Autor Wątek:  Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)  (Przeczytany 278785 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #30 dnia: 16 Września 2007, 18:29:55 »
Nadal wersja testowa (42kB, link w podpisie):
  • tworzona lista plików dźwiękowych .wav,
  • tworzona lista plików .chk i .mmd,
  • uwzględniane tekstury pojazdów,
  • poprawione czytanie końcówki pliku,
  • możliwość wczytania tylko bezparametrowych include,
  • przymiarki do liczenia linii w plikach (myli się, jeśli kilka pustych).

Nadal nie jest analizowana zawartość plików .t3d i .mmd, przez co wyszukiwanie brakujących plików nie jest kompletne. Niemniej program już w dużym stopniu pozwala sprawdzić kompletność scenerii, a także poprawność wpisów. Czasem informacja o brakującym pliku wskazuje na błąd wpisu, np. brak scenery\bud\NastawniaKrLobzow.inc.inc - rozszerzenie wpisane podwójnie.

Niektóre scenerie mogą się wczytywać bardzo długo (kilka minut). Nie ma wskaźnika postępu, więc może sprawiać wrażenie, że się zawiesił. Kilka sekund może trwać usuwanie scenerii z pamięci (przy wyjściu z programu lub wybraniu innej).

Myślę teraz nad wyświetlaniem składów i sposobem ich edycji.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #31 dnia: 18 Września 2007, 18:44:33 »
Kolejna wersja testowo-rozwojowa (44kB, link w podpisie):
  • automatyczne wczytywanie include po FirstInit (ze względu na składy),
  • zakładka z wykazem pociągów (na razie byle jakim),
  • przyciski na panelu wczytania,
  • zablokowany rozmiar formy,
  • przymiarki do uruchamiania EU07.EXE (działa, ale nie sprawdza .chk).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #32 dnia: 22 Października 2007, 14:54:11 »
Kurcze, swietny ten programik.
No i fajna, prosta alternatywa dla start.exe - nie trzeba sie meczyc z dynamic.dat :)
Zycze powodzenia !

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #33 dnia: 22 Października 2007, 21:33:38 »
To ja rzucę taki pomysł. Osobiście w katalogu głównym mam kilka eu07.exe a podejrzewam że nie jestem jedyny który lubi mieć możliwość posiadania i wyboru exe. Prosił bym o ewentualne dołożenie możliwości wyboru exe na takiej samej zasadzie, jak można wybrać loka. W tej chwili program wczytuje scenerię odpalając domyślną aplikację eu07.exe.
PS: Gratuluje, programik bardzo udany i w obecnej wersji nie miałem już żadnych kłopotów.
« Ostatnia zmiana: 22 Października 2007, 21:35:12 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #34 dnia: 31 Października 2007, 00:23:22 »
O! Dzięki. To w nagrodę macie kolejną wersję do pomęczenia (52kB, link w podpisie). Dużego postępu nie zrobiłem, bo zajmowałem się czym innym.
  • ikona z Szopa Loader,
  • domyślne rozszerzenie dla tekstur tylko .BMP,
  • usunięte domyślne rozszerzenie dla include,
  • wprowadzone tryby pracy; wybór na zakładce Ustawienia,
  • wczytywanie i zapisywanie ustawień - plik MASZYNA.INI,
  • informacje o wybranym składzie,
  • wyświetlanie listy posiadanego taboru (niedokończone).

Jasne, wybór EXE będzie możliwy. Jak masz je ponazywane? Moja propozycja na nazwy jest taka: EU07-xxx.EXE, gdzie xxx to data wydania zapisana w następujący sposób:
  • rok-2000 - cyfra: 012345678,
  • miesiąc - cyfra dwunastkowa: 123456789ABC,
  • dzień - cyfra trzydziestojedynowa: 123456789A BCDEFGHIJK LMNOPQRST UV.

Oczywiście datę z pliku mogę sobie odczytać, ale jakoś te EXE trzeba odróżniać w katalogu, a taki zapis byłby jednoznaczny (mało prawdopodobne, by się ukazały 2 jednego dnia). Data wydania potrzebna będzie do usunięcia/dodania wpisów typu time i sky.

Ps. Z nieznanych mi powodów wiesza mi się Windows (98) podczas wczytywania BMP mini dla wagonów Bd. Myślałem, że to problem z BCB, ale dziś start.exe też mi zawiesił na tych wagonach. Problem z wczytywaniem BMP był przyczyną chwilowego zawieszenia prac.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #35 dnia: 31 Października 2007, 14:03:19 »
Cytuj
Jasne, wybór EXE będzie możliwy. Jak masz je ponazywane? Moja propozycja na nazwy jest taka: EU07-xxx.EXE, gdzie xxx to data wydania zapisana w następujący sposób:

    * rok-2000 - cyfra: 012345678,
    * miesiąc - cyfra dwunastkowa: 123456789ABC,
    * dzień - cyfra trzydziestojedynowa: 123456789A BCDEFGHIJK LMNOPQRST UV.
Oczywiście datę z pliku mogę sobie odczytać, ale jakoś te EXE trzeba odróżniać w katalogu, a taki zapis byłby jednoznaczny (mało prawdopodobne, by się ukazały 2 jednego dnia). Data wydania potrzebna będzie do usunięcia/dodania wpisów typu time i sky.
Tu mamy sprzeczność.
Z jednej strony dokładne usystematyzowanie pliku według nic nie mówiącej daty, z drugiej strony trudność bo jak pamiętać które chce wybrać exe mając do przeczytania tylko datę?
Używając jak dotąd jedynie słusznej nazwy EU07.exe loader start ładuje u mnie exe 664kb.
Przy pomocy Szopa Track Viewer można wybrać exe w ukazującym się oknie katalogu głownego EU07. Zaznaczając potrzebne exe (nie ważne jak się nazywa!) program wczytywał symulator.
Nazwy exeków w moim katalogu:
EU07574.exe
EU07621.exe
EU07664.exe
EU07674.exe
EU07699.exe
Hammer.exe
Hammer1.exe
Hammer2.exe
hammer3.exe
Kurs.exe
Kurs1.exe
istnieją jeszcze różne odmiany w obrębie każego z nich. Ponieważ jestem betatesterem, często zachodzi potrzeba szybkiego porównania możliwości plików. Chciałbym jednak zachować możliwość podglądu opisowej nazwy exeka. o ile możliwe jest to do zrobienia. Takie wyskakujące okienko z głównym katalogiem maszyny i listą dowolnie nazwanych exe byłoby w sam raz dla mnie i innych bałaganiarzy. Zaznaczam interesujący mnie plik i klikam uruchom. To oczywiście tylko propozycja.
Jeśli chodzi o komendę sky to w moim układzie nazw jej wybór następowałby albo oddzielną opcją (w loaderze), lub automatycznie przy pomocy dopisanego do nazwy exe znacznika. Np. HammerS.exe
Można założyć domyślne wczytywanie komend sky i time z reczną opcją wyłączenia ich w loaderze.
Trzeba liczyć że już większość użytkowników dopisała brakujące linijki w plikach scn.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #36 dnia: 31 Października 2007, 14:42:19 »
Acha. OK. Zamieniłem wyszukiwanie plików EU07*.EXE na *.EXE. Pojawiły mi się też DYNAMIC.EXE, STV.EXE, START.EXE... No to wymyśliłem, że można by je schować wpisując w MASZYNA.INI linijkę runable=0. Przykładowy plik jest w załączeniu. Tylko trzeba zmienić tryb pracy, bo przy prostym nie ma wyboru EXE. (53kB, link w podpisie.)
  • Wybór EXE (nie działa w trybie prostym).
  • W pliku MASZYNA.INI można wyłączyć EXE z możliwych do uruchomienia.

Co do konfiguracji możliwości poszczególnych exe, to zrobię dla każdego oddzielną sekcję w MASZYNA.INI i tam będzie można poustawiać, czy poszczególne wpisy są dozwolone. Jeśli nie będą, to będą usuwane (//) z wybranej scenerii (z głównego pliku tylko), a zmieniony plik będzie zapisywany jako tymczasowy. Z kolei jeśli będą dozwolone, to do pliku startowego scenerii zostaną domyślnie dodane. Oczywiście ten mechanizm da sie wyłączyć (będzie wyłączony w trybie prostym).
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2007, 16:28:51 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #37 dnia: 31 Października 2007, 15:01:28 »
Może ktoś jescze coś dorzuci od siebie. Metod rozwiązania problemu pewnie jest kilka, być może będą jakieś sugestie.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #38 dnia: 31 Października 2007, 15:13:22 »
ew pozmieniac wszystkie pliki EXE symka z postaci blabla667.exe do blabla667.wyk.exe i wyszukiwac tylko pliku *.wyk.exe ?

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #39 dnia: 31 Października 2007, 15:15:14 »
Może nazewnictwo w formie EU07[-data][-autor].exe?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #40 dnia: 31 Października 2007, 15:24:30 »
Trzeba pamiętać że jedno exe zawsze odpalane jest domyślnie przez start.exe To jedno domyślne exe powinno być powielone z domyślną nazwą pod start.exe, oraz nazwą uprządkowaną dla instalatora.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #41 dnia: 31 Października 2007, 17:18:12 »
Jeśli chodzi o sugestie, to moja jest taka, aby używać jednego exe.
Ponadto pmietasz Krzysiek ten rozudowany bat, który kiedyś Ci tam napisałem?
Zły był?

Ja to widzę tak:
Jest katalog exe, w którym są składowane eu07.exe pod różnymi nazwami (nie istotne jakimi, byle różnymi).
Jest plik ini do instalatora czy czegoś tam. W pliku ini byłyby wskazówki który eu07XXX.exe co może np. sky, time lub not sky not time itp. Dodatkowo opis słowny danego exe np. "To exe nie obsługuje nieba i są problemy ze sceneriami X, Y" i ta informacja gdzieś byłaby wyświetlona userowi. Na podstawie tych informacji, program np. mógłby z scn dodawać/wycinać komendy sky, time itp. Kopiowałby exe z podkatlogu jakiegoś do głównego katalogu maszyny exe z nazwą EU07.exe, wtedy to będzie możliwość uruchomienia start.exe.
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2007, 17:40:43 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #42 dnia: 01 Listopada 2007, 10:20:15 »
Bat był/jest bardzo dobry, umożliwia przypisanie konkretnej trasy do najlepszego exe jakie tę trasę obsługuje. Jednak idąc z postępem tę funkcję powinien przejąć instalator/serwer.
Są dwie kwestie:
1 Zwykły user dostaje paczkę i jedno dobre exe (jest już takie?), funkcja wyboru exe nie potrzebna. Można ją ukryć/wyłączyć.
2 Betatesterzy, eksperymentatorzy, ciekawscy i twórcy, funkcję wyboru exe włączają w we włąściwościach programu. (tryb zaawansowany).  Takie rozszerzenie możliwości posiada STV.
Mariusz, ja zgodna dusza jestem -Twoja propozycja też mi się podoba.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #43 dnia: 01 Listopada 2007, 17:58:19 »
Obecnie jest tak, że są wyszukiwane *.EXE w domyślnym katalogu. Wszystkie, jakie zostaną znalezione, będą wyświetlone. Chyba, że mi ktoś wytłumaczy, jak ustalić, czy dany plik *.EXE jest Symulatorem, czy czymś innym (liczenie CRC i przeszukiwanie całego pliku w celu znalezienia jakiegoś łańcucha odpada, bo zajmie to zbyt duzo czasu).

Póki co, w pliku MASZYNA.INI można sobie ustawić, że jakiś plik ma się nie pojawiać. Nazwę sekcji należy zapisać wielkimi literami. Przykład:[MASZYNA.EXE]
runable=0

[STV.EXE]
runable=0

[START.EXE]
runable=0

[DYNAMIC.EXE]
runable=0
Niedługo w powyższy sposób będzie można powstawiać parametry dla danego EXE (czy obsługuje sky, time). Chociaż to akurat było by lepiej ustawiać według długości, CRC i daty. Czy bywają EXE z tą samą długością?

Nad przypisywaniem domyślnego EXE dla każdej scenerii jeszcze się zastanowię. Czy miało by to również uwzględniać wybrany skład?

Zwykły (początkujący) user ma do dyspozycji program z minimum funkcji, czyli (założenia):
  • operacje wykonywane są w miarę automatycznie (np. sprawdzanie scenerii i pobieranie brakujących plików z serwera),
  • może uruchomić jedynie EU07.EXE.
  • do wyboru są tylko składy wpisane przez autora scenerii (ewentualnie pobiera "pewniaki" z serwera),
  • przed uruchomieniem wyświetla się aktualna konfiguracja EXE wraz z opisem słownym (żeby wiedział, co uruchamia) oraz opis sterowania danego pojazdu (z możliwością wydrukowania),
  • w miarę swojej świadomości może włączyć dodatkowe opcje (wybór EXE, weryfikacja układu torów, trakcji, generator anty-null-tracków, ukresów itd.).

Pytanie jest, jak zorganizować opis sterowania poszczególnymi lokami dla poszczególnych EXE i do tego jeszcze w paru językach? (To pod kątem ograniczenia ilości typowych postów nowych użytkowników, jakie pojawiają się często na forum.)


Acha, zrobiłem małe poprawki, bo wersja 1.0.7 potrafiła uruchomić tylko *.EXE, a *.exe już nie. No i poprawiłem analizę wpisu //trainset w komentarzu na końcu pliku, zamkniętego przez // endtrainset (ze spacją po ukośnikach - bez spacji by było dobrze). Coś takiego znalazłem w pliku Quarkplus2007.scn i się program wieszał.

Tu uwaga dla trasopisarzy i redaktorów plików *.scn. Bloki trainset "przeszkadzajek", poprzedzone znakami // na początku każdej linii, da się łatwo "odkomentować" moim programem (poprzez wstawienie ptaszka na zakładce Pociągi). Ale pod warunkiem, że po // nie będzie spacji i że blok po usunięciu znaków komentarza będzie prawidłowy. Linie rzeczywistego komentarza w takim bloku najlepiej wpisywać z czterema ukośnikami //// (wyjątek dotyczy opisu //$o itp.). Wpis nie spełniający powyższych wymagań będzie traktowany jako ewidentny komentarz i bez manualnej ingerencji użytkownika się nie obędzie (a ten już musi mieć jakieś pojęcie, by coś z tym zrobić).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #44 dnia: 01 Listopada 2007, 19:31:20 »
Cytuj
Obecnie jest tak, że są wyszukiwane *.EXE w domyślnym katalogu. Wszystkie, jakie zostaną znalezione, będą wyświetlone. Chyba, że mi ktoś wytłumaczy, jak ustalić, czy dany plik *.EXE

Dla mnie jest sprawa prosta, o ile user nie zrobi celowo "sabotażu"
1)założyć podkatalog exe i w nim wyszukiwać *.exe, nastepnie po wyborze exe kopiować do głownego katalogu maszyny
2)założyć iż wszystkie exe będą rozpoczynały się od znaków np. EU i będą w katalagu głównym maszyny, wtedy to wyszukiwać eu*.exe
3)w pliku ini bedą wpisane do listy wszystkie exe, które są symulatorem. Decydował będzie o tym user, a program jedynie będzie wyświetlał ich listę.

Nie traktujmy userów, jako totalnych debili, aby program przejmował w 100% nadzór nad tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #45 dnia: 06 Listopada 2007, 00:30:02 »
Aktualnie robię analizę połączeń obiektów typu node ... track. Wychodzą dziwne rzeczy w sceneriach.
Cytat: manewrowo.scm
//linia 4665
node -1 0 none track road 150.0 4 0.85 -1 15 0 flat vis
 Asphalt1.bmp 6.0 Asphalt1_side1.tga 0.2 0.2 0.5
464.044 -8.0 -153.665  0.0  //point 1
0.0 0.0 25.0  //control vector 1
0.0 0.0 -25.0  //control vector 2
464.044 -8.0 -78.6647  0.0  //point 2
0
endtrack

//linia 8394
node -1 0 none track road 100.0 4 0.85 -1 15 0 flat vis
 AsphaltDark1_DashedWhite.bmp 6.0 AsphaltDark1_side1.tga 0.2 0.2 0.5
464.044 -8.0 -153.665  0.0  //point 1
0.0 0.0 25.0  //control vector 1
0.0 0.0 -25.0  //control vector 2
464.044 -8.0 -78.6647  0.0  //point 2
0
endtrack

Cytat: quarkmce28.scm
//linia 8459
node -1 0 none track river 100.0 15.0 0.5 100 5 0 mountain vis
 RiverMnt1.bmp 6.0 RiverMnt1bank.bmp 0.5 0.5 2.0
373.355 -4.0 -7961.2  0.0  //point 1
-6.10831 0.0 15.5068  //control vector 1
6.10831 0.0 -15.5068  //control vector 2
355.03 -4.0 -7914.68  0.0  //point 2
0
velocity 1.0
endtrack

//linia 8469
node -1 0 none track river 100.0 15.0 0.5 100 5 0 mountain vis
 RiverMnt1.bmp 6.0 RiverMnt1bank.bmp 0.5 0.5 2.0
373.355 -4.0 -7961.2  0.0  //point 1
-6.108 0.0 15.5073  //control vector 1
6.108 0.0 -15.5073  //control vector 2
355.031 -4.0 -7914.68  0.0  //point 2
0
velocity 1.0
endtrack
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #46 dnia: 07 Listopada 2007, 18:15:29 »
Pogięło mnie dzisiaj i w wersji 1.0.9 dodałem edytor pliku DYNAMIC.DAT. Na wszelki wypadek przed testowaniem proszę zrobić kopię tego pliku.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #47 dnia: 07 Listopada 2007, 20:39:01 »
o, super ! :)

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #48 dnia: 07 Listopada 2007, 22:52:03 »
Po testach stwierdzam że program jest wspaniały, daje możliwość autorom tras sprawdzenia czego brakuje względem danej paczki, dzięki czemu unika się pytań i próśb o podesłanie jakiegoś pliku. (w drugą stronę też działa świetnie). Jedyny mankament to czas sprawdzania danego pliku. Dla quarka jakieś 9 minut (athlon 3000+  512ramu )
Życzę powodzenia!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #49 dnia: 08 Listopada 2007, 17:08:23 »
Chętnie postestowałbym ów program, ale nie działa. Dostaję komunikat:
List index out of bounds (262). Biblioteki z pliku libs.zip są tam gdzie plik Maszyna.exe czyli w katalogu głównym MaSzyny, system WIN98SE.

BiałaSowa

  • Gość
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #50 dnia: 08 Listopada 2007, 17:12:58 »
U mnie jest identyczny błąd tylko że 682, jeśli wszystko wypakuję do katalogu symka. WIN XP Home SP2
« Ostatnia zmiana: 08 Listopada 2007, 17:19:13 wysłana przez BiałaSowa »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #51 dnia: 08 Listopada 2007, 20:52:51 »
Hm, ponieważ te komunikaty o błędach mi nic nie mówią, a nie umiem powtórzyć tych błędów u siebie, dodałem do programu 1.0.10 wyświetlanie przy starcie informacji o aktualnym etapie. Kolejno ustawiane są nagłówki (taki pasek u góry okienka):

start
czytanie INI
ustawianie trybu
ustawianie zakładek
czytanie DYNAMIC.DAT
ustawianie przycisków
uruchamianie zakończone

Nagłówki te mogą się zmieniać niezauważalnie szybko. Proszę powiedzieć mi, jaki nagłówek jest widoczny w momencie, gdy wystąpi błąd. W miarę możliwości prosiłbym także o przesłanie pliku MASZYNA.INI lub DYNAMIC.DAT, jeśli program zatrzyma się właśnie na nich. Ewentualnie, jeśli błąd pojawi się po wskazaniu scenerii proszę o przesłanie tego pliku.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #52 dnia: 08 Listopada 2007, 21:38:15 »
Ściągnąłem tę wersję. Oto screen po odpaleniu programu:


Myślę, że wysypuje się jeszcze wcześniej niż Twoje podejrzenia, czyli gdzieś na odcinku czyli inicjacja inicjacji:).
Zawartość pliku maszyna.ini

[MASZYNA]
usermode=1
exemask=EU*.EXE

[START.EXE]
runable=0

Edycja:
A jednak, to przez plik dynamic.dat :), tak sobie postanowiłem wykasować dynamic.dat z maszyny i program sie uruchomił (dziwne, ale nie było tych caption z nazwami cyklu pracy programu). Liczba 262 przy komunikacie "List index out of bounds (262)" oznacza nr wiersza z pliku dynamic.dat.
Wysypywnie programu ma związek z ilością pustych wierszy na końcu pliku dynamic.dat (enterów). Liczba pustych enterów aby się program wysypał musi być odpowiednia i jest cykliczna, tzn. do mojego dynamic.dat dodam 1 enter, komunikat wyświetla się z liczbą o jeden większą, dodaje następny enter - już się nie wysypuje, dodaje następne enetery i po którymś tam enterze znowu się wysypuje.
Pewno zliczasz ilość wierszy i jeśli będzie odpowiednia ich ilość np. >3 w cyklu 4 wierszy a nie będzie równych 4, to próbuje odczytać jeszcze coś z pliku, a tu jego koniec lub coś tam umieścić w tablicy.
« Ostatnia zmiana: 12 Listopada 2007, 00:19:27 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #53 dnia: 11 Listopada 2007, 15:53:57 »
Wielkie dzięki. W wersji 1.0.12 poprawiłem czytanie DYNAMIC.DAT. Teraz przed przeczytaniem kolejnej grupy linii sprawdza, czy w pliku dalej są jeszcze co najmniej 3 linie. Poprawiłem też obsługę końca pliku .inc.

Hm, forma pokazuje się dopiero po wykonaniu jej konstruktora, więc zmienianie nagłówków w konstruktorze nic nie da, bo i tak się nie wyświetlą.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #54 dnia: 12 Listopada 2007, 22:07:40 »
Dzisiejsza wersja 1.0.13 raczej tylko dla trasopisarzy. Przerobiłem parser tak, aby zwracał kody błędów. Z tego względu może być mniej stabilna niż poprzednie.

Wyświetlanie błędnych wpisów wygląda mniej więcej tak:
Cytat: dodatkowe zero lub brak kropki w 0.0
camera -21500.0 3.0 18250.0 0.0 0.0 0 0 endcamera //Karpice

Oczekiwano: konkretne słowo
Cytat: include z pomylonym parametrem (p2)
Plik: scenery\ra4.scn
Linia: 43
Wpis: include;ZwrL34R300M.inc;Test_zwr01;R100.0;-0.2;0.0;90.0;zwrot34R300pods-new.tex;end

(p1)=Test_zwr01
(p2)=R100.0
(p3)=-0.2
(p4)=0.0
(p5)=90.0
(p6)=zwrot34R300pods-new.tex

node -1 0 (p1) eventlauncher (p2) (p3) (p4) 3.0 t 0 (p1)- (p1)+ end

Oczekiwano: punkt [x,y,z]
Cytat: wpis node...dynamic, który powinien być w trainset
node -1 0 SN61-183 dynamic PKP\SN61 SN61-183 sn61 0.0 headdriver 0 0 enddynamic
Oczekiwano: liczba - odległość
Kolorem czerwonym zaznaczony jest fragment, który nie został prawidłowo rozpoznany. Kolorem niebieskim jest informacja, czego się parser spodziewał.


Ps. Gwoli informacji, do pliku libs.zip (993kB) dołożyłem własną bibliotekę DATAFILE.BPL, obsługującą struktury danych w plikach .DBF. Zamierzam ją wykorzystać do zebrania danych z plików .chk i .mmd (będzie taka ulepszona wersja DYNAMIC.DAT). Póki co nie jest używana. Kiedy zacznie być potrzebna, będę ją dołączał w kilku kolejnych wersjach, tak więc nie ma potrzeby ponownego ściągania libs.zip.
« Ostatnia zmiana: 13 Listopada 2007, 16:43:24 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #55 dnia: 14 Listopada 2007, 12:29:13 »
Wersja 1.0.15 pozwala zmienić parametry dla poszczególnych .EXE i zapisać je do MASZYNA.INI, a następnie odpowiednio przenieść do EU07.INI przy uruchamianiu symulatora. Nie działa jeszcze obsługa tych parametrów, które ustawia się na inną wartość niż no/yes - czyli rozmiar ekranu, głębia koloru, tryb freefly i czułość myszy.

Przed testowaniem proszę zrobić kopię EU07.INI, bo ten plik jest nadpisywany w momencie wybrania Uruchom symulator. Proszę sprawdzić, czy ustawienie parametrów działa prawidłowo. Nazwy parametrów w MASZYNA.INI są identyczne, jak w EU07.INI, jedyne różnice to znak = zamiast spacji i 0/1 zamiast no/yes.


Od wersji 1.0.14 jest poprawione wyświetlanie składów - z użyciem informacji pochodzących z DYNAMIC.DAT. Nie jest jeszcze dobrze sprawdzane to, czy nadają się do prowadzenia i może być problem, jeśli lok jest na końcu składu. Wyświetlania miniaturek nie zrobiłem, bo mi taka funkcjonalność zawiesza Windows.

Gdyby warto było coś poprawić lub dorobić, to proszę o informację na PW/GG, ewentualnie w tym wątku.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #56 dnia: 14 Listopada 2007, 13:02:00 »
Witam. Chciałem uruchomić ten program, ale wyskoczył mi błąd, że brak pliku "NMFast40.bpl". Gdzie mogę go znaleźć?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #57 dnia: 14 Listopada 2007, 13:29:27 »
No tak, wspaniałomyślnie dodałem kontrolkę do połączenia internetowego, a do tego potrzebne są dodatkowe biblioteki. Na razie usunąłem ten obiekt i powinno działać bez dodatkowych plików. Podmieniłem plik na serwerze - archiwum ma teraz 70468 bajtów. Pobierz ponownie z tego samego linku.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #58 dnia: 14 Listopada 2007, 13:47:08 »
No tak, wspaniałomyślnie dodałem kontrolkę do połączenia internetowego.......ciach.
To jak już o tym wspomniałeś, do czego może nam się przydać takie połączenie?
Gdyby stworzyć sensowny serwer z dodatkami to program mógłby wyszukiwać nowe elementy czy aktualizacje. Tyle że widzę tu same trudności. Nie sądzę że chcesz wprowadzić wprowadzić tryb multiplayer.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6340
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 369
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #59 dnia: 14 Listopada 2007, 14:02:09 »
Połączenie będzie miało zastosowanie w sytuacji, gdy wgrasz sobie jakąś nową (może raczej starą) scenerię, zrobisz sprawdzanie kompletności i okaże się, że brakuje jakiś plików. Jeśli będzie brakowało mniej niż 20 plików, program się połączy z serwerem i zgłosi mu te braki. Jeśli serwer będzie miał na to jakieś rozwiązanie, poda linki do tych plików, lub innych, które trzeba by podmienić. Jeśli nie, to na jednej ze stron będzie informacja, jakie pliki są poszukiwane. Jeśli autor scenerii podpisze się w niej i założy konto na serwerze, to otrzyma możliwie szybko informację, że czegoś brakuje.

Robię to raczej pod kątem osób zaczynających, niż tych, co jakiś komplet na dysku od wielu lat.

Poza tym myślę o zrobieniu jakiejś linkowni, gdzie będą linki do nowych rzeczy z opisami co jest co - w programie będzie można przejrzeć listę, ściągnąć paczkę i rozpakować ją... ale to jeszcze potrwa.

A multiplayer to w SPT będzie. :)


Ps. Do pliku libs.zip dorzuciłem bibliotekę nmfast40.bpl, która póki co nie powinna być potrzebna, ale się przyda potem do połączeń internetowych. Na razie nie mam jak sprawdzić, co jeszcze będzie potrzebne, więc będę dokładał w miarę potrzeby.
« Ostatnia zmiana: 14 Listopada 2007, 14:14:11 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni