Obecnie jest tak, że są wyszukiwane
*.EXE w domyślnym katalogu. Wszystkie, jakie zostaną znalezione, będą wyświetlone. Chyba, że mi ktoś wytłumaczy, jak ustalić, czy dany plik
*.EXE jest Symulatorem, czy czymś innym (liczenie CRC i przeszukiwanie całego pliku w celu znalezienia jakiegoś łańcucha odpada, bo zajmie to zbyt duzo czasu).
Póki co, w pliku
MASZYNA.INI można sobie ustawić, że jakiś plik ma się nie pojawiać. Nazwę sekcji należy zapisać wielkimi literami. Przykład:
[MASZYNA.EXE]
runable=0
[STV.EXE]
runable=0
[START.EXE]
runable=0
[DYNAMIC.EXE]
runable=0
Niedługo w powyższy sposób będzie można powstawiać parametry dla danego EXE (czy obsługuje
sky,
time). Chociaż to akurat było by lepiej ustawiać według długości, CRC i daty. Czy bywają EXE z tą samą długością?
Nad przypisywaniem domyślnego EXE dla każdej scenerii jeszcze się zastanowię. Czy miało by to również uwzględniać wybrany skład?
Zwykły (początkujący) user ma do dyspozycji program z minimum funkcji, czyli (założenia):
- operacje wykonywane są w miarę automatycznie (np. sprawdzanie scenerii i pobieranie brakujących plików z serwera),
- może uruchomić jedynie EU07.EXE.
- do wyboru są tylko składy wpisane przez autora scenerii (ewentualnie pobiera "pewniaki" z serwera),
- przed uruchomieniem wyświetla się aktualna konfiguracja EXE wraz z opisem słownym (żeby wiedział, co uruchamia) oraz opis sterowania danego pojazdu (z możliwością wydrukowania),
- w miarę swojej świadomości może włączyć dodatkowe opcje (wybór EXE, weryfikacja układu torów, trakcji, generator anty-null-tracków, ukresów itd.).
Pytanie jest, jak zorganizować opis sterowania poszczególnymi lokami dla poszczególnych EXE i do tego jeszcze w paru językach? (To pod kątem ograniczenia ilości typowych postów nowych użytkowników, jakie pojawiają się często na forum.)
Acha, zrobiłem małe poprawki, bo wersja 1.0.7 potrafiła uruchomić tylko
*.EXE, a
*.exe już nie. No i poprawiłem analizę wpisu
//trainset w komentarzu na końcu pliku, zamkniętego przez
// endtrainset (ze spacją po ukośnikach - bez spacji by było dobrze). Coś takiego znalazłem w pliku
Quarkplus2007.scn i się program wieszał.
Tu uwaga dla trasopisarzy i redaktorów plików
*.scn. Bloki
trainset "przeszkadzajek", poprzedzone znakami
// na początku każdej linii, da się łatwo "odkomentować" moim programem (poprzez wstawienie ptaszka na zakładce
Pociągi). Ale pod warunkiem, że po
// nie będzie spacji i że blok po usunięciu znaków komentarza będzie prawidłowy. Linie rzeczywistego komentarza w takim bloku najlepiej wpisywać z czterema ukośnikami
//// (wyjątek dotyczy opisu
//$o itp.). Wpis nie spełniający powyższych wymagań będzie traktowany jako ewidentny komentarz i bez manualnej ingerencji użytkownika się nie obędzie (a ten już musi mieć jakieś pojęcie, by coś z tym zrobić).