Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - przem710

Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 21
481
Tabor kolejowy / Odp: Siódemki PKP IC
« dnia: 19 Kwietnia 2009, 21:22:17 »
Cytuj
Witam
Usłyszałem od znajomego że część budyni ma wrócić do PKP PR.  Czy rzeczywiście istnieje taka szansa? Jakie budynie dostały już logo PKP IC ?

To chyba nie możliwe. PKP IC przejeło wszystkie połączenia od PKP PR wiec nie mam takiej potrzeby, reszte połączeń PKP PR obsługuje EZT.
Raczej wszystkie dostały juz to logo, nie widuje już żadnego bez tego loga.

482
Tabor kolejowy / Odp: Siódemki PKP IC
« dnia: 18 Kwietnia 2009, 23:23:51 »
Cytuj
Co do Wrocławia, to niektóre wozy, które zostały w Cargo w chwili podziału poszły do CM Poznań i CM Katowice, a niektóre siódemki, które miały przejść do Intercity, poszły do IC Południowego. Jeśli jesteś zainteresowany, mogę Ci przekazać moje notatki na temat wrocławskich siódemek - która gdzie poszła...

Skoro EU/EP07 z Wrocławskiego IC poszły do BZ Kraków tzn że to prawda. A co z budyniami które były w PR Wrocław. Ostatnio widziałe EP07-1051 w obsłudze pociągu Pomorzanin i wydawało mi się że miał przydział Zakład Zachodni.

Edit.
Z tego co wiem to wszystkie budynie pozostały w swoich macierzysztych lokomotywowniach tzn.
z PR Wrocław do BZ Poznań
z PR Lublin do BZ Warszawa
z PR Gdynia do BZ Gdynia

483
Tabor kolejowy / Odp: Siódemki PKP IC
« dnia: 18 Kwietnia 2009, 15:27:10 »
Mam pewne pytanie odnośnie podziału EU07 w IC. Co dzieje się z BZ Poznań który składał się z lokomotywowni w Poznaniu oraz Wrocławiu. Wyczytałem że wszystkie "siódemki" BZ Poznań zostały podzielone pomiędzy BZ Gdynia i BZ Kraków. A dokładniej
wszystkie lokomotywy z Wrocławia przeszły do Krakowa a Poznańskie do Gdyni. Czy ktoś może to potwierdzi .

484
Bieżące kolejowe / Odp: CARGO Polska
« dnia: 13 Kwietnia 2009, 20:15:26 »
Pierwsze lokomotywy zaczęto przydzielać do IC Wrocław w maju 2008 roku, więc pewnie jest to przewidywana data utworzenia szopy IC we Wrocławiu

485
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 10 Kwietnia 2009, 20:53:26 »
W Zajączkowie coraz bardziej brak ET42, zaczynają do ciężkich składów sprzęgać ET22+SM42 czego nigdy wcześniej nie widziałem. Co ciekawe zaczynają się pojawiać coraz liczniej ET41, szkoda że tak jest i mam nadziej że jeszcze kiedyś zobaczę "ruska" w ruchu, bo wygląda na to że CARGO potrafi sobie poradzić bez nich.   

486
Bieżące kolejowe / Odp: CARGO Polska
« dnia: 09 Kwietnia 2009, 22:20:06 »
Myślę że kolega EU07-457 ma w 100% racje. To jest tylko i wyłącznie wewnętrzna reorganizacja CARGO, tną koszty. Nawet jeżeli CARGO upadnie to kto będzie w stanie go zastąpić? Żaden z prywatnych operatorów nie posiada odpowiedniej ilości lokomotyw do całkowitego przejęcia ruchu od CARGO. No chyba że się mylę. PKP CARGO jeszcze powstanie z popiołów to tylko kwiestia czasu.

487
Bieżące kolejowe / Odp: Zamknięcie skansenu w Kościerzynie
« dnia: 29 Marca 2009, 11:36:47 »
Myślę że przeniesienie skansenu do Tczewa było by dla niego bardziej korzystne, ze względu na lepsze położenie miasta. Przyczyniło by sie to do większej liczy odwiedzin placówki a w rezultacie do lepszych zysków.  Aczkolwiek cała operacja była by zapewne bardzo trudna, no i co za tym idzie  droga. Poza tym stara parowozownia w Tczewie jest zajęta przez firmę która prowadzi naprawy wagonów konkretnie cystern, a przecież nikt nie wyrzuci nikogo na bruk. Sam osobiście widział bym muzeum w Zajączkowie, w starej hali przeładunkowej która obecnie bardzo niszczeje i jest nikomu nie potrzebna. Eksponaty były by zabezpieczone przed działaniem warunków atmosferycznych, no i jest tam sporo miejsca a także wysokie perony co ułatwiło by zwiedzanie. Niestety nie nam o tym decydować, a jak będzie naprawdę czas pokaże mam nadzieje że nie dojdzie do całkowitego zamknięcia skansenu.

488
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 29 Marca 2009, 11:17:13 »
Cytuj
I pewnie dzięki betonowi testy będą wieki trwały...

Przecierz już trwaja wieki! Poza oficjalną prezentacja "taurusa" nic się nie dzieje, jakby przepadł, żadnych wiekszych testów a czasu upłyneło już bardzo dużo.

489
Bieżące kolejowe / Odp: Pomoc w organizacji kółka kolejowego
« dnia: 24 Marca 2009, 19:36:29 »
Cytuj
2. Czy da się jakoś inaczej dojechać do Zajączkowa Tczewskiego, spod dworca w Tczewie, niżeli własnym środkiem transportu, bądź piechotą?

Oczywiście żę jest dojazd, autobus linii 50 kursuje co 25min trzeba wysiąść na trzecim przystanku jest to przystanek na żądanie. Przejaz liczy ok 3-4 min jazdy. Koszt przejazdu to 2zł i nie ma biletów ulgowych!

A co od remontów to niewiele wiem bo niestety mało czasu mam jutro podam jakieś konkrety. Mogę tylko powiedzieć że stacja rozrządowa w Zajączkowie nadal pracuje niestety prace są ograniczone. Poza tym w Zajączkowie stoi chmara ET22 bez pracy:(


490
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« dnia: 17 Marca 2009, 19:41:20 »
A czy te BR143 należą do firmy Metronom czy do DB REIGO? Czy wogóle DB posiada te składy? A co do BR 143 to co z tego ze z NRD bo to całkiem dobra maszyna podobna do polskiej EP09, tyle że troche silniejsza i bardziej liczna bo liczy 646 sztuk. Z tego co wiem to BR146 przeciąga piętrusy na lini Hanower-Brema.

Pozdrawiam

491
Tabor kolejowy / Odp: EP07-1001,1002,1003...
« dnia: 07 Lutego 2009, 22:43:31 »
Cytuj
EP07-1034 tez nie ma napisu "Przewozy Regionalne" na czole, zostaly tylko slady.

Podobnie EP07-1055. Przydział IC Gdynia.
 Za lenistwo lub złośliwość ? Odpowiedz sobie sam, każdy post mam poprawiać ?

REWIZOR

492
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« dnia: 06 Lutego 2009, 17:00:12 »
Cytuj
Tylko że ta fotka nie przedstawia naszych sterowniczych tylko niemiecki, który był kiedyś tam na Trako...

Dokładnie tak ja mówisz a dokładniej wagon sterowniczy niemieckiej firmy Metronom. W Niemczech te składy wspópracują głównie z lokomotywami serii 146. Nasz pulpit różni się nieznacznie od pierwozoru.

493
Bieżące kolejowe / Odp: Nowe składy Kolei Mazowieckich
« dnia: 05 Lutego 2009, 20:28:14 »
Mam pytanie a czy nie można dostosowac żadnej z lokomotyw do prowadzenia tych składów? Rozumiem ze problem trkwi w porozumiewaniu się lokomotywy EU07 z wagonem sterowniczym, ale w czym dokładnie?     

Dodaje brakujące zdjęcie kabiny:)

494
Bieżące kolejowe / Odp: nietypowy skład
« dnia: 04 Lutego 2009, 13:38:23 »
Prawie jak szynobus ;)

www.pantograf.xk.pl/1.JPG


Zdanie zaczynamy od wielkiej litery.

REWIZOR

495
Tabor kolejowy / EN57-3000
« dnia: 01 Lutego 2009, 22:02:57 »
Cytuj
http://inforail.pl/text.php?id=22438

en57-3000 czyli kolejne składy ze Słoweni na polskich torach:)

496
Bocznica / Wydzielone z "EP07-1001,1002,1003..."
« dnia: 30 Stycznia 2009, 21:18:24 »
Cytuj
Umieść cytat
Polecam tą oto stronę gdzie niektóre lokomotywy ep07 przewozów regionalnych są sfografowane;-)

http://www.mundek.krakow.pl/images/elektryczne/ep07/1000/index.html

spam?

Jeżeli widzisz naruszenie regulaminu użyj funkcji forum Zgłoś do moderatora.
Wydzielam.
Akvin

497
Bocznica / Odp: Jakie są szkoły policealne dla maszynistów
« dnia: 20 Stycznia 2009, 17:33:06 »

498
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 30 Grudnia 2008, 11:03:32 »
Ostatnio naprawiane były w ZNTKiM Gdańsk.

499
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 21 Grudnia 2008, 10:53:02 »
Cytuj
Co jak co, na szczęście to nie nastąpi, prywaciarze kupią prędzej coś nowszego niż złom rodem z CCCP, aczkolwiek jak dotąd loki z ZSRRu się spisują bardzo dobrze :)

Jak by mieli okazje to na pewno by kupili i zmodernizowali ET42. 90% składów prywatnych jest prowadzona trakcją podwójną, a zakup takich lokomotyw rozwiązał by problemy taborowe przewoźników prywatnych.

500
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 20 Grudnia 2008, 22:09:56 »
Cytuj
Konkurencja niech będzie, osobiście wolę widzieć ET42 w barwach prywaciarza niż patrzeć jak tną na kawałki.

I myślisz że PKP sprzeda ET42 przewoźnikom prywatnym. To by sie trafiło ślepej kurze ziarno ale możesz o tym zapomnieć. Przecież to by był cis w samego siebie.

501
Tabor kolejowy / Odp: Różnice pomiędzy 201E a 201Eh
« dnia: 20 Grudnia 2008, 21:53:40 »
Nie różnią się niczym to tylko taki wymysł Pafawagu.

Cytuj
Oznaczenie 201Eh zarejestrowano tylko na podstawie telefonicznego zgłoszenia (nie pamiętam gdzie o tym czytałem).
Świat Kolei 11/2006 :)

Pozdrawiam

502
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 13 Grudnia 2008, 11:07:57 »
Jeżeli chodzi o energochłonność to proponuje krótką lekturę, może ktoś to obliczy bo ja nie cierpię matmy.

www.pantograf.xk.pl/energia.pdf

pozdrawiam

503
Bieżące kolejowe / Odp: Seria ET42 odchodzi...
« dnia: 12 Grudnia 2008, 22:52:50 »
Szkoda bo to fajne elektrowozy. Może są i drogę w eksploatacji ale bardzo niezawodne o czym może świadczy fakt że skreślono tylko cztery lokomotywy tej serii które został uszkodzone w wypadkach. Można przecież poddać je modernizacji o ile wiem istniał taki projekt przedstawiony przez ZNTK Poznań miały być wymienione silniki trakcyjne na mocniejsze i bardziej oszczędne. A poza tym to stosunkowo młoda seria sprowadzona w roku 1982.
 
Cytuj
AFAIK sprawa dotyczy wszystkich "krótkich" serii w Cargo. Maja zostać tylko najbardziej liczne serie loków.

Czyli sprawa ET40 także jest przesądzona?

504
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 12 Grudnia 2008, 22:33:04 »
Cytuj
Są państwa będące w rozwoju gospodarczym za Polską. Jakby wszystkich było stać na Volvo, to by nie było miejsca dla Renaulta, że tak powiem.

No i masz racje tylko podaj mi odpowiednik renaulta na kolei taki który produkuje lokomotywy o Vmax > 200. Bo myślę że w tym interesie liczą się tylko SIMENS, BOMBARDIER oraz ALSTOM Można by dodać jeszcze SKODE z nowym 109E(Vmax 200).

Cytuj
Wiem, że brzmi jak science fiction, ale w planach prócz towarowej E6ACT jest również pasażerska E4ACT. Raczej mało prawdopodobne, pewnie skończy się na prototypie. Chodź i to już byłby sukces.

To nie był by sukces tylko wielki sukces:)

505
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 12 Grudnia 2008, 17:22:56 »
Cytuj
W naszym narodzie jest wielu ludzi z pomysłami, źródła finansowania też się znajdą. Jak już pisałem poczekajmy kilka lat, nasz przemysł musi nadrobić zaległości ostatnich 50 lat.

I myślisz że za kilka lat będziemy wstanie wybudować lokomotywę która ma Vmax 230? A kto to kupi? PKP? ile, 10 sztuk nie będzie się opłacało potencjalnemu wykonawcy. Nasz produkt nie będzie wstanie konkurować z SIMENSEM czy BOMBARDIEREM które mają za sobą lata doświadczeń. Właśnie dlatego ZNLE Gliwice buduje lokomotywę towarową bo będzie miała na to zbyt.

506
Tabor kolejowy / Odp: Pytania o tabor i ukratnianie.
« dnia: 11 Grudnia 2008, 22:08:19 »
Cytuj
Pytanie brzmi po co?
Po co? To pytanie możesz skierować do PKP PR, bo po co naprawili 72 "siódemki". Ja uwielbiam te maszyny i niech jeżdżą jak najdłużej. A poza tym tak jak napisałem główną role odgrywa tu czynnik ekonomiczny.

Cytuj
Czyż nie lepiej jest zakupić nowy tabor na nasze polskie szlaki?
Pewnie że lepiej tylko za co?


507
Tabor kolejowy / Odp: Pytania o tabor i ukratnianie.
« dnia: 11 Grudnia 2008, 17:05:27 »
Tutaj liczy się ekonomia i nikt nie wyciągnie z krzaków EP03-01 tylko dlatego że zwiększyło sie zapotrzebowanie na tabor. Myślę że jest wystarczająca ilość siódemek do napraw   
i to raczej je by naprawiano w pierwszej kolejność.

508
Bieżące kolejowe / Odp: Taurusy w Polsce?
« dnia: 11 Grudnia 2008, 12:28:01 »
Cytuj
A jakby zastosowano wszystkie rozwiązania planowane, to dziś EP09 były by jeszcze lepsze, a i tak nie są złe.
Wpłynęły na to nie tylko decyzje polityczne ale pieniądze których niestety brakowało, bo dostęp do nowoczesnych rozwiązań raczej był. EP09 uważam za dobrą konstrukcje jak na lata 70. Bo w latach 80 była niczym nie wyróżniającym się elektrowozem w dodatku niesamowicie awaryjne a ich prędkość miała wynosić tylko 140. Na uwagę zasługuje fakt że to POLSKA konstrukcja choć awaryjna ale polska, a uczymy się na własnych błędach.

Cytuj
które miały osiągać przecież 160km/h w założeniach.)
 
Gdyby wszystkie polskie założenia sie urzeczywistniły to byśmy pewnie mieli własne taurusy:) można pomarzyć.

Pozdrawiam

509
Pomoc doraźna / Odp: Niezrozumiały spadek FPS
« dnia: 30 Listopada 2008, 21:08:49 »
Ja miałem ten sam problem który był powodowany jak ktoś napisał prze program antywirusowy a dokładniej NOD32, jego wyłączenie nie pomagało zmieniłem na AVAST i koniec problemu, spróbuj może to pomoże.

510
Bieżące kolejowe / Odp: Testy AGV
« dnia: 30 Listopada 2008, 20:23:59 »
On jest tak brzydki że musi być szybki:)  Mi przypomina raczej duży but.
Cytuj
Czy my kiedykolwiek dogonimy europę??

dogonimy, dogonimy. nasze tempo rozwoju będzie coraz szybsze wszystko zależy od kasy. Niestety poczekamy jeszcze na to dobre paręnaście lat.

Strony: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 21