Autor Wątek:  Siódemki PKP IC  (Przeczytany 44640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #60 dnia: 18 Kwietnia 2009, 23:23:51 »
Cytuj
Co do Wrocławia, to niektóre wozy, które zostały w Cargo w chwili podziału poszły do CM Poznań i CM Katowice, a niektóre siódemki, które miały przejść do Intercity, poszły do IC Południowego. Jeśli jesteś zainteresowany, mogę Ci przekazać moje notatki na temat wrocławskich siódemek - która gdzie poszła...

Skoro EU/EP07 z Wrocławskiego IC poszły do BZ Kraków tzn że to prawda. A co z budyniami które były w PR Wrocław. Ostatnio widziałe EP07-1051 w obsłudze pociągu Pomorzanin i wydawało mi się że miał przydział Zakład Zachodni.

Edit.
Z tego co wiem to wszystkie budynie pozostały w swoich macierzysztych lokomotywowniach tzn.
z PR Wrocław do BZ Poznań
z PR Lublin do BZ Warszawa
z PR Gdynia do BZ Gdynia
« Ostatnia zmiana: 18 Kwietnia 2009, 23:49:38 wysłana przez przem710 »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #61 dnia: 18 Kwietnia 2009, 23:27:26 »
Skoro EU/EP07 z Wrocławskiego IC poszły do BZ Kraków tzn że to prawda. A co z budyniami które były w PR Wrocław. Ostatnio widziałe EP07-1051 w obsłudze pociągu Pomorzanin i wydywało mi się że miał przydział Zakład Zachodni.

Słuchaj Piotrka, który zamiast pisać o IC napisał o Cargo mieszając sytuacje najlepiej jak się da.

Co do budyniów, to podzielone zostały między 3 zakłady - zachodni, południowy i północny.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #62 dnia: 19 Kwietnia 2009, 12:36:04 »
Z tego co wiem to wszystkie budynie pozostały w swoich macierzysztych lokomotywowniach tzn.
z PR Wrocław do BZ Poznań
z PR Lublin do BZ Warszawa
z PR Gdynia do BZ Gdynia

Zgadza się, z budyniami większych zmian nie było.

Offline Stachu

  • Wiadomości: 9
  • EP07-135
    • Zobacz profil
    • Moje fotki
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #63 dnia: 19 Kwietnia 2009, 20:05:48 »
Witam
Usłyszałem od znajomego że część budyni ma wrócić do PKP PR.  Czy rzeczywiście istnieje taka szansa? Jakie budynie dostały już logo PKP IC ?
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2009, 20:12:58 wysłana przez Stachu »
Pozdrawiam wszystkich, szczególnie twórców symka.
EP07-135 - najładniejsza siódemka w CM Katowice :))

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #64 dnia: 19 Kwietnia 2009, 21:22:17 »
Cytuj
Witam
Usłyszałem od znajomego że część budyni ma wrócić do PKP PR.  Czy rzeczywiście istnieje taka szansa? Jakie budynie dostały już logo PKP IC ?

To chyba nie możliwe. PKP IC przejeło wszystkie połączenia od PKP PR wiec nie mam takiej potrzeby, reszte połączeń PKP PR obsługuje EZT.
Raczej wszystkie dostały juz to logo, nie widuje już żadnego bez tego loga.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #65 dnia: 19 Kwietnia 2009, 21:31:12 »
Raczej wszystkie dostały juz to logo, nie widuje już żadnego bez tego loga.
Są jeszcze budynie bez loga IC, jako pierwszy z brzegu przykład dam EP07-1014. Dzisiaj miałem okazję go sfilmować.
(link podrzucę jak wgram na YT)
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #66 dnia: 19 Kwietnia 2009, 21:31:34 »
Na moje oko to jest potrzeba. Bo dlaczego przykładowy przysp. Góral jest prowadzony za lokomotywami Cargo? (Ostatnio za ET41-041, często za EU07-123)...dlaczego osobowy do Raciborza z Bielska jest prowadzony za ET22?

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #67 dnia: 20 Kwietnia 2009, 08:59:37 »
ET41 podczepiony do osobowego? Chętnie zobaczyłbym foty, masz jakieś? To niezły widok musi być... Co do tego, że PR pożycza loki od CARGO może byś jedno z wyjaśnień takie, że przeznaczone do tych połączeń kible mają akurat przegląd, i nie jest to całe zjawisko stałe. Długo tak już maszyny CARGO ciągną te pociągi?

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #68 dnia: 20 Kwietnia 2009, 09:39:55 »
Zawsze jak jestem w Warszawie (5 do 10 razy na rok), to mam ubaw patrzac, jak co drugi dalekobiezny pociag jest za lokomotywa z napisem Cargo, przynajmniej od poltora roku taki fenomen mozna zaobserwowac
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #69 dnia: 20 Kwietnia 2009, 14:23:22 »
A jak się trafi pociąg z siódemką PKP IC (ostatnio coraz częściej) to na zagłówkach w przedziałach wagonów pisze dumnie "(...) zakład przewozów regionalnych w (...).
« Ostatnia zmiana: 20 Kwietnia 2009, 14:37:57 wysłana przez Monczan_SP32 »

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #70 dnia: 20 Kwietnia 2009, 14:25:37 »
ET41 podczepiony do osobowego? Chętnie zobaczyłbym foty, masz jakieś? To niezły widok musi być... Co do tego, że PR pożycza loki od CARGO może byś jedno z wyjaśnień takie, że przeznaczone do tych połączeń kible mają akurat przegląd, i nie jest to całe zjawisko stałe. Długo tak już maszyny CARGO ciągną te pociągi?
Pociąg przyspieszony ''Góral'' i "Skalnica'' zawsze jeździł za lokami Cargo. Nie raz można było go zobaczyć za ET41, a ostatnio za 041.

Offline lukasz92

  • Wiadomości: 231
  • Nowy Sącz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #71 dnia: 20 Kwietnia 2009, 14:57:58 »
ET41 podczepiony do osobowego? Chętnie zobaczyłbym foty, masz jakieś? To niezły widok musi być...

Na osobowym: TUTAJ, a ostatnio awaryjnie nawet w obsłudze Ex: Film z youtube

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #72 dnia: 20 Kwietnia 2009, 16:53:00 »
Zawsze jak jestem w Warszawie (5 do 10 razy na rok), to mam ubaw patrzac, jak co drugi dalekobiezny pociag jest za lokomotywa z napisem Cargo, przynajmniej od poltora roku taki fenomen mozna zaobserwowac
To nie jest żaden fenomen. Do maja 2008 roku wszystkie lokomotywy PKP były własnością PKP Cargo i Cargo obsługiwało tymi lokami połączenia towarowe i osobowe. Po podziale lokomotyw pomiędzy spółki część pocigów jest dalej prowadzona przez loki Cargo. Po prostu PKP PR albo PKP IC wynajmują od Cargo loki. A to że widujesz pociąg pasażerski z lokomotywą z napisem Cargo może być też spowodowane tym, że jeszcze nie wszystkie loki zostały przemalowane w barwy nowych właścicieli.
Pozdrawiam, Karol

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #73 dnia: 20 Kwietnia 2009, 17:47:47 »
Dla mnie i tak smieszne, gdyz tutaj an razu nie widzialem n.p. IC z lokomotywa DB Schenker, czy dawniej DB Cargo. ;-)
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #74 dnia: 20 Kwietnia 2009, 18:05:51 »
To może napisze jeszcze inaczej. Od czasów PRL (albo i jeszcze dłużej) do 2001 roku było jedno PKP (bez żadnych Cargo, IC, czy PR). Potem nastąpił podział na spółki i wszystkie lokomotywy przeszły do PKP Cargo. Dopiero w maju 2008 podzielono lokomotywy pomiędzy spółki i tak np. PKP IC dostało lokomotywy potrzebne do prowadzenia składów pasażerskich a w Cargo zostały loki do prowadzenia poc. towarowych. Nie wiem jak to było w Niemczech ale podejrzewam, że podczas podziału DB na spółki rozdzielono takze lokomotywy. Czyli to tak jakbyśmy w stosunku do DB "stracili" 7 lat (chociaż niektórzy uważają, że podział loków w 2008 źle wpłynął na PKP).
Pozdrawiam, Karol

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #75 dnia: 20 Kwietnia 2009, 18:59:27 »
A jak to bylo z WARSem? Pamietam, w '96 jechalismy ze Stuttgartu do Warszawy przez Frankfurt nad Odra, i na wszystkim bylo WARS, a nie PKP, w srodku. Na zewnatrz nie pamietam; mialem piec lat...
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Stachu

  • Wiadomości: 9
  • EP07-135
    • Zobacz profil
    • Moje fotki
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #76 dnia: 20 Kwietnia 2009, 21:25:44 »
To chyba nie możliwe. PKP IC przejeło wszystkie połączenia od PKP PR wiec nie mam takiej potrzeby, reszte połączeń PKP PR obsługuje EZT.
Raczej wszystkie dostały juz to logo, nie widuje już żadnego bez tego loga.
Tu kolego się mylisz. PKP PR nie ma tyle EZT żeby obsłużyć tyle pociągów i jak najbardziej potrzebne są lokomotywy elektryczne, choćby dlatego że EZT nie pojedzie w relacji Wrocław - Kudowa Zdrój, Wrocław - Szklarska Poręba czy Gdynia - Tczew - Chojnice. A w Wielkopolsce gdzie jest najwięcej 'bohunowych' pociągów PR musi komercyjnie najmować lokomotywy od PKP Cargo. Dlatego wycofano wagonowe osobówki na górnym śląsku, ponieważ wynajem lokomotywy od PKP Cargo był za drogi ...
Pozdrawiam wszystkich, szczególnie twórców symka.
EP07-135 - najładniejsza siódemka w CM Katowice :))

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #77 dnia: 20 Kwietnia 2009, 21:36:03 »
To bardzo ciekawe (znowu muszę powielać to co pisałem), bo "Skalnica", "Góral", osobowy do Raciborza (ET22+2xBohun) to tylko przykładowe składy, które nadal jeżdżą w takiej samej postaci właśnie na Górnym Śląsku...Poza tym nierozumiem. Piszesz coś o Wielkopolsce, a nagle wtrącasz Górny Śląsk...

Edit: A te informacje o zrezygnowaniu z wynajmu loków od PKP Cargo to skąd masz?

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #78 dnia: 20 Kwietnia 2009, 22:57:15 »
Cytuj
Tu kolego się mylisz. PKP PR nie ma tyle EZT żeby obsłużyć tyle pociągów i jak najbardziej potrzebne są lokomotywy elektryczne, choćby dlatego że EZT nie pojedzie w relacji Wrocław - Kudowa Zdrój, Wrocław - Szklarska Poręba czy Gdynia - Tczew - Chojnice. A w Wielkopolsce gdzie jest najwięcej 'bohunowych' pociągów PR musi komercyjnie najmować lokomotywy od PKP Cargo. Dlatego wycofano wagonowe osobówki na górnym śląsku, ponieważ wynajem lokomotywy od PKP Cargo był za drogi ...

No i przyznaje masz racje nie pomyślałem nad tym. Aczkolwiek pociąg Gdynia-Tczew-Chojnice czyli "Tur" od Tczewa prowadzony jest lokomotywa spalinową SU45 PKPPR a do Tczew elektrowozem z PKPCargo, przynajmniej tak było kiedyś nie wiem jak jest obecnie. Istniej rozwiązanie tego problemu np. Lokomotywa SU45 z samej Gdyni, tylko nie wiem czy to opłacalne. W końcu PKP PR w Gdyni posiada aż 16 lokomotyw serii SU45. Pare elektrowozów też by się przydało co rozwiązało by ten problem.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #79 dnia: 20 Kwietnia 2009, 23:02:01 »
(...) Lokomotywa SU45 z samej Gdyni, tylko nie wiem czy to opłacalne. W końcu PKP PR w Gdyni posiada aż 16 lokomotyw serii SU45. Pare elektrowozów też by się przydało co rozwiązało by ten problem.
Widzę kolega do tyłu jest z tym co się dzieje w regionie. SU45 od początku obowiązywania nowego rozkładu jeźdżi z "Turem" od samiuśkiej Gdyni.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #80 dnia: 21 Kwietnia 2009, 00:06:24 »
To bardzo ciekawe (znowu muszę powielać to co pisałem), bo "Skalnica", "Góral", osobowy do Raciborza (ET22+2xBohun) to tylko przykładowe składy, które nadal jeżdżą w takiej samej postaci właśnie na Górnym Śląsku...Poza tym nierozumiem. Piszesz coś o Wielkopolsce, a nagle wtrącasz Górny Śląsk...
To teraz sobie porównaj ile było składów wagonowych kilka lat temu. Te które wymieniłeś to tylko takie przysłowiowe "jaskółki", które wiosny nie czynią (swoją drogą w większości pociągi dość specyficzne). Niestety standard podróżowania w porównaniu z tym co było 5 lat temu się dramatycznie obniżył. Wróćmy jednak do tematu - siódemek PKP IC.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Stachu

  • Wiadomości: 9
  • EP07-135
    • Zobacz profil
    • Moje fotki
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #81 dnia: 21 Kwietnia 2009, 00:34:46 »
Cytuj
To teraz sobie porównaj ile było składów wagonowych kilka lat temu. Te które wymieniłeś to tylko takie przysłowiowe "jaskółki", które wiosny nie czynią (swoją drogą w większości pociągi dość specyficzne)

Przez ostatnie lata diametralnie zmniejszyła się liczba pociągów osobowych uruchamianych przez PKP, więc EZT stały się wystarczające do ruchu lokalnego.

Cytuj
Edit: A te informacje o zrezygnowaniu z wynajmu loków od PKP Cargo to skąd masz?

Po prostu 1 marca poleciały wszystkie składy wagonowe do Raciborza (poza Hutnikiem), a 1 kwietnia pożegnaliśmy składy wagonowe w relacji Gliwice - Częstochowa. Z wagonowych pociągów pozostały Skalnica, Goral i obieg składu Kraków - Katowice - Zwardoń - Czechowice (w D) - Zwardoń - Katowice - Kraków.
Pozdrawiam wszystkich, szczególnie twórców symka.
EP07-135 - najładniejsza siódemka w CM Katowice :))

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #82 dnia: 21 Kwietnia 2009, 15:03:21 »
Cytuj
Widzę kolega do tyłu jest z tym co się dzieje w regionie. SU45 od początku obowiązywania nowego rozkładu jeźdżi z "Turem" od samiuśkiej Gdyni.

No jestem jestem i to strasznie, ale co zrobić brak czasu. Poza tym nie interesują mnie rozkłady jazdy. W takim wypadku nie widzę zapotrzebowania na elektrowozy w PR Gdynia i wydaje mi się że w innych regionach jest podobnie. Może lepiej jest pożyczyc elektryka od CARGO niż samemu utrzymywac włane lokomotywy elektryczne , albo tak jak na przykładzie pociągu "Tur" wykorzystać posiadane lokomotywy spalinowe. 

Powtórze moje wcześniejsze pytanie, czy ktoś wie co sie dzieje z siódemkami z BZ Pozań? czyli Pozańskie i Wrocławakie EU07. Jakie mają aktualnie przydziały?

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #83 dnia: 21 Kwietnia 2009, 18:16:32 »
Dzisiaj widziałem EP07-1045 na Pomorzaninie. Ona była chyba z PR Wrocław, a teraz ma naklejki IC i przydział do zakładu zachodniego.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #84 dnia: 23 Kwietnia 2009, 07:46:24 »
Nie chciałem zakładać nowego tematu. Ta siódemka dziś jest na stanie IC, niestety nie jeżdżąca - a dla nas jakby nie było - kultowa ;) Zdjęcie zrobiłem podczas wizyty na warszawskich Odolanach 13.05.1999.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #85 dnia: 23 Kwietnia 2009, 09:16:55 »
Nie ma to jak 303E :D Poczciwe garce, żółte czoło i pasy by ZNTK Oleśnica(podobnie ZNTK Poznań malował w latach 2000-2002). Dopiero po naprawie w Gliwicach ścięto jej garce i dostała zielone czoło.


Pozdrawiam!
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #86 dnia: 23 Kwietnia 2009, 09:29:09 »
Tak, a na burcie napis: "Zakład Taboru Olsztyn"....dziś można jedynie pomarzyć ;)

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #87 dnia: 23 Kwietnia 2009, 10:59:17 »
A czy 424 już nie pojechała na NG przypadkiem?

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #88 dnia: 23 Kwietnia 2009, 19:25:31 »
A czy 424 już nie pojechała na NG przypadkiem?
Nie:(
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 334
Odp: Siódemki PKP IC
« Odpowiedź #89 dnia: 23 Kwietnia 2009, 20:51:07 »
Ona powinna miec po bokach nasze logo "Maszyna eu07-424". Ciekawie by to wyglądało.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015