- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: KlimaT w 28 Marca 2013, 19:26:45
-
Witam, otrzymałem informację, że przebędą one renowację i pojawią się na Paradzie Parowozów w Wolsztynie. Obie aktualnie stoją w Czechowicach-Dziedzicach, EU07-001 ponoć ma zostać pomnikiem. Co z anglikiem - nie wiem.
-
06-01 w Czechowicach? Nic z tego, dzisiaj targała 432004/5 ze Szczakowej do Chabówki, natomiast co do EU07-001 masz rację, jest w Czechowicach i ma być malowana.
-
I źródła mogą się mylić. Może ją już odmalowali, może jeszcze nie... ;)
-
Patryk, nie byłeś przypadkiem na szopie ostatnio, co? :) Bo jadę w kwietniu odwiedzić zaprzyjaźnioną szopę i nie wiem czy zdążę ją tam jeszcze dorwać. 001 oczywiście ;)
Wiadomo coś, czy Czechowice zamierzają w jakiś sposób wykorzystać części z tego wozu (o ile do czegoś się jeszcze nadają)?
No i nie wiesz z jaką prękością jedzie ten skład do Chabówki? I którędy pojedzie?
-
Patryk, nie byłeś przypadkiem na szopie ostatnio, co? :)
Oj ostatnio czasu na wojaże jest mało, a jak jest okazja to pogoda odstrasza.
Czechowice raczej mają sporo części do siódemek, wszak w ostatnich latach trochę łamańców wyleciało z ilostanu.
Skład wyjeżdżał ze Szczakowej o 15/16. Z jaką prędkością się poruszał nie wiem. Czajniki przyjechały na obtoczkę.
-
Czyli takie 2-3 godziny do Krakowa to pojedzie. Dobra, będę pilnował czy to "Zakopianką" nie pojedzie dalej. :)
-
A nawet jeśli EU07-001 miałaby dojechać do Wolsztyna to w jakim celu? 07 i 06 należą do Chabówki więc musiałby jechać ze składem parowozów i wagonów w co wątpię. Skąd info na temat w/w lokomotyw?
-
@Woku, promocyjnym, podobnie jak Dragon? Info? Od osoby do osoby, ale udokumentowane zdjęciami, przynajmniej co do siódemki.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/fc9e1e424b635bc5.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/1a9280c5874c911c.html
(stan na 11 marca)
-
Ja wiem, że ona jest malowana bo jestem w bardzo bliskim kontakcie z Chabówką (EU07 była już szykowana na wyjazd do Czechowic w wakacje). Dziwi mnie więc po co elektryki na Wolsztyn, jak nie ma tam sieci (no chyba, że tak jak mówisz żeby pokazać).
-
Jaka jest prędkość składu, do którego podpina się takie "trupy" jak jedynka?
@KlimaT, co do wysyłania jedynki do Wolsztyna, było by to epicko nie opłacalne. Wysyłać zamknięty (kabiny) pomnik? Zajezacnie bez sensu generowane koszta. Bardzo wątpie, żeby teraz podczas "naprawy" kabina wogóle była ruszana do malowania. Co najwyżej sufit który jest w bardzo opłakanym stanie.
-
Co do 06 istnieje taka opcja, że będzie ona prowadziła skład z Chabówki do Wolsztyna. Później gdzie braknie sieci zapnie się diesel i tak to przyjedzie do Wolsztyna.
-
@Woku, już szybciej ta opcja. Mnie tylko ciekawi kto wyszedł z inicjatywą zrobienia remontu tej lokomotywie? Czy samo Cargo czy Dyrekcja Skansenu. Przydało by się jeszcze ST43-01 i EP02-07 podmalować, bo też straszą.
Przydało by się kurcze prawdziwe muzeum kolejnictwa, z zamkniętą halą, tak jak jest na zachodzie ;/ (O, 1500tna wiadomość :) )
-
EP02-07 - ona prędzej pójdzie na żyletki. Tam nawet nie ma kabiny w środku...a co do ST43 to kiedyś może nas zaskoczy :).
-
Takie widmo niestety nad tą lokomotywą wisi, zwłaszcza że tam podłogi coraz bardziej ubywa. Nie mniej, bardzo mnie cieszy że ktoś w końcu zaczyna dbać o to co się w skansenie dzieje. :)
A nie ukrywam, EU07-001 jest lokiem który ma swoją historię i który jest przede wszystkim unikatowym elektrowozem (pod względem wyglądowym i wnętrzowym).
-
No pewnie - zwykła siódema to taki wielki unikat, jak za płotem jej dotychczasowego miejsca postoju codziennie śmigają takie same lub podobne maszyny.
A co do dbania o Skansen - to żaden inny nie ma i nie miał takiej opieki jak Chabówka.
-
Chabówka dba lepiej o parowozy niż rodzice o dzieci :) Wszystko się okaże co będzie z tymi maszynami, jak coś dam znać.
-
No pewnie - zwykła siódema to taki wielki unikat, jak za płotem jej dotychczasowego miejsca postoju codziennie śmigają takie same lub podobne maszyny.
Chyba nie zrozumiałeś. Chodzi o to, że jest to pierwszy numer siódemki, więc jest to unikat i należałoby zachować ten egzemplarz dla potomnych.
-
Chabówka dba lepiej o parowozy niż rodzice o dzieci :) Wszystko się okaże co będzie z tymi maszynami, jak coś dam znać.
Niestety tylko, o parowozy....
Jak reszta ma gnić, to niech dadzą do innego muzeum albo na żyletki.
Za X lat okaże się, że będziemy mieć masę parowozów w dobrym stanie, a żadnej siódemki....
-
Jaka jest prędkość składu, do którego podpina się takie "trupy" jak jedynka?
Odpowiedź na fotce.
P.s. Ktoś wie z jakim przebiegiem zakończyła służbę 07-01?
-
Jezdzilbym pociagiem specjalnym EU07-001 + Bipa ;p
-
Ja na miejscu Chabówki na kolanach bym prosił o zamianę EP02-07 na 08 z Prokocimia. Ma kompletne wnętrze, jest ładnie odmalowana... a co do EU07-001 to nie udało mi się do niej wejść... do Rumuna tez nie...
-
I dobrze, że się nie udało Tobie wejść. Przynajmniej dzięki temu, że jest zamykana jest większa szansa na jej kompletność. A tak gdyby była otwarta, to nigdy nie wiadomo kto by w jakim celu ją odwiedzał.
-
Ja na miejscu Chabówki na kolanach bym prosił o zamianę EP02-07 na 08 z Prokocimia. Ma kompletne wnętrze, jest ładnie odmalowana... a co do EU07-001 to nie udało mi się do niej wejść... do Rumuna tez nie...
A mi się udało jak i do ST43 tak i do EU07. A tu filmik i bardziej szczegółowo pokazane wnętrze ST43-->
-
O, jedynka miała w oryginale zawór Oerlikona? (zasadniczy)
-
A jaki kran miała mieć?
-
Za parę chwil wrzucę linka do przechadzki po kabinie EU07-001.
-
A jaki kran miała mieć?
O ile dobrze wiem to krótkie miały Knorra.
-
Jaki przebieg ma EU07-001?
-
Jak mówiłem, wrzucam filmik -->
001 na dzień 20 sierpnia 2012 roku miała przejechane 314975 km.
-
I tyle pewnie też miała gdy trafiła do muzeum.
-
@Woku, te dwa zdjęcia to są te które mi podrzucałeś z resztą jej zdjęć? :)
@loko, jaka jest data tych zdjęć któe wrzuciłeś?
-
Wczorajsza ;)
-
Nie widziałeś czy kabinę ruszali i czy będą ruszać? :)
Swoją drogą, to z naszym zabytkowym elektrycznym taborem jest bardzo źle. Z "rarytasów" mamy: EP03-01, EU06-01, ET21-57 i EN57-001 z którą nie wiadomo co zrobią dalej, nie mniej są w stanie czynnym. Zostały 3x EP02, EU04, 3xEP05 i Warszawska EWuszka, o której chwilowo cisza oczywiście w stanie nieczynnym.
Z taboru spalinowego mamy pięknie zachowane SP47-001 i SP45-139 i obie oczywiście w stanie nieczynnym. I wszystko to rozwalone po całej polsce. Szkoda że nikt nie potrafi pomyśleć o muzeum w postaci dużej zamkniętej hali.
Ale stadiony oczywiście ważniejsze niż infrastruktura transportowa.
Co do przebiegu jedynki, mam pewne pytanie. Borys kiedyś coś mi wspomniał, że w czasach kiedy ona jeszcze jeździła, siódemkom robiono przegląd co 300tys kilometrów. Jak więc mogła wyjeździć jeszcze przeszło 15tysięcy? Swoją drogą, ostatnią rewizję przeszła w roku `95, służbę zakończyła w `98.
-
@Woku, te dwa zdjęcia to są te które mi podrzucałeś z resztą jej zdjęć? :)?
Dokładnie to są te same zdjęcia.
-
@ST44-003 Jeszcze jest EU40. Stoi jako pomnik na terenie lokomotywowni KM Warszawa-Grochów.
-
O, jedynka miała w oryginale zawór Oerlikona? (zasadniczy)
Prawdopodobnie dostała go w czasie NG przeprowadzonej w Rumunii w drugiej połowie lat 80'tych, niestety szczegółowych danych brak, a temat ciekawy.
-
Woku Jak wygląda sprawa "kompletności" EU07-001, pytam z ciekawość.
-
Jak widać kompletne ma kabiny, co jest bardzo dużym plusem :D @Woku nie byłeś przypadkiem w szafach WN, że tak się pod @Przemka podepne do pytania? :)
-
Co do kompletności to jest wszystko, brakuje tylko tych tabliczek przy przełącznikach. Nie wchodziłem głębiej, tylko ile widać w filmiku tyle udało mi się zwiedzić bo tam chłopaki próbowali ją popełnić a nie chciałem przeszkadzać, ale i tak dobrze ze się udało chociaż na chwilę wejść. Był jakieś problemy z nastawnikiem...jak próbowałem wejść na bez oporową 1 układu to dalej nie szło, jakby było coś pozamieniane (0 z 2 układem).
-
Ale na tym filmiku fajnie słychać jak bardzo ten wóz stał się nieszczelny przez 15 lat :P
EDIT: Przy okazji. Taki tam sobie performance. Nie wszystkie detale jeszcze są, ale pracuję nad tym (od 6 lat) :) Jeszcze na "starym" modelu nowego 4E. ;)
Model kabiny i pudła nie do końca chcą ze mną współpracować, ale jakoś się dogadujemy. Problem o którym pisałem w "Pomocy" dotyczył właśnie owego projektu.
Tekstura bazuje na pięknym zdjęciu z roku 94 i 95 (gdzie malatura tego wozu nie zmieniła się za bardzo).
-
Patrzę na zdjęcie i widzę, że ostatnią rewizję miała 21.07.1995 roku. Czyli wtedy ją przemalowali na jednolity kolor.
-
Nie ;] Wtedy rzeczywiście miała rewizję :) Przemalowali ją w przed wyjazdem do Chabówki, w Krakowie dokładnie gdzieś na przełomie 98/99 ;)
Potwierdzę to nawet zdjęciem @Pawła Telegi, z roku `97 :) http://www.fotokolej.pl/img-eu07-001-1847.htm
"1R7- 21.07.1995., ZNTK Oleśnica''
-
Aaa, to tak się sprawa ma. Zobaczymy co dalej. Ja Ci dam znać pod koniec kwietnia (24-25) jak będę w Chabówce i najwyżej napiszesz czy to prawda że 07 i 06 jadą na Wolsztyn bo nie będę miał dostępu do neta.
-
Nie widziałeś czy kabinę ruszali i czy będą ruszać? :)
Swoją drogą, to z naszym zabytkowym elektrycznym taborem jest bardzo źle. Z "rarytasów" mamy: EP03-01, EU06-01, ET21-57 i EN57-001 z którą nie wiadomo co zrobią dalej, nie mniej są w stanie czynnym. Zostały 3x EP02, EU04, 3xEP05 i Warszawska EWuszka, o której chwilowo cisza oczywiście w stanie nieczynnym.
Zapomniałeś o "Wittfeldzie" i EP03-08 zachowanych w Skierniewicach oraz EN80-16 w Grodzisku Maz.
Z taboru spalinowego mamy pięknie zachowane SP47-001 i SP45-139 i obie oczywiście w stanie nieczynnym. I wszystko to rozwalone po całej polsce. Szkoda że nikt nie potrafi pomyśleć o muzeum w postaci dużej zamkniętej hali.
Pomyślał - www.psmk.org.pl - tylko wszystko wymaga przede wszystkim pieniędzy na remonty budynków idące w grube dziesiątki tysięcy rocznie...
Pozdr.
CAr.
-
Zapomnieliscie o nieczynnym EU20-24.
-
Co do spalinowego to jeszcze SN61 czynny też należący do Chabówki.
-
Co do spalinowego to jeszcze SN61 czynny też należący do Chabówki.
Ponadto kilka nieczynnych SM41 i SM30 oraz cała wataha czynnego spalinowego planktonu typu Ls40, Ls60, SM03 i 409D/409Da.
-
W grudziadzu jezdzila sm41 numeru nie pamiętam czy jest zachowana jako czynna?
-
W grudziadzu jezdzila sm41 numeru nie pamiętam czy jest zachowana jako czynna?
Zakupiona przez Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, kilka miesięcy temu rozstrzygnięto przetarg na jej naprawę i przywrócenie do ruchu.
-
Poza tym ów SM40 (przynajmniej w maju 2012 roku) stała na hali w Kluczykach, przed parowozem.
Proszę spojrzeć na tytuł wątku - dotyczy to wszystkich panów wyżej.
Rozi
-
Żeby domknąć Off-top, zapokażę wam coś co znalazłem kiedyś w Technice Transportu Szynowego, niestety czarno białe.
EDIT: Skoro nikt nie zauważył: Na zdjęciu EU07-001 w maju 1995 roku.
-
@ST44-003 to wszystko jest opisane w książce, lokomotywy elektryczne serii EU06 i EU07 autorów: Maciszewski, Pawlus, Sumiński.
-
Żeby domknąć Off-top, zapokażę wam coś co znalazłem kiedyś w Technice Transportu Szynowego, niestety czarno białe.
Prawie cały numer był poświęcony serii EU07 ze względu na 30-lecie eksploatacji.
-
Nie raczył nikt rzucić okiem na podpis POD zdjęciem EU07? ;)
Nie wiecie czy numer ten był czarno biały, czy może kolorowy? Bo to jest chyba skan.
-
Te osłonki na szybie wyglądają strasznie nienaturalnie moim zdaniem.
-
Nie raczył nikt rzucić okiem na podpis POD zdjęciem EU07? ;)
Nie wiecie czy numer ten był czarno biały, czy może kolorowy? Bo to jest chyba skan.
Okładka kolorowa, a w środku zdjęcia czarno-białe.
-
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć, jak długo mogą robić jedynke w czechowicach? Chciałbym się 27.04 zjawić na szopie, tyle że nie wiem czy będzie szansa ją tam jeszcze dorwać/
-
Jest mi ktoś w stanie powiedzieć, jak długo mogą robić jedynke w czechowicach? Chciałbym się 27.04 zjawić na szopie, tyle że nie wiem czy będzie szansa ją tam jeszcze dorwać/
27.04 jest parada w Wolsztynie, a skoro niby ma jechać na Wolsztyn to raczej nie złapiesz jej tego dnia. Jutro jak dobrze pójdzie, postaram się coś dowiedzieć w sprawie 001 i dam Ci znać, lecz nic nie obiecuję.
-
Szanse na ukończenie 07-001 do końca miesiąca są bardzo małe.
-
Ja na miejscu Chabówki na kolanach bym prosił o zamianę EP02-07 na 08 z Prokocimia. Ma kompletne wnętrze, jest ładnie odmalowana... a co do EU07-001 to nie udało mi się do niej wejść... do Rumuna tez nie...
A mi się udało jak i do ST43 tak i do EU07. A tu filmik i bardziej szczegółowo pokazane wnętrze ST43-->
Mogę wiedzieć jak to zrobiłeś? Zrobiłem fotę kabiny rumuna przez ultrabrudną szybę, no ale nastrój nie ten...
-
W EU07-001 jest uszkodzona ostoja wózka, która uniemożliwia przywrócenie pojazdu do ruchu?
-
http://www.parowozy.pl/skansen/elektryczne/EU07/
Krótki opis dotyczący 001.
-
Szanse na ukończenie 07-001 do końca miesiąca są bardzo małe.
Jakieś konkrety? Na tym forum to lubią ;)
-
Póki co nic nie wiadomo w temacie 001, jak coś będę wiedział i miał potwierdzone na 100% dam tutaj znać. Także nie wypytywać i tworzyć swoich teorii chłopaki ;).
-
Dlatego żeby nie siać anarchii w tym temacie i tej sprawie spytałem o konkrety ;)
EDIT: Administrację proszę o podciągnięcie pytania pod temat (jeśli jest to możliwe).
Przypomnijcie mi proszę, z jakiego stanu technicznego (dosłownie i w przenośni) reanimowali EP03-01, w jakim stanie było pudło przede wszystkim, co dzieje się z EP03-08, oraz co zachowało się z EP02-07 i 08? Nie bardzo pamiętam niestety, a jestem ciekaw jak bardzo trudno by było przywrócić Jedynke do ruchu, mając na uwadze stan ostoi pudła i to że tak długo stała "pod chmurką", porównując ją z EP03-01.
Aha, jak długo EP03-01 stała jako trup od momentu skreślenia?
-
http://www.forumkolejowe.pl/ilostan/index.php?nav=lok&typ=1&seria=152&lok=5462&numer=1&title=EP03-01
Tutaj masz wszystko wypisane.
-
Dlatego żeby nie siać anarchii w tym temacie i tej sprawie spytałem o konkrety ;)
EDIT: Administrację proszę o podciągnięcie pytania pod temat (jeśli jest to możliwe).
Przypomnijcie mi proszę, z jakiego stanu technicznego (dosłownie i w przenośni) reanimowali EP03-01, w jakim stanie było pudło przede wszystkim, co dzieje się z EP03-08, oraz co zachowało się z EP02-07 i 08? Nie bardzo pamiętam niestety, a jestem ciekaw jak bardzo trudno by było przywrócić Jedynke do ruchu, mając na uwadze stan ostoi pudła i to że tak długo stała "pod chmurką", porównując ją z EP03-01.
Aha, jak długo EP03-01 stała jako trup od momentu skreślenia?
Na jakiej podstawie twierdzisz że eu07 jest w lepszym stanie niż ep03 była kiedyś ? Przeprowadziłeś oględziny ostoi czy spojrzałeś na parę zdjęć w internecie? Uwierz mi że naprawa jakiś dziur w poszyciu pudła nawet jeśli pudło to jedno próchno to nic w porównaniu z koniecznością wymiany elementów ostoi.
-
Na jakiej podstawie twierdzisz że eu07 jest w lepszym stanie niż ep03 była kiedyś ?
Odpowiem pytaniem na pytanie: Na jakiej podstawie Ty twierdzisz, że stwierdzam że eu07 jest w lepszym stanie? Bo NIGDZIE się nie dopatrzyłem takiego stwierdzenia, przeze mnie niby użytego.
Po prostu spytałem o rzecz której nie pamiętam, a Ty się teorii spiskowej doszukujesz normalnie ;)
Poza tym, wielokrotnie ten wóz już widziałem, przy nim stałem, w niego się wpatrywałem i ciut wiedzy o nim mam (i o innych wozach), żeby wiedzieć, w jakim jest stanie technicznym.
-
Fakt przepraszam trochę się rozpędziłem. Ja rzeczywiście nigdy nie widziałem tej eu07 na żywo, ale wiem ze swojego doświadczenia ze tych elementów które zwykle najbardziej utrudniają naprawę nie widać z zewnątrz.
Skoro piszesz że masz jakąś wiedzę o stanie technicznym pojazdu to podzielił byś się z nami żeby nie było dalszych dywagacji .
-
Same niepotwierdzone przez nikogo informacje (ani z Krakowskiej Szopy gdzie robili jej malature w 98/99 roku, ani z Chabówki). W `98 nie otrzymała kolejnej Głównej ze względu na nieopłacalność. Legenda głosi że właśnie ze względu na ostoje. Druga, że ze względu na wiek lokomotywy. Trzecia (to już są głębokie domysły), że wierzono, że nastanie czas serii EU11, którą w między czasie produkowano, więc powoli można się było pozbywać taboru.
Wg informacji na stronie "mkseby", gdzie jest szczegółowy opis jej służby, wóz przeżył dwie naprawy Awaryjne (też nie potwierdzone).
Najpewniejsze informacje mają Czechowice. Tylko dziwne, że tyle osób od nas z forum ją tam widziało i nikt nie wie nic ;)
Ja osobiście mam zamiar się wybrać gdzieś pod koniec kwietnia i dowiedzieć się każdego szczegółu. Najlepiej by było, jak by zachowała się jej książka pokładowa, która też by sporo powiedziała o niej.
EDIT: Stronkę "mkseby" można uznać za wiarygodną, bo daty napraw się zgadzają. Co do dwóch NR dla jedynki jestem pewien, bo zarówno w 93 i jak i 95 przechodziła 1NR6 i 1NR7 (świadczą o tym nawet zdjęcia z okresu 93-98 których niby jest mało, ale są konkretnie podpisane).
Dlatego cierpliwie poczekajmy na konkrety, które mam nadzieję dostarczy @Woku + ktoś tam jeszcze, kto był w Cz-Dz. :)
-
W tej dyskusji są niezbędne pewne informacje potwierdzone odpowiednimi dokumentami, a nie mikolskie opowiastki zasłyszane od dwóch majstrów na warsztacie, którzy grzebiąc przy lokomotywie opowiadali sobie, jak to wczoraj z Jadźką było.
-
''Na czas pokazu postawią jeden słup z siecią trakcyjną dla EU07-001'' także nie wiem skąd było info na temat 001 na Wolsztyn ale jest to niezła ściema i nieprawda.
-
Dlatego troszkę cierpliwości. Proponuję zamknąć chwilowo temat, do czasu uzyskania pewniejszych informacji.
Swoją drogą, to na temat "stanu technicznego" EP03-01 sprzed remontu się od was nic nie dowiedziałem :P
-
Też proponuję zamknąć. Skoro się wyjaśniło co do 001 to nie widzę dalszego gdybania. Jak bym coś wiedział (a dowiem się za około tydzień) dam znać @ST44-003 przez sms'a a on da info tutaj, bo nie będę miał dojścia do neta.
Zamykam.
adsim
-
Dziękuję Tomkowi za otwarcie wątku. Na fejsbuku przeczytałem, że lokomotywą prowadzącą ma być EU06-01. Poniżej wrzucam rozkład jazdy (nie potwierdzam w 100% że jest poprawny) ale mniej więcej godziny się zgadzają.
kursuje 24.04.2013r.
lok prowadząca EU06-01 / SM42
długość 290m
brutto 680t
Na odcinku Chabówka - Krk Prokocim na końcu składu czynna SM42 w celu
skrócenia zmiany kierunku jazdy w stacji Sucha Beskidzka
--:--/3:30 Chabówka (EU06-01)
4:51/5:16 Sucha Beskidzka
06:03/06:35 Kalwaria Zebrz
8:15/9:25 Krk Prok PRD
--:--/10:04 Krk Mydlniki
11:03/11:35 Krzeszowice
11:58/12:13 Trzebinia
12:40/12:45 Jaw Szczakowa
13:12/13:51 Sosnowiec Jęzor
14:22/14:32 Katowice
14:43/15:20 Chorzów Batory
15:42/16:33 Bytom
17:04/17:14 TG
--:--/17:37 Kalety
18:11/18:22 Lubliniec
--:--/19:10 Oleśno Śląskie
19:45/20:20 Kluczbork
21:56/22:11 Słupia
00:30/01:30 Ostrów Wlkp.
02:13/02:43 Pleszew
03:14/04:17 Jarocin
05:06/07:53 Środa Wlkp
--:--/08:20 Gądki
--:--/08:36 Poznań Starołęka
08:44/10:52 Poznań Główny (wymiana na SM42)
--:--/11:05 Luboń k/Poznania
12:22/12:32 Grodzisk Wlkp.
12:54/13:04 Rakoniewice
13:26/--:-- Wolsztyn
PWS/PWE 734001/0 Wolsztyn - Chabówka
kursuje 29.04.2013r.
lok prowadząca SM42 / EU06-01
długość 274m
brutto 680t
Na odcinku Krk Prokocim - Chabówka na końcu składu czynna SM42 w celu
skrócenia zmiany kierunku jazdy w stacji Sucha Beskidzka
--:--/09:53 Wolsztyn (SM42)
10:20/10:38 Rakoniewice
11:01/11:10 Grodzisk Wlkp.
--:--/12:31 Luboń k/Poznania
12:43/13:38 Poznań Główny (wymiana na EU06-01)
--:--/13:47 Poznań Starołęka
--:--/14:03 Gądki
14:30/14:55 Środa Wlkp
15:44/17:13 Jarocin
--:--/17:43 Pleszew
18:24/19:24 Ostrów Wlkp.
20:06/20:20 Ostrzeszów
20:53/21:23 Słupia
22:20/22:40 Kluczbork
00:01/00:21 Lubliniec
--:--/00:50 Kalety
01:15/02:15 TG
02:48/03:17 Bytom
03:47/03:57 Katowice
04:43/05:13 Jaw. Szczakowa
05:43/06:03 Trzebinia
--:--/07:02 Krk Mydlniki
07:46/08:46 Krk Prokocim PRD
09:25/09:35 Skawina
10:10/10:30 Kalw Zebrz
11:37/11:57 Sucha Beskidzka
13:05/--:-- Chabówka
W razie czego dam znać poprzez innego usera.
-
Można się z nim zgodzić.
Ja niestety od swoich źródeł w kwestii EU07-001 niewiele dowiedziałem. Jednak wniosek jest taki, że przed przejazdem pociągu do Wolsztyna nie zdążą jej oddać.
-
No tak, to było pewne w momencie jak rozmawiałem z naczelnikiem. Nie ma chyba drążyć tematu dotyczącego wyjazdu 001 do Wolsztyna. Ja nawet nie wiem, co zrobią z EU06-01 czy ją odstawią w Poznaniu czy na zimno pojedzie do Wolsztyna.
-
Jeśli ją wcześniej ładnie umyją i dopieszczą to na paradzie mogła by zostać. Wszak to jedynka ;)
Temat może wisieć, bo a nuż coś nowego w sprawie się pojawi, ale na zasadzie raczej zamkniętego działu.
-
Najlepiej by było, jak by zachowała się jej książka pokładowa, która też by sporo powiedziała o niej.
Taaa...ostatnich kilka miesięcy i to wszystko. Odnoszę ważenie, że miałeś na myśli książkę warsztatową...
-
Odnoszę ważenie, że miałeś na myśli książkę warsztatową...
Paweł, a nie "Książa elektrycznego pojazdu trakcyjnego" ;-)??
-
Najlepiej by było, jak by zachowała się jej książka pokładowa, która też by sporo powiedziała o niej.
Taaa...ostatnich kilka miesięcy i to wszystko. Odnoszę ważenie, że miałeś na myśli książkę warsztatową...
Bardziej mnie interesują jej ostatnie jazdy i czy jest wpisany powód skreślenia. Na warsztatową nie ma co liczyć, szczególnie po 15 latach od odejścia z lokowni w Dębicy/Tarnowie.
-
No tym bardziej takich rzeczy nie znajdziesz w książce pokładowej pojazdu z napędem.
-
Dyspozytura nie posiada takich informacji?
-
A co ma dyspozytor do życiorysu lokomotywy?
-
Na lokomotywowniach macierzystych jest spis wszystkiego na temat danego woza, więc myślę że jest też mogą mieć coś zapisane.
-
Zastanawia mnie różnica długości składu przy tej samej masie. Będzie podsył czegoś do Wolsztyna, czy po prostu w pierwszym przypadku policzyli też stonkę?
-
Rozmawiając dziś z Czechowicami dowiedziałem się o transporcie ze Słowacji. Kto wie? Może będą to włączać do składu?
-
Odnoszę ważenie, że miałeś na myśli książkę warsztatową...
Paweł, a nie "Książa elektrycznego pojazdu trakcyjnego" ;-)??
Tak, dokładnie tak. Dla pracowników utrzymania jest to po prostu książka warsztatowa ;)
-
A więc Chabówka dzisiaj dotarła do Wolsztyna, cztery parowozy, w tym obiecany Ty42, do tego piękny, zielony brankard 23K i dwa donnerbuchsy z zamkniętymi przedsionkami. Cały podsył, co ciekawe, do samego Wl jechał jako dwa osobne pociągi.
-
Jesteś pewien, że reszta składu przyjechała do Wolsztyna później?
Jak tak, to o której?
-
Druga część składu przyjechała z VIPami, a w składzie mieściła się VIPowska salonka.
-
Co z tą jedynką, że tak spytam? Czechowice jak na razie milczą w tej sprawie.
-
Na razie cisza...najszybciej żeby się coś dowiedzieć to prawdopodobnie przed paradą w Chabówce.
-
No i jest
http://d29-139.pl/lokomotywy-elektryczne/eu07/dscf1061/
-
Tylko dodam, że EU06-01 też stoi w Czechowicach: http://d29-139.pl/lokomotywy-elektryczne/eu06/dscf1031/
-
Gratulacje dla Czechowic, że tak świetnie odmalowali tego "zgniłego trupa". Do ruchu to pewnie nie wróci, bo i zapewne jakąś naprawę typu główna trzeba by było jej wykonać by UTK dało dopuszczenie dla pojazdu. Jednak podziękowania dla PKP Cargo, że zechciała wysupłać pieniądze na ten eksponat, który im zysku nie przyniesie.
Odnośnie EU06 - kiedyś, ktoś tutaj w forum pisał, że mają mieć wykonaną jeszcze jedną naprawę rewizyjną zamiast głównej. Tak się zastanawiam, czy taka EU06-01 ze swoim statusem czynnego zabytku zostanie skierowana na taką naprawę ?
Patrząc na zdjęcie, przypuszczam, że pewnie jakiś przegląd będzie miała, bo Chabówka jej nie ma możliwości wykonać przeglądu. Niech ktoś da znać, czy też malowanie jej odświeżą. Dzięki chłopaki za dobre wieści na koniec tego dnia. Prośba: jeśli będzie organizowana parowozjada, to niech ktoś "jedynce" zrobi porządne fotki pod kątem tekstur nim znowu ją Chabówka doprowadzi do ruiny. Przypomnę, że Dębica przed wysłaniem pojazdu do Chabówki także ją odmalowała.
-
Prośba: jeśli będzie organizowana parowozjada, to niech ktoś "jedynce" zrobi porządne fotki pod kątem tekstur nim znowu ją Chabówka doprowadzi do ruiny.
Dlaczego stwierdzasz że Chabówka doprowadziła ją do ruiny? Trzeba pamiętać, że Chabówka to nie tylko skansen...Są dwa wyjścia, skoro 001 jest odmalowana to na czas parady będzie stała na terenie skansenu, albo znów wywiozą ją w teren stacji.
-
No i jest
http://d29-139.pl/lokomotywy-elektryczne/eu07/dscf1061/
Szczerze? Słabo, jak na firmę dysponującą zapleczem i środkami. Nie dość, że niewłaściwy odcień zieleni, który pojawiał się po 2002 roku, to jeszcze ten gryzący w oczy napis "ŚLĄSKO-DĄBROWSKI ZAKŁAD SPÓŁKI", który nijak nie pasuje do lok. muzealnej. Może jedynym plusem będzie trwałość lakieru, ale to się jeszcze okaże.
Jak zechcą ją pomalować poprawnie na "zgniłą, PRLowską zieleń" to mogę się dorzucić na farbę, nie żałowałbym kasy na normalne barwy.
-
No i jest
http://d29-139.pl/lokomotywy-elektryczne/eu07/dscf1061/
Szczerze? Słabo, jak na firmę dysponującą zapleczem i środkami. Nie dość, że niewłaściwy odcień zieleni, który pojawiał się po 2002 roku, to jeszcze ten gryzący w oczy napis "ŚLĄSKO-DĄBROWSKI ZAKŁAD SPÓŁKI", który nijak nie pasuje do lok. muzealnej. Może jedynym plusem będzie trwałość lakieru, ale to się jeszcze okaże.
Jak zechcą ją pomalować poprawnie na "zgniłą, PRLowską zieleń" to mogę się dorzucić na farbę, nie żałowałbym kasy na normalne barwy.
Już tacy nie bądźmy, lepiej podziękować chłopakom za wykonaną robotę i chęci! Maszyna ładnie się prezentuje.
-
Trzeba pamiętać, że Chabówka to nie tylko skansen...Są dwa wyjścia, skoro 001 jest odmalowana to na czas parady będzie stała na terenie skansenu, albo znów wywiozą ją w teren stacji.
Bo tam jak wszędzie liczą się tylko parowozy. A historia kolei to nie tylko one i przede wszystkim nie tylko tabor... Ale wszystkie stowarzyszenia są ślepe na to i jak człowiek chce pomóc i ma koncepcję to mają to w ..... Nie wiem jak w innych miastach, ale SMK w Krakowie to można wystrzelać bo nic nie robią....
-
A może to wszystko dlatego, że popyt jest tylko na parowozy?
-
Ale wszystkie stowarzyszenia są ślepe na to i jak człowiek chce pomóc i ma koncepcję to mają to w ..... Nie wiem jak w innych miastach, ale SMK w Krakowie to można wystrzelać bo nic nie robią....
A co Ty zrobiłeś?
-
Ale wszystkie stowarzyszenia są ślepe na to i jak człowiek chce pomóc i ma koncepcję to mają to w ..... Nie wiem jak w innych miastach, ale SMK w Krakowie to można wystrzelać bo nic nie robią....
A co Ty zrobiłeś?
Robię obecnie indywidualnie, ale chciałem im pomóc pozyskać kilka rzeczy, jednak nie są chętni do współpracy, to co się będę pchał.... Jak sobie zbierają tabliczki z aparatów blokowych i nie wiedzą co to jest, to może niech tak zostanie ;)
-
Robię obecnie indywidualnie, ale chciałem im pomóc pozyskać kilka rzeczy, jednak nie są chętni do współpracy, to co się będę pchał.... Jak sobie zbierają tabliczki z aparatów blokowych i nie wiedzą co to jest, to może niech tak zostanie ;)
EN57-001 żółto-niebieska, EP09-046 zółta (dwa razy), EP07-174 z żółtym czołem - to tak na szybko z samym taborem. Dalej uważasz, że nic SMK nie robi?
-
EN57-001 żółto-niebieska, EP09-046 zółta (dwa razy), EP07-174 z żółtym czołem - to tak na szybko z samym taborem. Dalej uważasz, że nic SMK nie robi?
Akurat tabor mnie nie interesuje. Jak napisałem, nie tylko tabor to historia kolei.
-
Akurat tabor mnie nie interesuje. Jak napisałem, nie tylko tabor to historia kolei.
No ale innych nie interesuje, to co interesuje Ciebie - nie możesz rozstrzeliwać ludzi, tylko dlatego, że nie kręci ich to samo co Ciebie. Żyjemy w wolnym świecie i nie możesz wymagać od Stowarzyszenia, aby robiło to co Ty sobie zażyczysz. No chyba, że to Ty będziesz prezesem tego Stowarzyszenia - chociaż i nawet wtedy będziesz miał ograniczone pole do popisu. Więc zanim znowu zostaniesz królem internetowej napinki, zastanów się co piszesz.
-
No ale innych nie interesuje, to co interesuje Ciebie - nie możesz rozstrzeliwać ludzi, tylko dlatego, że nie kręci ich to samo co Ciebie. Żyjemy w wolnym świecie i nie możesz wymagać od Stowarzyszenia, aby robiło to co Ty sobie zażyczysz. No chyba, że to Ty będziesz prezesem tego Stowarzyszenia - chociaż i nawet wtedy będziesz miał ograniczone pole do popisu. Więc zanim znowu zostaniesz królem internetowej napinki, zastanów się co piszesz.
Ponownie nie mogę zostać, bo już nim jestem. Ja akurat się nie spinam, bo piszę ironistycznie. Nie mowię, że stowarzyszenie ma robić to co ja chcę, ale nawet nie da się z nimi porządnie skontaktować. Jak mają jaja to niech powiedzą: nie, nie interesuje nas to i tyle.
Jak lubią sobie malować loki proszę bardzo. Dlatego robię to co robię indywidualnie, chciałem wspólnie, ale skoro jak napisałem wyżej, nie chcą współpracy to ja jakoś nie płaczę ;)
Na koniec: generalnie nie kojarzę, żeby gdzieś na stronie umieszczali co robią, dlatego wydawało mi się, że raczej nic z konkretnych akcji nie zrobili, tylko oprowadzają na DTK i tyle..
-
Jak lubią sobie malować loki proszę bardzo. Dlatego robię to co robię indywidualnie, chciałem wspólnie, ale skoro jak napisałem wyżej, nie chcą współpracy to ja jakoś nie płaczę ;)
No ten post i wcześniejsze, są jednak wyrazem, że płaczesz i hejtujesz.
Na koniec: generalnie nie kojarzę, żeby gdzieś na stronie umieszczali co robią, dlatego wydawało mi się, że raczej nic z konkretnych akcji nie zrobili, tylko oprowadzają na DTK i tyle..
No to jak nie wiesz, to nie wypowiadaj się - WOŚP, pociąg specjalny do Chabówki dla dzieciaków z rodzinnych domów dziecka i piknik w Osielcu. Krakowskie SMK nie bawi się wyłącznie w typowo mikolskie atrakcje. A jak chcesz coś pozyskiwać, to pomyśl jeszcze o problemie przechowywania tego. To nie jest tak, że ja wam dam tonę złomu i nie obchodzi mnie co sobie z nią zrobicie.
-
To jak jesteś z nimi związany, to powiedz, żeby umieszczali, co robią. Bo na stronie nie mają kompletnie nic.
Co do - dam wam, a róbcie co chcecie i trzymajcie, gdzie chcecie, po raz X piszę: idą w innym kierunku, więc nie ma sensu współpraca.
-
To jak jesteś z nimi związany, to powiedz, żeby umieszczali, co robią. Bo na stronie nie mają kompletnie nic.
To jakiś obowiązek jest? Nie wszystko robi się dla poklasku internetowych napinaczy.
-
To jak jesteś z nimi związany, to powiedz, żeby umieszczali, co robią. Bo na stronie nie mają kompletnie nic.
To jakiś obowiązek jest? Nie wszystko robi się dla poklasku internetowych napinaczy.
Nie, ale miło wiedzieć co się dzieje. Nie przejmuj się, dalej się będę spinał ;) Napinał jak pasek klinowy w samochodzie :D
-
Tak odbiegając od rozmowy malowania pudła - ciekawe czy coś z kabiną robili. No i pytanie - czy skansen teraz postawi 001 na kawałku toru na terenie skansenu, czy będzie stała jak do teraz, czyli w środku różnych, starych maszyn/wagonów.
-
@Woku, dam głowę o to, że będzie stała w jakimś newralgicznym miejscu w skansenie. Nie po to Cargo wywaliło kasę na farby by ją zamknąć z innymi zgniłymi zabytkami pod dachem, na tyłach stacji. Zapewne będzie na torze w skansenie. Zauważ, że to co na stacji stoi z zabytków to generalnie totalna ruina w stylu "kopnij, a się rozleci". Ją tam schowano ze względu na stan poszycia, do którego przyczyniła się Chabówka jako skansen. Zupełnie nic nie robili. Parowozy naprawiali, dla "stokera" przeprowadzili malowanie. EU07....była "pod chmurką" i rdza się zajęła jej renowacją, do czasu aż ze względu na efekt wizualny schowali ją pod dach na tyły stacji, co by zwiedzających nie straszyła. Tak się dba o zabytki ? Tam to głównie parowozy klepią, chociaż też nie wszystkie, bo na niektórych mech zaczął się tworzyć.
Stąd tym większe moje podziękowania dla Cargo, że wysupłały trochę grosza by powstrzymać na jakiś czas destrukcję pojazdu przez rdzę, poprzez szpachlę, farbę, być może jakąś blacharkę (na pewno przy żaluzjach). Podziękowania tym większe, że ten lok nawet jako muzealny nie będzie w stanie zarobić na przewoźnika, który w niego zainwestował.
Prośba by teraz tego ST43-01 poddali renowacji. Szpachlę to on miał nakładaną, jak go lok. Jasło puszczała do skansenu. Dla mnie to mogą go potem pomalować w różowe słoniki z trąbami do góry. Ważne by go zabezpieczyli, jakąś blacharkę wykonali, jak w 07-001. Przez co na jakiś czas, także w tym przypadku, destrukcja pojazdu byłaby powstrzymana. A farby? Zawsze można zrzutkę zrobić i potem przemalować. W Rogowie na wąskotorówce w 2004 brałem czynnie udział jako wolontariusz w ratowaniu wagonu. Wówczas, z Krakowa tam z kolegami jechałem. Satysfakcja potem nie mała, bo moja praca przyczyniła w jakimś stopniu do uratowania zabytku. To poczucie wykonanej darmowej pracy, jest dla mnie obecnie dumą. Jakby w moim obecnym miejscu zamieszkania potrzebowali wolontariuszy to idę w wolnym dla siebie czasie. Kiedyś w Wolsztynie, któregoś Ty51 też wolontariusze odmalowali, czyli się da. Parowóz, jak wiadomo nie mały. Jednak ST43 także renowacji na poziomie prac blacharskich potrzebuje, więc tutaj nie wiem? Węgliniec, Kamieniec, Jasło ? Gdzieś, gdzie robią naprawy tym lokomotywom i mają do tego zaplecze.
-
Skąd wiadomo, że 001 dostała nowe blachy? Obawiam się, ze tutaj była operacja na zasadzie szpachli i naniesienia świeżej powłoki lakierniczej, która mimo wszystko przy staniu pod chmurką za parę lat będzie przypominać stan sprzed roku. Nie oszukujmy się ale który skansen jest w stanie zabezpieczyć swoje zabytki przed korozją?
-
Może bez przesady, nowe to ona żaluzje ma. Jakieś drobne prace blacharskie też były robione, ale żeby całe poszycie, jak przy naprawach głównych to zdecydowanie nie.
Dlatego napisałem, że to co teraz robią będzie miało status tymczasowego ratowania. Jednak na jakiś czas zabezpieczy pojazd.
-
Mnie ciekawi co innego, jaki sens miało naklejanie naklejki z przydziałem, czy to pociąga za sobą jakieś przyjazne prześwity, że zamontowano (zrewitalizowano) jej serduszko, a raczej serduszka?
-
(...)jaki sens miało naklejanie naklejki z przydziałem(...)
Skansen, oraz EU07-001 jest własnością PKP Cargo, więc od razu nakleili, do którego zakładu przynależy. Chociaż, EU07-001 jest wykreślona z ewidencji już naście lat. "Ich cyrk i małpy".
(...)czy to pociąga za sobą jakieś przyjazne prześwity, że zamontowano (zrewitalizowano) jej serduszko, a raczej serduszka?
Nie liczyłbym na to zupełnie. Trzeba by wpisać na inwentarz pojazd wykreślony wcześniej, zrobić kosztowną naprawę (nie koniecznie w Ostrowie, czy Karsznicach). W dobie masowych odstawek taboru (sprawdź ile sprzętu stoi w Zabrzegu, w Krakowie na PrC31, oraz po lokomotywowniach, który też czeka (w niektórych przypadkach się nie doczeka)) jest to ekonomicznie pozbawione sensu.
-
Właśnie ta naklejka dała mi do myślenia, bo tak jak mówisz 001 wyleciała z ewidencji 25.12.1998r. dlatego jakiś przebłysk nadzieji był...
-
Jak by jej mieli "serduszka" naprawić, to by dostała nowe ślizgacze, jeśli by wogóle miała jeździć. Nawet żarówki jej wyciągneli z reflektorów.
-
W dobie masowych odstawek taboru (sprawdź ile sprzętu stoi w Zabrzegu, w Krakowie na PrC31, oraz po lokomotywowniach...
Gdzie w Zabrzegu coś stoi? W Czechowicach jest cały rządek odstawionych ET41 i ET22.
-
Gdzie w Zabrzegu coś stoi? W Czechowicach jest cały rządek odstawionych ET41 i ET22.
Na byłej szopie.
-
Jak by jej mieli "serduszka" naprawić, to by dostała nowe ślizgacze, jeśli by wogóle miała jeździć. Nawet żarówki jej wyciągneli z reflektorów.
Aż tak oszczędzają?
-
No ale po co mieli by ją naprawiać?
-
Jakby skansenowi nie zależało, to 001 dalej by stała pod chmurką i gniła, a jednak zdecydowali się oddać ją na malowania. A co do dbania, o parowozu dbają. Jestem wolontariuszem w Chabówce i rok w rok naprawiamy, malujemy zabytkowy tabor (od małych Tkh po duże Ty42). A co do 001 będę miał info, bo znajomy pracuje w skansenie, najdalej sam się dowiem na koniec sierpnia (przed paradą) co dalej.
-
Bo tam jak wszędzie liczą się tylko parowozy. A historia kolei to nie tylko one i przede wszystkim nie tylko tabor... Ale wszystkie stowarzyszenia są ślepe na to i jak człowiek chce pomóc i ma koncepcję to mają to w ..... Nie wiem jak w innych miastach, ale SMK w Krakowie to można wystrzelać bo nic nie robią....
Uogólnienia na podstawie jednego przypadku nie są metodycznie uprawnione...
-
Więcej fotek 001 --> http://jontek12.flog.pl/wpis/7246452/
-
Mnie dziwi tylko data rewizji.
-
Naprawa rewizji jest z 1995 roku, aby upamiętnić to kiedy przeszła ostatnią NR przed wykreśleniem. Teraz jako że to jest nieczynny eksponat nie ma potrzeby jawnego pokazywania kiedy miała naprawę/malowanie.
-
http://jontek12.flog.pl/wpis/7246452/eu07001-po-odrestaurowaniu-w-czechowiacachdziedzicach
"Legendarna EU07-001 przywrócona do ładu w Śląsko-Dąbrowskim zakładzie PKP Cargo na pomnik do Chabówki. W prawdzie nie posiada tego samego malowania jak kiedyś miała, ale dalej cieszy oko. Głównym problemem "rewizji" była korozja, a było jej wiele no i ubytki, potem problemy z farbą i długo oczekiwany wyjazd z szopy do Chabówki "na zimno" razem z EU06-01 niestety nie do końca udany z powodu zalań, ale są też plusy bo w tym czasie na warsztacie sobie przypomnięli że jeszcze kabinki całej nie zrobili. I tak została do dziś na szopie czekając na wyjazd do skansenu." Nic dodać, nic ująć.
Przenoszę do istniejącego tematu o EU07-001.
adsim
-
Dziś jeszcze stała w Czechowicach.
-
SN61 przyjechała do Czechowic, czyżby na malowanie?
-
To jest możliwe, widzę, że miała na początku lipca graffiti na czole i bokach, niedokładnie zmazane.
-
SN61 przyjechała do Czechowic, czyżby na malowanie?
Patrykos, pamiętasz może jaki numer taborowy miał ten SN61, co przyjechał do Czechowic? Z Góry dziękuje za odpowiedz.
-
SN61-168.
-
To jest możliwe, widzę, że miała na początku lipca graffiti na czole i bokach, niedokładnie zmazane.
Te graffiti jest tam już od dłuższego czasu.
-
Zbliża się Parowozjada, renowacji będzie więcej.
-
Co dokładniej wezmą pod pędzelek?
Twoje ostatnie wiadomości to czysty spam, zero konkretów.
Przestań spamować.
Rozi
-
Odgrzew roku 2018. Wie ktoś jak się mają sprawy tych oraz innych eksponatów w Chabówce? Z tego co wiem to Anglik jest w zapasie krótkotrwałym a EP03-01 trzeba dorobić sprężynę. Dowiedziałem się tego od pewnego YT-bera który pracuje w Cargo.
-
EU07-001 kilka miesięcy temu stało w Chabówce.