Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Malina

Strony: [1]
1
Tabor / Odp: Nowicjusz a jazda eu07/et22.. kilka pytań.
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 20:42:12 »
4. pantografy --> ( jak podnosić obydwa dla rozruchu maszyny czy tylko tylny; jak to wygląda w praktyce ?? )

Wchodzę na pierwsza pozycje bezoporową i daje bocznikowanie żeby się rozbujać.  Nastepnie wchodze na drugą bezoporową i ew. bocznikowanie. Moje pytania są takie:

-> jak długo można jechać bocznikując ?
-> Czy można zrobić coś takiego i czy się to w realu stosuje, że chcąc utrzymać prędkość schodzi się nastawnikiem jazdy na pierwszą poz. bezoporową i bocznikuje czy trzeba koniecznie zejść nastawnikiem do "zera" i po spadku prędkości zaczyna się kręcić nastawnikiem ponownie.

Hamowanie u mnie wygląda w ten sposób, że zjeżdżam nastawnikiem do zera. Daję hamowanie wstepne, po czym reguluję za pomocą przycisków 3 i 9 dalsza silę hamowania.  Nie wiem czy chcąc wyluzować/odhamować pociąg mogę to zrobić w ten sposób , że daję "falę" po czym kran hamulca wraca na poz. "JAZDA".
Czy lepiej robić to w ten sposób , że dawać od siebie pozycje kranu w "góre" aż osiagnie sie poz. JAZDA i ew. poprawić falą.  Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki co do hamowania.


Jak się uruchamiasz mając w zbiorniku 0 - to podnosisz pantograf który jest najbliżej sprężarki pantografów, żeby powietrze nie szło niepotrzebnie w komin. W symulatorze nie ma możliwości zasymulowania podparcia ciśnieniowego pantografu, ale można podeprzeć hebelek sprężarki pantografów. Idziesz do kabiny, pstrykasz hebel pantografu i czekasz. Dojdzie do sieci zapinasz WS'a, załączasz przetwornicę, pompujesz sprężarką główną powietrze i czekasz aż sprężarka skończy pracować. Potem wracasz do szafy, "odpodpierasz" hebel od sprężarki pantografy, na ramie pneumatycznej przestawiasz zawór, wracasz do kabiny i popełniasz. Na dwóch patykach stoisz tylko zimą.

Jak masz 3 wagoniki na haku to się nie baw w bocznikowanie na pierwszej bezoporowej. Co innego jak ciągniesz jakieś kontenery czy inne towary. Wtedy jest to wskazane.

Na niskiej elektryce dawnej 4E trzeba było schodzić do zera. Teraz praktycznie wszystkie siódemki mają "nową" elektrykę więc jak z 43 zejdziesz na pierwszą bezoporową i zaczniesz bocznikować powinno to zaprądzić - chyba, że ".exe tego nie obsługuje". Falę głównie się stosuje na długich ładownych kontenerach i innych ładownych składach towarowych. Na ładownych beczkach dodatkowo cykasz sobie pierwszą pozycję żeby uspokoić ("usztywnić"skład żeby nie bujało jak wściekłe i potem stopniujesz hamowanie w zależności od potrzeb. Spróbuj sobie kilka razy falę dać na jakimś osobowym 5 wagonowym składzie - będziesz potem biegał przy składzie i ciągał odluźniacze 😁

2
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 05 Marca 2024, 14:31:46 »
Co ja sobie myślę to sobie myślę, że od 1989 roku nic się nie zmieniło i nic się nie zmieni do następnej "awantury". Moim celem nie było wywoływania tutaj wojny między ludźmi mającymi poglądy prawicowe a ludźmi mającymi poglądy lewicowe i odwrotnie. Każdy był młody i narwany i chciał zmieniać świat na swój sposób, aż doszedł do ściany której ani głową, ani kilofem się nie rozbije. Dziwi mnie fakt że kobieta mająca równe 40 lat łudzi się że zmieni coś "w imię wspólnego dobra".
Nowe pokolenie nie pamięta komisji ślepczych Rywina i pozostałych. Młode pokolenie nie pamięta że od 35 lat trwa ta wojenka polsko-polska, zmieniają się tylko nazwiska, a każdy chce dla nas jak najlepiej. Dlatego zachłystuje się skrajnościami. Afery na kolei były cały czas takie same, a ci sami ludzie co kiedyś krzyczeli jedno, zamienili się tylko miejscami na szachownicy. Nie zmieni tego ani posłanka Matysiak, ani Donald Fir Dojczland Tusk, ani Jarosław Polak Kaczyński, ani Gregor Brown.

3
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia SP32
« dnia: 02 Marca 2024, 22:36:49 »
Próbowałeś nawiązywać współpracę z Trainz'em? Mają zarówno materiały jak i sam model: http://www.trainz.pl/_forum/viewtopic.php?p=166455 .

4
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 28 Lutego 2024, 11:10:11 »
Jak jesteś na końcowym etapie szkolenia to zapewne jeździsz tamtędy regularnie. Poza tym na egzaminie końcowym w UTK i tak nie będziesz jechał po tej linii.

5
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 26 Lutego 2024, 20:17:01 »
Od siebie dorzucam gotowe do importu do programu CloudCompare pliki z terenem od okolic posterunku odgałęźnego Regalica do stacji Krzyż: https://eu07.pl/userfiles/30507/Teren%20D29-351.7z .
Waga pliku ~ 575 MB, nie chciałem zaśmiecać serwera wyeksportowanymi plikami do formatu .obj bo to wyszłoby około 15 GB.

6
Na warsztacie / Odp: Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 20:15:06 »
Właśnie przez takie gadanie ten projekt nigdy się do przodu nie ruszy. Skoro wszystko jest zrobione to po co coś robić? Cała Polska przecież jest zrobiona - nic nie szkodzi że tory wiszą w powietrzu, terenu nie ma i jedyne co jest to tory, rozjazdy, druty i wskaźniki. Problem tylko w tym, że nic z tego nie wynika.
Dzisiaj od rana męczę się ze stworzeniem chociaż kawałka terenu w opublikowanej linii 351. Póki co bez efektów po 12 godzinach, bo raz że ciężko o jakiekolwiek poradniki, a dwa instrukcja na wiki Ra jest tak napisana, że chyba tylko on rozumie co jest w niej napisane. Jakieś zabawy skryptami itp itd.
Nic to dopóki nie będzie edytora równie przyjaznego jak geodeta z Trainz'a można się owszem pałować z 3ds max'ami i innymi głupotami dla uzyskania miernego efektu prac... Można też się zacząć modlić, że za następne już nie 10 a 20 lat coś się zmieni na lepsze.

7
Rewizja 450 jest z dnia 2023-04-24 z godziny 20:43:24. Towarniak dalej utyka na .exe paczkowym. Ciekawe, że przez przypadek odpaliłem na .exe dołączonym do scenerii Toprusowych (eu07-x64_2023-04-31) i jakimś cudem udało się przejechać bez korka. Możliwe że to przypadek.

8
Tabor kolejowy / Odp: Lokomotywa spalinowa S-200
« dnia: 14 Lutego 2024, 07:12:29 »
W 2019 roku @Bm16 poskładał zaimportowany skądś model: https://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=32064.0;attach=120871;image > https://eu07.pl/forum/index.php/topic,32064.msg518573.html#msg518573. Minęło co prawda tylko 5 lat od ostatniej odpowiedzi, ale zawsze możesz się skontaktować z nim w jakiś sposób.

9
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 10 Lutego 2024, 22:41:00 »
Ogólnie temat zakazu fotografowania jest poroniony całkowicie. Dlaczego? A no dlatego, że przed wprowadzeniem zakazu - szpiedzy niezależnie jakiego pochodzenia - mogli uwiecznić i zapewne już dawno to zrobili - nie tylko infrastrukturę krytyczną. A tu nagle wjeżdża na białym koniu ustawa o zakazie fotografowania i obronie ojczyzny. To tak jakby wezwać strażaków do pożaru, który gasiliby benzyną albo inną substancją łatwopalną. Polityka jest niezmienna od 40 lat. Czy to będą ci czy tamci - nic się nie zmieni. Najgorsze jednak jest to że zwykły Kowalski z aparatem fotografujący lokomotywę jest potencjalnym szpiegiem, może trafić do aresztu i otrzymać w pakiecie grzywnę a rakiety braci niebiesko-żółtych wlatują do Polski, zabijają ludzi i winnych nie ma.
Wszystkie przetargi, które prowadziła PLK i to nie tylko te na modernizację infrastruktury zawierały komplety załączników w których była dokumentacja fotograficzna, schematy urządzeń SRK, profile linii i inne cuda. Ale nagle to utajniono - uważając, że do tego czasu nikt sobie tego nie pobrał na dyski i nie zarchiwizował. Były to dane publicznie dostępne - bez podawania haseł, loginów.

10
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 08 Lutego 2024, 03:30:32 »
Punkt 1 robisz dla własnej pewności - żeby mieć jakiś punkt odniesienia i w razie czego możliwość powiedzenia, że lekarz nie kolejowy ma inne zdanie. Punkt 4 realizujesz po dokonaniu zadań z punktów 1, 2 i 3. Aby zrobić badania na licencję wypada mieć ze sobą jakieś asy w rękawie w postaci badań zrobionych w niezależnych, nie kolejowych ośrodkach badań.

Tak, w punkcie 3 wymieniona jest kwota badań kolejowych na licencję maszynisty. Widnieje ona również na wniosku o przeprowadzenie badań na licencję. Nie kolejowe badania są nieautoryzowane, bo nie ma stempelka i nikt nie zarobi.

Tak jest - kolejowa medycyna pracy ma ostatnie słowo, ale jest ich na tyle dużo w kraju, że można korzystać, a w ostateczności się odwołać do Warszawy, a tam muszą uznać badania wydane przez prywatnych lekarzy.

Badania ważne są maksymalnie dwa lata - chyba, że lekarz orzecznik stwierdzi inaczej. Zdarzają się różne przypadki, ale maksymalna ważność badań to 2 lata. Na badaniach na licencję zrobisz tylko licencję. Za badania na świadectwo - zapłaci "za Ciebie" pracodawca - przelew zrobi do KOMP, ale potem w przypadku rozwiązania umowy lojalnościowej przed czasem - Ciebie nimi obciąży.

Jeżeli jesteś osobą poszukującą pracy, ale zarejestrowaną w UP możesz się starać o uzyskanie środków z funduszu aktywizacji zawodowej, ale jeżeli nie jesteś zarejestrowany, ale też nie chcesz się nikogo prosić to zawsze jest jeszcze furtka skorzystania ze środków z UE. Jest jednak haczyk. W przypadku środków z UE - trzeba brać wszystko na fakturę. Można też otworzyć JDG jako świadczeniodawca usług trakcyjnych i starać się o dofinansowanie z UE. Przy prawidłowo wypełnionym wniosku pieniądze są po równych 30 dniach na wskazanym numerze konta. Maksymalna kwota do wyciągnięcia to 40 tysięcy jest chyba - o ile się nic nie pozmieniało. Możesz je wydać dowolnie - ważne żebyś udowodnił że wykorzystałeś te środki na cele związane z aktywizacją zawodową lub rozpoczęciem JDG.

Furtek może nie jest dużo ale jest kilka sprawdzonych. W razie jakbyś miał szereg innych pytań to pisz śmiało na PW żeby nie nabijać kolejnych postów 😊

11
Bieżące kolejowe / Odp: Pytania o zawód maszynisty
« dnia: 07 Lutego 2024, 22:42:55 »
Jak zacząć z Medycyną Pracy:
1. Udaj się do prywatnych (niekolejowych) medycyn prac po wyniki od: okulisty, neurologa, laryngologa, lekarza ogólnego (badanie krew, mocz), do pulmonologa (prześwietlenie płuc + wyniki). Możesz ich poprosić o odniesienie się do Dz.U. 2022 poz. 2638. Tam są konkretne wymagania zdrowotne. Jeżeli oni stwierdzą że możesz wykonywać ten zawód - nikt inny nie ma nic do gadania.
2. Złóż wniosek do medycyny wymienionej w rejestrze: https://keb.utk.gov.pl/eKancelariaD/Raporty/StoredProcedureRaportPage.aspx?id=301, konkretnie z tej strony: https://www.pkp.pl/pl/kontakt-z-pkpsa/kolejowa-medycyna-pracy "wniosek o przeprowadzenie badań w celu sprawdzenia spełniania wymagań zdrowotnych, fizycznych i psychicznych, niezbędnych do uzyskania licencji maszynisty albo zachowania jej ważności".
3. Uiść opłatę w wysokości 930 zł (chyba że masz aktualne nie starsze niż rok prześwietlenie RTG klatki piersiowej to wtedy chyba 880 zł) na wskazane we wniosku dane.
4. Następnego dnia staw się na konkretną godzinę poranną na badania.
5. Jeżeli wszystko pójdzie ok - to otrzymasz zaświadczenie o braku przeciwwskazań. Jeśli natomiast wyjdą Ci przeciwwskazania, natychmiast odwołaj się od tych badań. Wyznaczą Ci badania w trybie odwoławczym w KOMP Warszawa. Weź ze sobą wyniki opisane w punkcie 1.
6. Prawdopodobnie na 99,9% otrzymasz pozytywne orzeczenie.
7. Idziesz na kurs na licencję.
8. Zdajesz egzaminy.
9. Szukasz przewoźnika który wyszkoli Cię do świadectwa.
10. Pracodawca kieruje Cię na badania do świadectwa.
11. Postępowanie identyczne jak w punktach 5 i 6. Badania nie różnią się między sobą kompletnie niczym.

Co się tyczy słuchu - to badania polegają na: audiogramie, a reszta to: zaglądnięcie do ucha, szept, stanięcie na jednej nodze, zamknięcie oczu i dotknięcie palcem nosa. Powiedzmy sobie szczerze - mamy XXI wiek, mamy sztuczną inteligencję w krajach trzeciego świata typu Chiny, Japonia, Korea i inne tego typu zgniło-wschodnie kraje - tam autonomiczne bezobsługowe pociągi jeżdżą 600 km/h, a w kraju demokracji, wolności, jedności, wspaniałości i multikulturowości traktuje się ludzi jak ciemną masę. Nasi Bracia Ukraińcy na stanowiskach kolejowych JUŻ pracują, i to nie tylko robotniczych typu naprawa i utrzymanie taboru.

12
Na warsztacie / Odp: Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 29 Stycznia 2024, 01:19:54 »
Mogę Ci odstąpić oryginalne rysunki techniczne, konstrukcyjne, złożeniowe MBxd2, Lxd2, wąskotorowych wagonów towarowych i pasażerskich, a nawet wąskotorowego żurawia i pługa odśnieżnego - oczywiście jeśli posiadasz zdolność modelowania i skrypty do aktualnej wersji Blender'a. Dotychczasowe modele poprzepadały, autorzy zniknęli, pozostały jedynie zdjęcia na tekstury Lxd2.

13
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 27 Stycznia 2024, 15:15:14 »
Załączyć log i opisać chociaż pokrótce co się dzieje.

14
Tyle wspaniałych i okuratnych projektów upadało dzięki dotychczasowej polityce:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28115.msg425573.html#msg425573 < tu można wnioskować, że gość nie dość że sam budował scenerię to jeszcze sam modele dedykowane tworzył. Ogromna strata dla Maszyny. Obecnie już nie ma takich smaczków. Linie przeszły gruntowne modernizacje tracąc swój specyficzny klimat. Ale tu aż by się prosiło po takiej scenerii śmignąć teksturą EU07! Nawet byłoby to wskazane ;)

https://eu07.pl/forum/index.php/topic,21913.msg532466.html#msg532466 < to mógłby być naprawdę potężny hit, a gdzieś krążyły zdjęcia wąskotorowego rumuna. Piorunujące wrażenie to robiło, a jeszcze jakby otoczenie zrobił ktoś jak na Glinojecku - owacje na stojąco gwarantowane. Ale no cóż. Słusznie, że pogonili tych ludzi, bo nam nie potrzebne takie projekty. My chcemy jeździć po torze doświadczalnym machajką <3 

https://eu07.pl/forum/index.php/topic,15450.90.html < dobrze się zapowiadająca - mimo, że fikcyjna sceneria. Niestety też ślad zaginął.

To był największy sukces - pobanować albo sprawić żeby sami odeszli użytkownicy którzy powodowali stabilny, zrównoważony rozwój i dziwić się potem, że było jak było. Był czas że dodatki się sypały jak z rękawa, ale to było działanie na szkodę symulatora...

Mamy przecież jeszcze: https://eu07.pl/forum/index.php/topic,28996.780.html Całkowo 2, ale tu znowu mamy mniej spalinowego taboru niż elektrycznego. Jakby tak dać na mszę w intencji elektryfikacji linii Janiszew - Jarkawki... ale to już koncert życzeń ;)

15
Na warsztacie / Odp: Odyseja Wąskotorowa - Cegielnia Nietążkowo
« dnia: 25 Stycznia 2024, 09:34:18 »
Oby ten projekt nie upadł jak podobny projekt porzucony 12 lat temu ;) Jakbyś chciał rozwijać projekt w kierunku Nietążkowa i dalej w ramach Śmigielskiej Kolei Dojazdowej - służę archiwalnymi materiałami zdjęciowymi, rozkładami, planami i temu podobnymi. Powodzenia!

16
Można oczywiście zrobić jak Ty i Twój kolega wyżej. Usiąść i płakać, bo to jest najlepsze rozwiązanie i najlepiej wpłynie na rozwój symulatora. Ale można też zrobić coś zupełnie przeciwnego. Abstrahując - tak naprawdę gdyby nie Hanys i kilkoro innych użytkowników współpracujących w ten czy inny sposób to można by już dawno zamknąć nie tylko łaskawie otwarty dział "Test dodatków" ale też pozostałe. Ale to mniejsza o to.

Podstawowe kierunki:
1. Uproszczenie edytora scenerii. Powinien być prosty i cukierkowy, ale jednocześnie spełniać swoje główne zadania. Nikt się nie będzie bawił w ustawianie parametrów sieci trakcyjnej - takich jak napięcia, natężenia i inne cuda na kiju w danym kilometrze trasy. Powinna to być część składowa symulatora i działać na zasadzie geodety w Trainzi'e. Dwa kliknięcia i cyk budujemy mapę albo fikcyjną a jak nauczymy się budować fikcyjnych możemy przejść dalej do realnych i tu bawić się zaawansowanymi funkcjami które przy obecnym stanie edytora są nie do ogarnięcia przez chcącego ale przerażonego usera.

2. Pootwierać zamknięte działy z wyjątkiem tych w których występują dane wrażliwe. Może wtedy w końcu skończy się kiszenie projektów które już dawno mogłyby wyjść a nie wyszły bo jeden zaczął ale nie było na ten czas chętnych do współpracy ale po latach się znaleźli jak w przypadku kibli spotowatych made KM.

3. Zrezygnować z paczek całościowych. Patch'e w zupełności wystarczą.

4. Wprowadzić jakikolwiek system mobilizacyjny. Już jak nie firma "bo logo PESY" (bo oczywiście nie da się go zniknąć w Gimp'ie), albo Newagu (tym bardziej się nie da, bo tam Iluminaci rządzą, a ziemia w Nowym Sączu jest płaska). Coś na zasadzie darowizny, cegiełki, "kawki", cukiereczka, lizaczka. Wszystkie patusy na youtub'ie żebrają i wyłudzają pieniądze na działania szkodliwe, niebezpieczne a wręcz patologiczne, demoralizujące - więc dlaczego ktoś kto robi coś pożytecznego nie może otrzymać cegiełki na rozwój? Każdemu według zasług - brutalne ale sprawiedliwe. Przy podziale środków, jeśli cegiełka nie byłaby imienna to modelarze więcej lub równie niż programiści, teksturowcy mniej, programiści najwięcej << chociaż najlepsze by były cegiełki imienne, bo zaraz by doszło do majdanu i by się mogli ludzie zacząć bić jak o kilometry premium.

5. Ujednolicić standardy, bo potem do paczek wchodzą takie buble jak BDHINU_160, BDHINU_160_2, SA102-111, M62_MOD_v1 i ręce opadają. Albo trzymamy jakieś standardy typu wycięte okna, jakość tekstur albo pastwimy się nad naprawdę dobrą teksturą lokomotywy, bo ma jedną poręcz białą a drugą szarą albo jeden schodek bardziej zardzewiały a drugi mniej - albo wrzucamy do paczki wszystko z 2004 roku byleby tylko były.

Był swego czasu taki wątek "z prac nad .exe" - tam codziennie było widać jakieś postępy nad rozwojem pliku wykonywalnego. Coś się działo, rozwijało, ale widocznie o to chodzi, żeby pobanować wszystkich co próbują coś zdziałać.
Kaliska - sceneria z ogromnym potencjałem. Aktualizacja paczki 2021.12.16, na repo ostatnia aktualizacja 277 dni temu. Kolejny projekt który prawdopodobnie z powodu dziwnych zachowań AI lub innych tajnych przyczyn utknął w martwym punkcie. Kolejna taka sytuacja - było widać ruch w interesie, ludzie testowali, zgłaszali błędy, które na bieżąco były poprawiane - coś się działo, rozwijało.
Ale to ja spłycam do prac na teksturami EU07... Nam trzeba odpowiedniego pliku wykonywalnego symulatora, nowego silnika graficznego i uproszczonego edytora scenerii, a dopiero potem można się martwić czym jeździć. Miło że są Elfy, Impulsy, szereg innych EZT. Ogrom włożonych prac. Ale nawet nie ma jak stosownie podziękować twórcom, docenić ich pracy. Nie ma takiej możliwości, ale za to jest możliwość wsparcia fame mma :<

17
Nie hipokryzja tylko schizofrenia i urojenia - doszukiwanie się wszędzie spisków, prób unicestwienia, ataki z każdej możliwej strony, a to tylko próba znalezienia jakiegoś rozwiązania i konstruktywna krytyka. Ale nic to, czas skleić kolejną już 546-tą teksturę EU07 :)

18
Jeżeli nie z lewa i nie z prawa, znaczy, że każdy kto próbuje coś zmienić to troll <3

I tu jest główny powód tego pikowania w dół. Mnóstwo projektów właśnie dzięki takiemu podejściu upadło: "odpuść sobie", "zostaw to", "my to zrobimy lepiej", "tu jest krzywo wysypana podsypka a w realu tam jest mniej kamyczków" i tak oto z kilkorga osób umiejących zrobić coś w sposób idealny, zostało 5, ale na te 5 osób może podziałać brak następnych "pokoleń" i w ten sposób właśnie dinozaury zniknęły. Można tylko krzyczeć: pull up terrain ahead, albo bardziej dosadnie na popielato masz? a ja mam kurła na czerwono - no w ten sposób to się nie dogadamy ;)

19
Jak idzie wdrażanie projektu odbudowy? Tak tylko pytam, bo od sierpnia minęło parę kolejnych miesięcy a jedyne o co wzbogaciła się MaSZyna to kolejne tekstury EU07 ;) Z podejściem typu: "żaden autor nie chciał aby to wpadło w czyjeś ręce i użyte bez zgody autora" można ogłaszać upadłość projektu. To jest takie jakby celowe stójkowanie rozwoju. Po co ktoś inny mógłby dociągnąć temat do końca jak ktoś inny zaczął i porzucił... Dołóżmy do tego bany za chęci stworzenia czegoś lub za ośmielenie zadania pytania w wątku pomoc doraźna. Przekopując warsztat można dostrzec ile to ciekawych projektów powstawało i próbowało się rozwinąć, ale nie doszło do skutku przez teksty typu: "zostaw to, bo ktoś inny robi", "ktoś inny zrobi to lepiej" i tak oto może minąć następnych 20 lat maszyny pod znakiem tekstur lokomotyw EU07 i linii 053.

Ale można też się wziąć w garść, założyć firmę, opracować plan i politykę działania, zdobyć odpowiednie dofinansowania motywujące rozwijanie projektu, podzielić obowiązki między zaufanych ludzi, nie odcinać się od kontaktu z graczami w sprawach merytorycznych. I może raz na zawsze skończyłby się problem egzystencjalny. MaSZyna ma ogromny potencjał - przynajmniej miała największą przewagę pod względem dopracowania fizyki i możliwości wyprowadzenia tego pod przełączniki na pulpicie. To było ogromne "woow". Ale niestety notowania lecą w dół i ryją o ziemię...

20
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 26 Stycznia 2024, 20:11:30 »
Wygląda na to że jednak projekt doszedł ostatnimi czasy do ściany. Z jednej strony słuchanie komentarzy użytkowników "w wagonie silnikowym EN57 nie ma szafki NN" spowodowałoby całkowity rozpad, ale z drugiej strony lekceważenie konkretnych uwag graczy, które faktycznie dużo znaczą to idealny przepis na porażkę. Ile to gier było takich, które w dniu premiery powodowały ekstazę, miliony pobrań, a w miarę uspokojenia emocji wychodziły coraz to kolejne patologie i dla jednych to był koniec a drudzy po przywaleniu o ziemię podnieśli się z jeszcze lepszymi efektami.
Tu na plusie jest MaSZyna - bo spadek graczy i innych zainteresowanych nie spowoduje jakieś wielkiej tragedii bo nikt za nic nikomu nie płaci, ale w przypadku firmy tworzącej grę może to być dość dotkliwe. Jeżeli ich działania są faktycznie takie jak w załączniku to sami sobie strzelą w stopę, bo akurat w ich przypadku wypalenie graczy = strata finansowa (?)

Już jak koniecznie trzeba wbić szpikulec to pomijając brak cykania prędkościomierza w SR to chciałem zauważyć że w MaSZynie trąbki pneumatyczne działają przy wartościach 0 MPa, ułożenie 100 metrów toru zajmuje tydzień nie mówiąc o stworzeniu łuku, nie wspominając o silniku graficznym i stanie scenerii, które pamiętają aferę Rywina ;) Ale tu przynajmniej wszystko jest w testach, wszystko w devs, wszystko będzie - w przeciwieństwie do SR - gdzie przynajmniej pendolino jest :D

21
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Stycznia 2024, 18:06:56 »
Symulację wywala Ci w momencie:

startup
available monitors:
Generic_PnP_Monitor:0,0
Bad init: failed to create glfw window

Spróbuj w ustawieniach startera w ogólnych zaznaczyć tryb pełnoekranowy, a w grafice automatyczną rozdzielczość. Kombinowałeś coś z rozdzielczością bufora?

22
Na warsztacie / Odp: [HIT] Bieszczady/Galicja WIP - do pobrania
« dnia: 23 Stycznia 2024, 14:32:12 »
W Starterze musisz kliknąć: Ustawienia > Dźwięk | Fizyka i wybrać Zapisuj przebieg symulacji, następnie ponownie spróbuj uruchomić scenariusz, a na końcu załącz plik log.txt w załączniku.

23
Bieżące kolejowe / Odp: Dokumenty, instrukcje kolejowe
« dnia: 23 Stycznia 2024, 06:08:37 »
1. Wykaz zdawczy - niemiecko-czesko-polski Deutsche Reichsbahn:
https://eu07.pl/userfiles/30507/WYKAZ%20ZDAWCZY%20-%20DEUTSCHE%20REICHSBAHN.pdf .

2. Rozkazy pisemne / Befehl A, B i C:
https://eu07.pl/userfiles/30507/BEFEHL%20A.pdf,
https://eu07.pl/userfiles/30507/BEFEHL%20B.pdf,
https://eu07.pl/userfiles/30507/BEFEHL%20C.pdf .

3. Wykaz zdawczy na wagony zdane R-25 (format A4), R-26 (mały):
https://eu07.pl/userfiles/30507/R-25%20WYKAZ%20ZDAWCZY%20NA%20WAGONY%20ZDANE.pdf,
https://eu07.pl/userfiles/30507/R-26%20WYKAZ%20ZDAWCZY%20NA%20WAGONY%20ZDANE.pdf .

4. H-1212 Wykaz oddawczy na wagony oddane:
https://eu07.pl/userfiles/30507/H-1212%20WYKAZ%20ODDAWCZY%20NA%20PRZESY%C5%81KI%20ODDANE.pdf

5. H-3110 Załącznik do listu przewozowego:
https://eu07.pl/userfiles/30507/H-3110%20ZA%C5%81%C4%84CZNIK%20DO%20LISTU%20PRZEWOZOWEGO.pdf

6. H-1497A Raport stwierdzonych usterek (PKPE):
https://eu07.pl/userfiles/30507/H-1497A%20RAPORT%20STWIERDZONYCH%20USTEREK.pdf

7. R-27 Zawiadomienie o wagonach gotowych do zabrania:
https://eu07.pl/userfiles/30507/R-27%20ZAWIADOMIENIE%20O%20WAGONACH%20GOTOWYCH%20DO%20ZABRANIA.pdf

8. R-151 Rozkaz szczególny "P":
https://eu07.pl/userfiles/30507/R-151%20ROZKAZ%20SZCZEG%C3%93LNY%20P.pdf

9. R-212 Zapotrzebowanie wagonów do przewozu przesyłek w komunikacji międzynarodowej na dobę:
https://eu07.pl/userfiles/30507/R-212%20ZAPOTRZEBOWANIE%20WAGON%C3%93W%20DO%20PRZEWOZU%20PRZESY%C5%81EK%20W%20KOMUNIKACJI%20MI%C4%98DZYNARODOWEJ.pdf

10. H-1020 Protokół przekazania osoby ujawnionej:
https://eu07.pl/userfiles/30507/H-1020%20PROTOK%C3%93%C5%81%20PRZEKAZANIA%20OSOBY%20UJAWNIONEJ.pdf

11. R-15 Książka obrotu wagonów dla punktów ładunkowych:
https://eu07.pl/userfiles/30507/%281b%29%20R-15%20KSI%C4%84%C5%BBKA%20OBROTU%20WAGON%C3%93W%20DLA%20PUNKT%C3%93W%20%C5%81ADUNKOWYCH.pdf

C.D.N.

24
Obie instrukcje po aktualizacji 20.12.2023 zezwalają na jazdę z prędkością do 160 km/h w przypadku wystąpienia usterki ETCS po którejkolwiek ze stron.

25
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 02 Stycznia 2024, 13:47:25 »
Ja podziękuję. Wolę starą dobrą zasadę: płacę > kupuję > narzekam lub też nie...

Jak widać dużo zależy od polityki - Maszyna istnieje od 2001 roku, plusy: całkowicie darmowa, trzy jako tako grywalne scenerie, mnóstwo tekstur, fizyka książkowa.
Zapraszamy do współpracy. Są poradniki, każdy może się nauczyć i zrobić swoją wymarzoną scenerię. Kod źródłowy exe jest otwarty, też można spróbować coś dopisać. :)
9707 zarejestrowanych użytkowników i nikt oprócz kilkunastu użytkowników nie potrafi tego opanować. A gdyby było to takie proste jak mówisz - to od 2001 roku mielibyśmy całą Polskę w symulatorze :D Wygenerowanie terenu, ułożenie torów, rozjazdów, profile, otoczenie. To jest jeszcze trudniejsze niż robienie tego fizycznie bez pomocy koparki, a szkoda bo powinno działać instynktownie choćby jak w takim Trainz'ie. Wchodzi sobie losowy Nolife w geodetę, parę kliknięć i może sobie kręcić kółka po torcie ;)
SimRail - od 2021, minusy: brak szafy NN w EN57, błędy związane z opanowaniem AI.

Z mojej strony to na tyle gorzkich żali. 

26
Bieżące kolejowe / Odp: Impuls Newag
« dnia: 01 Stycznia 2024, 18:44:52 »
Uważasz, że Newag robił to po to żeby samemu sobie w przyszłości zaszkodzić, stracić dobre imię i wizerunek, ewentualne kontrakty?

Strony: [1]