Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Sposoby ustawiania wskaźnika W27.

<< < (13/14) > >>

hejnal:

--- Cytat: "Mariusz1970" ---Rozumiem to już, ok, z tymi torami "na wprost" i w "bok" (główne zasadnicze i główne dodatkowe), a bierze się pod uwagę tylko te główne zasadnicze.
--- Koniec cytatu ---

Teoretycznie na torach głównych dodatkowych też obowiązuje prędkość szlakowa ale zawsze będzie ona ograniczona semaforem podającym S10, S11, S12, S13 o ile nie ma większego ograniczenia stałego lub czasowego. Dlatego można śmiało przyjąć że prekość szlakowa odnosi się tylko do torów głównych zasadniczych.

Ryszard-san:
Witam dorzuce pare groszy.

Najprostszy przyklad po co jest wskaznik w27

Od trasy glownej na ktorej jest np. Vmax 100 odchodzi linia do pipidowa dolnego na ktorej jest Vmax 40 to za ostatnia zwrotka ustawia sie wskaznik aby maszynista wiedzial ze ma jechac 40 a nie 100. a w drodze powrotnej ze moze jcechac 100 a nie 40.

Oprucz tego kazdy maszynista posiada karte znajomosci szlaku. (o ile pamietam dobrze to musi przejechac szlak z instruktorem 4 razy w dzien i 2 razy w nocy) Karta ta swiadczy ze maszynista zna sazlak czyli (wie jakie sa predkosci szlakowe, wie gdzie stoja semafory, wskazniki) bez takiej karty maszynista ma prawo jechac Vmax 40Kmh lub jechac normalnie z innym mszynista instruktorem)

Pozdrawiam ryszard

hejnal:

--- Cytat: "Ryszard-san" ---Oprucz tego kazdy maszynista posiada karte znajomosci szlaku. (o ile pamietam dobrze to musi przejechac szlak z instruktorem 4 razy w dzien i 2 razy w nocy)
--- Koniec cytatu ---

W sumie 4 razy: W dzień tam i z powrotem oraz w nocy tam i z powrotem. Nie tyle z instruktorem co z pilotem znającym szlak.


--- Cytat: "Ryszard-san" ---Karta ta swiadczy ze maszynista zna sazlak czyli (wie jakie sa predkosci szlakowe, wie gdzie stoja semafory, wskazniki).
--- Koniec cytatu ---

Po czterech jazdach żaden maszynista szlaku nie zna!! To tylko teoria. Chodzi o to by maszynista zobaczył choć raz na oczy szlak zanim się go puści z konkretną prędkoscią.


--- Cytat: "Ryszard-san" ---bez takiej karty maszynista ma prawo jechac Vmax 40Kmh
--- Koniec cytatu ---

Musi zgłosić dyżurnemu że nia zna szlaku i dyżurny decyduje czy go pusci i kiedy z prędkosćią do 40 km/h czy też nie.


--- Cytat: "Ryszard-san" ---lub jechac normalnie z innym mszynista instruktorem)
--- Koniec cytatu ---

To może być maszynista znający szlak. Nie musi być to instruktor. Mówi się o nim wtedy pilot.

Mariusz1970:

--- Cytuj ---
Witam dorzuce pare groszy.

Najprostszy przyklad po co jest wskaznik w27

Od trasy glownej na ktorej jest np. Vmax 100 odchodzi linia do pipidowa dolnego na ktorej jest Vmax 40 to za ostatnia zwrotka ustawia sie wskaznik aby maszynista wiedzial ze ma jechac 40 a nie 100. a w drodze powrotnej ze moze jcechac 100 a nie 40.
--- Koniec cytatu ---


Tak, wiem, ale wiem teraz również, że można spokojnie te W27 zdjąć i wypadku nie będzie, bo mechanik ma służbowy rozkład jazdy czy inne tam takie i powinien sobie poradzić i bez W27.

Prośba skierowana do osób, kótre mają pojecie o Bydgoszczy.


--- Cytuj ---
kierunek Tczew: 60 km/h (przed Maksymilianowem kawałek 100 km/h i za wiaduktem 80 km/h aż do Smętowa)
z Tczewa: 120 km/h

kierunek Inowrocław: 120 km/h
z Inowrocławia: 120 km/h (a konkretnie: od Ina do Złotnik 120 km/h, Złotniki - Nowa Wieś Wlk. 60 km/h, Nowa Wieś Wlk. - Trzciniec 50 km/h, Trzciniec - Bydgoszcz Gł. 120 km/h)

kierunek Piła: 100 km/h
z Piły: 70 km/h (od Czyżkówka jest 70 km/h)

kierunek Toruń: 110 km/h (tylko do Łęgnowa i dalej 70 km/h)
z Torunia: 90 km/h

--- Koniec cytatu ---


Widać tutaj, że 4 szlaki wchdzą/wychodzą z Bydgoszczy.

Pytanie, skąd i dokąd prowadzą tory zasadnicze główne na stacji (o ile istnieją takowe) Bydgoszcz Główna, gdyż powinny one chyba być niejako przelotem przez jakiś szlak, ale pytanie którego(ych), skoro jest ich 4?

Jaka będzie obowiązywała prędkość szlakowa na tych torach ?
P.J coś wspominał o 60 km/h. Jeżeli 60 km/h to przy wyjeździe na Tczew nie powinno być W27

hejnal:
Nie wiem jak jest w Bydgoszczy ale napiesze jak to jest w Krakowie.
Na stacji Kraków Główny spotykają się trzy linie:
Linia nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice-Kraków Główny Osobowy.
Linia nr 91 Kraków Główny Osobowy-Medyka
Linia nr 8 Warszwa Zachodnia-Kraków Główny Osobowy

Linia 133 prawie że na wprost przechodzi w tory główne zasadnicze i tutaj się konczy a zaczyna linia 91. Jest to jakby jeden szlak. Linia nr 8 jest odgałęzieniem tego szlaku (dochodzi z boku).

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod