Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
youBy:
2. Nie, nie można powielać kawałka tekstury, można pasek albo całość.
eu07_304:
--- Cytat: Sigman w 24 Sierpnia 2008, 02:40:37 ---(...)1. Jak stworzyć takie zakrzywione krawędzie jak na prezentowanych tutaj modelach fotela i wersalki?
2. Czy można powielać fragment tekstury tak jak całą teksturę? ('tiles' z fragmentu bitmapy)(...)
--- Koniec cytatu ---
Ad1. Wersalka została zrobiona chyba z ChamferBoxów (Rozwijana lista z zaznaczonym Standard Primitives - zmień na Extented primitives, tam on jest).
Ad2. Niestety nie da się, chyba, że zrobisz każdy fragment, który chcesz oteksturować jako oddzielny prostokąt (plane - znowu Standard Primitives).
mk1992:
--- Cytat: Sigman ---1. Jak stworzyć takie zakrzywione krawędzie jak na prezentowanych tutaj modelach fotela i wersalki?
--- Koniec cytatu ---
Nic prostszego. W menu GEOMETRY wybierz opcję EXTENDED PRIMITIVES, następnie CHAMFERBOX. Bryła powstaje podobnie jak Box. Aby uzyskać efekt zakrzywionych krawędzi, w końcowej fazie musisz przesunąć kursor do środka odpowiednio dobierając stopień zaokrąglenia. Metoda prób i błędów.
Pozdrawiam!
przepioramarcin:
Kolejna sprawa.
1.Czy tworząc model można jednocześnie używać dwóch omówionych w tym wątku
sposobów łączenia boxów, czy tylko jednego?
2.Czy jedną teksturę można nałożyć na dwa elementy modelu?
(Chodzi mi o ścianę szczytową, która składa się z dwóch części,
kwadrata na dole i trójkąta na górze a teksturę mamy jedną - całą szczytową ścianę).
eu07_304:
--- Cytat: przepioramarcin w 25 Sierpnia 2008, 13:05:09 ---1.Czy tworząc model można jednocześnie używać dwóch omówionych w tym wątku
sposobów łączenia boxów, czy tylko jednego
--- Koniec cytatu ---
Można z obu.
--- Cytat: przepioramarcin w 25 Sierpnia 2008, 13:05:09 ---2.Czy jedną teksturę można nałożyć na dwa elementy modelu?
(Chodzi mi o ścianę szczytową, która składa się z dwóch części,
kwadrata na dole i trójkąta na górze a teksturę mamy jedną - całą szczytową ścianę).
--- Koniec cytatu ---
Można. Najlepiej, żeby były jako jeden obiekt /złączone przez collapse albo attach/. Zaznaczasz potem ten kwadrat i trójkąt za pomocą Selection: Polygon /czerwony kwadracik w Modify/ . Z menu wybierasz: Modifiers -> UV Coordinates -> Unwrap UVW. Klikasz na guzik "Edit". Pojawia się okienko "Edit UVWs". Z menu Mapping wybierasz normal mapping. Z listy w nowym okienku wybierasz którąś z opcji Back/Front mapping, Left/Right mapping, Top/Bottom mapping. Dajesz OK. W okienku Edit UVWs pojawi się figura o kształcie tej ściany szczytowej /przynajmniej tak być powinno/. Potem mapujesz.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej