Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
przepioramarcin:
UNKNOWN PROPERTY "AMBIENT".......!
Cokolwiek bym nie zrobił pojawia się ta komenda przy exporcie do t3d.
Stawiam boxa, export do .t3d. Wszystko OK.
Nakładam pierwszą teksturę na pierwszą ścianę - w/w komunikat i koniec.
Nakładam drugą, trzecią, czwartą teksturę na drugą, trzecią, czwartą ścianę
(cały czas postępuje zgodnie z waszymi wskazówkami)
i UNKNOWN PROPERTY "AMBIENT" przy kolejnej próbie eksportu do t3d.
3ds max 2008.
Gdzież tkwi błąd?
W maxie widzę cały model pięknie oteksturowany.
Proszę o pomoc.
Poscikk:
--- Cytat: przepioramarcin w 25 Sierpnia 2008, 23:32:19 ---UNKNOWN PROPERTY "AMBIENT".......!
Cokolwiek bym nie zrobił pojawia się ta komenda przy exporcie do t3d.
Stawiam boxa, export do .t3d. Wszystko OK.
Nakładam pierwszą teksturę na pierwszą ścianę - w/w komunikat i koniec.
--- Koniec cytatu ---
No i prawidłowo, że wywala Ci taki komunikat. Oteksturowałeś jedną ścianę, resztę pozostawiłeś bez zmian. W tym wypadku skrypt myśli, że użyłeś dwóch tekstur, czego zrobić nie można. Aby to naprawić zaznacz cały obiekt i nałóż teksturę od razu na wszystko. Gwarantuję, że pomoże.
El Mecánico:
--- Cytat: przepioramarcin w 25 Sierpnia 2008, 23:32:19 ---(..ciach)
3ds max 2008.
Gdzież tkwi błąd?
(ciach..)
--- Koniec cytatu ---
Są problemy z 3DStudio w wersjach nowszych niż 7.
urbanek:
No mi wywala też ten sam błąd. Mam 3D maxa ver7. NIe wiem skąd się to bierze. Zrobiłem Boxa. Zauważyłem, że jak zaznaczam całego Boxa i pożniej robie ->Convert to Editable Mesh->Modifiers->UVW Map i następnie nakładam teksturę to wszystko jest ok. Skrypt działa i eksportuje. Natomiast jak robie w następujący sposób: zaznaczam tylko jedną sciankę pzez poligon, a póżniej zgodnie z poprzednią instrukcją wybieram bitmape z teksturą w oknie material editor klikając na przycisk koło Diffuse i klikam assign material to selection, a później Modifiers->UVW Map->UnwrapUVW, to wtedy niedziała i wyskakuje.
UNKNOWN PROPERTY "AMBIENT".......!
Hilfeee... Próbuje namierzyć gdzie popełniam błąd. Próbowałem prawie wszystkiego. Zauważyłęm, że nie ma znaczenia ile ścian Boxa teksturuje, czy wszystkie 6 czy tylko jedną. Zawsze ten sam błąd. Eksport działa tylko w pierwszym podanym przeze mnie sposobie. Natomiast znalazłęm rozwiązanie ale chyba okrężne. :-) Robie Boxa z Plane'ów i na każdą nakładam teksturę. Wtedy wszystko glancuś cycuć działa.
Żabek:
Skrypty nie akceptują dwóch plików tekstury na jednym obiekcie. Jeden obiekt - jeden plik. Zobacz sobie jak są tworzone np. tekstury pojazdów - w jednej bmp jest bok, przód, tył i wiele innych rzeczy.
Teksturuje sie to tak:
1. Wstawiasz np. boxa, robisz mu ckonvetr to -> Editable mesh;
2. Klikasz Modifiers -> UVW Maps, z prawego panelu wybierasz Box (domyślnie jest Plane);
3. Wciskasz M, otwiera się okienko z wyborem tekstury, zakładam, że wiesz co tam zrobić;
4. Znowu Modifiers -> Unwrap UVW, wciskasz 3 na klawiaturze nad literami (nie na numerycznej z prawej, to jest inne 3:) )
5. Klikasz ścianę, którą chcesz mapować, powinna być czerwona z zielonymi krawędziami;
6. Klikasz Edit na prawym panelu, otwiera się okno z biało-czarną szachownicą, na górze jest rozwijalna lista, powinna tam byc nazwa Twojej tekstury, wybierasz i szachownica zamienia się na teksturę;
7. Dopasowujesz sobie twoją ścianę (w tym oknie to to czerwone w kratkę) przesuwając, skalując, obracając tak, żeby pokryło się z żądanym obrazkiem;
8. Powtarzasz punkty 5 i 7 dla pozostałych ścian i masz pomapowane tak, jak chcesz, bez błędów przy eksporcie :)
Pozdro
Żabek
PS. Proszę mi nie pisać, że coś się inaczej nazywa, bo może - pisałem z pamięci :]
Proszę też nie mówić, że ten sposób jest zły, bo wtedy uznam że np. 443V jest źle pomapowany, czego o nim powiedzieć nie można :]
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej