Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Czomo

Strony: [1] 2 3 ... 6
1
Na warsztacie / Odp: MD Zajączkowo
« dnia: 20 Października 2020, 18:49:24 »
Ja mam z kolei inne informacje, istniały dwa prototypy z przekładnia hydrauliczna. Jeden oznaczony Damot 201 i bliźniak Damot 202.
Jedno jest z 1980 czarno białe, kolorowe jest autorstwa Mihaly Kubinszky.

2
Bieżące kolejowe / Odp: 3000 km
« dnia: 09 Września 2020, 20:38:46 »
Dawno temu za czasów jednego PKP ale już były spółki na bilecie turystycznym przejechałem 3100km. Poznań - Katowice - Warszawa - Gdańsk - Szczecin i Poznań plus samobójca pod Wejherowem i co za tym idzie w plecy 275 minut.

3
Tabor kolejowy / Odp: EP07-424 (ex. EU07-424)
« dnia: 08 Maja 2020, 15:09:53 »
Dzis 424 jechala wspólnie z 371 po LK281 w stronę Wrześni i byc moze dalej na północ.

4
Tabor kolejowy / Odp: SZT i Wagony Motorowe - Temat Zbiorczy
« dnia: 21 Marca 2020, 22:55:28 »
Oglądałem ostatnio zdjęcia SA138 i nurtuje mnie jedno pytanie. Jak realizowana jest klimatyzacja środkowego członu? Na jego dachu nie ma żadnego klimatyzatora.
https://www.wrphoto.eu/data/media/217/dsc_0400.jpg
Nawiew i wywiew są poprowadzone elastycznymi kanałami z członów A i C do członu B? Takie rozwiązanie nie wyrobi się po jakimś czasie?

Człon środkowy jest klimatyzowany w nietypowy sposób, kazdy ze skrajnych klimatyzatorów obniża temperaturę po połowie srodkowego członu.

5
Bieżące kolejowe / Odp: Tempomat w praktyce
« dnia: 09 Lutego 2020, 23:00:24 »
Jestem czepialski, kiedy wprowadzano 104E (EP09), to w jednej lokomotywie zamonotwano urządzenie które nazwano "układ prędkości zadanej". Teraz nazywa się to tempomat, jednak zasada działania jest taka sama. Tempomat ma za zadanie utrzymanie prędkości na długich odcinkach, a w samochodach czy ciężarówkach do odciazeniu kierowcy na autostradzie. Tylko ze tempomat dla mnie osobiście to zbędny podzespoł który nie daje satysfakcji z jazdy i bardziej usypia czujność.

6
Tabor kolejowy / Odp: Różnice pomiędzy poszczególnymi EZT
« dnia: 30 Grudnia 2019, 22:40:33 »
Różnice w modernizacji 5B/6B zależą od stopnia zaawansowania tejże, począwszy od tzw SPOTów po ALd. Różnice polegały tez na doborze aparatury elektroenergetycznej, wyposażeniu i innych bajerach. Również seria na PKP ED72 miała  różne modernizacje, najbardziej zaawansowana to uśmiechnięty ELF jak ja to nazywam. Co do prototypu 5Bt/6Bt byl to ostatni tego typu EZT jaki zbudowano w PaFaWagu i najwygodniejszy z wszystkich podtypow przez zastosowanie wózków 14MN silniklwy i 25ANm toczny. Dzieki nim było możliwe zwiekszenie przełożenia przekładni głównych, a co za tym idzie także zwiekszenia prędkości maksymalnej do 120km/h. Inne przełożenie przekładni uniemożliwiało trakcje wielokrotną z innymi ezt tego typu.

7
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 26 Grudnia 2019, 20:49:13 »
W 1981 roku nakręcono film reklamowy czy też impresje z udziałem składów TGV a wszystko pod muzykę greckiego muzyka i kompozytora Vangelisa.

8
Pomoc doraźna / Odp: Rainsted nie odpala wielu scenariuszy?
« dnia: 21 Listopada 2019, 19:45:58 »
Pobawie się w magiczną kulę, domyślam się że po prostu po uruchomieniu exe wywala do Win. Innymi słowy koledze po prostu exe sie wysypuje. Ale jako ze magiczna kula mi mało zapłaciła tyle wiem.

9
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 28 Stycznia 2016, 14:30:56 »
O muzyka telewizyjna i radiowa, akurat ten jest fajny do jazdy samochodem. Dobry jest też Mladen Franko czy muzyka z Sonotonu. A dla wszystkich którzy znają bajkę "Wilk i Zając" podpowiem że sam początek tej bajki i znana wszystkim muzyka, nie była stworzona dla tej bajki, mało tego nie powstała w ówczesnym ZSRR!

10
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 18 Października 2015, 09:52:29 »
Z tramwajami nie jest tak jak piszesz, otóż na 102N i pochodnych była możliwa jazda bez przetwornicy. Mam potwierdzenie od motorniczych w tym jednego który tego dokonał, jednak konsekwencje takiej jazdy to nie tylko popalenie silników, ale uszkodzenie akumulatora który nie jest przystosowany do jazdy bez dodatkowego ładowania. W wagonach Konstal N początkowo nie było w ogóle przetwornicy. Takowa pojawiła się dopiero po instalacji w tych wagonach dodatkowych urządzeń, jak maszyny drzwiowe i inne dodatkowe urządzenia które wymagały jej instalacji. Przetwornica w tramwaju np 102N i 105N służyła również do chłodzenia silników, oporów, na wale przetwornicy są umieszczone dwa wentylatory, dodatkowo jeden z nich chłodzi samą przetwornice.

11
Tabor kolejowy / Odp: Jazda z przetwornicą czy bez niej.
« dnia: 17 Października 2015, 11:26:19 »
To tak jak z samochodem - jeździ się z odłączonym alternatorem? Nie.

Dokładnie, jeśli np. w samochodzie alternator nie ładuje... daleko na samym akumulatorze nie jesteś w stanie zajechać. Góra 10km może więcej zależy od naładowania akumulatora. Tak samo sprawa dotyczy akumulatorów nie tylko w lokomotywach ale także w tramwajach, bez przetwornicy daleko nie zajedziesz.
Regulamin obowiązki pkt 11a. W skrócie niepotrzebne cytowanie całej wiadomości. Proszę to poprawić.
Sawi

12
Bieżące kolejowe / Odp: Filmy kolejowe w sieci
« dnia: 13 Października 2015, 18:15:02 »
Moje dwa filmiki z LK281 (Orzechowo):




13
Przy okazji, w ZNTK Ostrow robia ET41-001, ktorej tez przywroca odcienie zieleni, na takie jakie miala, gdy opuszczala fabryke. Tak, wiec oprocz wczesniejszych lokomotyw, dojdzie nam nie dlugo pierwszy patrykos w odcieniach zieleni takich jakie mial, gdy wyjezdzal z PaFaWagu.

Myślę że piszesz o tej samej lokomotywie, otóż lokomotywy serii ET41 typ 203E zostały wyprodukowane przez Fabrykę H. Cegielski oddział W-3 (Obecnie FPS) co ciekawe produkcja nie była zbyt trudna, opierając się na dokumentacji lokomotyw typu 4E i 303E zlikwidowano po jednej kabinie i w jej miejscu znalazł się balast. Lokomotywy ET41 można przebudować w zwykłe EU07 lub EP07. To tak w ramach ciekawostki dla młodszych forumowiczów, lub tych którzy swą przygodę z koleją rozpoczynają.

14
Tabor kolejowy / Odp: Wózki w SM31 i Sx45
« dnia: 09 Lipca 2015, 13:29:08 »
SM31 ma niemal identyczne wózki jak Sx45. Wiele podzespołów jest takie jak w Sx45. Tyle z pamięci.

15
Bieżące kolejowe / Odp: EP07
« dnia: 24 Czerwca 2015, 15:09:45 »
EP07 różni się kilkoma zmianami od EU07 mimo że to ten sam typ lokomotywy 4E i 303E, zmieniono jedynie przełożenie przekładni dzięki czemu uzyskano nieco lepsze parametry ruchowe niż w EU07, mniejsze zużycie niektórych podzespołów itd.
Inna sprawa to EP08 gdzie początkowo planowano podniesienie prędkości lokomotywy do 160km/h typ 102E, gdzie zastosowano szereg zmian począwszy od zupełnie innego przełożenia przekładni, po przez zastosowanie zupełnie innego ułożyskowania wału drążonego stosując nie co lepsze łożyska toczne, w czasie prób okazało się że lokomotywa 102E nie nadaje się do eksploatacji z prędkością 160km/h z powodu złych właściwości trakcyjnych a tym bardziej większego zużycia podzespołów jak i bodaj pudła. Obniżoną ją do 140km/h. W rzeczywistości EP07 może faktycznie osiągnąć znacznie większe prędkości niż wskazania producenta, jednorazowo podczas testu można, podczas normalnej eksploatacji liniowej staje się to już niebezpieczne. Słuchy mnie doszły kiedyś że niektórzy maszyniści na CMK jeździli EP09 powyżej 160km/h często z nastawni szedł tekst "ale na CMK jeździmy 160km/h!".

16
Bieżące Symulatorowe / Odp: Nowa struktura katalogów.
« dnia: 12 Maja 2015, 11:58:09 »
Dużo myślałem nad tym wszystkim, jak również zmniejszeniu ilości katalogów w folderze głównym. Angielskie nazewnictwo jest jak najbardziej na miejscu mimo że to polski symulator, mamy też userów z innych krajów. Moje rozwiązanie to takie:
- Folder główny nazwa: Maszyna
- Podfoldery
Route - pliki z trasami
Obiect (czy jak to po angielsku) - Pliki z obiektami dla tras
Sound - pliki dźwiękowe
Track - pliki obiektów trakcyjnych
Rolingstock - Pojazdy szynowe
Road - pojazdy drogowe
Myślę że więcej folderów w folderze głównym nie było by potrzeba, można później w podfolderach tworzyć kolejne... ale czy to nie wydłuży ładowania symulacji?

17
Uruchamianie Symulatora / Odp: EU07.exe nie odpowiada
« dnia: 25 Kwietnia 2015, 09:50:40 »
Na podstawie tego postu Ci nie pomożemy, musisz podać jaki masz komputer, karta graficzna itd, dodatkowo log który znajduje się w głównym katalogu symulatora. Na razie to nawet i ja nie wiem jak Ci pomóc.

18
Wczoraj zmęczony po pracy zajrzałem co się stało? O co chodzi? Po przeczytaniu zauważyłem, że kolega który być może żegna się z nami w taki a nie inny sposób przedstawia być może początek kłótni o kod źródłowy symulatora MaSZyna. Tu nawet nie chodzi o kod, ale także i pozostałe kwestie. Chyba najgorszą rzeczą w takich projektach jak ten, jest kłótnia i wojna, w najgorszym przypadku jest śmierć danego projektu, z powodów nieporozumień i jakiś tam nazwijmy to wojnami o coś tam. Bodaj w zeszłym roku pytałem się tu na łamach forum o kod źródłowy i jak to z nim jest, zostało mi to wyjaśnione. Druga sprawa że te zgrzyty zaczęły się jakiś czas temu, gdy zaczęto krytykować symulator MaSZyna za ślimaczy rozwój i brak perspektyw (poprawcie mnie jeśli źle coś zrozumiałem z dyskusji na temat rozwoju). Czy takie kłótnie, nieporozumienia czy wręcz obrazy majestatu (przepraszam tak to odbieram) do czegoś prowadzą? Jak pisałem wyżej bywa tak że taki stan rzeczy prowadzi do śmierci danego projektu czy w łagodnym przypadku zatrzymania prac nad projektem. Szczerze mówiąc fajnie że prace trwają nadal i symulator się rozwija, tylko że te zgrzyty są co raz częstsze, nawet komentarz krytyczny na Youtube czy nawet gdzieś na innym forum powoduje małe zgrzyty których jest co raz więcej. Pomyślmy czy warto wywlekać na wierzch brudy i to czego np. ja zwykły użytkownik MaSZyny (od niemal początku?) nie widzi na oficjalnym forum? Kiedy siadam przy symku, zaglądam w pliki staram się przypomnieć jak to działa by miało ręce i nogi, ale ja ostatnio mam mało czasu, co nie oznacza że tu nie zaglądam, niemal codziennie czytam forum żeby chociaż być na bieżąco.  Byle byśmy się nie kłócili i nie obrażali się na siebie bo nie tędy droga.

Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje swoim postem kłótni nie wywołam. A ja idę z psem bo zaraz narobi mi na panele...

19
Symulator / Odp: Wydzielone z Poziomy realistyczności scenerii
« dnia: 21 Marca 2015, 08:18:36 »
11. Nie ma druta - elektrowóz nie jedzie.
Jak masz wszystko dobrze ustawione to nie pojedzie bez druta ;)

Cytuj
12. Auta nie przejeżdżają przez pociąg.
Na torach jeśli jakiś pojazd się znajdzie to tylko przypadkowo i przez błąd AI

Cytuj
13. Symulacja blokady. To się nazywa SHP chyba.
Symulacja blokady jest  i działa ;)

20
Tabor kolejowy / Odp: Asynchroniczne melodyjki
« dnia: 12 Lutego 2015, 12:19:22 »
Trzeba się wybrać na Poznań Główny i sprawdzić na przykładzie 22Wea jak wygląda rozruch i tuż przed. Może uda się coś nagrać.

21
Tabor kolejowy / Odp: Asynchroniczne melodyjki
« dnia: 12 Lutego 2015, 10:47:35 »
Może ja źle słyszę, ale trzeba by było tą starą przetwornice wyłączyć i w jej miejsce wstawić te wszystkie dźwięki przetwornic itd z elfa. Załącza się jazda i nagle taki dźwięk? Może się czepiam ale i ja się najeździłem Elfem KW i przed ruszeniem falownik jakiś tam dźwięk wydaje i kurcze częstotliwość tego dźwięku narasta jak falownik (nie jestem elektrykiem i nie znam się na tym zbytnio) dostaje więcej prądu. Mamy tyle filmów z rozruchem i to słychać jak się załącza rozruch. Tu trochę sztucznie to wygląda, ale jak na pierwszą wersje to nawet się udało. 

22
Tabor kolejowy / Odp: Asynchroniczne melodyjki
« dnia: 06 Lutego 2015, 19:24:19 »
27we SKM Warszawa.
Przeszkadzali pasażerowie (szuranie i chodzenie), zapowiedzi stacji i ogólne trzaski w przedziale pasażerskim. Starałem się nagrać prędkość śladem GPS, ale mój telefon nie chciał współpracować, także nic z tego. Powiem, że w większości przypadków są to nagrania na prędkościach 0-60/70km/h.

GPS nie będzie współpracował, miałem ten programik i również w Elfie KW nie chciał współpracować, nie mógł namierzyć odpowiedniej ilości satelit GPS. Mogłeś spróbować łapać jakieś przy szybie. Nie wiem o ile lepszym programem jest GPS Speed na którego jak na razie nie narzekam.

23
Tabor kolejowy / Odp: Asynchroniczne melodyjki
« dnia: 06 Lutego 2015, 18:18:49 »
Przyznam, że nie bardzo rozumiem o jaki podział chodzi.

Już wyjaśniam, dokładnie chodzi o podział na odrębne pliki dźwiękowe z różną częstotliwością i wysokością "muzyczki".

 
Nie jestem muzykiem i mogę się mylić, ale to nie jest zmiana modulacji, tylko zmiana częstotliwości. Pojęcie modulacji jest zupełnie czym innym. Sterowanie silnikiem, może być dokonane przez współczynnik wypełnienia przebiegu (stała częstotliwość), bądź przez zmianę częstotliwości przebiegu. Obie rzeczy do wykonania w exe, trzeba też pamiętać, że nie tylko sterownik wydaje dźwięki. Mam odmienne zdanie, co do miejsca nagrywania niż Czomo. Z mikrofonem ustawił bym się obok aparatury, chyba najbardziej o ten dźwięk chodzi.

Dokładniej o to mi chodziło najbliżej aparatury, w Elfach KW najlepsze efekty są przy kabinie maszynisty, z tego co się orientuje tam znajduje się aparatura.

Zapominacie dzieci, że melodyjki grają taurusy na prądzie zmiennym a nie stałym. Ale to oczywiście pierdyłka ;)

To akurat wiem, mimo że dzieckiem jestem tylko dla moich rodziców... bo dla mojej żony już nie ;)

24
Tabor kolejowy / Odp: Asynchroniczne melodyjki
« dnia: 06 Lutego 2015, 14:37:09 »
Niekoniecznie asynchroniczne, ale za to 163. Nagrywał Maciej.
Re3vw

Generalnie CD163 i jej Tyrystory dają trzy różne dźwięki o różnej modulacji i zakresie, nie zmienia się to podczas przyspieszania. Jedynie zmienia się ich długość przy prędkości. Inaczej jest w Elfach czy Impulsach a jeszcze inaczej w EU44 itd. W Elfach słychać zupełnie inne dźwięki i modulacja która się zmienia w trakcie przyspieszania, tak samo EU44 która rusza.
EU44 dźwięki z kabiny przy rozruchu:

oraz z zewnątrz:


Słychać że modulacja dźwięków w EU44 zmienia się z zwiększaniem prędkości, choć inne loki tej serii... przepiękne koncerty:
MAV zasilanie 25kV tego zawsze lubię słuchać (zboczenie?)
rozruch z ciężkim bruttem oraz rozruch z składem pasażerskim


Z tego wynika że dźwięki w przypadku EU44 czy Impulsa musiały by być podzielone na wiele odrębnych dźwięków które dopasowane były by do rozruchu, przy czym można to też zrobić w inny sposób. Nie wiem jednak czy w ogóle EXE takie coś potrafi, chodzi o zgranie dźwięków w pierwszej fazie rozruchu przy prędkości około 5km/h i w momencie kiedy dochodzi do modulacji dźwiękowej, tu mamy dwie wysokości dźwięku, niski dźwięk i wysoki dźwięk przy większej prędkości (muzycy wiedzą o co chodzi) i tu przydało by się taktowanie odgrywanego dźwięku między niskim a wysokim dźwiękiem, żeby dźwięki mogły by brzmieć bardziej realistycznie. Najlepiej jednak nagrywać jak już wspomnieliście z wnętrza pojazdu, najlepiej nad wózkami silnikowymi, tam gdzie jest najgłośniej. Gorzej gdy jest sporo pasażerów przeszkadzają swoimi rozmowami co w pewnym sensie eliminuje takie nagranie ma po prostu zakłócenia. Obecnie nie mam możliwości nagrania Elfa KW choć zawsze wiedziałem gdzie usiąść żeby się w te melodie wsłuchiwać. Jednak w przypadku CD163 Tyrystory są łatwiejsze do zgrania, bo wystarczy nagrać wszystkie trzy dźwięki rozruchu, dodatkowo przydało by się nagrać w jakiś sposób dźwięki przekładni tych wozów, ale myślę że gdzieś na czeskich stronach może się znajdą. Rozpisałem się.

25
Symulator / Odp: Ciekawa dyskusja z PMK na temat uruchamiania Symka
« dnia: 08 Stycznia 2015, 10:55:42 »
Po przeczytaniu, uważam że nie ma sensu brania udziału w tej dyskusji. Ów osobnik brnie w swoje, nie czyta ze zrozumieniem i myśli że ma przed sobą coś na poziomie zwykłej gry z łatwą obsługą. W MaSzynie powoli dochodzi co raz więcej opcji, gość połamie pantograf i będzie się sadził że mu pantograf połamało i nie może dalej jechać. Pominę już fakt jak mu wywali WS i nie będzie mógł sobie z tym poradzić. Nie warto dyskutować bo widać że twardo obstawia swoje.

26
Bieżące Symulatorowe / Odp: MaSzyna w porównaniu do Trainz Simulator 2010
« dnia: 31 Października 2014, 10:16:58 »
Ten temat zaczyna być wałkowany, dlaczego MaSzyny nie skomercjalizować?? MaSzyna jest bezpłatnym projektem od wielu lat, dlaczego nagle miała stać się płatna?? Nawet dobrowolne datki to rodzaj/forma płatności, nie płacisz nie rozwijamy się. Rozumiem że to wszystko mozolnie idzie, że rozwój MaSzyny idzie w ślimaczym tempie, ale lepiej takie tempo i dopracowana fizyka bo przecież o to tu chodzi, niż zupełnie nic. Jeśli skomercjalizujemy MaSzyne myślę że symulator straci swój klimat albo prace staną w miejscu bo kasy nie będzie. Czym wyróżnia się symulator MaSzyna od innych? Że jest bezpłatny, że to praca wielu osób którym nikt nie płaci, a którzy robią to z czystej pasji, poświęcając swój wolny czas, spotykając się prywatnie czy tutaj na forum. Porównanie komercyjnego produktu do bezpłatnego symulatora przynajmniej moim zdaniem jest bezcelowe, najlepiej jest skrytykować coś nad czym ludzie pracują bezpłatnie. Trainz dla mnie chyba graficznie jest dobry, do robienia klimatycznych screenów ale do jazdy... już się nie nadaje. Wole jeździć MaSzyną tu mam fizykę na konkretnym poziomie, gdzie wiem że jak przegnę pałę tzn dam za dużo mocy to nadmiarowy mi wybije, że czuje co mam na haku i że ciężkiego składu tak łatwo nie wyhamuje. A ostatnio doszła fizyka trakcji, bez prądu dalej nie pojedziesz. Lepiej czegoś nie komercjalizować co od lat dobrze funkcjonuje bez opłat tylko z czystej pasji.

27
Bocznica / Odp: Naprawianie sieci trakcyjnej
« dnia: 24 Lipca 2014, 23:46:38 »
l053-sluzba-1-night. Drut podmieniony na ten z osobowego z dodatkowymi poprawkami plus kilka przechyłek w pliku z torami. Nie dotykałem uszkodzonego toru A za Turowem, bo jest tak krzywy, że wywalać szybki tam musi. Testowałem na siódemce, wiec prosiłbym sprawdzić również byczka. Archiwum wypakować do głównego folderu symka.

W służbie L053 -  night - towarowy - eu07 była mała przeszkoda która mogła wywalać WS, usunąłem ją.

Reg. zakazy 10, obowiązki 11a.
Proszę poprawić i dodać przecinek przed wyrazem który.
Benek


Brak reakcji. Ostrzeżenie i bocznica.
Benek

28
Screeny / Odp: Z prac nad EXE…
« dnia: 23 Lipca 2014, 18:04:16 »
Przyglądałem się temu i skoro EXE ma możliwość zapisu np. pliku error czy też log, to czy EXE może na tej zasadzie zapisywać przebieg w odrębnym pliku, np zapisuje pliki do taśm z haslera które odczytywane są za pomocą dodatkowego programu. Nie znam się jednak na programowaniu ale często patrze na możliwości programu i tak mi na myśl te zapisy dla taśm z haslera przyszły do głowy.

29
Inne niekolejowe / Odp: Wasza praca/szkoła
« dnia: 21 Lipca 2014, 17:43:55 »
Obecnie trzecia klasa technikum informatycznego w Elektronicznych Zakładach Naukowych we Wrocławiu. A tak poza tym kasjer w Auchan na Bielanach Wrocławskich.

Pozwoliłem na cytat, bo pracujemy w tej samej firmie, z tym że ja pracuje w Auchan Swadzim  jako Kasjer, a w tygodniu na dziale tzw duoaktywność, bo z samej pracy na kasie bym nie ujechał. Z wykształcenia jestem ślusarzem, pracowałem przez pewien okres w Fabryce Pojazdów Szynowych H.Cegielski i tułałem się po innych firmach Poznania.

Proszę powstawiać przecinki.
Rozi

30
Screeny / Odp: Z prac nad EXE…
« dnia: 21 Lipca 2014, 20:00:23 »
Ja mam takie pytanie, czy te km są wyświetlane z bieżących danych, jest to jako osobny model? Pytanie może być głupie bo myślę czy w taki sposób można było by zrobić nowego Haslera z wyświetlaczem cyfrowym. I jeszcze jedno czy takie wyświetlanie km jest przypisane do jednego typu haslera czy opracowałeś do każdego typu?

Strony: [1] 2 3 ... 6