Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Sposoby ustawiania wskaźnika W27.

<< < (12/14) > >>

P.J.:
dzięki za przypomnienie, dawno już przez Bydgoszcz nie jechał , wyleciało mi troche z głowy, a kurat żadnego służbowego rozkładu ze szlakmi przechodzącymi przez Bydgoszcz nie mam, a pamiętąłem tylko  po wskaźnikach W27, ale wróćmy do tematu co jest dwa posty wyżej, ok?

EU07-457:
OK. Śledzę tę dyskusję i właściwie skłaniam się ku temu, co pisze @hejnal i Ty. Wskaźnik W27 nie jest żadną wyrocznią a jedynie ułatwia maszyniście pracę, bo przecież i tak informacje dotyczące prędkości są w służbowym rozkładzie, a nawet brak owego wskaźnika "na gruncie" nie zwalnia mechanika z obowiązku stosowania się do prędkości zawartej w służbowym rozkładzie jazdy. Bardzo ważna jest znajomość szlaku przez maszynistę, bo np. mamy taką sytuację: prowadzimy poc. z Gdyni do Bydgoszczy. Od Tczewa do Bydgoszczy jest 120 km/h, jednak w Terespolu Pom. zjeżdżamy na tor lewy patrząc w kierunku jazdy (w obecnym nazewnictwie nie ma pojęcia toru właściwego i niewłaściwego), gdzie jest prędkość 80 km/h, ale w Terespolu nie ma wskaźnika W27 z cyfrą 8, tylko jest on w Smętowie (z jednej strony 12 a z drugiej 8), także mechanik musi wiedzieć że w przeciwnym kierunku jest inna prędkość.
Zgadzam się z Tobą w 100%, że nie może być sutuacji powstawania "luk" pomiędzy wskaźnikami W27, gdyż faktycznie nie wiadomo jaka prędkość nas obowiązuje.

hejnal:

--- Cytat: "Mariusz1970" ---No to jak pojadę z ograniczeniem w bok, a poźniej będę jechał dalej do Skwarek po otrzymaniu S5, to jakieś ograniczenie było,
--- Koniec cytatu ---

Ograniczenie prędkości nie ma związku ze wskaźnikiem W27. To jest tylko zmniejszenie prędkości szlakowej.


--- Cytat: "Mariusz1970" ---ale to nie są tory te głowne zasadnicze, to się nie liczy, dlategoW27 nie pownno być, chyba dobrze zrozumiałem.
--- Koniec cytatu ---

Troszke namieszałem. Tory główne zasadnicze przedłużają szlak i raczej sa w lini prostej więc przewąznie jedzie się nimi z pełną szlakowa jesli się niezatrzymujemy. Tory główne dodatkowe przeważnie są "na krzywo" i żeby się niewykoleić to jest prawie zawsze jakieś ograniczenie prędkości. Tak samo z wyjazdem z torów dodatkowych też semafor podaje ograniczenie prędkości.

Mariusz1970:

--- Cytuj ---
Na torach głównych zasadniczych obowiązuje predkosć szlakowa z wyjątkioem sytuacji gdzie są ograniczenia stałe lub czasowe.

--- Koniec cytatu ---



--- Cytuj ---
Ograniczenie prędkości nie ma związku ze wskaźnikiem W27. To jest tylko zmniejszenie prędkości szlakowej.

--- Koniec cytatu ---


Chodziło mi tylko o to jak traktować przejzad przez WK, czyli max. prędkość obowiązujca przez przejazd przez stację, a brak jest innych ograniczeń czy też zamian prędkości, a jedynym ograniczeniem lub zmieniaczem prędkości jest semafor, mając raz np. S13, a raz np. S2, ale wytłumaczyłeś mi wcześniej to. Rozumiem to już, ok, z tymi torami "na wprost" i w "bok" (główne zasadnicze i główne dodatkowe), a bierze się pod uwagę tylko te główne zasadnicze.


 P.J.,
Macierzewo---------Całkowo--------------------Wiliś------------------Jarkawki
---------tu jest Vmax 70km/h--------<7-a tu Vmax??-4>--tu jest 40 km/h--

Wiem ,widziałem i  zauważyłem lukę, ale można na upartego, poprzez dodanie ograniczenia zniwelować tę lukę.

Dobra, z niechęcią :), ale przyznaję rację Wam.

Na serio to dyskusja była długa, bo dociekliwy i może głupi byłem. Jak z tego wynika, większość scenerii zawiera ten błąd, czyli nie byłem osamotniony w takim myśleniu (tak się pocieszam:), w sumie przyjąłem ich punkt widzenia, którego broniłem). Raczej twórcy scenerii przyjeli W27, jak wskaźnik max. dop. V na szlaku, a nie punktowe miejsce zmiany prędkości, a poźniej chciałem dowiedzieć się jaki sens ma W27, gdyż czasami mechanik widzi wyjeżdżając na szlak W27, a czasami nie.
Winni się tłumaczą, mam oczywiście na myśli siebie:)

Dzięki za wyjaśnienia i dyskusję.

Ryszard-san:
Witam dorzuce pare groszy.

Najprostszy przyklad po co jest wskaznik w27

Od trasy glownej na ktorej jest np. Vmax 100 odchodzi linia do pipidowa dolnego na ktorej jest Vmax 40 to za ostatnia zwrotka ustawia sie wskaznik aby maszynista wiedzial ze ma jechac 40 a nie 100. a w drodze powrotnej ze moze jcechac 100 a nie 40.

Oprucz tego kazdy maszynista posiada karte znajomosci szlaku. (o ile pamietam dobrze to musi przejechac szlak z instruktorem 4 razy w dzien i 2 razy w nocy) Karta ta swiadczy ze maszynista zna sazlak czyli (wie jakie sa predkosci szlakowe, wie gdzie stoja semafory, wskazniki) bez takiej karty maszynista ma prawo jechac Vmax 40Kmh lub jechac normalnie z innym mszynista instruktorem)

Pozdrawiam ryszard

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod