Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki
[SCN] Zasady projektowania linii i stacji kolejowych
youBy:
--- Cytat: Mateu w 24 Marca 2008, 19:45:52 ---Ale zauawaz, ze kolega chcial jechac przy przechylce 40 a nie 150 mm :]
--- Koniec cytatu ---
Ale zauważ, że zwrotnice R190 (w tym angliki) NIE mają przechyłki :]
uetam:
--- Cytat: youBy w 24 Marca 2008, 22:13:36 ---
--- Cytat: Mateu w 24 Marca 2008, 19:45:52 ---Ale zauawaz, ze kolega chcial jechac przy przechylce 40 a nie 150 mm :]
--- Koniec cytatu ---
Ale zauważ, że zwrotnice R190 (w tym angliki) NIE mają przechyłki :]
--- Koniec cytatu ---
Tylko przy takiej zwrotnicy polowa to krzywa przejsciowa :D
youBy:
--- Cytat: Mateu w 24 Marca 2008, 22:37:03 ---Tylko przy takiej zwrotnicy polowa to krzywa przejsciowa :D
--- Koniec cytatu ---
Nie jestem co do tego przekonany, tutaj musi się szpecu @Paul wypowiedzieć; a krzywe przejściowe nie są wymagane w sczególnych przypadkach (rozjazd to też szczególny przypadek łuku kołowego) - wystarczy, że przyrost przyspieszenia nie bedzie za duży (są na to wzory jakieś, można w sieci poszukać).
Ra:
@urbanek,
weź jeszcze pod uwagę, że jak coś ma jechać 40km/h pod górę na wzniesieniu 27‰, to jedzie w górę z prędkością 0.3m/s. W związku z tym przyrost energii potencjalnej wynosi 9.81*0.3=2.94 [J/kg/s], czyli 3kW/t. Dla pociągu o masie 1000t potrzeba 3MW dodatkowej mocy w lokomotywie.
uetam:
--- Cytat: youBy w 24 Marca 2008, 22:44:04 ---
--- Cytat: Mateu w 24 Marca 2008, 22:37:03 ---Tylko przy takiej zwrotnicy polowa to krzywa przejsciowa :D
--- Koniec cytatu ---
Nie jestem co do tego przekonany, tutaj musi się szpecu @Paul wypowiedzieć; a krzywe przejściowe nie są wymagane w sczególnych przypadkach (rozjazd to też szczególny przypadek łuku kołowego)
--- Koniec cytatu ---
Oj przesadzilem troche z ta polowka, ale napewno jazda po rozjezdzie o R=190 to co innego niz jazda po dwustumetrowym łuku o takim samym promieniu :)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej