Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Projekt „Wspólna Twórczość”. Propozycja dla użytkownika i twórcy.

<< < (3/10) > >>

Żabek:
Ja z góry przepraszam za czarnowidztwo, ale to nie jest najlepszy pomysł.

Ja wiele razy prosiłem, żeby ktoś włączył się w projekt PMP-PW. Dawałem skriny, próbki trasy, dema, wyprodukowałem 443V dla ogółu, żeby nie było że nic nie robie tylko po prośbie chodzę. I co? Zespół jaki był taki jest. Nie ma komu robić modeli do scenerii, nie ma komu tworzyć taboru (ba, nawet materiały muszę zbierać praktycznie sam) i termin wydania się przeciąga w nieskończoność. Miałem nadzieję, że 08.08.08 coś się uda wypuścić na wzór zeszłorocznego 07.07.07 ale niestety, nie wyszło. Wszystko dlatego, że modele robią tylko dwie osoby, w tym ja :)

A więc skoro mnie się nie udało to i źle wróżę całemu przedsięwzięciu.

Żabek

REWIZOR:
Żabek, właśnie po to powstał ten pomysł.

Profeta:
Myślę, że to trochę wyważanie dawno otwartych drzwi. Tworząc każdy model współpracuję z pewną grupą osób, które znają się na tworzonej maszynie o niebo lepiej niż ja. Dobrym przykładem jest EP05, o której nie miałem zielonego pojęcia gdy zaczynałem robić kabinę (gdybym to pojęcie miał to nigdy bym się tego nie podjął). Dzięki pewnym osobom udało się to jednak lepiej lub gorzej wykonać. Zatem taki model współpracy funkcjonuje już od dawna. Kwestia tego, czy ktoś z tych osób sam kiedyś w przyszłości stanie się modelarzem itp. to już jedynie kwestia jego chęci. Właściwie nie wiem do czego taka dyskusja ma doprowadzić, bo przecież każdy kto chce może każdemu pomóc oraz sam podjąć jakąś formę twórczości. W tym wątku padnie wiele deklaracji pomocy, fotografowania, zbierania materiałów itd, ale 90% z nich to tylko słowa rzucone na wiatr. Wspomnę po raz kolejny legendarną już prośbę o zdjęcia na tekstury EP09 ;). Choć ta w rezultacie dała po roku pewne owoce i kilka maszyn już jest sfoconych.
Reasumując, idea bardzo szlachetna, wokół moich projektów od dawna funkcjonująca. Jeśli inni modelarze nie spotkali się z takim wsparciem innych to może ten wątek sprawi, że od teraz będzie inaczej. Chociaż myślę, że każdy z modelujących ma podobne doświadczenia jak ja.
Pozdrawiam i powodzenia!

Ra:
Myślę, że w temacie taboru to Symulator zostaje pomału nasycony. Przydała by się współpraca w robieniu scenerii realistycznych. Tu widzę kilka dziedzin do pomocy:

1. Zdjęcia obiektów na tekstury (nastawnie, budynki stacyjne, zdjęcia poglądowe).

2. Testowanie zakresu widoczności obiektów. Np. myślę, że bardzo dużo FPS dałaby optymalizacja trakcji. Pomysł ten kołacze mi się od 2 miesięcy, ale nie mam czasu tyle, żeby do niego usiąść na dłużej.

Obecnie widoczność trakcji jest ustawiona na maksimum (-1 albo 1000m w modelach). Trzeba wstawić w scenerię trochę słupów i narysować rodzaj linijki (jakieś znaczniki co 5-10 metrów). Następnie sprawdzić FPS. Zmieniając odległość wg linijki dobrać odległość, przy której poszczególne elementy trakcji mogą znikać. Wstawić tę odległość i zmierzyć FPS. Tak trzeba dobierać odległości, żeby znikanie elementów nie było mocno zauważalne. Ewentualnie szczegółowy model zastępować w pewnej odległości uproszczonym. Trzeba to przetestować w różnych konfiguracjach (z różnym terenem, torami, wagonami w tle). Umiejętność modelowania nie jest potrzebna, trzeba tylko wiedzieć gdzie w modelach są zakresy widoczności i eksperymentować przez parę godzin. Być może zamówić u kogoś uproszczone modele, którymi można by zastąpić trakcję (słupy, wysięgniki) widziane z większej odległości. Albo użyć rysowania linii, które dosyć łatwo opanować.

3. Kolejny temat do testów, dla bardziej zaawansowanych: tła. Kwestia zrobienia wielu zdjęć w terenie (np. mała stacja), a następnie wstawienia ich jako tekstury widziane z większej odległości. Trzeba dobrać optymalną rozdzielczość, odległość z jakiej ma to znikać przy zbliżaniu się, pobawić się z różnymi ustawieniami kątów, jasnościami itd. Innymi słowy, opracować najlepszy sposób na podniesienie FPS w ten sposób. Zamiast zdjęć z terenu, mogą być screeny wzięte z symulatora (potrzebne są narzędzia do obracania, przycinania, zmiany kontrastu itd.). Wymagana jest umiejętność wstawiania w scenerię trójkąta/prostokąta z teksturą i dużo czasu na eksperymenty.

Sigman:
Witam,

Pomysł bardzo mi się podoba, coś takiego jak wyżej zostało opisane oczywiście już miało miejsce, ale bezpośrednia zachęta do pomocy może przynieść pozytywne skutki w postaci większej ilości materiału na dodatki.

Teraz mogę zaoferować swoje umiejętności.
Umiem tworzyć tekstury w pełnym zakresie, tzn. sam zrobić zdjęcia, stworzyć teksturę na podstawie istniejącego mapowania, a także stworzyć całkiem nowe mapowanie dla nowego modelu, co robiłem już kilka razy. Oczywiście chętnie przyjmę od każdego zdjęcia na tekstury wszelkiego taboru, szczególnie na M62/ST44, SM42, SU42, SP42, SM48/TEM2, SU45 oraz wszystkich wagonów.
Mogę również tworzyć tekstury różnych obiektów, np. lasów, drzew, budynków i innych elementów scenerii.

Mogę także pomóc przy obróbce dźwięków do symulatora.

W miarę możliwości mógłbym również pozyskać wymiary i zdjęcia kabin różnych lokomotyw, np. TEM2, T448p, SM30.

Pozdrawiam,
Sigman.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod