności.

  Dodano: 10 Lutego 2014, 18:42:42
Trzy ukończone budowle. Dawna Świnoujska wieża ciśnień, teraz obecnie jako nastawnia SIA - Świnoujście. Wieża już ma 102 lata. Kolejna budowla, to budynek mieszkalny oraz duża stara stacja fikcyjna.
Reg. obowiązki 2.
Usunąłem niewłaściwie zaprezentowane obrazy. Masz chęć, to wstaw je zgodnie z Regulaminem. Trzeciego upomnienia nie będzie, tylko moderacja.
Benek


Edycja:
Zdjęcia już poprawiłem, załadowałem jak należy zgodnie z regulaminem. W przygotowaniu mam stronę Stowarzyszenia, tam także będą zdjęcia i dodatki do maszyny. Mam ograniczony czas z powodu dziecka,a więc proszę administrację o wybaczenie, łamania regulaminu, ale czas w większości poświęcam na robienie scenerii. Obiecuję, że regulamin nauczę się w wolnym czasie ;)

Strony: [1] 2