Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Kolejowa Mapa Polski
pol102:
Z łamanymi nie ma kłopotu ;) Jest odpowiednia funkcja w programie @Ra. Nazywa się: "Zmień: Prosta<->Łuk" :)
Paul:
--- Cytat: pol102 w 04 Października 2008, 16:01:53 ---Z łamanymi nie ma kłopotu ;) Jest odpowiednia funkcja w programie @Ra. Nazywa się: "Zmień: Prosta<->Łuk" :)
--- Koniec cytatu ---
Chodzi mi o to że dane z UMP nie są wystarczająco dokładne żeby odwzorować z nich przebieg torów bez ręcznych poprawek - w niektórych miejscach mają drobne zniekształcenia przebiegu itp. Myślę że co do samych torów to wygodniej będzie zrobić je ręcznie na podstawie geoportalu (mowa oczywiście o kawałku jakiejś konkretnej linii, nie o całej Polsce ;)) - przy zastosowaniu paru udogodnień, takich jak np. automatyczne wstawianie krzywych przejściowych przy łuku, podgląd wstawianego odcinka oraz rysowanie linią przerywaną prostego przedłużenia toru/łuku (pomocne przy dobieraniu kąta łuku) jest to naprawdę szybkie i dokładne.
Pozdr, Paweł
pol102:
Była już propozycja rysowania torów między dwoma ręcznie ustawionymi na mapie punktami(czeka na 'napisanie się'). Nie da się precyzyjnie ustawiać tras wg geoportalu, już przy 2px widać ogromne rozbieżności, chyba, że widzisz jakieś wyjście.
Obecnie po wczytanie do 3Dsa nie poprawisz żadnego odcinka (zdaje się, że brak Control vectorów, bo niezależnie jak dokleisz tor zawsze wychodzi równolegle do osi X).
Ra:
Ja ustawiam tory wg map 4px/m Geoportalu, powiększając ich wyświetlanie do 16px/m.
Starymi skryptami wczytywałeś. Ostatnio z @Żabkiem zrobiliśmy taki skrypt, że punkty kontrolne dla prostych się generują. Tylko potem jest problem z eksportem, bo są traktowane jako łuki i trzeba te punkty kontrolne zerować moim programem.
Paul:
--- Cytat: pol102 w 04 Października 2008, 17:33:40 ---Nie da się precyzyjnie ustawiać tras wg geoportalu, już przy 2px widać ogromne rozbieżności,
--- Koniec cytatu ---
Ale 2px czego? Geoportal ma rozdzielczość koło 0.25m/px, wg mnie w pełni wystarczy.
--- Cytat: pol102 w 04 Października 2008, 17:33:40 ---Obecnie po wczytanie do 3Dsa nie poprawisz żadnego odcinka (zdaje się, że brak Control vectorów, bo niezależnie jak dokleisz tor zawsze wychodzi równolegle do osi X).
--- Koniec cytatu ---
Nie mam na myśli 3DSa, tylko osobny, specjalny edytor (starter @Ra?) z wbudowanymi funkcjami wspomagającymi budowanie toru. Ja coś w tym rodzaju tworzę, tyle że mój jest dość powolny i skomplikowany (masa funkcji które EU07 nie dotyczą - bo to z założenia miał być edytor do czegoś innego) i potrafi edytować w zasadzie tylko tory. Natomiast 3DS przyda się przy tworzeniu otoczenia, a wczytywanie układu torowego z zewnątrz może mieć charakter poglądowy - bo i tak nie będą eksportowane (bo będą tworzone w 100% zewnętrznym programem).
Pozdr, Paweł
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej