Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Czomo

Strony: [1]
1
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 20 Października 2020, 18:49:24 »
Ja mam z kolei inne informacje, istniały dwa prototypy z przekładnia hydrauliczna. Jeden oznaczony Damot 201 i bliźniak Damot 202.
Jedno jest z 1980 czarno białe, kolorowe jest autorstwa Mihaly Kubinszky.

2
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 09 Lutego 2020, 23:00:24 »
Jestem czepialski, kiedy wprowadzano 104E (EP09), to w jednej lokomotywie zamonotwano urządzenie które nazwano "układ prędkości zadanej". Teraz nazywa się to tempomat, jednak zasada działania jest taka sama. Tempomat ma za zadanie utrzymanie prędkości na długich odcinkach, a w samochodach czy ciężarówkach do odciazeniu kierowcy na autostradzie. Tylko ze tempomat dla mnie osobiście to zbędny podzespoł który nie daje satysfakcji z jazdy i bardziej usypia czujność.

3
Tabor kolejowy / Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« dnia: 30 Grudnia 2019, 22:40:33 »
Różnice w modernizacji 5B/6B zależą od stopnia zaawansowania tejże, począwszy od tzw SPOTów po ALd. Różnice polegały tez na doborze aparatury elektroenergetycznej, wyposażeniu i innych bajerach. Również seria na PKP ED72 miała  różne modernizacje, najbardziej zaawansowana to uśmiechnięty ELF jak ja to nazywam. Co do prototypu 5Bt/6Bt byl to ostatni tego typu EZT jaki zbudowano w PaFaWagu i najwygodniejszy z wszystkich podtypow przez zastosowanie wózków 14MN silniklwy i 25ANm toczny. Dzieki nim było możliwe zwiekszenie przełożenia przekładni głównych, a co za tym idzie także zwiekszenia prędkości maksymalnej do 120km/h. Inne przełożenie przekładni uniemożliwiało trakcje wielokrotną z innymi ezt tego typu.

Strony: [1]