Nastawnik EN57 ciąg dalszy. Tak znalazłem w sieci.
Wał kierunkowy nastawnika w elektrycznych zespołach trakcyjnych jest uruchamiany jest odejmowalną dźwignią – kluczem. W ezt serii EN57 możliwe jest ustawianie 5 pozycji:
- pozycja I, jazda do tyłu
- pozycja WYŁ, wyłączenie jednostki
- pozycja 0
- pozycja I, jazda do przodu z niską nastawą cewki samoczynnego rozruchu PSR – 135A
- pozycja II, jazda do przodu z wysoką nastawą cewki samoczynnego rozruchu PSR – 175A
Natomiast w serii ED72 pozycje I, WYŁ, 0 oraz:
- pozycja I, jazda do przodu tylko układ szeregowy oraz boczniki (PSR – 135A)
- pozycja II, jazda do przodu (PSR – 175A)
Nie zabardzo rozumiem co to znaczy: niska lub wysoka nastawa cewki samoczynego rozruchu. Ale domyślam się, że w zależności od wyboru pozycji I lub II EZT będzie szybciej przyśpieszał i rozwinie większą prędkość.