Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - Malina

Strony: [1]
1
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 16 Kwietnia 2024, 10:44:49 »
"This is where the fun begins"
"Co roku ta sama checa"

To już trylogia tego 911. Nie ma z nami pilota a wy dalej debatujecie. Dajcie uprawnienia admina komuś kto faktycznie jest aktywny i problem znika. Jak się nie będzie spisywać to lota i elo. Co do rozwoju maszyny, który tu zawsze jest poruszany w wielkiej wojnie mapowej. Dajcie se na luz i tyle. Jak ktoś chce robić foty to niech robi. Jak ktoś chce kleić 666 teksturek siudemki to niech to robi. Jak ktoś chce robić nowe wagony to niech robi, a jak ktoś robi zakopiankę to niech robi zakopiankę. Przecież to projekt hobbistyczny i każdy tu działa nawet nie za miskę ryżu. Skończcie te wojny bo 2 desek nie zbijecie nawet. Zresztą każdy wie, że nawet dekorowanie scenerii jest sporym wyzwaniem czasowym, co dopiero zabawa z prehistorycznym rainsted i tworzenie tam scenerii. MTA ze skryptami pisanymi w notatniku działa, tam ludzie nie walczą tylko robią swoje i gierka stara jak świat a co jakiś czas pojawia się nowy serwer albo znika - działa to naturalnie. Obecne problemy maszyny to brak aktywnej administracji i brak paczek (a to de facto wspólny problem) bo gracza Macius2014PL przyciąga nowa paczka a nie pobieranie z repo bo on chce rzułte czoło do Dębicy. Będą paczki to będą nowi gracze, 3% z nowych graczy zainteresuje się i zostanie na dłużej, 0.05% pomoże w rozwoju i coś tam będzie robić. Skąd wiem? Bredzę.. a dane mam z IDZD. Jak człowiek ma się zmuszać do czegoś to nawet nie da z siebie 30% to lepiej, żeby nic nie robił. Jak czerpie z tego fun to bardzo dobrze. Zresztą można zrobić jak z omsi.. gra istnieje w podstawie, nowe mapy, autobusy etc etc wychodzą jako mody często płatne, sobie twórca zakłada DC i tam udostępnia dodatki do pobrania i zarabia na patronite i żyją, robią i nie narzekają. Na pewno nie toczą wojen o bzdety bo wolą stworzyć swoje lepsze i sprzedać i mieć zysk. Albo zostaje też opcja dogadywać się z chłopakami z Trainz i robić konwerty w 1 i 2 stronę i każdy będzie zadowolony.


2
Dobry wieczór

LK402 Kołobrzeg - Koszalin w bardzo, bardzo, bardzo wczesnej wersji. Zbieram moce przerobowe i szukam czasu na położenie niwelety, mimo tego sceneria jest przejezdna. Koszalin jeszcze nie rozrysowany.
LK427 Mścice - Mielno Koszalińskie - taka sama sytuacja jak z 402.
Coś tam nawet kiedyś nagrałem...



Kolej Cegielni Nietążkowo - teren jest, muszę budynki wygenerować, porobić jakieś drzewka coś w ten deseń. Jakbym się uparł, to sceneria byłaby już dawno zrobiona, ale co ja poradzę....

Pozdro

3
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 23:52:33 »


Trzeci temat o tym samym, gdzie się znowu oplują wszyscy bo nic nowego i tak nic nie padnie, temat się zamknie, za jakiś czas powstanie kolejny sequel i tak w koło Macieju. Dajta po prostu te uprawnienia komuś z moderacji albo innemu zasłużonemu i ogarniętemu i niech się wykaże. No chyba że faktycznie infrastruktura jest taka jak kod w SzaMynie gdzie łatwo jest to wszystko zepsuć chcąc czy nie chcąc...

4
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 23:04:11 »
Wręcz przeciwnie, wszystko na miejscu, i wszystko się tym bardziej by zgadzało. Tylko i wyłącznie dajesz kolejną podstawkę twierdzeniom z załącznika.

5
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 22:47:07 »
Skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi z powrotem jakiejś głupoty?

Będąc moderatorem - osobą która powinna stać wzorem i aktywnie uczestniczyć w rozwiązywaniu konfliktów - zamykając wcześniej ten wątek skutecznie pozbawiłeś swoich argumentów jakiejkolwiek sprawczości. "Ja mówie nie, zamykam, gońcie się". Póki co to Ty odstawiłeś głupotę, więc proszę - nabierz wody w usta i wreszcie zamilknij, bo mniej wnosić się nie da.

6
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 22:14:38 »
Cytuj
W stosownym dziale już parę dni wisi moja prośba o nadanie uprawnień admina Miłoszowi. Hirek nadużył swoich dostępów. Skąd mamy wiedzieć, że nie odstawi z powrotem jakiejś głupoty?

ludzie, litości to darmowa gierka o pociągach, a nie archiwum FBI

7
Forum / Odp: Czy leci z nami pilot 3
« dnia: 15 Kwietnia 2024, 20:07:34 »
Zostawcie se to zasłużył czy nie zasłużył dla siebie, bo nie wiecie ile "wykolejencow" mieści w sobie historia twórców.

8
Na warsztacie / Odp: Problemy przy repaincie
« dnia: 21 Marca 2024, 13:29:42 »
portuję skórkę dziewiątki ,,znajomego" z Open Rails do MaSzyny
To szalony pomysł nie mający szans na powodzenie, ze względu na jakość, jaką będzie prezentować tekstura po takiej operacji.

9
Screeny / Odp: Wasze filmy z symkiem w roli głównej
« dnia: 10 Marca 2024, 18:17:32 »

11
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: EU07-001
« dnia: 10 Marca 2024, 09:55:50 »
Nie wydałem, bo dawno temu utknęła w testach. Na tą chwilę robię porządek w strukturze katalogowej oraz plikach składowych, jak również porządkuję mmd oraz opisy tekstur. Porządkuję też wersję kabin a także sprawdzam czy wszystko poprawnie działa i się wyświetla.
Na tą chwilę obecny wątek może lepiej zamknąć. Mam nadzieję że so końca przyszłego tygodnia kabina będzie już na testach.


P.S. Epek, ogarnął byś tak przy okazji SP32 co by na Zagórz można było nimi pojeździć na PC 2024? :)

12
t448_v2 - bardzo
t478_12_v1 - średnio (aczkolwiek pomijalne ze względu na niską "popularność" na standardowych sceneriach)
yb_v1 - bardzo mocno jak na wagon
163xa_v1 - mocno jak na wagon
14xa_v1 - bardzo mocno jak na wagon
401w_v2 - bardzo mocno jak na wagon
401z_v2 - bardzo mocno jak na wagon
425-8wa_v1 - przydałaby się korekta
426w_v1 - przydałaby się korekta, aczkolwiek do przeżycia
425-8wa_v1 - bardzo mocno obciąża, wymagana interwencja
436w_v1 - przydałaby się redukcja
437w_v1 - bardzo mocno jak na wagon
601w_v1 - bardzo mocno jak na wagon
e06_v1 - wymagana pilna interwencja
436_v1 - wymagana pilna interwencja
425s_v1 - mocno jak na wagon
426za_v1 - bardzo mocno jak na (taki) wagon
622za_v1 - masakra
sgns_v1 - do weryfikacji, podtypy stan masakra
n-213_v1 - masakra
n-230_v1 - ten model nie powinien zostać opublikowany
n-234_v1 - ten model nie powinien zostać opublikowany
t3000_v1 - ten model nie powinien zostać opublikowany
401zf_v1 - bardzo mocno jak na wagon
wlab_v1 - bardzo mocno jak na wagon
406r_v1 - masakra
st44_v2 - mocno

Wszystkie testy zostały przeprowadzone na TD bez terenu, z pewnością większość tych modeli stanie się wydajniejsza po zoptymalizowaniu części składowych. Generalnie wzywam do opamiętania i wzięcia sobie do serca faktu, że silnik graficzny jest przestarzały i nie dźwignie egoizmu w tworzeniu. Model ma wyglądać i być przy tym optymalny na tym ledwo zipiącym silniku, nie tylko wyglądać. Trzeba pamiętać że wysokiej jakości scenerie mają oprócz bogatego otoczenia tabor w wysokiej ilości, a brak optymalizacji tegoż taboru jest zabójcą, który spowoduje równię pochyłą - z scenerii ładnych do pustyni. Wszelkie pretensje zgłaszać do gościa co mnie wyciął z projektu po 15 latach praktyki.

13
Bieżące Symulatorowe / Odp: Odp: EU07-001
« dnia: 06 Marca 2024, 18:03:22 »
O ile jeśli P.A.N nie miał zrobić jakiś super ważnych poprawek, to może warto żebyś wrzucił najświeższe pliki do testu, po co to kisić i czekać w nieskończoność.

14
Bieżące Symulatorowe / Odp: EU07-001
« dnia: 06 Marca 2024, 17:50:24 »
Ktos kiedys robil i to zaginelo.

Nie ktoś, tylko ja ;). Nie zaginęło, tylko utknęło w testach. Model i kabina są, ale @P.A.N. nie dostarczył modelu po swoich przeróbkach i nie pociągnął tematu dalej. Sam projekt u mnie ma się dobrze i co i rusz go dostosowuję pod najnowsze PC.

Notabene, miałem nawet 3 wersje teksturowe dostosowane, żadna tekstura nie moja. Żółtomorda to przeróbka ze 113, zielonamorda rok 1985 przerobiona z 07-133, zielonomorda z 2013 też jest czyjaś (aktualnie nie pamiętam, jedyna robiona ze zdjęć ale nie przeze mnie) Ot, przykład na screenach ;)

15
Inne niekolejowe / Odp: Zakaz fotografowania
« dnia: 05 Marca 2024, 20:10:59 »
Cytuj
Interpelacja nr 1774 w sprawie zakazu fotografowania wybranych obiektów, w tym infrastruktury transportowej
- to dosyć ogólne i bardzo szerokie pojęcie. Niestety nie można podglądać treści interpelacji poselskich. Ale w każdym razie efekt jest doskonały. Nie można powiedzieć, że nic nie zrobiła. Trzeba przyznać, że bardzo wiele zrobiła...
Treści są publikowane z jakimś tam 2-tygodniowym opóźnieniem, trzeba poczekać.

16
Poszukuję, chcę zrobić / Odp: Zdjęcia SP32
« dnia: 02 Marca 2024, 22:43:32 »
Dzięki za link, jeszcze nie próbowałem. Może ktoś od nas ma jakieś zbiory, a jak nie - to wtedy wykorzystam sugestię.

Pzdr!

17
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 01 Marca 2024, 04:26:05 »
To se wejdź w dawny MSTS, tam od iks lat masz tą trase.

18
Ok jakby ci sie udalo zostawic obecny ksztalt scenariuszy to bylo by bardzo milo. Chyba ze masz w planie cos lepszego napisac to czekam na twoja propozycje. Wiem ze umiesz pozytywnie zaskoczyc.

19
Na warsztacie / Odp: Linia kolejowa nr 351
« dnia: 29 Lutego 2024, 01:09:29 »
Chyba jestem zbyt głupi, jak na te nowoczesne technologie programowania, bo wziąłem plik linia351/szczecin.scm, przekopiowałem bezpośrednio do scenery/, gdzie zmieniłem rozszerzenie na SCN i dopisałem tabor. No i wysypuje mi się to za każdym razem, bez jakiejkolwiek sugestii, co może być źle. Ale na koniec spróbowałem uruchomić z oryginalnego szczecin.scn, gdzie jest głównie include linia351/szczecin.scm end oraz tabor — i faktycznie, to zadziałało. Zatem jest nadzieja, że będzie można na bieżąco przejechać wprowadzane zmiany...

Sceneria ma jakiś profil pionowy, co oznacza, że na 90% pozostaje jedynie przeliczanie niweletami. Zacznę jednak od próby regeneracji współrzędnych końców oraz przeliczenia prostokątami i trójkątami, bo chyba to jest łatwiejsze i być może da wystarczająco dobre dopasowanie do map. Zawsze można potem przejść na przeliczenie niweletami. Zaletą przeliczenia prostokątami jest pozostawienie wzajemnych pozycji obiektów kosztem błędów na łączeniach obszarów, natomiast przeliczenie niweletami może wyprodukować więcej deformacji, ale jest jedyną metodą korekty profilu pionowego (są to jakby bardzo wąskie prostokąty, układane poprzecznie do niwelety). Do naprawienia jest też wiele duplikatów i innych błędów, które się masowo logują. Wstępny plan jest taki:
1. Przejechać w edytorze tekstowym makrem usuwającym zbędne rzeczy z SCM.
2. Wrzucić SCM na SVN w dwóch kopiach, zarówno oryginalny, jak i jako stan docelowy po przeliczeniu.
3. Przejrzeć SCM pod kątem odczytu sygnalizatorów, żeby był od odpowiedniej strony odcinków.
4. Przenieść SCM do RSF.
5. Wyeksportować z RSF do SCM i wypisać rzeczy wymagające poprawy albo zwrócenia uwagi w przyszłości.
6. Wstawić linie kierunkowe do pierwotnego układu torów oraz zrobić ich odpowiedniki wg mapy.
7. Przygotować zestaw danych do przeliczenia prostokątami.
8. Przeliczyć prostokątami do map (w SCM).
9. Przenieść przeliczone SCM do RSF w celu korekty drobiazgów i ewentualnego uruchomienia ruchu.
10. Ułożyć linię niwelety w celu odczytu dotychczasowego profilu.
11. Ewentualnie przygotować plik RSF z docelowym profilem pionowym.
12. Ewentualnie przeliczyć profil pionowy niweletami (SCM) i ponownie przenieść SCM do finalnego RSF.

20
Pozdze moze ci oszczedze troche roboty. Na wersji paczki z pierwszego postu rev 450 udalo mi sie wlokniarza objechac. Na eersji z repo ten blad jest.

Nie będziemy sobie niczego oszczędzać. Te obecne eventy całościowo pójdą do kosza. Przez lata powstały rozwiązania w maszynie bardzo ułatwiające sterowanie ruchem. Np odcinki izolowane, rozpoznawanie po R.J. Mam już opracowany nowy schemat sterowania ruchem. Uzbroi się w cierpliwość. Do dwóch tygodni wyślę ci coś do testów. O wiele szybciej i łatwiej będzie mi to napisać na nowo niż grzebać po logach i szukać igły w stogu siana.

21
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Lutego 2024, 16:51:45 »
Ta kabina EN57 i ET22 to wygląda jakby prosto z produkcji wyszła, wszystko czyste, błyszczące się jak wiadomo co, zero brudu, odrapanych ścian czy pulpitów jak to w rzeczywistości. Na zewnątrz widziałem podobnie, mam nadzieję że zmienią trochę to podejście i zaczną podchodzić do tego realniej.

22
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Lutego 2024, 16:06:06 »
Mam nadzieję, że do en57 dorobią w jakimś patchu klikalną i funkcjonalną szafę NN. Bo póki co to średnio z tym uruchamianiem jest, a jak widać da się. Tym bardziej, że zrobili wc...

23
Inne niekolejowe / Odp: SimRail2021 - Czyli Polski Symulator PKP
« dnia: 28 Lutego 2024, 14:56:38 »
Właśnie się pojawiły screeny i filmik z przedziału maszynowego ET22. No, czyli się jednak dało i nie tylko można poklikać po baterii ale także po innych przełącznikach, przekaźnikach etc.

24
Na warsztacie / Odp: Projekt Linii 289
« dnia: 28 Lutego 2024, 14:00:35 »
Właśnie przez takie gadanie ten projekt nigdy się do przodu nie ruszy. Skoro wszystko jest zrobione to po co coś robić? Cała Polska przecież jest zrobiona - nic nie szkodzi że tory wiszą w powietrzu, terenu nie ma i jedyne co jest to tory, rozjazdy, druty i wskaźniki. Problem tylko w tym, że nic z tego nie wynika.
Jakie gadanie? Ja nikogo nie zachęcam do używania mojego edytora, ani też nie zniechęcam. Jeśli ktoś chce coś zrobić, to staram się pomóc. A gdy ktoś zgłasza błędy w działaniu, to w miarę możliwości poprawiam. Ale cudotwórcą nie jestem i w krótkim czasie nie zrobię nie wiadomo czego. Nie mam też celów do realizacji — po co coś robić, jeśli każdy może to kupić?

Wedle mojej wiedzy nie jest zrobiona cała Polska. Jest w Rainsted zrobione dolnośląskie, jest mazowieckie, są okolice Lublina, trasa z Łodzi do Torunia, Trójmiasto, jest dużo ze śląskiego. Jakieś tory na wschód od Krakowa też widziałem. Ale to, że coś zostało zrobione nie oznacza, że autorzy zdecydowali o udostępnieniu swojej pracy. Ja od nikogo nie wymagam, żeby scenerie zrobione w Rainsted zostały opublikowane jako trasy do MaSznyny (przykładowo: tramwaje GOP poszły do ATS). Chociaż uważam, że to był błąd z mojej strony 10 lat temu, teraz to robię z premedytacją, aby dać szansę wykazania się tym, którzy krytykowali mnie i moją pracę. Nad opublikowaniem dolnośląskiego się zastanawialiśmy pomiędzy 2013 a 2017, finalnie autor zrezygnował z publikowania tego, a ja z nim na ten temat więcej rozmawiał nie będę (mój udział w tym jest rzędu 10%). Publikacja tego i tak nie miała sensu, ze względu na brak mechanizmów sterowania ruchem. Można było sobie ustawić semafory i rozjazdy pod konkretny pociąg i potem długo czekać, aż się to wczyta. Moje optymalizacje wczytywania scenerii w EU07.EXE wynikały w większości z tego, że te parę tysięcy kilometrów torów potrafiło się wczytywać dwie czy trzy godziny. Również tam debugowane były błędy zdarzające się podczas jazdy po sceneriach realistycznych (np. pociąg na odległym od kamery fragmencie scenerii zachowywał się inaczej niż gdy się go obserwowało z kabiny albo z bliska). Błędy takie prawie nie zdarzały się na sceneriach "paczkowych", typu Całkowo czy Linia 053, bo często były maskowane modyfikacjami scenariuszy (np. w Quarku do 2012 każdy pociąg miał swoją trasę ruchu, niekolidującą z innymi, dzięki czemu nie ujawniało się wzajemne urywanie wagonów przez pociągi).

Terenu, owszem, nie było 12 lat temu. To znaczy, wstawialiśmy teren zrobiony z SRTM, ale ogólna dokładność SRTM nie nadawała się jako baza pod tory. Teksturowanie ortofotomapami też uważam za słaby pomysł, bo choć lepsze to niż nic, to jednak wymaga olbrzymich zasobów. Szczególnie słabo wypadał SRTM teksturowany czarno-białą ortofotomapą. Polska w słabej rozdzielczości z jednego roku to 2 terabajty samej ortofotomapy w JPG 85% (największa kompresja, przy której artefakty się nie rzucają w oczy), a trzeba by móc na tym zamalowywać niepotrzebne rzeczy, więc jest potrzebny wypasiony sprzęt i odpowiedni edytor, który to obsłuży. Kolejne terabajty to dane wysokościowe. Kto chciał, ten zrobił to w taki sposób, bo widziałem takie rozwiązanie w działaniu — jest sprzedawane razem ze sprzętem, bo na przeciętnym komputerze domowym to zamuli okrutnie. Około 2010 roku kupiłem też próbkę danych NMT (numeryczny model terenu) pod scenerię PMPPW. 20 kilometrów kwadratowych kosztowało 60zł, co przy rozmiarze scenerii dawało dosyć absurdalną kwotę, jaką należałoby wtedy wydać. I to na dane, które trzeba następnie mocno przetworzyć, bo się nie nadawały do bezpośredniego użycia. Chyba w 2013 zrobiłem trasę Kozłów – Psary i mocno zastanawiałem się nad zakupem danych NMT pod tą trasę, bo używanie wysokości z map topograficznych dawało zbyt duże niedokładności. Również edytor był wtedy za słaby w zakresie kształtowania skarp, więc niezbyt byłem zadowolony z potencjalnie możliwych efektów.

Dlatego w 2014 zacząłem przerabiać "Linię 61" w celu naciągnięcia "dawno skończonej scenerii" na mapy. Skoro sceneria była akceptowalna graficznie, to po ustawieniu torów zgodnie z tym, co na mapach widać, estetyka nie powinna się pogorszyć, a ja bym miał materiał bazowy, który powinien być do obsłużenia edytorem. No ale wtedy się okazało, że cała moja praca nad sensownym uruchomieniem dolnośląskich torów jest nikomu niepotrzebna, bo najważniejsze to jest dodać światła i cienie do niewydolnej mechaniki, a w ogóle to przeformatować kod i zmienić kompilator. I najlepiej to zrobią randomowi developerzy z GitHuba, a ja ewentualnie mogę się do nich dołączyć. No i użytkownicy MaSzyny wybrali sobie wariant rzeczywistości, w którym nie dostają dolnośląskich torów, ale za to mogą kupić coś tam od tej firmy, która obiecała zrobić trasę do MaSzyny, ale potem zmieniła koncepcję.

Dzisiaj od rana męczę się ze stworzeniem chociaż kawałka terenu w opublikowanej linii 351. Póki co bez efektów po 12 godzinach, bo raz że ciężko o jakiekolwiek poradniki, a dwa instrukcja na wiki Ra jest tak napisana, że chyba tylko on rozumie co jest w niej napisane. Jakieś zabawy skryptami itp itd.
Bo to nie jest tak, że jacyś autorzy opracowali rozwiązania, jak co po kolei robić i nie chcą się podzielić tymi sposobami. Ja "od dziecka" uczyłem się analizować mapy topograficzne i zawsze mnie to ciągnęło. I gdy trafiłem na MaSzynę w 2007 obudziły się moje fascynacje koleją i zastanawiało mnie to, czemu ludzie nie robią scenerii w oparciu np. o mapy topograficzne, które można było za niewielkie pieniądze kupić (np. Mapy topograficzne Polski nakładem Wojskowe Zakłady Kartograficzne 1:200000, chyba z 1991 roku), tylko kleją coś z pamięci, co potem nie trzyma odległości ani nawet nie ma zbliżonych promieni łuków. Takich zdeformowanych scenerii widziałem mocne kilka i zawsze były z nimi te same problemy: gdzieś nie schodziły się tory i nie można było użyć dostępnych danych geodezyjnych do zrobienia terenu, dalsze prace nad tym traciły sens. Jak coś jest źle napisane, to piszesz do mnie albo na forum i próbujemy to doprowadzić do stanu bardziej czytelnego... A tak, skąd mam wiedzieć, że ktoś czegoś nie zrozumiał? Developerzy, którzy przejęli rozwój MaSzyny, wiedzieli wszystko lepiej i nawet zdawkowych opisów ode mnie nie potrzebowali. Po 10 latach od moich próśb udało się w końcu zainstalować MediaWiki na eu07.pl, gdzie w dużej mierze skopiowano zawartość ode mnie. I nie mogli przy okazji zrobić czytelnych i przejrzystych poradników, tylko ja je mam robić?

Nic to dopóki nie będzie edytora równie przyjaznego jak geodeta z Trainz'a można się owszem pałować z 3ds max'ami i innymi głupotami dla uzyskania miernego efektu prac... Można też się zacząć modlić, że za następne już nie 10 a 20 lat coś się zmieni na lepsze.
Ja proponowałem, żeby robić trasy w Trainz, a potem je konwertować do MaSzyny. Ale nie przyjęło się to. Ja tworzę edytor 16 lat i nadal mam problemy w zakresie ustabilizowania geometrii dla łuków koszowych. Nikt mi tego nie tłumaczył, jak to powinno wyglądać, robię metodą prób i błędów. Zrobienie łuku koszowego z krzywymi przejściowymi przekracza póki co możliwości edytora. A jeszcze pozostała kwestia rozjazdów na przechyłce, gdzie tory są położone na powierzchni stożkowej. Do zrobienia jest też składanie rozjazdów z większej liczby elementów, żeby można było podwójną wykolejnicę na rozjazd założyć, albo dać rezonator jedynie w torze odchylonym. Potem jeszcze wieszanie izolatorów na sieci trakcyjnej, gdzie w pierwszej kolejności trzeba dostosować konstrukcje wsporcze w MaSzynie do regulacji zawieszenia sieci, bo inaczej zawsze będą słupy w skrajni oraz lewitujące wysięgniki.

25
Na warsztacie / Odp: Projekt Linii 289
« dnia: 26 Lutego 2024, 19:17:42 »
Mały update co do prac, doszedłem ze szlakiem do Lubina i wykorzystując rady udzielone mi wcześniej zajmuje się głowicą, na ten moment prezentuje się to w taki sposób, (wrzucam zdjęcie z tego etapu aby w razie co ktoś mi mógł dać radę jeżeli coś źle robię)

Co do bocznic i tym podobnych to zobaczę jak to będzie, może z jakimś nauczycielem z PMT uda mi się dogadać chociaż tutaj może być ciężko. No ale tym będę się przejmować w przyszłości, obecnie moim celem jest ukończyć samą linie.

W załączniku wrzucam jak wygląda na ten moment głowica w rainstedzie

26
Dużo widać na tym zdjęciu, dziwi mnie to że tyle razy były naprawiane te misje, a one dalej są nie przejezdne.

27
Na warsztacie / Odp: Projekt Linii 289
« dnia: 25 Lutego 2024, 18:24:10 »
Kiedyś ktoś zrobił już kawałek linii 289 przynajmniej od Legnicy w kierunku Rzeszotar lub zachodnią głowicę Legnicy - nie pamiętam już teraz. Co do PMT: linia jest bardzo ciekawa (jechałem nią kilka razy), ale teraz aby zdobyć coś legalnie to PMT pewnie pogoni cię batem... Ale na serio: nie wiem, czy bez przeszkód zdobędziesz jakieś fotki z bocznic, bo one znów są pod zarządem Zakładów Górniczych KGHM PM SA (w sensie, że są na ich terenie). Kiedyś chciałem się dostać na różne bocznice, ale PMT wypieło się, że trzeba z KGHM rozmawiać. KGHM to "trudna" spółka i nikt nie podejmie się wydania zgody na fotki itd., bo raz, że to zaraz będzie teren krytyczny, czy państwowy o znaczeniu militarnym, a dwa, że za dużo ludzie tam zarabiają, aby przez "głupią" decyzję stracić intratne stanowisko. A mosty "podsadzkowe" też tam są...

Kiedyś na "Dolnośląskich Zakamarkach" byliśmy na jednej z bocznic (jeden z Zakładów Górniczych), ale nie wolno było wysiadać i robić fotek...

28
Wydział zamówień / Odp: ET21
« dnia: 24 Lutego 2024, 15:51:51 »
xd stary wrócił z mlekiem. Jak tam te wszystkie projekty co to miały wyjść do końca 2k23, a wraca jak bumerang tylko temat, że coś robicie, że potrzeba materiałów, że będzie quality content?

29
Pisałem już o tym chyba parę razy, więc pewnie się powtórzę. Dla przesuniętych plików w inne miejsce trzeba utworzyć plik z listą:
staraścieżka/plik=nowaścieżka/plik
Ja tego nie zrobię, bo nie śledzę zmian w paczkach, ani ich nie robię. Kiedyś był mechanizm zapisujący zmiany na SVN do codziennych logów, ale w ramach entuzjazmu przechodzenia z paczką na Git zostało to zepsute i zapomniane.

Rainsted już częściowo obsługuje listy zmian, bo konwertowałem w ten sposób drzewa w scenerii MZD. Musiałbym sprawdzić, czy zadziała dla dźwięków, ewentualnie dorobić. Proponowałem kiedyś użycie listy podmian plików w EU07.EXE, ale zostało to ocenione, że ze taki mechanizm zepsułby symulację. Więc problem przesuniętych plików nadal pozostał.

Zrobiłem też bazę danych o plikach i ścieżkach do nich, można było wyszukać plik po nazwie i odnaleźć paczkę oraz ścieżkę. Też od kilku lat nie jest to używane.

30
Screeny / Odp: Rotfl!
« dnia: 22 Lutego 2024, 16:23:32 »
Czy na takim sprzęcie pójdzie Maszyna ? Podobno hulo panocku, że hej.

Strony: [1]