Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Sposoby ustawiania wskaźnika W27.
Mariusz1970:
Skoro są wykazy, to po co są w ogóle W27 w takim układzie?
Myśle, że i potrzebna jest inforamcja za pomocą W27 i właśnie tego wykazu, co by było bezpieczniej. Teraz, to co zaproponowałeś, to tylko wykaz, a W27 w sumie mogłyby nie istnieć, zgodnie z Twoją logiką.
Ponadto w symku nie ma jakiś wykazów ostrzeżeń stałych, są W27 odpowiednio umieszczane, więc raczej odnieś się do symka, jakbyś to rozwiązał np. w Całkowie tzn. w jaki sposób rozmieściłbyś te w27, najlepiej na rysunku, bo takie tam zdania rzucone, to wiesz.
hejnal:
W27 nie nalezy do ostrzeżeń stałych. Oznacza prędkość szlakową (maksymalną na szlaku) i jego umiejscowienie jest podane w rokładzie jazdy z dokładnością do 10m. Jeśli wskaźnika nie ma to się patrzy na słupki kilometrowe. jeśli nie ma nawet słupków to jest już problem. W rozkładzie jazdy może być poadan mniejsza prędkość niż na wskaźniku W27 np. wskaźnik 100 km/h a rokład dla pociągu tow. 70 km/h ale miejsce zmiany predkosci pokrywa się ze wskaźnikiem na którym jest 10.
Wykaz ostrzeżen stałych to białe tablice z ograniczeniami predkosci a dkoładnie miejsca ustawień wskaźnikow W9.
Ostrzeżenia czasowe (wskaźniki W14) podaje się w rozkazach pisemnych "O".
Wos i rokłąd sa po to żeby maszynista wiedział co go czeka na szlaku. Wskaźniki są po to by ułatwić maszyniscie życie.
Jeśli chodzi o symka to na trasie Quarkmce jest zarówno razkład jazdy jak i wykaz ostrzeżeń stałych. Bez tych dwóch rzeczy nie wolno wyjechać na szlak.
Mariusz1970:
Nie pindol, tylko narysuj Całkowo, jak Ty to widzisz i po co mi wyjeżdzasz
z
--- Cytuj ---
...oraz z wykazu ostrzeżeń stałych a w przypadku ...
--- Koniec cytatu ---
skoro W27 nie należą do tego, a rozmawiamy o W27
hejnal:
W27 nalezą do rozkałdu jazdy choć nie zawsze wskazuja tą samą predkosć.
Macierzewo na wyjazd jest ok predkosć szlakowa 70. Nie wiadomo jednak jaka prędkość szlakowa jest w stacji. powinno być na odwrocie tego wskaźnika predkość szlakowa stacji żeby było wiadomo jadąc do Macierzewa. Wiliś ta sama sytuacja. Nie ma co rysować.
W27 ustawia się w miejscu zmainy predkosci szlakowej na danej lini. Jeśli szlakowa się nie zmienia to się go nie ustawia. Skąd wiadomo zatem jaka jest szlakowa na stacji gdzie nie ma tego wskaźnika? Z rozkładu jazdy. W miejscu ustawienia wskaźnika stykają sie dwie szlakowe i wskaźnik powinien wskazywać obie. Jeśli wskaźnik wskazuje 70 a do tej pory było 40 to na jego odwrocie musi być to 40 żeby jadąc z rdugiej strony było wiadomo że konczy się 70 a zaczyna 40 i na odwrót.
Mariusz1970:
Inaczej, co jest Twoim zdaniem bliższe prawdy:
1)
Jest:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------<7-------4>------------------
Czy to?
2)
Z tego co zrozumiełem, według Ciebie ma być:
Macierzewo--------Całkowo--------Williś----------Jarkawki
--------------------------------------4>-------<7-------------------------
a może ani 1, ani drugie?
Bo ten drugi sposób proponuje kolega P.J., o ile go dobrze zrozumiałem.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej