Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Piotr93

Strony: 1 ... 6 7 [8]
211
Bieżące kolejowe / Odp: Elf2 dla Kolei Śląskich jedzie na testy
« dnia: 25 Kwietnia 2017, 10:02:59 »
O gustach się nie dyskutuje, ale:

212
Inne niekolejowe / Odp: Muzyka z Youtube :)
« dnia: 23 Kwietnia 2017, 17:19:07 »
Klasyka Polskiego rocka lat 80. Lady Pank Mała Lady Pank rok 1981

213
Pomoc doraźna / Odp: Instalacja exe c++
« dnia: 19 Kwietnia 2017, 17:40:34 »
Chłopie, nikt nie będzie Cię za rękę prowadził bo nie chce Ci się przeczytać jednego wątku. Wytłumaczone jest jasno i klarownie.

214
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 13:20:21 »
A ten przelacznik w Trainz to cos robi, czy tylko tak dla picu jest?

Robi :-) Po pierwsze normalnie przełącza napięcie prądnicy ogrzewczej, i wpływa na sterowanie obrotami zgodnie z rzeczwistością. Ponadto mam zrobioną uproszczoną symulację obwodu grzewczego. Działa to w ten sposób, że każdy wagon w składzie stanowi dla obwodu ogrzewania obciążenie w postaci rezystancji 400Ω.  Tak więc licząc wagony obliczam sobie z wzoru na równoległe połączenie rezystancji rezystancję wypadkową. Mając to oraz napięcie ogrzewania, obliczam prąd i moc grzania, którą dodaję do obciążenia silnika spalinowego. Tak więc załączenie ogrzewania znacząco wpływa na charakterystykę trakcyjną.

Dodatkowo mam w kabinie jako "lampkę" kwitek z rozkazem uruchomienia ogrzewania, gdy zostanie zdefiniowana temperatura otoczenia poniżej 10 stopni.

To sztywne ograniczenie (każdy wagon=400Ω) wynika z tego, że nie mogę w prosty sposób odczytać typu wagonów i ich parametrów (wymagałoby to ujednolicenia skryptu w wagonach, co przy wielu twórcach wagonów i mnogości modeli wagonów będących w obiegu jest mało realne), za to łatwo mogę je policzyć.

215
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Kwietnia 2017, 06:09:33 »
Myślenie maszynisty pociągu towarowego. Moim zdaniem wyłącznik ogrzewania, jak najbardziej powinien zostać. Spełnia on funkcję bezpieczeństwa i jest zakodowany w psychice maszynisty kiedy i jak ma go używać. Macie do wykorzystania jeszcze inne przyciski (rolety, drzwi, wiatraczki, okno) które spełniają już mniejszą rolę.

216
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 14 Kwietnia 2017, 01:18:18 »
Całkowo v2.0

217
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Kwietnia 2017, 10:02:27 »
Powiem krótko - chapeau bas. Piękna sceneria. Również jestem przeciwnikiem wieszania sieci - jakieś linie z siecią trakcyjną są, plus produkowane są nowe, a klimaty spalinowe to to, co chyba każdy lubi najbardziej :)

218
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Kwietnia 2017, 08:11:01 »
Witam.
Ja również uważam, że wieszanie trakcji na tak pięknej scenerii jest nonsensem. Jest tu tyle "smaczków" wokół, że jadąc mam wrażenie ogladania filmu nagranego z kabiny w realu. Brawo!
 Co do manewrów w misji z pospiesznym, to umnie wszystko działało normalnie. Tm-ki wyświetlały ms2. Jedyny błąd to nie wskoczył u mnie rj, oraz musiałem wymusić podanie wyjazdu poprzez shift 1. Ale tu po prostu nie chcialo mi się już dłużej czekać.
Pozdrawiam.

219
Na warsztacie / Odp: Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 12 Kwietnia 2017, 07:43:27 »
Sceneria jest skonstruowana perfekcyjnie, nie potrzeba zadnych krzaczorow, jestem przeciwny dokladaniu drutow do tego co juz mamy. Ograniczenia tez mi nie przeszkadzaja. Do oblotow i wiekszych predkosci sa inne scenerie a tez nic nie stoi na przeszkodzie zrobic wlasna. Za jakies 6 lat zobaczymy efekty.
Mam problem z wyjazdem SU46-022. Nie dostaje ms2 na tm21. Miedzy czasie przyjezdza moj sklad, towarowy z beczkami i towarowy z czerwonym traxem DB. Siodemka ktora przyprowadza nasz sklad odpina sie i dojezdza na tor po prawej za nami. Mija nasza godzina odjazdu i nadap mam ms1. Drugi ale to juz drobiazg, czy przy wypychaniu skladu w perony, nie powinnismy zaczac sluzby w kabinie od strony przypietych wagonow? Nie mam pojecia czy pchanie, takze w trybie manewrowym mozemy zrobic z kabiny tylnej do kierunku ruchu.
W tej chwili nie jestem w stanie dolaczyc log.txt, jednak chcialbym wiedziec po jakim czasie powinienem dostac ms2 na tm21. Byc moze ja zle cos robie, jesli nie bedzie efektow, wieczorem dam log.txt. Reszta scenariuszy bez problemow z tym, ze z braku czasu nie wszystkie dokonczylem. Exe od @tmj 32bit.

220
Forum / Odp: Źle wyświetlane forum na telefonie.
« dnia: 10 Kwietnia 2017, 11:45:23 »
Przywróciłem stary sposób wyświetlania. Lista rang powinna się zawijać normalnie (choć tak się wyświetlała od bardzo dawna).

221
Pomoc doraźna / Odp: Problem z pełnym ekranem.
« dnia: 10 Kwietnia 2017, 08:30:30 »
Nie dales log.txt i nie podales konfiguracji sprzetowej komputera. W takim wypadku udzielenie pomocy jest niemozliwe.

222
Na warsztacie / Całkowo v2.0 - wersja beta do testów
« dnia: 09 Kwietnia 2017, 16:41:01 »
Po długich pracach udostępniam do testów wersję beta scenerii "Całkowo v2.0", stanowiącej przeróbkę oryginalnego Całkowa z dość znaczną rozbudową. Sceneria liczy ok. 100 km linii kolejowej o zróżnicowanym charakterze - od dwutorowej magistrali na 120 km/h po lokalną linię ze szlakową 40 km/h. Dostępnych jest w sumie 20 misji różnego rodzaju - towarowych i osobowych. Opisy poszczególnych misji są widoczne w starterze po wyborze pociągu. Misje powinny być grywalne zarówno na starych exe z paczki całościowej, jak i na exe++ pod warunkiem śledzenia tematu na forum i odpowiednich dostosowań we własnym zakresie (np. dotyczących plików mmd et41_v2). Zestawienie porównawcze wszystkich misji dostępne jest w pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf.

Sceneria jest wymagająca pod względem graficznym ze względu na rozmiar i dużą liczbę obiektów. Sposoby optymalizacji w razie niskiego FPS opisane są w readme, choć cudów po ich zastosowaniu nie należy się spodziewać.

Prace nad scenerią trwają, ale ze względu na ograniczony czas, postępy są powolne. Dlatego zdecydowałem się na jej publikację w dziale "Na warsztacie", gdyż prace mogą jeszcze długo potrwać, a szkoda, aby dotychczasowa praca się marnowała. Obecnie planowane jest uzupełnienie trawy, drobnych elementów itp. na odcinku od Wilisia do Jarkawek. Docelowo można będzie również pomyśleć nad rozbudową udźwiękowania (co wymaga jednak odpowiednik nagrań), dodaniem pasażerów na peronach itp.

Zachęcam do lektury pliku inne/calkowo_v2/readme.pdf, gdzie znajdują się informacje m.in. o znanych błędach. Z rzeczy denerwujących mogą występować wysypy exe, ale na chwilę obecną źródła problemu są niestety nieznane. Z innych błędów rzucających się w oczy należy wymienić niepoprawne zachowanie samochodów (przejeżdżanie przez szlabany, ignorowanie sygnałów), ale to problem exe. Sceneria ze względu na rozmiar i oddalenie jej niektórych części od pkt 0,0,0 ma również problem z przenikaniem i migotaniem płaszczyzn.

AKTUALNA WERSJA:
Paczka: rewizja 37, stan na 12.10.2023 r. (210 MB)
Repozytorium: eu07.pl/svn/calkowo2

223
Poradniki / [SCN] Budowa skrzyżowań
« dnia: 08 Kwietnia 2017, 16:20:45 »
Poradnik dotyczący budowy skrzyżowań w paczce z teksturami dróg.
http://eu07.pl/userfiles/23139/priv-skrzyzowania.zip Wypakować do głównego katalogu.
Nadpisywane pliki:
asphalt1_dashedwhite.tga asphalt1_solidwhite.tga asphalt1_dashedwhite.dds asphalt1_solidwhite.dds

224
Bocznica / Odp: Metro bałtyckie
« dnia: 05 Kwietnia 2017, 14:46:36 »
To chyba Metrem Warszawskim nie jeździłeś.

225
Jak zrobisz to beda napewno. Powodzenia.

226
Wyjde przed szereg.
http://eu07.pl/userfiles/23403/priv-Myslenice.rar
Masz MZD, ktore kiedys prosil Winger. Sceneria i scenariusze dzialaja, bledy wyeliminowane, usuniete przechylki.

227
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 15 Marca 2017, 19:01:52 »
OK, w dzisiejszym uaktualnieniu mamy skonczone w 95% przenosiny paneli UI. Ostatnie 5% to dodatkowa tabelka w trybie debug dla traxxa itp. Czy ktos tych danych potrzebuje/uzywa?
Aha, i mamy drobna zmiane w nazwie pliku exe, bo po skompilowaniu wersji 64 bit jakos trzeba je bylo odroznic :P

(wersja 64bit wymaga troche innych bibliotek, wrzuce paczke do watku zbiorczego za moment)

228
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 16 Lutego 2017, 20:20:15 »
Powiedzcie mi, czy w ekranach Pythona było coś zmieniane? Mam ekran w EN57AKŁ i na exe c++ nie wyświetla niektórych rzeczy. Więcej w załącznikach (tam gdzie jest to całe pole EZT1 to stare exe, a tam gdzie nie ma nic to C++)

229
Inne niekolejowe / Odp: Zażyjmy świeżego powietrza
« dnia: 27 Stycznia 2017, 18:37:00 »
Witajcie, od ostatniego wpisu w paszporcie pojawiły się u mnie 3 kolejne stemple ukraińskie, ale schemat podróży był w zasadzie taki sam - Medyka, Szegini, Mościska, sklepy i powrót. Nic wartego opowiadania.

Za to ostatnio byłem w Szklarskiej Porębie więc przy okazji przejechałem się czeskim szynobusem do miejscowości Tanvald (przystanek Tanvald Zastavka). Przyjechałem pociągiem TLK Uznam/Sudety (Warszawa Wschodnia – Szklarska Poręba Górna). Tamte rejony zasypane są śniegiem o tej porze, z pociągu wysiadło mnóstwo narciarzy. Do pociągu CD jest trochę czasu, można sobie pooglądać piękną stację w Szklarskiej Porębie.




Na stacji obecna jest kasa biletowa Kolei Dolnośląskich. Sprzedaje również bilety na pociągi CD więc jest to kasa oznaczona jako kasa międzynarodowa. Poniżej skan biletu – Tam/Powrót w relacji Szklarska Poręba Górna – Tanvald.


Koleje Czeskie uruchamiają 9 par pociągów dziennie w relacji Szklarska Poręba Górna – Liberec. Pociągi odjeżdżają w godzinach: 8, 9, 10, 11, 12, 14, 16, 18, 20, zawsze 29 minut po pełnej godzinie. Widać tutaj dostosowanie oferty do potrzeb pasażerów – godzinny takt poranny dostosowany jest do narciarzy, po drodze pociąg mija kilka tras narciarskich.




Pojazdy to zmodernizowane szynobusy, kursujące w zestawieniu po dwie sztuki. W pociągu dostępne są toalety, pociąg przystosowany jest do obsługi osób niepełnosprawnych, komfort jazdy jest wysoki. Prędkości na linii nie są duże – maksymalnie to 50-70 km/h, ponadto jest wiele ograniczeń do 20 czy 15 km/h. Pociąg powoli wspina się oraz pokonuje ciasne łuki na linii. Pozwala to nacieszyć się widokami przykrytych śniegiem Karkonoszy.

Z racji ograniczonej ilości czasu udałem się do miejscowości Tanvald (przystanek Tanvald Zastavka), około 1h04m jazdy od Szklarskiej Poręby Górnej.




Tego dnia temperatura wynosiła około 0 stopni C. Co prawda śnieg trzymał się, jednakże mocne słońce wszystko topiło. W całej miejscowości widoczne były potężne sople wiszące z dachów i rynien wraz ze znakami ostrzegawczymi.


Jako entuzjasta budynków o charakterze sakralnym nie mogłem sobie odmówić zobaczenia lokalnego kościoła – kościół św. Franciszka z Asyżu. Niestety – drzwi wejściowe zamknięte. Wieża zegarowa co 15 minut biła w dzwony.


Jako entuzjasta napojów alkoholowych zakupiłem lokalne wyroby browarnicze, ponadto zaopatrzyłem się w jakieś czekolady Made in Česko.

Podsumowując – linią warto się przejechać ze względu na piękne widoki urokliwej trasy położonej wśród gór. Dobra oferta pociągów pozwala też jednego dnia pojechać ze Szklarskiej Poręby do Liberca, tam spędzić kilka godzin i wrócić pociągiem na powrotny pociąg IC do Wrocławia / Gdyni / Warszawy/Poznania.



230
Na warsztacie / Odp: Odp: Exe - konwersja na C++
« dnia: 13 Stycznia 2017, 18:58:10 »
Też tak myślałem, że to tylko tyle i szybko pójdzie ;)

A w załączniku prezent poświąteczny. Wprost z kompilatora, zagrzało mi procek ;)

231
Symulator / Odp: Różne mariuszowe narzędzia
« dnia: 03 Grudnia 2016, 17:42:17 »
Poprawka do edytora scenerii (plik tory_semafory_przejazdy.xls w pakiecie tools.rar). Poprawka dotyczyła zmiany odliczania maksymalnego czasu przy wstawianiu drzew, domków, ludzików na danym obszarze. Aktualizacja w pierwszym poście.
Taki tam krotki filmik o zalesianiu:

232
Na warsztacie / Odp: Passenger Pack No.3
« dnia: 23 Lipca 2012, 20:47:44 »
Choćby dlatego że w symku te dźwięki są odtwarzane wyłącznie z silnikowego.

Strony: 1 ... 6 7 [8]