Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu
Jak zrobić budynek np. Dworca PKP w 3ds maxie?
przepioramarcin:
To tylko model do nauki.
W efekcie końcowym będą tekstury ze zdjęć.
youBy:
--- Cytat: Poscikk w 20 Sierpnia 2008, 17:11:29 ---Jeszcze przypomnę, że wymiary tekstury muszą być potęgami liczy 2. Np 26 = 64. Wpisanie 63 albo 65 da nam taki efekt, że fragment, na który została nałożona dana tekstura - będzie biały.
--- Koniec cytatu ---
Otóż obecnie nie jest to wymagane - patrz SM31 @Kudłacza. Jeśli wymiary nie będą potęgą dwójki, to starsze karty jej nie wyświetlą, ale nowsze sobie z tym pordzą (można zanotować przy tym spadek FPS).
mechatronik:
Witam :).
Postanowiłem troszkę pokombinować w tworzeniu ale mam pewien problem. Mianowicie chodzi o teksturę. Zrobiłem prostopadłościan i chciałbym oteksturować 5 ścian.
Jasne jest dla mnie stwierdzenie:
--- Cytuj ---Użyć tylko jednej tekstury na jeden submodel dnego modelu.
--- Koniec cytatu ---
ale rzeczą, która już nie jest tak oczywista jest sposób wykonania takowej tekstury.
Udało mi się pokryć obiekt teksturami wykonanymi ze zdjęć, natomiast przy eksporcie do *.t3d pojawił się błąd o którym już było wcześniej.
Byłoby miło gdyby ktoś zechciał wytłumaczyć "krok po kroku" jak wykonać jedną teksturę z kilku zdjęć do jednego obiektu i jak ją "poustawiać" żeby było dobrze.
Przyznam się szczerze, że nie bardzo mi idzie przestawienie się z programu Solid Edge na 3ds-a ale z czasem nabiorę wprawy :), w każdym razie mam kilka pomysłów na obiekty "przytorowe", i jak narazie największą barierą na drodze do ich wykonania jest ta nieszczęśliwa tekstura.
Pozdrawiam :).
Poscikk:
W pliku tekstury rozmieszczasz jak dusza zapragnie, natomiast aby nałożyć odpowiedni fragment tekstury na odpowiedni fragment modelu musisz użyć UVW Map i Unwrap UVW. Jak to zrobić?? Odpowiedź znajdziesz w tym moim bardzo długim poście pod punktem: 3. Jak nakładać tekstury?
Rozi:
Witam Panowie :]
Po tym jak Marcin założył ten wątek, ściągnąłem sobie 3ds maxa 7. Mam też kurs na kilkaset stron [już jestem na 30 :=)] i zaczynam się bawić. Ale mam pytanie. Jak wstawić obraz 2D do Max'a, aby można było na jego podstawie modelować?
Pozdrawiam
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej