Niekoniecznie asynchroniczne, ale za to 163. Nagrywał Maciej.
Re3vw
Generalnie CD163 i jej Tyrystory dają trzy różne dźwięki o różnej modulacji i zakresie, nie zmienia się to podczas przyspieszania. Jedynie zmienia się ich długość przy prędkości. Inaczej jest w Elfach czy Impulsach a jeszcze inaczej w EU44 itd. W Elfach słychać zupełnie inne dźwięki i modulacja która się zmienia w trakcie przyspieszania, tak samo EU44 która rusza.
EU44 dźwięki z kabiny przy rozruchu:
oraz z zewnątrz:
Słychać że modulacja dźwięków w EU44 zmienia się z zwiększaniem prędkości, choć inne loki tej serii... przepiękne koncerty:
MAV zasilanie 25kV tego zawsze lubię słuchać (zboczenie?)
rozruch z ciężkim bruttem oraz rozruch z składem pasażerskim
Z tego wynika że dźwięki w przypadku EU44 czy Impulsa musiały by być podzielone na wiele odrębnych dźwięków które dopasowane były by do rozruchu, przy czym można to też zrobić w inny sposób. Nie wiem jednak czy w ogóle EXE takie coś potrafi, chodzi o zgranie dźwięków w pierwszej fazie rozruchu przy prędkości około 5km/h i w momencie kiedy dochodzi do modulacji dźwiękowej, tu mamy dwie wysokości dźwięku, niski dźwięk i wysoki dźwięk przy większej prędkości (muzycy wiedzą o co chodzi) i tu przydało by się taktowanie odgrywanego dźwięku między niskim a wysokim dźwiękiem, żeby dźwięki mogły by brzmieć bardziej realistycznie. Najlepiej jednak nagrywać jak już wspomnieliście z wnętrza pojazdu, najlepiej nad wózkami silnikowymi, tam gdzie jest najgłośniej. Gorzej gdy jest sporo pasażerów przeszkadzają swoimi rozmowami co w pewnym sensie eliminuje takie nagranie ma po prostu zakłócenia. Obecnie nie mam możliwości nagrania Elfa KW choć zawsze wiedziałem gdzie usiąść żeby się w te melodie wsłuchiwać. Jednak w przypadku CD163 Tyrystory są łatwiejsze do zgrania, bo wystarczy nagrać wszystkie trzy dźwięki rozruchu, dodatkowo przydało by się nagrać w jakiś sposób dźwięki przekładni tych wozów, ale myślę że gdzieś na czeskich stronach może się znajdą. Rozpisałem się.