Symulator EU07 (i nie tylko) > Poradniki

 [SCN] Zasady projektowania linii i stacji kolejowych

<< < (7/8) > >>

Paul:
Nie znam żadnych typów rozjazdów które zawierają krzywe przejściowe, poza jednym - stosowanym na DB (L=131.926, R=10000..4000, Vogr=160). Z tym, że ten rozjazd zdaje się ma po prostu kształt jednej krzywej przejściowej i stosowany jest jako początek łuku R=4000 odgałęziającego się od prostego toru (nie do przejść między torami).

Pozdr, Paweł

Quork QTar:
Jeszcze na temat waskich gardel: Ostatnio odkrylem dla siebie bardzo prosta mozliwosc szukania ich i sprawdzania efektow zmian: http://simutrans.com/ Mozna by to porownac do starego "Sid Meier's Railroad Tycoon". Lukow itd. sie nie odwzoruje, zwrotnic poprawnie tez nie, ale schemat jako taki jak najbardziej. Jutro z "sluzbowego" peceta (kieruje biblioteka szkolna, tam mam komputer tylko dla mnie) dam kilka screenow. Startuje sie gre w trybie -freeplay, zeby moc dowolnych dlugow narobic, i konstruuje swoj wymyslony uklad torow. Potem sie puszcza mase pociagow, zeby jezdzily po wszystkich mozliwach kombinacjach, i patrzy, czy sie gdzies korki robia. Jak tak, to sie tropi, dlaczego, zmienia uklad, i od razu sie widzi, co sie zmienia. Wyprobowany schemat jeszcze raz sie rysuje na kartce papieru, i potem stopniowo rozciaga, az sa realistyczne luki (takie jak podane w tutorialu @Paula). Troche sie przy tym trzeba naglowic, n.p. moze sie okazac, ze wtedy sie pojawi potrzeba wiekszej ilosci "pieter" niz sie wydawalo, to wtedy trzeba cos poprzesuwac, az sie dodatkowego poziomu pozbedzie. Grunt, zeby mosty, zwrotnice, skrzyzowania itd. byly w tej samej kolejnosci, zeby schematu nie zmienic. Jak to jest gotowe, to mozna, jak sie ma, w "Rule the Rail!" lub EEP szybko z grubsza ulozyc te tory z realistycznymi lukami, i zobaczyc, czy sie teraz nie tworza korki. (W Simutrans wykrywa sie korki spowodowane niepotrzebnymi skrzyzowaniami/zapetleniami mozliwych szlakow w(y)jazdowych. Dzieki realistycznym lukom i jako tako realistycznej fizyce w EEP sie tez wykryje, jesli gdzies jest za dlugi blok, lub jesli pociag oczekujacy na zwolnienie toru blokuje jakis inny rozjazd, przez co niepotrzebnie blokuje nastepny pociag itd.)

Screeny, ktore jutro zalacze, przedstawiaja rozjazdy z dworca koncowego szesciotorowego na trzy szlaki dwutorowe, z czego jeden szlak jest elektryfikowany.

Screeny

Mariang57:

--- Cytat: youBy w 24 Marca 2008, 19:40:04 ---Tak, przechyłki na PKP nie przekraczają 150 mm.

Gdy będą jeździć tam tylko pociągi osobowe z podaną szybkością, należy dać maksymalną przechyłkę. Jeśli będzie więcej towarowych należy przechyłkę zmienić (zmniejszyć), żeby wyrównać zużywanie się obu szyn. Tak więc wybór należy do Ciebie, jednak zważ na charakter ruchu na projektowanej linii.


--- Cytuj ---Mhm, chcesz jezdzic 40kph po łuku o R=200 ?:)
--- Koniec cytatu ---
Anglik ma promień 190m, są zwrotki Rz-1:9-R190 po których też można jeździć 40km/h. Przy maksymalnej przechyłce (150 mm) można na takich łukach jeszcze szybciej pojechać.

--- Koniec cytatu ---
Nie słyszałem o przechyłkach na rozjazdach, a tym bardziej na angliku Wyobraź sobie przechyłkę z jednej strony, a co z drugą. 

Krzysiek626:
Podaje link do dokumentu.
Id -1 (D-1)
WARUNKI TECHNICZNE
utrzymania nawierzchni na liniach kolejowych.
http://www.zie.pg.gda.pl/~dwisnie/instrukcje/id1.pdf
Załączam też screen z dokumentu opisującego program do obliczania przechyłów toru, ukazujący moduł z rozjazdami. Ten dokument można otworzyć wpisując link ze screena.

youBy:

--- Cytat: Mariang57 w 13 Listopada 2009, 17:03:10 ---Nie słyszałem o przechyłkach na rozjazdach, a tym bardziej na angliku Wyobraź sobie przechyłkę z jednej strony, a co z drugą.
--- Koniec cytatu ---
Ja też nie. Podałem rozjazd jako przykład łuku kołowego bez przechyłki.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod