Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Sposoby ustawiania wskaźnika W27.

(1/14) > >>

P.J.:
Może się czepiam, ale poruszam ten temat, bo zbyt często pojawia się w sceneriach niewłaściwie ustawianie wskaźnika W27. Pisze tego posta, poto aby kolejne ukazujące się scenerie nie zawierały tego typu błędów.

Jak wiadomo wskaźnik W27 jest wskaźnikiem wskazującym zminę maksymalnej prędkości drogowej w damym punkcie na szlku. Jest to wskaźnik dwustronny, a więc wskazuje prędkość w obu kierunkach szlaku jak obowiązuje.

Dobrze że są stosowane przez trasopisarzy te wskaźniki, co urozmicajazde, ale wprowadzają pewne nieścisłości z powodu złego ustawienia. Właściwie, nie ma w tej chwili z ogólnodostęnych tras właściwego ustawienia Wskaźnika W27 i w każdej mozna się czegoś przyczepić.
Najlepiej pod tym względem wyszła sceneria Strzęsowiec - Karpice. Zracji tego że model wskaźnika w maszynie jest jednostronny, autor zastosował dwa wskaźniki w tym samym punkcie szlaku odwrócone o 180 stopni i wskazujące prędkość maksymalną dla obu kierunków jazdy w tym samym punkcie. Jednak i ta trasa nie unikneła będu. I tak jadąc np. z Karpic do Wostrzewa jest zmina prędkości z 70km/h na 100km/h. po prawej stronie toru jest Wskaźnik W27 z 10 - ok, ale w przeciwnym kierunku wskaźnik ten znajduje sie z drugiej strony toru. Jeśli wskaźnik ten jest dwustronny to maksymalna prędkość powinna być podana w obu kierunkach z jednej strony toru (tutaj autor mógł postawić albo obie tabliczki po prawej lub po lewej, bo nie ma kilometraża). Jak wiadomo wskaźnik W27 na liniach jednotorowych ustawia się po tej stronie toru, po której znajduje się kilometraż linii. Inny błąd to jak się jedzie z Kierunku Wostrzewa do Strzęszowca przez Karpice. Przy wjeździe do karpic i przejeździe przez nie maksymalna prędkośc jaka mnie obowiązuje to 70 km/h i żeby zwiększyć predkośc musze do jechać do wskaźnika wskazującego peedkośc 160 km/h, a pomimo to wszyscy wiedzą że sprzeciwnej strony tego wskaźnika jest 120km/h - to wtakim układzie jak maksymalna prędkość obowiązuje przez Karpice-120 , czy 70 km/h???? Taki błąd występuje niestety na większości istniejących scenerii. Nie uniknął nawet najpiękniejszej sceneri jak jest w Maszynie - Całkowa. Gdy jedziemy z Macierzewa i wjeżdżamy do Wlisia obowiązuje nas prędkośc 70 km/h. Ta prędkośc pobowiązuje również przez stacje, na wprost. gdy wyjeżdzamy do jarkawek prędkośc spada do 40 km/h - ok. no i wracamy i nie ma juz wskaźnika który wskazywał by że prędkośc w tamtym punkcie w którym spadła do 40 km/h w przeciwnym wzrasta do 70km/h. Wzrost ten dopiero nasyępuje na szlku za stacją w kierunku Macierzewa. Błąd ten powtarza się praktycznie w każdej ze scenerii. Dla przykładu podam jescze aby najnowszą wersje Quarka, czyli Quark2007. Błąd ten występuje i w Wielkim Kacku i w Dejawch Kopalnia. Np. jadę z Wielkiego Kacka do Koniewic i przejeżdżam przez Dejawy. Maksymalna prędkośc jaka mnie obowiązuje to 100km/h. Po przejechaniu przez Dejawy Mijam wskażnik wskazujący prędkośc 120km/h. ok. no i wracamy spowrotem ( ażeby się ktoś nie czepił że po drugim torze, to powiem że po tym samym) i jakież jest moje zdziwienie ze jadąc w tamtą strone musiałem jechać przez dejawy 100km/h, a jadąc d rugą strone moge jechać 120 km/h a obnizenie prędkości następuje do 100 km/h dopiero po przejechaniu stacji. No to się pytam, w którym miejscu jest zmiana prędkości maksymalnej - przed, czy za stacją?? tak więc noniby błachostka, ale jednak daje do myślenia, prawda? POzdro.

Mariusz1970:
No daje do myślenia. Ja tam prosty chłop jestem, mnie np. w Całkowie się wszystko zgadza np.

--- Cytuj ---
gdy wyjeżdzamy do jarkawek prędkośc spada do 40 km/h - ok. no i wracamy i nie ma juz wskaźnika który wskazywał by że prędkośc w tamtym punkcie w którym spadła do 40 km/h

--- Koniec cytatu ---

Wilis-Jarkawki- jest w27 40 km/h przy wyjeździe z wilisa do jarkawek
Jarkawki-Wilis-jest w27 40 km/h przy wyjeżdzie z jarkawek do wilisa
Są po prawej stronie toru.
Co do Quarka i innych wymienionych, już ich nie będę uruchamiał, coby przyjrzeć się.
Chyba jedyny problem, to że nie są one 2 stronne i jak domniemam, zamiast 1 dwustronnego w scn stosuje się 2 W27. Skutkuje to tym, że dla odwrotnego kierunku niż jest postawiony W27 tablica jest czarna, ale za to przy wyjeździe ze stacji jest postawiony W27 dla tego kierunku. Chociaż ciężko określić przy wjeździe na stację, jaka będzie max. prędkość na szlaku, skoro wyjść ze staćji (szlaków) może być wiele.
Dla mnie jest to czytelne, chociaż nie musi być zgodne z kanonami jakże zawiłymi przepisów e1.
Ponadto na końcu długiego wywodu przydałaby się krótka konkluzja jak to powinno wyglądać i sposoby zaradcze.

P.J.:
Prędkość podana na wskaźniku W27 nie tylko odnosi sie do torów szlakowych, ale również do torów głównych zasadniczych na stacji, krótko mówiąc dotyczy torów na stacji które sa przedłużeniem torów szlakowych.

co powinno się zrobić, podam tylko do tych tras co wymieniłem. Otóż na trasie:
-Strzęsowiec Karpice, należało by us tawić wskaźnik W27 z cyfrą 12 przy wjeździe do Karpic z Wostrzewa przy wskaźniku W27 z cyfrą 7(oczywiście wskazującą prędkośc w drugim kierunku, tak jak jest);
-Całkowo- linia ta od samego Macierzewa do samych Jarkawek jest jedą linią o tym samym numerze , oczym świadczy postępujący cały czas kilometraż (od Wilisia do Jarkawek nie ma nowego kilometraża tylko jest ciąg dalszy), a więc jest to ta sama linia. Tutaj należąłoby przestawić wskażnik W27 z cyfrą 7 przy wyjeździe z Wilisia do Macierzewa, przed wjazdem (a nie wyjazdem jak teraz) do Wilsia, w miejscu w którym jest wskaźnik z cyfrą 4 tylko oczywiście odwrócony o 180 stopni.
- Quark2007, dla przykładu stacja Dejawy. Gdy jedziemy z Wielkiego Kacka do Koniewic, przy wyjeździe z Dejaw jest Wsakźnik z 12. Proponuje przesunięcie go do wskaźnika na którym jest cyfra 10, wtedy punktem zmiany prędkości był punkt przed stacją Dejawy. Lub można dokońać przestawienia 10 do 12 i punkt zminy prędkości był by za stacją Dejawy w zależności , czy auotrzy rzyczą sobie aby przez Dejawy prędkość wynosiła 100km/h, lub 120km/h. (analogicznie sprawa wygląda przy przejeździe przez stacje Wielki Kack). Pozdrawiam

Mariusz1970:

--- Cytuj ---
Jarkawek nie ma nowego kilometraża tylko jest ciąg dalszy), a więc jest to ta sama linia. Tutaj należąłoby przestawić wskażnik W27 z cyfrą 7 przy wyjeździe z Wilisia do Macierzewa, przed wjazdem (a nie wyjazdem jak teraz) do Wilsia

--- Koniec cytatu ---


Jest:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------<7-------4>------------------

Z tego co zrozumiełem, według Ciebie ma być:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------4>-------<7-------------------------

Teraz jeżeli jest pociąg realacji Williś-Macierzewo, to skąd niby ma wiedzieć mechanik jaka prędkość ma obowiązywać, skoro nie jedzie przez Jarkawki-Williś, albo relacja Wilis-Jarkawki, jeżeli nie jedzie z Całkowa?
Jeżeli Cię źle zrozumiałem, to narysuj, jak to wedlug Ciebie ma wyglądać.

Ponadto:

--- Cytuj ---
Prędkość podana na wskaźniku W27 nie tylko odnosi sie do torów szlakowych, ale również do torów głównych zasadniczych na stacji, krótko mówiąc dotyczy torów na stacji które sa przedłużeniem torów szlakowych.

--- Koniec cytatu ---


Jakoś tak dziwnie, gdyż

Szlak 1
------------------------
Szlak2
-----------------------
Szlak3
------------------------

Szlak4
-------------------------Stacja---------<------
------------------------------------------7

Według Ciebie niezależnie na którym szlaku się nie znajdę, to będzie 7, a przecież Szlak1-10, Szlak2-90 idt.

Chyba, że:

Szlak 1
----------<10->40-------------
Szlak2
-----------<90->40-----------
Szlak3
-----------<50->40------------

Szlak4
-------------------------Stacja---------------
--------------------------------------->-7
---------------------------------------<4

hejnal:

--- Cytat: "Mariusz1970" ---Teraz jeżeli jest pociąg realacji Williś-Macierzewo, to skąd niby ma wiedzieć mechanik jaka prędkość ma obowiązywać, skoro nie jedzie przez Jarkawki-Williś, albo relacja Wilis-Jarkawki, jeżeli nie jedzie z Całkowa?
--- Koniec cytatu ---

Ze służbowego rozkładu jazdy oraz z wykazu ostrzeżeń stałych a w przypadku ograniczeń czasowych to jeszcze z rozkazów szczególnych "O".

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod