- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Kozi w 15 Października 2008, 16:52:31
-
Słowo na wstęp.
Jako, że nie ma tematu o siódemkach w malowaniu IC to pozwoliłem sobie założyć. Jeśli jednak takowy istnieje prosze moderatora o wybaczenie i scalenie wątków.
Do rzeczy.
http://woziarze.cal.pl/albums/userpics/10002/EU07-227.JPG
Fotporafia pochodzi ze strony: woziarze.cal.pl
EU07-227 w nowym malowaniu IC w pełnej okazałości.
Malowanie dość ciekawe. Aczkolwiek ten pomarańczowy pasek u góry zupełnie nie pasuje do tej koncepcji. Lepiej jakby zostawili tam szare do samej góry.
-
Malowanie jak najbardziej eleganckie. Lepsze nawet od "budyniowych" malowań. Mam dwa pytania co do siódemek z IC:
1. Czy zmieniono malowanie kabiny ?
2. Czy krakowskie siódemki też otrzymają takie malowanie ?
-
To malowanie mi się podoba. O niebo lepsze od CARGO.
-
@Bumer, wydaje mi się, że nie, zauważyłem to na zdjęciu.
-
Jaki przydział? (CM) Katowice?
-
...Aczkolwiek ten pomarańczowy pasek u góry zupełnie nie pasuje do tej koncepcji. Lepiej jakby zostawili tam szare do samej góry.
On oznacza, że to wagon 3 klasy;)
1. Czy zmieniono malowanie kabiny ?
Nie. Widać to nawet na zdjęciu, że w środku jest zielona.
Poza tym myślę, że to będzie takie jednorazowe malowanie, coś w stylu 07-1051, chociaż kto ich tam wie...
-
Malowanie jest OK, ale ta czołownica... Beznadziejna, nie pasuje do całości. Kolorystyka ścian bocznych jak mówiłem OK, ale czołownica beznadziejna.
-
Poza tym myślę, że to będzie takie jednorazowe malowanie, coś w stylu 07-1051, chociaż kto ich tam wie...
Oj nie wydaje mi się... Z takiego parcha zrobili całkiem ładną maszynę. Wcześniej wyglądała tak:
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1877&sessionid=a3e810c342e1434cc53005cd8c45d54b (http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=1877&sessionid=a3e810c342e1434cc53005cd8c45d54b)
-
Dla mnie to malowanie takie ni w pic, ni w cyc (jeżeli moderator uzna zbytnią wulgarność tego wyrażenia, przyjmuję warna z pełnym zrozumieniem). Wystarczyło by jednak, aby usunąć ten pomarańczowy pasek (co wspominano wcześniej) oraz połączyć jakoś czoło z bokiem pudła, bo teraz to wygląda, jakby przód "dospawał w garażu Zenek spod budki z piwem". Jakby "przeklejony" na siłę z innej lokomotywy.
Na przykład pociągnąć jasny pas z boku na przód, i by było naprawdę ślicznie i elegancko...
-
Wystarczyło by jednak, aby usunąć ten pomarańczowy pasek (co wspominano wcześniej) oraz połączyć jakoś czoło z bokiem pudła, bo teraz to wygląda, jakby przód "dospawał w garażu Zenek spod budki z piwem". Jakby "przeklejony" na siłę z innej lokomotywy.
Też mi się wydaje że powinno się usunąć pomarańcz i zachować ciągłość pewnych linii.
(http://img208.imageshack.us/img208/1097/eu07227b1zl3.th.jpg) (http://img208.imageshack.us/my.php?image=eu07227b1zl3.jpg)(http://img208.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
-
EU07-227
Zdjęcia robione dziś(http://img133.imageshack.us/img133/2377/16102008321zb3.th.jpg) (http://img133.imageshack.us/my.php?image=16102008321zb3.jpg)(http://img133.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)(http://img139.imageshack.us/img139/9884/16102008324du7.th.jpg) (http://img139.imageshack.us/my.php?image=16102008324du7.jpg)(http://img139.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
-
Z tego co widać przybliżając zdjęcie to kolorystyka kabiny została taka sama, czy coś się w kabinach zmieniło nie wiem, to jest z pewnością po naprawie rewizyjnej. Wydaje mi się że w niedalekim czasie będą montowane elektroniczne wyświetlacze po stronie pomocnika, tak jak to się ma na budyniach.
-
Nic w kabinach nie robiono, tylko pomalowali i tyle. Mechanik tylko ręką machnoł. Po co wydawać kasę na samo przemalowanie nie wiem.
-
Jaki przydział? (CM) Katowice?
Zakład Południowy IC, a dokładniej IC Kraków
-
Coś co było latem tego roku EU07-498:
(http://img115.imageshack.us/img115/3996/1008059zc5.th.jpg) (http://img115.imageshack.us/my.php?image=1008059zc5.jpg)(http://img115.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
(http://img115.imageshack.us/img115/4998/1008065du2.th.jpg) (http://img115.imageshack.us/my.php?image=1008065du2.jpg)(http://img115.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
GłowaWojtas zrobił teksturę.
-
Jaki przydział? (CM) Katowice?
Zakład Południowy IC, a dokładniej IC Kraków
Anu, ale jeszcze nie przybyła.
-
Też mi się wydaje że powinno się usunąć pomarańcz i zachować ciągłość pewnych linii.
(http://img208.imageshack.us/img208/1097/eu07227b1zl3.th.jpg) (http://img208.imageshack.us/my.php?image=eu07227b1zl3.jpg)(http://img208.imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
Tak wygląda 100x lepiej. Ładnie, składnie i bez zbednego chaosu.
-
Jeszcze można zrobić całą szarą, aby pasowały do szarych wagonów :) Chyba, że będzie ciągnąć tylko EC :D
Pozdrawiam
-
Wczoraj widziałem taką siódemkę [nie zauważyłem numeru] ze składem TLK 1817 [relacja Warszawa Zachodnia - Kołobrzeg] w godzinach około 16.20 przed Gdańskiem Głównym. Na żywo i z bliska wygląda całkiem nieźle, niestety nie miałem jak sfocic tą maszynę.
Według mnie ten pomarańczowy pas dodaje uroku, pasuje do loga. W ogóle powinni na takie barwy malowac w IC niż na te denne denaturaty na które ciężko się patrzy.
-
niestety nie miałem jak sfocic tą maszynę.
[ot] Spoko, ja już ją mam sfoconą na tekstury :) [/ot]
-
Tato mi powiedział że przydział Katowice a jak wracał z Warszawy widział ją w Katowicach w szopie.
-
No w sumie tak powinno być, Południowy zakład się dzieli chyba na Katowice i Kraków, i Wrocław(?).
-
No w sumie tak powinno być, Południowy zakład się dzieli chyba na Katowice i Kraków, i Wrocław(?).
Wrocław należy do Zakładu Zachodniego.
-
Dokładny podział IC:
Zakład Północny: Gdynia Grabówek.
Zakład Centralny: Warszawa Olszynka Grochowska oraz lokomotywownia w Lublinie.
Zakład Zachodni: Poznań Główny i Wrocław Główny.
oraz Zakład Południowy: Katowice oraz Kraków Płaszów
poprawione;)
Pozdrawiam
-
A Południowy kolego ze stolicą in Krakau? :)
-
No tak, południowy to Katowice i Kraków.
-
Ale to brzmi... Prawie jak za czasów DOKP ;d
-
Na tym filmiku widać nowe cudo PIC'y ;) (około 8:23) http://pl.youtube.com/watch?v=x8iLbj7TgCk&feature=related ino nie wiem czemu jeszcze śmiga na pośpiechu PR O_o.
-
A co ty myślałeś że to będzie taki idealny podział?? Budynie z regionalnymi, siódemki IC z IC,EC i TLK, a te co zostały w CARGO z towarowymi? Zapomnij o tym... Jak zwykle, dokonano znakomitego podziału.
Ps. A tak na marginesie, na tym filmiku jest znakomicie ukazane jak się uruchamia siódemkę w praktyce:
http://pl.youtube.com/watch?v=C4oyc02q3J8&NR=1
Pozdrawiam.
-
A co ty myślałeś że to będzie taki idealny podział?? Budynie z regionalnymi, siódemki IC z IC,EC i TLK, a te co zostały w CARGO z towarowymi? Zapomnij o tym... Jak zwykle, dokonano znakomitego podziału.
Przecież nie dokonano jeszcze ostatecznego podziału...
-
http://www.kw.rail.pl/details.php?image_id=3406
Widać szarą kabinę. Ciekawe, czy w środku jednolita, czy z innym kolorem (np. jak w przypadku budyni).
Zastanawia też część niebieskiego dachu. W bykach zgarniacze, bufory, tutaj dach ... ZNTK O(b)leśnica ... i wszystko jasne !
-
Też jestem ciekaw, bo jak zdołałem zauważyć na dworcu wczoraj, 07-227 ma zieloną kabinę. O ile pamięć mnie nie myli to EP07-150 należy do Krakowa.
-
http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5541&sessionid=2b05e414d8563cce6582c1f6b6e4c4e6 <- o proszę, 303E już jest.
-
O ile pamięć mnie nie myli to EP07-150 należy do Krakowa.
Obie maszyny czyli EU07-150 i EU07-323 należą do Zakładu Południowego IC. (Kraków, Katowice)
-
EP07-150
EU07-150
-
Będąc w Gdyni zauważyłem dużo siódemek IC (fioletowych) przez szyby było widać zielone kabiny.
-
Kolejne nowości PKP Intercity:
http://www.woziarze.cal.pl/displayimage.php?pos=-645
http://www.woziarze.cal.pl/displayimage.php?pos=-646
-
Widzę, że jeszcze nikt nie napisał: po rewizji w granatowych barwach IC jest też EU07-012 (naprawa 17.10.2008 ZNTKiM Gdańsk). Zostawiono oryginalne kroje numerów na pudle.
-
EU07-244
http://www.woziarze.cal.pl/albums/userpics/10002/07-244_IC.JPG
-
Obie maszyny czyli EU07-150 i EU07-323 należą do Zakładu Południowego IC. (Kraków, Katowice)
Dokładniej do Zakładu Południowego PKP InterCity (BZ Kraków)
-
EU07-244
http://www.woziarze.cal.pl/albums/userpics/10002/07-244_IC.JPG
A gdzie pomarańczowy pasek?
Brak konsekwencji...
-
A gdzie pomarańczowy pasek?
Pewnie myślą, że nikt nie zauważy różnicy... A z paskiem lepiej wygląda.
-
EU07-244
http://www.woziarze.cal.pl/albums/userpics/10002/07-244_IC.JPG
A gdzie pomarańczowy pasek?
Brak konsekwencji...
Obleśnica?
-
Tak, OIDP to wszystkie siódemki dla IC są naprawiane przez ZNTKiM Gdańsk oraz ZNTK O(b)leśnica.
-
Ja się tylko dziwię, czemu jeszcze nikt nie zwrócił uwagi z PKP IC, że Obleśnica i Gdańsk robią tak naprawdę dwa różne wzory malowań? A raczej Gdańsk trzyma klasę a Obleśnica daje chyba robotę praktykantom lakiernictwa...
-
Macie tutaj piękną fotkę z eu07-540
po malowaniu
http://www.mundek.krakow.pl/images/elektryczne/eu07/500/EU07-540_2008-11-23.jpg
przed malowaniem
http://www.mundek.krakow.pl/images/elektryczne/eu07/500/EU07-540_2007-06-17.jpg
i dobrze że zmienili tą eu07-150 bo patrzcie w jakim ona była stanie:
http://www.mundek.krakow.pl/images/elektryczne/eu07/100-199/EU07-150_2006-11-25.jpg
-
i dobrze że zmienili tą eu07-150 bo patrzcie w jakim ona była stanie:
Zmienili :-) ? Na co? To tylko naprawa!
-
Na przykład na to:
http://www.tm7.cal.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-2338
-
I teraz jest w takim stanie, ze jezdzi cala upackana. Gdzie te czasy gdy nie bylo budyni, dykt i innych tworow...
-
No to o starym malowaniu PKP Cargo można zapomnieć... http://img207.imageshack.us/img207/1011/dsck1228ig7.jpg
oraz pulpit EU07-007 [budynia] http://galeria.kolejowa.net/albums/userpics/10002/IMG_1298.jpg PR uzbierało najwięcej siódemek... Co do IC http://www.kolejland.rail.pl/ciek_ic.html proszę :) tutaj są spisane wszystko loki jakie mają malowanie IC.
-
EP07-408 conajmniej od roku już nie ma czerwonego malowania PKP Cargo, w zamian dostała je inna siódemka z białostockiej stajni : 344.
Ten spis jest nieaktualny!
-
Co do IC http://www.kolejland.rail.pl/ciek_ic.html proszę :) tutaj są spisane wszystko loki jakie mają malowanie IC.
Nie wszystkie. Brakuje np. SM42-058, 479; EU07-092; EP07 - 392, 542...
-
Może niezbyt na temat ale... Mam tutaj spis WSZYSTKICH loków PKP IC w Katowicach (nie w Krakowie).
Wszystko pisał tatuś :D
EP07 - 135*,340*,347,356,357,376,379,391,392,476,505*,541,542
*Znajdowały sie na stanie sekcji Katowice przed relokacją.
EU07 - 030,038,040,043,047,072,092,121,134,148,177,186,205,206,208,217,226,227,240,244,304,306,309,310,323,326,327,328,342,343,364,369,380,433,
440,446,454,460,466,469,485,511,516,520,533,540,545
Tu nie jestem w stanie wymienić które były wcześniej :]]
Wybaczamy, teraz Ty wybacz ale edytuj to poziomo :) Po edycji możesz usunąć mój wpis.
REWIZOR
EDIT. Uff zrobione... Eee tam z czerwonym lepiej wygląda :P EDIT2. Przecinek gdzieś zostawiłem ;]
-
Spis EU/EP07 przemalowanych na barwy spółki Intercity.
http://www.gftk.cal.pl/forum/viewtopic.php?p=48
-
Zaobserwowalem, że EP08-001, i 016 są przemalowane na denaturowy kolor.
Zdjęć niestety nie mam. :(
-
Świnek było tylko do 15 :]
-
EP08-001, i 016..
Zdjęć niestety nie mam. :(
Zapewne 013 ;) One już dawno są niebieskie ;)
-
Zaobserwowalem, że EP08-001, i 016 są przemalowane na denaturowy kolor.
Zdjęć niestety nie mam. :(
Serio :-) ? Pierwsze niebieskie EP08 jeździły już w czerwcu 2007r. Obecnie ze wszystkich 9 czynnych, w pomarańczowym malowaniu została już tylko 006 ;-)
-
Mam pewne pytanie odnośnie podziału EU07 w IC. Co dzieje się z BZ Poznań który składał się z lokomotywowni w Poznaniu oraz Wrocławiu. Wyczytałem że wszystkie "siódemki" BZ Poznań zostały podzielone pomiędzy BZ Gdynia i BZ Kraków. A dokładniej
wszystkie lokomotywy z Wrocławia przeszły do Krakowa a Poznańskie do Gdyni. Czy ktoś może to potwierdzi .
-
Mam pewne pytanie odnośnie podziału EU07 w IC. Co dzieje się z BZ Poznań który składał się z lokomotywowni w Poznaniu oraz Wrocławiu. Wyczytałem że wszystkie "siódemki" BZ Poznań zostały podzielone pomiędzy BZ Gdynia i BZ Kraków. A dokładniej
wszystkie lokomotywy z Wrocławia przeszły do Krakowa a Poznańskie do Gdyni. Czy ktoś może to potwierdzi .
Co do Wrocławia, to niektóre wozy, które zostały w Cargo w chwili podziału poszły do CM Poznań i CM Katowice, a niektóre siódemki, które miały przejść do Intercity, poszły do IC Południowego. Jeśli jesteś zainteresowany, mogę Ci przekazać moje notatki na temat wrocławskich siódemek - która gdzie poszła...
-
Co do Wrocławia, to niektóre wozy, które zostały w Cargo w chwili podziału poszły do CM Poznań i CM Katowice, a niektóre siódemki, które miały przejść do Intercity, poszły do IC Południowego. Jeśli jesteś zainteresowany, mogę Ci przekazać moje notatki na temat wrocławskich siódemek - która gdzie poszła...
Skoro EU/EP07 z Wrocławskiego IC poszły do BZ Kraków tzn że to prawda. A co z budyniami które były w PR Wrocław. Ostatnio widziałe EP07-1051 w obsłudze pociągu Pomorzanin i wydawało mi się że miał przydział Zakład Zachodni.
Edit.
Z tego co wiem to wszystkie budynie pozostały w swoich macierzysztych lokomotywowniach tzn.
z PR Wrocław do BZ Poznań
z PR Lublin do BZ Warszawa
z PR Gdynia do BZ Gdynia
-
Skoro EU/EP07 z Wrocławskiego IC poszły do BZ Kraków tzn że to prawda. A co z budyniami które były w PR Wrocław. Ostatnio widziałe EP07-1051 w obsłudze pociągu Pomorzanin i wydywało mi się że miał przydział Zakład Zachodni.
Słuchaj Piotrka, który zamiast pisać o IC napisał o Cargo mieszając sytuacje najlepiej jak się da.
Co do budyniów, to podzielone zostały między 3 zakłady - zachodni, południowy i północny.
-
Z tego co wiem to wszystkie budynie pozostały w swoich macierzysztych lokomotywowniach tzn.
z PR Wrocław do BZ Poznań
z PR Lublin do BZ Warszawa
z PR Gdynia do BZ Gdynia
Zgadza się, z budyniami większych zmian nie było.
-
Witam
Usłyszałem od znajomego że część budyni ma wrócić do PKP PR. Czy rzeczywiście istnieje taka szansa? Jakie budynie dostały już logo PKP IC ?
-
Witam
Usłyszałem od znajomego że część budyni ma wrócić do PKP PR. Czy rzeczywiście istnieje taka szansa? Jakie budynie dostały już logo PKP IC ?
To chyba nie możliwe. PKP IC przejeło wszystkie połączenia od PKP PR wiec nie mam takiej potrzeby, reszte połączeń PKP PR obsługuje EZT.
Raczej wszystkie dostały juz to logo, nie widuje już żadnego bez tego loga.
-
Raczej wszystkie dostały juz to logo, nie widuje już żadnego bez tego loga.
Są jeszcze budynie bez loga IC, jako pierwszy z brzegu przykład dam EP07-1014. Dzisiaj miałem okazję go sfilmować.
(link podrzucę jak wgram na YT)
-
Na moje oko to jest potrzeba. Bo dlaczego przykładowy przysp. Góral jest prowadzony za lokomotywami Cargo? (Ostatnio za ET41-041, często za EU07-123)...dlaczego osobowy do Raciborza z Bielska jest prowadzony za ET22?
-
ET41 podczepiony do osobowego? Chętnie zobaczyłbym foty, masz jakieś? To niezły widok musi być... Co do tego, że PR pożycza loki od CARGO może byś jedno z wyjaśnień takie, że przeznaczone do tych połączeń kible mają akurat przegląd, i nie jest to całe zjawisko stałe. Długo tak już maszyny CARGO ciągną te pociągi?
-
Zawsze jak jestem w Warszawie (5 do 10 razy na rok), to mam ubaw patrzac, jak co drugi dalekobiezny pociag jest za lokomotywa z napisem Cargo, przynajmniej od poltora roku taki fenomen mozna zaobserwowac
-
A jak się trafi pociąg z siódemką PKP IC (ostatnio coraz częściej) to na zagłówkach w przedziałach wagonów pisze dumnie "(...) zakład przewozów regionalnych w (...).
-
ET41 podczepiony do osobowego? Chętnie zobaczyłbym foty, masz jakieś? To niezły widok musi być... Co do tego, że PR pożycza loki od CARGO może byś jedno z wyjaśnień takie, że przeznaczone do tych połączeń kible mają akurat przegląd, i nie jest to całe zjawisko stałe. Długo tak już maszyny CARGO ciągną te pociągi?
Pociąg przyspieszony ''Góral'' i "Skalnica'' zawsze jeździł za lokami Cargo. Nie raz można było go zobaczyć za ET41, a ostatnio za 041.
-
ET41 podczepiony do osobowego? Chętnie zobaczyłbym foty, masz jakieś? To niezły widok musi być...
Na osobowym: TUTAJ (http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/data/media/32/ET41-188_R77015-CzDz-Zward_bbleszcz_2009-02-05_11.jpg), a ostatnio awaryjnie nawet w obsłudze Ex: Film z youtube (http://www.youtube.com/watch?v=u6MYG6TMOk0&feature=channel_page)
-
Zawsze jak jestem w Warszawie (5 do 10 razy na rok), to mam ubaw patrzac, jak co drugi dalekobiezny pociag jest za lokomotywa z napisem Cargo, przynajmniej od poltora roku taki fenomen mozna zaobserwowac
To nie jest żaden fenomen. Do maja 2008 roku wszystkie lokomotywy PKP były własnością PKP Cargo i Cargo obsługiwało tymi lokami połączenia towarowe i osobowe. Po podziale lokomotyw pomiędzy spółki część pocigów jest dalej prowadzona przez loki Cargo. Po prostu PKP PR albo PKP IC wynajmują od Cargo loki. A to że widujesz pociąg pasażerski z lokomotywą z napisem Cargo może być też spowodowane tym, że jeszcze nie wszystkie loki zostały przemalowane w barwy nowych właścicieli.
-
Dla mnie i tak smieszne, gdyz tutaj an razu nie widzialem n.p. IC z lokomotywa DB Schenker, czy dawniej DB Cargo. ;-)
-
To może napisze jeszcze inaczej. Od czasów PRL (albo i jeszcze dłużej) do 2001 roku było jedno PKP (bez żadnych Cargo, IC, czy PR). Potem nastąpił podział na spółki i wszystkie lokomotywy przeszły do PKP Cargo. Dopiero w maju 2008 podzielono lokomotywy pomiędzy spółki i tak np. PKP IC dostało lokomotywy potrzebne do prowadzenia składów pasażerskich a w Cargo zostały loki do prowadzenia poc. towarowych. Nie wiem jak to było w Niemczech ale podejrzewam, że podczas podziału DB na spółki rozdzielono takze lokomotywy. Czyli to tak jakbyśmy w stosunku do DB "stracili" 7 lat (chociaż niektórzy uważają, że podział loków w 2008 źle wpłynął na PKP).
-
A jak to bylo z WARSem? Pamietam, w '96 jechalismy ze Stuttgartu do Warszawy przez Frankfurt nad Odra, i na wszystkim bylo WARS, a nie PKP, w srodku. Na zewnatrz nie pamietam; mialem piec lat...
-
To chyba nie możliwe. PKP IC przejeło wszystkie połączenia od PKP PR wiec nie mam takiej potrzeby, reszte połączeń PKP PR obsługuje EZT.
Raczej wszystkie dostały juz to logo, nie widuje już żadnego bez tego loga.
Tu kolego się mylisz. PKP PR nie ma tyle EZT żeby obsłużyć tyle pociągów i jak najbardziej potrzebne są lokomotywy elektryczne, choćby dlatego że EZT nie pojedzie w relacji Wrocław - Kudowa Zdrój, Wrocław - Szklarska Poręba czy Gdynia - Tczew - Chojnice. A w Wielkopolsce gdzie jest najwięcej 'bohunowych' pociągów PR musi komercyjnie najmować lokomotywy od PKP Cargo. Dlatego wycofano wagonowe osobówki na górnym śląsku, ponieważ wynajem lokomotywy od PKP Cargo był za drogi ...
-
To bardzo ciekawe (znowu muszę powielać to co pisałem), bo "Skalnica", "Góral", osobowy do Raciborza (ET22+2xBohun) to tylko przykładowe składy, które nadal jeżdżą w takiej samej postaci właśnie na Górnym Śląsku...Poza tym nierozumiem. Piszesz coś o Wielkopolsce, a nagle wtrącasz Górny Śląsk...
Edit: A te informacje o zrezygnowaniu z wynajmu loków od PKP Cargo to skąd masz?
-
Tu kolego się mylisz. PKP PR nie ma tyle EZT żeby obsłużyć tyle pociągów i jak najbardziej potrzebne są lokomotywy elektryczne, choćby dlatego że EZT nie pojedzie w relacji Wrocław - Kudowa Zdrój, Wrocław - Szklarska Poręba czy Gdynia - Tczew - Chojnice. A w Wielkopolsce gdzie jest najwięcej 'bohunowych' pociągów PR musi komercyjnie najmować lokomotywy od PKP Cargo. Dlatego wycofano wagonowe osobówki na górnym śląsku, ponieważ wynajem lokomotywy od PKP Cargo był za drogi ...
No i przyznaje masz racje nie pomyślałem nad tym. Aczkolwiek pociąg Gdynia-Tczew-Chojnice czyli "Tur" od Tczewa prowadzony jest lokomotywa spalinową SU45 PKPPR a do Tczew elektrowozem z PKPCargo, przynajmniej tak było kiedyś nie wiem jak jest obecnie. Istniej rozwiązanie tego problemu np. Lokomotywa SU45 z samej Gdyni, tylko nie wiem czy to opłacalne. W końcu PKP PR w Gdyni posiada aż 16 lokomotyw serii SU45. Pare elektrowozów też by się przydało co rozwiązało by ten problem.
-
(...) Lokomotywa SU45 z samej Gdyni, tylko nie wiem czy to opłacalne. W końcu PKP PR w Gdyni posiada aż 16 lokomotyw serii SU45. Pare elektrowozów też by się przydało co rozwiązało by ten problem.
Widzę kolega do tyłu jest z tym co się dzieje w regionie. SU45 od początku obowiązywania nowego rozkładu jeźdżi z "Turem" od samiuśkiej Gdyni.
-
To bardzo ciekawe (znowu muszę powielać to co pisałem), bo "Skalnica", "Góral", osobowy do Raciborza (ET22+2xBohun) to tylko przykładowe składy, które nadal jeżdżą w takiej samej postaci właśnie na Górnym Śląsku...Poza tym nierozumiem. Piszesz coś o Wielkopolsce, a nagle wtrącasz Górny Śląsk...
To teraz sobie porównaj ile było składów wagonowych kilka lat temu. Te które wymieniłeś to tylko takie przysłowiowe "jaskółki", które wiosny nie czynią (swoją drogą w większości pociągi dość specyficzne). Niestety standard podróżowania w porównaniu z tym co było 5 lat temu się dramatycznie obniżył. Wróćmy jednak do tematu - siódemek PKP IC.
Pozdrawiam!
-
To teraz sobie porównaj ile było składów wagonowych kilka lat temu. Te które wymieniłeś to tylko takie przysłowiowe "jaskółki", które wiosny nie czynią (swoją drogą w większości pociągi dość specyficzne)
Przez ostatnie lata diametralnie zmniejszyła się liczba pociągów osobowych uruchamianych przez PKP, więc EZT stały się wystarczające do ruchu lokalnego.
Edit: A te informacje o zrezygnowaniu z wynajmu loków od PKP Cargo to skąd masz?
Po prostu 1 marca poleciały wszystkie składy wagonowe do Raciborza (poza Hutnikiem), a 1 kwietnia pożegnaliśmy składy wagonowe w relacji Gliwice - Częstochowa. Z wagonowych pociągów pozostały Skalnica, Goral i obieg składu Kraków - Katowice - Zwardoń - Czechowice (w D) - Zwardoń - Katowice - Kraków.
-
Widzę kolega do tyłu jest z tym co się dzieje w regionie. SU45 od początku obowiązywania nowego rozkładu jeźdżi z "Turem" od samiuśkiej Gdyni.
No jestem jestem i to strasznie, ale co zrobić brak czasu. Poza tym nie interesują mnie rozkłady jazdy. W takim wypadku nie widzę zapotrzebowania na elektrowozy w PR Gdynia i wydaje mi się że w innych regionach jest podobnie. Może lepiej jest pożyczyc elektryka od CARGO niż samemu utrzymywac włane lokomotywy elektryczne , albo tak jak na przykładzie pociągu "Tur" wykorzystać posiadane lokomotywy spalinowe.
Powtórze moje wcześniejsze pytanie, czy ktoś wie co sie dzieje z siódemkami z BZ Pozań? czyli Pozańskie i Wrocławakie EU07. Jakie mają aktualnie przydziały?
-
Dzisiaj widziałem EP07-1045 na Pomorzaninie. Ona była chyba z PR Wrocław, a teraz ma naklejki IC i przydział do zakładu zachodniego.
-
Nie chciałem zakładać nowego tematu. Ta siódemka dziś jest na stanie IC, niestety nie jeżdżąca - a dla nas jakby nie było - kultowa ;) Zdjęcie zrobiłem podczas wizyty na warszawskich Odolanach 13.05.1999.
-
Nie ma to jak 303E :D Poczciwe garce, żółte czoło i pasy by ZNTK Oleśnica(podobnie ZNTK Poznań malował w latach 2000-2002). Dopiero po naprawie w Gliwicach ścięto jej garce i dostała zielone czoło.
Pozdrawiam!
-
Tak, a na burcie napis: "Zakład Taboru Olsztyn"....dziś można jedynie pomarzyć ;)
-
A czy 424 już nie pojechała na NG przypadkiem?
-
A czy 424 już nie pojechała na NG przypadkiem?
Nie:(
-
Ona powinna miec po bokach nasze logo "Maszyna eu07-424". Ciekawie by to wyglądało.