Autor Wątek:  Nastawnia Wielki Kac  (Przeczytany 43692 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1247
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #30 dnia: 07 Listopada 2007, 15:34:42 »
ja już mu robię :P nie trzeba Mateu :P

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #31 dnia: 07 Listopada 2007, 15:40:03 »
ja już mu robię :P nie trzeba Mateu :P
Kompletnie nie rozumiecie co to jest pulpit kostkowy.
Ja tak ma być, to ja już nie chce..... taka robota jest do kitu. @Szociu, daj to Mateu i pozwól sobie pomóc profesjonaliście.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1247
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #32 dnia: 07 Listopada 2007, 15:44:18 »
Na pulpicie kostkowym znajduje się mnóstwo przycisków. Rozprucie zwrotnicy itp. sterowanie semaforami, blokadami zwrotnicami, są liczniki, amperomierze woltomierze i inne przełączniki :) Wiem jak to ma wyglądać :) Nie myślcie, ze nie byłem w real nastawni z takim pulpitem i nie szalałem na symulatorze nastawni Osielec :D:D

EDIT:

No, ale dobra :) Jak tak mateu na nastawniach gości to niech zrobi :| Szociu, zdecyduj.
« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2007, 16:01:59 wysłana przez GlowaWojtas »

Offline pol102

  • Wiadomości: 960
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #33 dnia: 07 Listopada 2007, 15:51:13 »
Jak checie to zrobie Wam ten pulpit...

Nie ma lepszego niż mateu, jak mówi pewna szanta "kto chce niechaj wierzy, kto nie chce niech nie wierzy"

Krzysiek ma 100% rację
Wiem jak to ma wyglądać :)

EDIT:

No, ale dobra :) Jak tak mateu na nastawniach gości to niech zrobi :| Szociu, zdecyduj.


Niech decyduje opinia publiczna, czyli my userzy, którzy posiadamy jakąś wiedzę o umiejętnościach @Mateu i jako Ci którzy widzieli jego cuda (również w odniesieniu do realnych pulpitów). Więc nie masz co robić kwaśniej miny. @Szociu - pamiętaj! - jakość!

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #34 dnia: 07 Listopada 2007, 16:08:45 »
spoko, niech wojtas zrobi :)
najwyzej poprawie.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #35 dnia: 07 Listopada 2007, 16:13:31 »
Dobra skoro pulpit załatwiony teraz notatnik i eventy brr... Jakoś to będzie :)
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #36 dnia: 07 Listopada 2007, 17:13:52 »

robione w 30 min wiec moze brakowac paru *** :)

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #37 dnia: 07 Listopada 2007, 17:30:55 »
Nie no super. Tylko muszę jeszcze pomyśleć jak zrobić żeby w symku był on animowany np. wyświetlanie światła na pulpicie takiego jak jest na semaforze. Chyba załatwię to jakoś eventami.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #38 dnia: 07 Listopada 2007, 17:48:31 »
na semaforze nei wyswietla sie sygnal taki jak na pulpicie :P
na pulpitach kazdy sygnal zezwalajacy na jazde to zielone swiatlo :)

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #39 dnia: 07 Listopada 2007, 17:50:06 »
na semaforze nei wyswietla sie sygnal taki jak na pulpicie :P
na pulpitach kazdy sygnal zezwalajacy na jazde to zielone swiatlo :)

Wiem, wiem chodziło mi tylko o to żeby się wyświetlały zielone, zółte i czerwone światła na pulpicie odpowiednio do zezwolenia na jazdę na semaforze lub nie.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #40 dnia: 07 Listopada 2007, 17:58:08 »
Ja powiem bezpośrednio to co myślę, mianowicie mnie tu kaktus prędzej wyrośnie, niż to zrobisz i może Cię skrzywdzę, ale nie wierzę w twoje możliwości.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #41 dnia: 07 Listopada 2007, 18:12:22 »
Ja powiem bezpośrednio to co myślę, mianowicie mnie tu kaktus prędzej wyrośnie, niż to zrobisz i może Cię skrzywdzę, ale nie wierzę w twoje możliwości.
Nikt Cię nie zmusza wierzyć w moje możliwości. Jak skończę to skończę jak nie to trudno i szkoda. Na pewno nie uda mi się ukończyć tego bez pomocy userów forum, której otrzymałem już  bardzo dużo.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #42 dnia: 07 Listopada 2007, 18:23:56 »
No wiesz, nikt za Ciebie raczej eventów nie napisze, tym bardziej, iż pisałeś, że ma być dużo więcej składów niż jest. Już teraz bez pulpitu i z tą liczbą składów co jest w Quarku jest duża maniana jeśli chodzi o eventy.
Nie przejmuj się mną, ja z natury sceptyk jestem i nie widzę powodu, aby w tym konkretnym wypadku być optymistą.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1247
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #43 dnia: 07 Listopada 2007, 18:28:43 »
Może po prostu stworzyć nowy model semafora, który wyglądał by jak ten znaczak na pulpicie (był by płaski) i sygnały WOlnej drogi wyświetlały by sie jako zielone światła, S1 jako czerwone (ale odkrycie...) a Sz to logiczne :)

Następnie umieścić go w scenerii i współrzędne tego inc'a z nim przypasić do pulpitu. A potem robić podwójne eventy :)
Dla semafora na stacji i jego odpowiednika. ( By jednocześnie wyświetlał)

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #44 dnia: 07 Listopada 2007, 19:05:42 »
No wiesz, nikt za Ciebie raczej eventów nie napisze, tym bardziej, iż pisałeś, że ma być dużo więcej składów niż jest. Już teraz bez pulpitu i z tą liczbą składów co jest w Quarku jest duża maniana jeśli chodzi o eventy.
Nie przejmuj się mną, ja z natury sceptyk jestem i nie widzę powodu, aby w tym konkretnym wypadku być optymistą.
Ja nie chcę żeby ktoś za mnie pisał eventy.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #45 dnia: 07 Listopada 2007, 19:13:00 »
To się tyczyło tego:
Cytuj
Na pewno nie uda mi się ukończyć tego bez pomocy userów forum, której otrzymałem już  bardzo dużo.

Ok, ja już się nie wypowiadam, ale zdania też nie zmienię.
Pożyjemy zobaczymy.
« Ostatnia zmiana: 07 Listopada 2007, 19:14:38 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 618
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #46 dnia: 07 Listopada 2007, 19:19:25 »
Optymistycznie dodać mogę tylko - obyś się Mariusz mylił, bo projekt ciekawy ;)
Z MaSzyną od 2003!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #47 dnia: 07 Listopada 2007, 19:39:35 »
Pod jakie exe będzie to robione?
Chodzi mi o freefly.

Offline pol102

  • Wiadomości: 960
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #48 dnia: 07 Listopada 2007, 20:17:28 »
Pod jakie exe będzie to robione?
Chodzi mi o freefly.

a może nastawnie zrobić jako BIG kabinę ?

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1247
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #49 dnia: 07 Listopada 2007, 21:17:38 »
ja bym postawił na kawałku toru np. SM03 (pomnik?) i z tegoż pomnika wywlekało by się do nastawni :)

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #50 dnia: 07 Listopada 2007, 21:18:32 »
przeciez mozna zrobic nastawnie jak zwyklego loka na torze ;D

Offline pol102

  • Wiadomości: 960
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #51 dnia: 07 Listopada 2007, 22:44:24 »
przeciez mozna zrobic nastawnie jak zwyklego loka na torze ;D

i to jest chyba opcją godną polecenia, chociaż stół(pod pulpit) możesz jako t3d, ustawić pivoty, zrobić inca i sprawa częściowo załatwiona

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6355
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 388
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #52 dnia: 07 Listopada 2007, 23:27:22 »
Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze, proponowałbym zrobić tak.
1. Ustalić, jakiej wielkości kostki mają być w scenerii (oryginalny rozmiar, czy powiększone, np. 3m×3m, żeby można było podejść i coś przełączyć - jak ręczne zwrotnice). Taki ogromny pulpit może być paręnaście metrów nad poziomem gruntu, aby cała stacja była widoczna.
2. Zrobić modele poszczególnych kostek lub ich fragmentów. W sumie 2 trójkąty, replacebleskin i światła, jak w semaforach.
3. Skopiować wszystkie użyte *.inc semaforów i tarcz do oddzielnego katalogu, np. scenery\kostki.
4. Zmodyfikować scenerię tak, aby używała semaforów z tego katalogu.
5. W tym katalogu zmodyfikować pliki *.inc, dopisjąc w event (p1)_s* multiple poszczególnych sygnałów ustawienie skojarzonej kostki, np. (p1)_k_s*.
6. Zdefiniować pliki *.inc poszczególnych kostek tak, aby poszczególne podane wyżej eventy ustawiały odpowiednie światła na kostce (podobnie jak to jest na semaforze). Być może zamiast kostek kwadratowych lepsze będą połówkowe (oddzielnie dla semaforów z każdej strony)? A może nawet podzielić niektóre kostki na 3 części:semafor lewy, tor, semafor prawy.
7. Umieścić kostki poprzez include na wspólnej płaszczyźnie (pulpicie).
8. Nie zmieniając nic w eventach scenerii sprawdzić, jak się coś takiego sprawuje.
9. Dodać powiązanie między klawiszem naciśniętym przy kostce a ustawieniem zwrotnicy czy semafora. Naciśnięcie klawisza musiałoby wyzwalać odpowiedni event skojarzonego semafora.
10. Do torów w scenerii dodać eventy zapalające zajętość toru, podobnie jak to jest przy przejazdach drogowych.
11. Zrobić prosty model pseudo loka z kabiną (kabina jak w drezynie) i umieścić go na niewidocznym torze nad pulpitem, z widokiem na stację i pulpit.
« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2007, 20:15:50 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #53 dnia: 08 Listopada 2007, 10:19:55 »
Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze, proponowałbym zrobić tak.
1. Ustalić, jakiej wielkości kostki mają być w scenerii (oryginalny rozmiar, czy powiększone, np. 3m×3m, żeby można było podejść i coś przełączyć - jak ręczne zwrotnice). Taki ogromny pulpit może być paręnaście metrów nad poziomem gruntu, aby cała stacja była widoczna.
2. Zrobić modele poszczególnych kostek tak, jak są zrobione semafory (chodzi o światła).
3. Skopiować wszystkie użyte *.inc semaforów do oddzielnego katalogu.
4. Zmodyfikować scenerię tak, aby używała semaforów z tego katalogu.
5. W tym katalogu zmodyfikować pliki *.inc, dopusjąc w event (p1)_s* multiple poszczególnych sygnałów ustawienie kostki, np.  (p1)_k_s*.
6. Zdefiniować pliki *.inc poszczególnych kostek tak, aby poszczególne podane wyżej eventy ustawiały odpowiednie światła na kostce (podobnie jak to jest na semaforze).
7. Umieścić kostki poprzez include na wspólnej płaszczyźnie (pulpicie).
8. Nie zmieniając nic w eventach scenerii sprawdzić, jak się coś takiego sprawuje.
9. Dodać powiązanie między klawiszem naciśniętym przy kostce a ustawieniem zwrotnicy czy semafora.
10. Do torów w scenerii dodać eventy zapalające zajętość toru, podobnie jak to jest przy przejazdach drogowych.
Dobry pomysł, muszę z tym jeszcze pokombinować.
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #54 dnia: 08 Listopada 2007, 11:55:06 »
Teraz mam problem. Mianowicie mam powiedzmy semafor o nazwie m. Użyłem wzoru z forum aby wywołać na nim sygnał wolna droga za pomocą klawisza x. Niestety nie działa mi to. Proszę powiedzieć co jest nie tak w tym wpisie.
Cytuj
event wjazd multiple 1.0 none m_S2 endevent
event wjazds multiple 1.0 none m_S1 endevent

node -1 0 tor3-end eventlauncher 1 1 1 -1.0 x 0 wjazd wjazds end
P.S. Jak użyję wyzwalacza eventów za pomocą shift+cyfra to działa.
« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2007, 12:02:32 wysłana przez Szociu »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #55 dnia: 08 Listopada 2007, 16:38:30 »
Pomoże ktoś?


Uwaga natury formalnej, masz coś takiego jak modyfikuj (swój post) i jeśli chcesz coś dopisać, to w ten sposób, a nie post za postem twego autorstwa.
Mariusz

« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2007, 17:14:52 wysłana przez Mariusz1970 »
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline pol102

  • Wiadomości: 960
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #56 dnia: 08 Listopada 2007, 16:45:25 »
dziwne nie jest :) jak byś poczytał dokładnie to byś wiedział że shift + klawisz od 1 - 9

to nie czat

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #57 dnia: 08 Listopada 2007, 16:50:06 »
dziwne nie jest :) jak byś poczytał dokładnie to byś wiedział że shift + klawisz od 1 - 9

to nie czat
Wiem, ten sposób z shiftem mi działa. Ale ja chcę, żeby można było przypisać zdarzenie do dowolnego klawisza alfanumerycznego np. do "g".
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #58 dnia: 08 Listopada 2007, 20:07:43 »
jest taka opcja - ztcp speed robil kiedys podobny projekt i u niego to nawet dzialalo :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6169
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 889
Odp: Nastawnia Wielki Kac
« Odpowiedź #59 dnia: 08 Listopada 2007, 20:34:22 »
Wiem, ten sposób z shiftem mi działa. Ale ja chcę, żeby można było przypisać zdarzenie do dowolnego klawisza alfanumerycznego np. do "g".
Ja bym użył eventlauncherów - jak w zwrotnicach sterowanych poprzez T/t.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.