1
Tabor / Odp: Nowicjusz a jazda eu07/et22.. kilka pytań.
« dnia: 02 Kwietnia 2024, 20:42:12 »4. pantografy --> ( jak podnosić obydwa dla rozruchu maszyny czy tylko tylny; jak to wygląda w praktyce ?? )
Wchodzę na pierwsza pozycje bezoporową i daje bocznikowanie żeby się rozbujać. Nastepnie wchodze na drugą bezoporową i ew. bocznikowanie. Moje pytania są takie:
-> jak długo można jechać bocznikując ?
-> Czy można zrobić coś takiego i czy się to w realu stosuje, że chcąc utrzymać prędkość schodzi się nastawnikiem jazdy na pierwszą poz. bezoporową i bocznikuje czy trzeba koniecznie zejść nastawnikiem do "zera" i po spadku prędkości zaczyna się kręcić nastawnikiem ponownie.
Hamowanie u mnie wygląda w ten sposób, że zjeżdżam nastawnikiem do zera. Daję hamowanie wstepne, po czym reguluję za pomocą przycisków 3 i 9 dalsza silę hamowania. Nie wiem czy chcąc wyluzować/odhamować pociąg mogę to zrobić w ten sposób , że daję "falę" po czym kran hamulca wraca na poz. "JAZDA".
Czy lepiej robić to w ten sposób , że dawać od siebie pozycje kranu w "góre" aż osiagnie sie poz. JAZDA i ew. poprawić falą. Bardzo bym prosił o jakieś wskazówki co do hamowania.
Jak się uruchamiasz mając w zbiorniku 0 - to podnosisz pantograf który jest najbliżej sprężarki pantografów, żeby powietrze nie szło niepotrzebnie w komin. W symulatorze nie ma możliwości zasymulowania podparcia ciśnieniowego pantografu, ale można podeprzeć hebelek sprężarki pantografów. Idziesz do kabiny, pstrykasz hebel pantografu i czekasz. Dojdzie do sieci zapinasz WS'a, załączasz przetwornicę, pompujesz sprężarką główną powietrze i czekasz aż sprężarka skończy pracować. Potem wracasz do szafy, "odpodpierasz" hebel od sprężarki pantografy, na ramie pneumatycznej przestawiasz zawór, wracasz do kabiny i popełniasz. Na dwóch patykach stoisz tylko zimą.
Jak masz 3 wagoniki na haku to się nie baw w bocznikowanie na pierwszej bezoporowej. Co innego jak ciągniesz jakieś kontenery czy inne towary. Wtedy jest to wskazane.
Na niskiej elektryce dawnej 4E trzeba było schodzić do zera. Teraz praktycznie wszystkie siódemki mają "nową" elektrykę więc jak z 43 zejdziesz na pierwszą bezoporową i zaczniesz bocznikować powinno to zaprądzić - chyba, że ".exe tego nie obsługuje". Falę głównie się stosuje na długich ładownych kontenerach i innych ładownych składach towarowych. Na ładownych beczkach dodatkowo cykasz sobie pierwszą pozycję żeby uspokoić ("usztywnić"skład żeby nie bujało jak wściekłe i potem stopniujesz hamowanie w zależności od potrzeb. Spróbuj sobie kilka razy falę dać na jakimś osobowym 5 wagonowym składzie - będziesz potem biegał przy składzie i ciągał odluźniacze 😁