- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Szociu w 03 Listopada 2007, 19:00:25

Tytuł: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 03 Listopada 2007, 19:00:25
Witam! Rozpocząłem pracę nad sterowaniem z nastawnii dysponującej zwrotnicami na stacji Wielki Kac na trasie QuarkMce2007. Będzie to coś podobnego do symulacji ND. Tylko tym razem w nastawni będzie całe oprzyrządowanie typu blokady stacyjny itp. Eventami sterować się będzie za pomocą poszczególnych klawiszy. Obecnie jestem na etapie modelowania wnętrza nastawnii oraz spisu zwrotnic i sygnałów na danym odcinku na stacji gdyż nie posiadam maxa tejże trasy. Powiedźcie czy opłaca mi się w ogóle kontynuować projekt, czy ktoś w ogóle będzie w to grał.
P.S. Będzie więcej składów na trasie.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 03 Listopada 2007, 19:21:44
Cytuj
Powiedźcie czy opłaca mi się w ogóle kontynuować projekt, czy ktoś w ogóle będzie w to grał.
Jak będzie dobre to będą:)
ND cieszyło się sporym powodzeniem, pomimo skomplikowanego sterowania i ubogiego wyposażenia.
To czy będą grać zależy tylko od tego, czy dasz radę skończyć projekt. Dlatego ja życzę powodzenia, pomysł mnie się podoba.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 03 Listopada 2007, 20:25:53
http://pulpity.nastawnia.org/schematy/
Zrob kostki ! :D
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: danielek w 03 Listopada 2007, 21:12:56
http://pulpity.nastawnia.org/schematy/
Zrob kostki ! :D
Witam
Czy można grac w powyższe? Tak jak w symulatorze USRK?
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 03 Listopada 2007, 22:04:42
http://pulpity.nastawnia.org/schematy/
Zrob kostki ! :D
Witam
Czy można grac w powyższe? Tak jak w symulatorze USRK?

Póki co nie, ale może kiedyś...
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 04 Listopada 2007, 08:38:45
Kostkowy - ok załatwione :D
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Darth Luk w 04 Listopada 2007, 09:47:58
Ja z checią będę grał! ND mi się bardzo podoba i gram w nią do dzisiaj.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 04 Listopada 2007, 09:56:09
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/osielec.php juz bylo ale wklejam jeszcze raz :)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Paul w 04 Listopada 2007, 10:51:08
Wydaje mi się że na obecnym poziomie sterowania eventami trudno będzie zrobić coś co będzie przypominać realną nastawnię - symek nie umożliwia kontrolowania zajętości odcinków, trudno będzie też zrobić uzależnienia sygnałów od położeń zwrotnic, sprzecznych przebiegów itp. Ale nie mówię że nie wyjdą z tego jakieś ciekawe efekty :)

<autoreklama>Jakby kogoś bardziej interesowała ta tematyka to zapraszam na http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/kolej/srk.php</autoreklama>

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 04 Listopada 2007, 10:52:22
condition trackfree i juz mamy zajetosc :)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 04 Listopada 2007, 11:40:12
Witam! Dzisiaj zacząłem modelować prowizoryczne wnętrze nastawni (oprzyrządowanie nie będzie prowizoryczne :D).
(http://img216.imageshack.us/img216/394/renderui3.th.jpg) (http://img216.imageshack.us/my.php?image=renderui3.jpg)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 04 Listopada 2007, 12:38:35
Wydaje mi się że na obecnym poziomie sterowania eventami trudno będzie zrobić coś co będzie przypominać realną nastawnię - symek nie umożliwia kontrolowania zajętości odcinków, trudno będzie też zrobić uzależnienia sygnałów od położeń zwrotnic, sprzecznych przebiegów itp.
Pozdr, Paweł
No niby nie ma a cały symek jakoś działa, czemu nastawnia miałaby nie działać?  Eventami można ominąć ten problem i choć omijanie jest trudniejsze, to wierzę że można. Tu trzba trzymać pięści za autora żeby nam nie wymiękł. :)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Paul w 04 Listopada 2007, 15:09:25
Można próbować, ale symek niestety nie był robiony pod takie rzeczy - np. wogóle nie uznaje czegoś takiego jak rozprucie zwrotnicy (lok przeskakuje z toru na tor) ani kontrola położenia. Zajętość eventami - wystarczy że na odcinek wjadą dwa składy, wyjedzie jeden, i mamy odcinek fałszywie wolny... Chętnie zobaczę efekty, ale wydaje mi się że będzie to dosyć karkołomne.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 04 Listopada 2007, 16:12:23
Paweł, wszystko zależy od scenariusza. Wymyślasz problemy a tu trzeba tylko odpowiedni scenariusz napisać.nie uznaje czegoś takiego jak rozprucie zwrotnicy
Real też nie uznaje.
Cytuj
wjadą dwa składy, wyjedzie jeden
To zależy jaki będzie scenariusz. Trzeba unikać rzeczy niemożliwych, a resztę należy obejść.
Cytuj
wydaje mi się że będzie to dosyć karkołomne.
Chcesz zniechęcić autore? oj nie ładnie.
Już dawno podobno wyczerpane zostały możliwości symulatora. Jednak okazało się że ciągle coś nam przybywa i exe jakoś daje radę.
Co do zajętości toru, to o ile wiem realizujemy to poprzez komórkę pamięci i odpowiedni event.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Paul w 04 Listopada 2007, 16:49:25
Dobra, już nic nie mówię ;)
Co do rozpruć, chodziło mi o to że w symku jazda na rozprucie kończy się przeskoczeniem na drugi tor a nie rozpruciem.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 04 Listopada 2007, 17:07:58
Z góry przepraszam za prywatę na Forum.
@Szociu, pamiętasz co mi swego czasu obiecałeś? Jakoś obietnicy nie dotrzymałeś. Nie odpisałeś na ani jedną PW ani na wiadomości zostawione na gg. Masz coś na swoją obronę?

Do wiadomości reszty Forumowiczów - Szociu sam zgłosił się do mnie z propozycją wykonania w 3ds kilku obiektów do scenerii PMP-PW. A ponieważ mieszka w tym samym mieście co ja, ma cyfrzaka i umie obsługiwać się 3ds'em to uznałem propozycję za wartą zainteresowania. Następnie Szociu napisał, że zrobił już zdjęcia wg których chciał robić modele i słuch po nim zaginął. Na nic zdały się moje prośby, żeby chociaż zdjęcia wysłał. Tak więc osobiście wątpie czy projekt zostanie zakończony...

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 04 Listopada 2007, 18:15:04
Żabek nie było mnie przez pewien czas w mieście. Mogłeś napisać maila.  Pogadamy na PW-gdzieś mam gdzieś na dysku te zdjęcia i model. PW niestety nie odczytałem ponieważ była zmiana skryptu forum i wywalało błędem mysql.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 05 Listopada 2007, 06:41:24
Ja niedługo wypuszcze na świat swój symulator USRK. Zacząłem go dawno temu i tak trochę "na lewo".. Nie dokończyłem, bo mi się nie chciało robić. Aż tu kilka dni temu wstyd mnie złapał, że tego nie zrobiłem. Zacząłem go pisać od nowa i w tej chwili jest zrobione ponad 60%, a na dodatek teraz leci z górki.

W tym przypadku akurat nie bedzie sygnalizacji rozprucia i usuwania go za pomocą odpowiednich przycisków na pulpicie, ale za to po przejeździe pociągu przez nie przełożoną zwrotnice, bedzie dostępna komenda z menu w stylu "Rusz tyłek i zapylaj na rozjazd z korbą i ew. łomem." ;-)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 05 Listopada 2007, 15:05:54
Teraz dwie sprawy.
1.Model został już wysłany do kolegi Żabka :)
2. Obecnie tworzę plan stacji Wielki Kac do pulpitu kostkowego. Czy nie ma go ktoś czasem już zrobionego bo jeżeli tak to mógłbym już przejść do blokady stacyjnej, a następnie do eventów, rozkładu itd.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 05 Listopada 2007, 17:48:06

W tym przypadku akurat nie bedzie sygnalizacji rozprucia i usuwania go za pomocą odpowiednich przycisków na pulpicie, ale za to po przejeździe pociągu przez nie przełożoną zwrotnice, bedzie dostępna komenda z menu w stylu "Rusz tyłek i zapylaj na rozjazd z korbą i ew. łomem." ;-)
słodkie ;)
do tego jeszcze 'zadzwon po komisje wypadkowa' ;)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Paul w 05 Listopada 2007, 17:54:23
Po co blokada stacyjna? To znacznie skomplikuje sprawę, zrób lepiej jedną nastawnię, zresztą rzadko kiedy robi się więcej na mniejszych stacjach (przy urządzeniach przekaźnikowych).

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 06 Listopada 2007, 15:58:15
Ma ktoś chociaż jakiś schemat układów torowych w Wielkim Kacu??
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 06 Listopada 2007, 16:14:49
tak, STV ma :D
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 06 Listopada 2007, 16:25:07
Dzięki, żeby nie było że jestem bierny to zrobiłem printscreen x2+paint i oto co wyszło :D
(http://eu07.pl/imageshack.us/img223/stacjavu3.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img223/stacjavu3.jpg)
Teraz pozaznaczać tylko semafory i chwytać za photoshopa żeby zrobić z tego coś co przypomina plan na pulpicie kostkowym :D
Pozdro
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 06 Listopada 2007, 16:48:34
Mogę ci polecić program dzięki któremu ułożysz bitmapę pulpitu kostkowego  :) Jest on autorstwa Paula do zassania tu: http://kontrakt-bhp.com.pl/paul/kostki.rar
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 06 Listopada 2007, 16:56:33
Mogę ci polecić program dzięki któremu ułożysz bitmapę pulpitu kostkowego  :) Jest on autorstwa Paula do zassania tu: http://kontrakt-bhp.com.pl/paul/kostki.rar

Dzięki na pewno skorzystam :).
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 07 Listopada 2007, 14:58:56
Dzięki w.w. wymienionemu programowi od wczoraj udało mi się zrobić tyle:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img80/planvp4.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img80/planvp4.jpg)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 07 Listopada 2007, 15:07:53
Trochę bym to zmodyfikował :) Jeżeli chcesz mogę zrobić plan za ciebie.

(http://eu07.pl/imageshack.us/img217/planvp4eu7.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img217/planvp4eu7.jpg)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 07 Listopada 2007, 15:23:54
Jeżeli byłbyś w stanie to byłbym bardzo wdzięczny i mógłbym przejść dalej. Parę postów wyżej zamieściłem plan Wielkiego K. :)
Jeszcze raz dzięki.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Listopada 2007, 15:32:50
Szociu - rotfl
kolega nizej - jeszcze wiekszy rotfl.
Jak checie to zrobie Wam ten pulpit...
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 07 Listopada 2007, 15:34:42
ja już mu robię :P nie trzeba Mateu :P
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 07 Listopada 2007, 15:40:03
ja już mu robię :P nie trzeba Mateu :P
Kompletnie nie rozumiecie co to jest pulpit kostkowy.
Ja tak ma być, to ja już nie chce..... taka robota jest do kitu. @Szociu, daj to Mateu i pozwól sobie pomóc profesjonaliście.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 07 Listopada 2007, 15:44:18
Na pulpicie kostkowym znajduje się mnóstwo przycisków. Rozprucie zwrotnicy itp. sterowanie semaforami, blokadami zwrotnicami, są liczniki, amperomierze woltomierze i inne przełączniki :) Wiem jak to ma wyglądać :) Nie myślcie, ze nie byłem w real nastawni z takim pulpitem i nie szalałem na symulatorze nastawni Osielec :D:D

EDIT:

No, ale dobra :) Jak tak mateu na nastawniach gości to niech zrobi :| Szociu, zdecyduj.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 07 Listopada 2007, 15:51:13
Jak checie to zrobie Wam ten pulpit...

Nie ma lepszego niż mateu, jak mówi pewna szanta "kto chce niechaj wierzy, kto nie chce niech nie wierzy"

Krzysiek ma 100% rację
Wiem jak to ma wyglądać :)

EDIT:

No, ale dobra :) Jak tak mateu na nastawniach gości to niech zrobi :| Szociu, zdecyduj.


Niech decyduje opinia publiczna, czyli my userzy, którzy posiadamy jakąś wiedzę o umiejętnościach @Mateu i jako Ci którzy widzieli jego cuda (również w odniesieniu do realnych pulpitów). Więc nie masz co robić kwaśniej miny. @Szociu - pamiętaj! - jakość!
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Listopada 2007, 16:08:45
spoko, niech wojtas zrobi :)
najwyzej poprawie.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 07 Listopada 2007, 16:13:31
Dobra skoro pulpit załatwiony teraz notatnik i eventy brr... Jakoś to będzie :)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Listopada 2007, 17:13:52
(http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/izz63d.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/izz63d.jpg)
robione w 30 min wiec moze brakowac paru *** :)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 07 Listopada 2007, 17:30:55
Nie no super. Tylko muszę jeszcze pomyśleć jak zrobić żeby w symku był on animowany np. wyświetlanie światła na pulpicie takiego jak jest na semaforze. Chyba załatwię to jakoś eventami.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Listopada 2007, 17:48:31
na semaforze nei wyswietla sie sygnal taki jak na pulpicie :P
na pulpitach kazdy sygnal zezwalajacy na jazde to zielone swiatlo :)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 07 Listopada 2007, 17:50:06
na semaforze nei wyswietla sie sygnal taki jak na pulpicie :P
na pulpitach kazdy sygnal zezwalajacy na jazde to zielone swiatlo :)

Wiem, wiem chodziło mi tylko o to żeby się wyświetlały zielone, zółte i czerwone światła na pulpicie odpowiednio do zezwolenia na jazdę na semaforze lub nie.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 07 Listopada 2007, 17:58:08
Ja powiem bezpośrednio to co myślę, mianowicie mnie tu kaktus prędzej wyrośnie, niż to zrobisz i może Cię skrzywdzę, ale nie wierzę w twoje możliwości.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 07 Listopada 2007, 18:12:22
Ja powiem bezpośrednio to co myślę, mianowicie mnie tu kaktus prędzej wyrośnie, niż to zrobisz i może Cię skrzywdzę, ale nie wierzę w twoje możliwości.
Nikt Cię nie zmusza wierzyć w moje możliwości. Jak skończę to skończę jak nie to trudno i szkoda. Na pewno nie uda mi się ukończyć tego bez pomocy userów forum, której otrzymałem już  bardzo dużo.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 07 Listopada 2007, 18:23:56
No wiesz, nikt za Ciebie raczej eventów nie napisze, tym bardziej, iż pisałeś, że ma być dużo więcej składów niż jest. Już teraz bez pulpitu i z tą liczbą składów co jest w Quarku jest duża maniana jeśli chodzi o eventy.
Nie przejmuj się mną, ja z natury sceptyk jestem i nie widzę powodu, aby w tym konkretnym wypadku być optymistą.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 07 Listopada 2007, 18:28:43
Może po prostu stworzyć nowy model semafora, który wyglądał by jak ten znaczak na pulpicie (był by płaski) i sygnały WOlnej drogi wyświetlały by sie jako zielone światła, S1 jako czerwone (ale odkrycie...) a Sz to logiczne :)

Następnie umieścić go w scenerii i współrzędne tego inc'a z nim przypasić do pulpitu. A potem robić podwójne eventy :)
Dla semafora na stacji i jego odpowiednika. ( By jednocześnie wyświetlał)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 07 Listopada 2007, 19:05:42
No wiesz, nikt za Ciebie raczej eventów nie napisze, tym bardziej, iż pisałeś, że ma być dużo więcej składów niż jest. Już teraz bez pulpitu i z tą liczbą składów co jest w Quarku jest duża maniana jeśli chodzi o eventy.
Nie przejmuj się mną, ja z natury sceptyk jestem i nie widzę powodu, aby w tym konkretnym wypadku być optymistą.
Ja nie chcę żeby ktoś za mnie pisał eventy.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 07 Listopada 2007, 19:13:00
To się tyczyło tego:
Cytuj
Na pewno nie uda mi się ukończyć tego bez pomocy userów forum, której otrzymałem już  bardzo dużo.

Ok, ja już się nie wypowiadam, ale zdania też nie zmienię.
Pożyjemy zobaczymy.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: prof_klos w 07 Listopada 2007, 19:19:25
Optymistycznie dodać mogę tylko - obyś się Mariusz mylił, bo projekt ciekawy ;)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 07 Listopada 2007, 19:39:35
Pod jakie exe będzie to robione?
Chodzi mi o freefly.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 07 Listopada 2007, 20:17:28
Pod jakie exe będzie to robione?
Chodzi mi o freefly.

a może nastawnie zrobić jako BIG kabinę ?
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 07 Listopada 2007, 21:17:38
ja bym postawił na kawałku toru np. SM03 (pomnik?) i z tegoż pomnika wywlekało by się do nastawni :)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 07 Listopada 2007, 21:18:32
przeciez mozna zrobic nastawnie jak zwyklego loka na torze ;D
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 07 Listopada 2007, 22:44:24
przeciez mozna zrobic nastawnie jak zwyklego loka na torze ;D

i to jest chyba opcją godną polecenia, chociaż stół(pod pulpit) możesz jako t3d, ustawić pivoty, zrobić inca i sprawa częściowo załatwiona
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Ra w 07 Listopada 2007, 23:27:22
Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze, proponowałbym zrobić tak.
1. Ustalić, jakiej wielkości kostki mają być w scenerii (oryginalny rozmiar, czy powiększone, np. 3m×3m, żeby można było podejść i coś przełączyć - jak ręczne zwrotnice). Taki ogromny pulpit może być paręnaście metrów nad poziomem gruntu, aby cała stacja była widoczna.
2. Zrobić modele poszczególnych kostek lub ich fragmentów. W sumie 2 trójkąty, replacebleskin i światła, jak w semaforach.
3. Skopiować wszystkie użyte *.inc semaforów i tarcz do oddzielnego katalogu, np. scenery\kostki.
4. Zmodyfikować scenerię tak, aby używała semaforów z tego katalogu.
5. W tym katalogu zmodyfikować pliki *.inc, dopisjąc w event (p1)_s* multiple poszczególnych sygnałów ustawienie skojarzonej kostki, np. (p1)_k_s*.
6. Zdefiniować pliki *.inc poszczególnych kostek tak, aby poszczególne podane wyżej eventy ustawiały odpowiednie światła na kostce (podobnie jak to jest na semaforze). Być może zamiast kostek kwadratowych lepsze będą połówkowe (oddzielnie dla semaforów z każdej strony)? A może nawet podzielić niektóre kostki na 3 części:semafor lewy, tor, semafor prawy.
7. Umieścić kostki poprzez include na wspólnej płaszczyźnie (pulpicie).
8. Nie zmieniając nic w eventach scenerii sprawdzić, jak się coś takiego sprawuje.
9. Dodać powiązanie między klawiszem naciśniętym przy kostce a ustawieniem zwrotnicy czy semafora. Naciśnięcie klawisza musiałoby wyzwalać odpowiedni event skojarzonego semafora.
10. Do torów w scenerii dodać eventy zapalające zajętość toru, podobnie jak to jest przy przejazdach drogowych.
11. Zrobić prosty model pseudo loka z kabiną (kabina jak w drezynie) i umieścić go na niewidocznym torze nad pulpitem, z widokiem na stację i pulpit.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 08 Listopada 2007, 10:19:55
Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze, proponowałbym zrobić tak.
1. Ustalić, jakiej wielkości kostki mają być w scenerii (oryginalny rozmiar, czy powiększone, np. 3m×3m, żeby można było podejść i coś przełączyć - jak ręczne zwrotnice). Taki ogromny pulpit może być paręnaście metrów nad poziomem gruntu, aby cała stacja była widoczna.
2. Zrobić modele poszczególnych kostek tak, jak są zrobione semafory (chodzi o światła).
3. Skopiować wszystkie użyte *.inc semaforów do oddzielnego katalogu.
4. Zmodyfikować scenerię tak, aby używała semaforów z tego katalogu.
5. W tym katalogu zmodyfikować pliki *.inc, dopusjąc w event (p1)_s* multiple poszczególnych sygnałów ustawienie kostki, np.  (p1)_k_s*.
6. Zdefiniować pliki *.inc poszczególnych kostek tak, aby poszczególne podane wyżej eventy ustawiały odpowiednie światła na kostce (podobnie jak to jest na semaforze).
7. Umieścić kostki poprzez include na wspólnej płaszczyźnie (pulpicie).
8. Nie zmieniając nic w eventach scenerii sprawdzić, jak się coś takiego sprawuje.
9. Dodać powiązanie między klawiszem naciśniętym przy kostce a ustawieniem zwrotnicy czy semafora.
10. Do torów w scenerii dodać eventy zapalające zajętość toru, podobnie jak to jest przy przejazdach drogowych.
Dobry pomysł, muszę z tym jeszcze pokombinować.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 08 Listopada 2007, 11:55:06
Teraz mam problem. Mianowicie mam powiedzmy semafor o nazwie m. Użyłem wzoru z forum aby wywołać na nim sygnał wolna droga za pomocą klawisza x. Niestety nie działa mi to. Proszę powiedzieć co jest nie tak w tym wpisie.
Cytuj
event wjazd multiple 1.0 none m_S2 endevent
event wjazds multiple 1.0 none m_S1 endevent

node -1 0 tor3-end eventlauncher 1 1 1 -1.0 x 0 wjazd wjazds end
P.S. Jak użyję wyzwalacza eventów za pomocą shift+cyfra to działa.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 08 Listopada 2007, 16:38:30
Pomoże ktoś?


Uwaga natury formalnej, masz coś takiego jak modyfikuj (swój post) i jeśli chcesz coś dopisać, to w ten sposób, a nie post za postem twego autorstwa.
Mariusz

Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 08 Listopada 2007, 16:45:25
dziwne nie jest :) jak byś poczytał dokładnie to byś wiedział że shift + klawisz od 1 - 9

to nie czat
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 08 Listopada 2007, 16:50:06
dziwne nie jest :) jak byś poczytał dokładnie to byś wiedział że shift + klawisz od 1 - 9

to nie czat
Wiem, ten sposób z shiftem mi działa. Ale ja chcę, żeby można było przypisać zdarzenie do dowolnego klawisza alfanumerycznego np. do "g".
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 08 Listopada 2007, 20:07:43
jest taka opcja - ztcp speed robil kiedys podobny projekt i u niego to nawet dzialalo :)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Listopada 2007, 20:34:22
Wiem, ten sposób z shiftem mi działa. Ale ja chcę, żeby można było przypisać zdarzenie do dowolnego klawisza alfanumerycznego np. do "g".
Ja bym użył eventlauncherów - jak w zwrotnicach sterowanych poprzez T/t.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 09 Listopada 2007, 07:06:45
Parę postów wyżej napisałem jak zrobiłem event launchera i mi on nie działa, powiedźcie co jest w nim źle.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 09 Listopada 2007, 08:01:50
Może zamiast ujemnej odległości (pogrubione):
node -1 0 tor3-end eventlauncher 1 1 1 -1.0 x 0 wjazd wjazds end

wpisz wartość dodatnią np. 200.0
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 10 Listopada 2007, 13:03:54
Może zamiast ujemnej odległości (pogrubione):
node -1 0 tor3-end eventlauncher 1 1 1 -1.0 x 0 wjazd wjazds end

wpisz wartość dodatnią np. 200.0
Dzięki, działa.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Desert_pl w 25 Listopada 2007, 09:35:41
Opiście te wszystkie przyciski na tym PULPICIE bo ja sie gubie i niewiadomo co sie czym robi :/
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 25 Listopada 2007, 10:05:23
Dobra, może powiem co już jest zrobione. Sterujemy przebiegami za pomocą klawiszy alfanumerycznych. Zwrotnice już gotowe, ale mam za to problem z semaforami, gdyż dotąd nie doprosiłem się od nikogo .maxa Quarka, a okropnie czasochłonne jest wyszukiwanie nazw i pozycji semaforów potem otwieranie jeta i sprawdzanie czy to ten semafor. Narazie ze semaforów mam tylko obsługę manewrów.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Ra w 25 Listopada 2007, 10:20:51
Hm, to może dodaj eventlauncher na 3-5 metrów do plików .inc semaforów? Wtedy wystarczy, że do niego podejdziesz i przełączysz, to Ci się w log.txt zapisze nazwa wykonanego eventu (nazwa semafora plus nazwa sygnału). Wykonane eventy można na bieżąco oglądać w "dosowym" okienku "EU07".
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 25 Listopada 2007, 14:21:01
Albo otworzyć STV i przed każdym semkiem jest event sem_info i tam również występuje nazwa semafora.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 26 Listopada 2007, 16:08:25
Cytuj
......gdyż dotąd nie doprosiłem się od nikogo .maxa Quarka,
Chyba nie prosiłeś nikogo, albo nikogo właściwego (chodzi mi o autora scenerii).
Inna sprawa że brak maxa może wyjść Tobie tylko na dobre. Nie ma to jak dogłębnie poznać scenerię w której się grzebie (nie swoją scenerię). Bez maxa grzebałem w kilku sceneriach z czego ukazał się Bałtyk i dwie wersje SDR18, nie licząc tej autorskiej. W Quarku też dopisałem trakcję nie korzystając z plików max i przechyły torów na łukach. Najciekawszym zadaniem było podzielenie jednej ze scenerii na dwie oddzielne, dla podniesienia FPS.
Wszystkie dostępne i wykorzystywane semafory w Quarku mają unikalne nazwy. Nazwy są zgodne z ich lokalizacją i numeracją. Po rozpisaniu planu każdej stacji na papierze oznacz wszystkie semki nazwami z odpalonej scenerii. Jak znajdziesz jeden semafor i jego nazwę na danej stacji, pozostałe same wejdą Ci w łapki.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: piotpal w 12 Grudnia 2007, 22:36:54
Hmm, a lepiej skupić na projekcie przebudowy programu Kolejarz na bardziej bliższy rzeczywistości? Chodzi mi o wstawienie kostek pulpitu zamiast zielonych i żółtych kreseczek.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 18 Marca 2008, 19:22:11
Dobra, może powiem jaki jest obecny stan prac. No więc przebiegi wraz z zapalaniem sygnałów na semaforach są gotowe, wnętrze nastawni jest wymodelowane ale jeszcze nie wstawione do symka, gdyż były problemy z teksturami. Może uda się wstawić do końca tygodnia. Jeżeli chcecie to co jest zrobione to z chęcią wystawie betę pod koniec tygodnia (jeśli wyrobię się z usunięciem zbędnych eventów).


--------------
Chyba jednak przynajmniej na razie powstrzymam się z wydaniem bety.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: danielek w 15 Lutego 2009, 12:14:48
Witam,
I jak idą prace? Czy projekt został porzucony?
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 15 Lutego 2009, 14:04:55
Projekt nadal mam na dysku. Napisane są prawie wszystkie eventy do sterowania rozjazdami i semaforami za pomocą klawiatury. Jest też jakiś krótki testowy rozkład. Brak temu wszystkiemu wnętrza nastawni i funkcjonującego pulpitu. Prace stoją w miejscu od czasu napisania eventów, ponieważ nie umiałem wymodelować wnętrza nastawni. Skupiłem się wtedy na tworzeniu nowych dźwięków do Symka. Teraz już co nieco potrafię w Maxie, więc kto wie, może za jakiś czas powrócę do projektu i coś wykombinuję - potrzebne tylko fotki różnych urządzeń, i ogólnie poglądowe z wnętrza nastawni na tekstury.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: uetam w 15 Lutego 2009, 14:39:42
A moze zacznij od symulatora toporkowa?
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul//toporkow/
Jest mniej torow i gotowa nastawnia.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Paul w 15 Lutego 2009, 14:42:37
Projekt nadal mam na dysku. Napisane są prawie wszystkie eventy do sterowania rozjazdami i semaforami za pomocą klawiatury.

Jak zrealizowałeś utwierdzenia oraz zależności między zwrotnicami i sygnalizatorami? Nastawianie przebiegowe?
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Szociu w 15 Lutego 2009, 18:01:26
Projekt nadal mam na dysku. Napisane są prawie wszystkie eventy do sterowania rozjazdami i semaforami za pomocą klawiatury.

Jak zrealizowałeś utwierdzenia oraz zależności między zwrotnicami i sygnalizatorami? Nastawianie przebiegowe?
No właśnie nie ma zależności - niestety nie jest je łatwo odwzorować w Maszynie :( Dyżurny musi się po prostu pilnować. Ta stacja jest za duża aby zrobić przebiegi jak w przypadku ND, nie starczyłoby klawiszy na manewry.

A moze zacznij od symulatora toporkowa?
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul//toporkow/
Jest mniej torow i gotowa nastawnia.
Z tego co pytałem kolegę @Paula nie można oficjalnie opublikować tej nastawni ponieważ tekstury zrobione są z fotek, do których @Paul nie ma praw autorskich.
EDIT: Można by zrobić te tekstury od nowa z naszych fotek, ale to już pod Toporków z trasy, o której mowa w wątku:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6827.90.html
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: danielek w 15 Lutego 2009, 18:08:47
A możesz wydac bete? Może wspólnymi siłami coś da rade zrobic :)
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 15 Lutego 2009, 18:21:19
Cytuj
A możesz wydac bete? Może wspólnymi siłami coś da rade zrobic :)
Już kilka takich projektów beta poszło na forum i co było? Niektórzy skorzystali, a od innych był nawał postów typu "a to, tamto, siamto mi nie działa POMOCY!".
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: danielek w 15 Lutego 2009, 18:50:22
Jak zawsze :), ale może jednak ktoś pomoże.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Paul w 15 Lutego 2009, 19:50:39
No właśnie nie ma zależności - niestety nie jest je łatwo odwzorować w Maszynie :(

No właśnie - a wzajemne uzależnienie urządzeń celem zapewnienia bezpieczeństwa ruchu to podstawowa funkcja urządzeń SRK - zresztą kiedyś nazywało się to nie SRK a ZRK, zabezpieczenie ruchu kolejowego. Jak już musicie mieć symulator nastawni w Maszynie (mówiłem wcześniej że średnio się to do tego nadaje) to ja bym proponował zrobić to tak:

- każdy przebieg lub grupa przebiegów (np. wyjazdy na dany tor szlakowy z pewnej grupy torów) ma komórkę pamięci która pamięta czy ten przebieg jest utwierdzony czy nie;
- wciskając klawisz/kombinację klawiszy nastawiamy konkretny przebieg, np. od semafora A do G (o ile jest to wykonalne, to najlepiej coś w rodzaju: klawisz a, klawisz g, i np. jakiś klawisz odpowiadający za przebieg pociągowy/manewrowy), wtedy - jeżeli nie są utwierdzone sprzeczne przebiegi (condition memcompare) ustawiane są zwrotnice i podawany jest sygnał;
- za każdym semaforem mamy odcinek oddziaływania który w jedną stronę gasi semafor, a w drugą zwalnia nastawiony w przeciwnym kierunku przebieg (ale dopiero po jego zajęciu i zwolnieniu - nie może być tak że połowa składu jest jeszcze na rozjazdach a przebieg sie zwalnia - to można zrobić przez wywołanie eventu po wjechaniu na odcinek i następnie sprawdzaniu co ileśtam sekund czy tor jest zajęty, jak jest - to kontynuowane jest sprawdzanie, jak nie - to następuje zwolnienie przebiegu - testowałem, działa);
- wypadało by jakoś zrobić doraźne zwalnianie tych przebiegów - oczywiście to razem z wygaszaniem semaforów;
- nie ma wogóle kontroli zajętości zwrotnic i torów, poza wspomnianymi "czujnikami" umieszczonymi za semaforami - to było by zgodne z rzeczywistością, bo w niektórych starszych urządzeniach faktycznie jest tylko coś takiego - tyle że wtedy nie mamy raczej pulpitu kostkowego, chociaż bywają wyjątki - stacja Ruda Bielszowice ma pulpit kostkowy bez kontroli zajętości, pokazywane są na nim tylko położenia zwrotnic i utwierdzenie przebiegów, szczeliny na czerwono się nie podświetlają;
- indywidualne przestawianie zwrotnic - o ile wogóle ma być - to musi być uzależnione od stanu utwierdzenia przebiegów, choć zwrotnice i tak były by ustawiane automatycznie przy nastawianiu przebiegów - więc indywidualne było by wykorzystywane w wyjątkowych przypadkach (np. przy jeździe na Sz);
- wypadało by jeszcze zrobić coś w rodzaju półsamoczynnej blokady liniowej na szlakach bez SBL (a na tych - uzależnienie możliwości nastawienia przebiegu wyjazdowego od zajętości pierwszego odstępu) - tor szlakowy ma komórkę pamięci która pamięta czy blokada jest "zablokowana" czy "wolna" (albo lepiej dwie - dla obu kierunków), przebieg wyjazdowy można nastawić tylko gdy blokada jest zwolniona, a wraz z nastawieniem blokada sie blokuje i nie ma możliwości ponownego nastawienia przebiegu. Po stwierdzeniu wjechania pociągu za semafor wjazdowy zapala się biała kontrolka "Ko" blokady i można ją zwolnić (dyżurny, zanim to zrobi, musi sprawdzić czy pociąg dojechał z sygnałami końca pociągu)

Żeby to funkcjonowało i miało ręce i nogi to jest z tym masa roboty - zwłaszcza z instrukcjami warunkowymi, bardzo tego w eventach brakuje. Proponowałbym jakiś mniejszy posterunek na to. Ewentualnie można zrobić wersję górnośląską/wałbrzyską - samo przestawianie rozjazdów + Sz-ty :P

Pozdr
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Robert051 w 06 Czerwca 2009, 13:07:08
A tego nie dało by rady zrobić na zasadzie tego że. Podanie semafora było by możliwe tylko przy prawidłowo ustawionej drodze przebiegu??
W razie ustawienia przebiegu sprzecznego by się semafor nie podawał.
Bez kontroli zajętości toru.
Czyli coś al'a urządzenia kluczowe. Przestawiasz zwrotnice standardowym klawiszem**.
Podanie semafora też mogło by się odbywać na zasadzie zwrotnicy**. (Położenie zwrotnicy +/zasadnicze - semafor na stój a położenie -/zwrotne - semafor na wolną drogę)
AI by reagował tylko na działanie semaforów zwrotnic.
Zalety:
->Nie ma ograniczenie do ilości torów/zwrotnic/semaforów na stacji
->Nie potrzeba zbyt dokładnego budynku stacji. I tak większość rzeczy by się robiło w terenie
Wady:
->Trzeba chodzić/biegać/latać po stacji
->Był by mały problem z manewrami ale przy obecnie zastosowanych urządzeniach SRK myślę że to jakoś specjalnie nie przeszkadzało.
Myślę że mój pomysł było by łatwiej zastosować. Co wy o nim sądzicie??
Legenda
** Dodatkowy klawisz na zamknięcie/utwierdzenie zwrotnicy/semafora.
Tytuł: Odp: Nastawnia Wielki Kac
Wiadomość wysłana przez: Paul w 07 Czerwca 2009, 01:13:14
Odwzorowanie zależności zwrotnic od sygnałów dla małej stacji, przy pisaniu ich w postaci zdań logicznych (tak łatwo można symulować działanie prostych obwodów) to już sporo roboty. Przy eventach sobie tego wogóle nie wyobrażam.