Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
Rozi:
--- Cytat: mk1992 w 23 Sierpnia 2008, 14:54:07 ---A ja sobię zrobiłem mini salon, wyszło to tak:
--- Koniec cytatu ---
Ale to chyba dla krasnoludków? :=)
AtapiCl:
Bardzo ważna rzecz, jeśli chodzi o modele, scenerie itd:
Pamiętajcie o zmianie jednostek miary na metry przed rozpoczęciem prac! Inaczej będziecie mieli problemy np. przy łączeniu dwóch maxów (np. scenerii, gdy te będą się różnić jednostkami). Domyślna jednostka miary w 3dsie to cale, a interesują nas metry! (proszę zauważyć jaka to różnica)
W celu zmiany jednostek miary, wybieracie menu 'Customize' -> 'Units Setup'. W okienku, które wyskoczy ustawiamy wszystko tak:
Następnie klikamy na przycisk 'System Unit Setup' i w kolejnym okienku, które się pokaże ma być tak:
przepioramarcin:
Kolego "Poscikk".
Opisujesz dwie metody łączenia poszczególnych boxów modelu w jedną całość.
Metodę "Collapse" oraz drugą, polegającą na podporządkowywaniu wszystkich boxów jednemu.
Którą należy stosować przy tworzeniu naszych "kolejarskich" modeli budynków itp ?
A może obie są dobre?
Poscikk:
To zależy. Jeżeli w jednej teksturze będzie zawarte wszystko co potrzebne do oteksturowania budynku, to collapse. Jeżeli planujesz użyć kilku tekstur, to ten drugi sposób.
Sigman:
Bardzo przydał mi się ten wątek, ponieważ dzięki niemu zacząłem coś modelować i teksturować! Mam kilka pytań do specjalistów:
1. Jak stworzyć takie zakrzywione krawędzie jak na prezentowanych tutaj modelach fotela i wersalki?
2. Czy można powielać fragment tekstury tak jak całą teksturę? ('tiles' z fragmentu bitmapy)
3. Kiedy nakładam teksturę na kilka powierzchni na raz, czy mogę zrobić tak, żeby na każdej powierzchni tekstura nie nakładała się oddzielnie tylko potraktować te powierzchnie jak jedną? I jeśli tak, to jak to zrobić?
Proszę nie potraktucie mnie jak idiotę, dopiero nauczyłem się stawiać boxy, dopiero się uczę i zadaję pytania.
Może niedługo zrobię jakąś nastawnię albo coś takiego ;)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej