Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa

 Sposoby ustawiania wskaźnika W27.

<< < (9/14) > >>

Mariusz1970:
No ale, mechanik wilis-jarkawki o tym wie, że Vmax jest 40 i dowiaduje się nie za pomocą W27, tylko czegoś innego, a w innej sytuacji dowiaduje się za pomocą W27, więc ponawiam pytanie, po co się je stosuje, skoro można się bez nich obejść?
Ja wiem, że wilis-jarkawki się nie zmienia i o vmax mechanik wie, nastomiast, w innej sytuacji koniecznie musi wiedzieć W27o zmianie prękkości, bo inaczej zginąłby.

hejnal:
Wskaźniki predkosci są w np. w wosach ale stosuje się je dla ułatwienia pracy.

Tobie się wydaje że W27 słuzy do informowania o najwyższej predkosci na szlaku a tak nie jest. Nie ma wskaźnika który by o tym mówił. W27 mówi tylko o zmianie prędkości z jednej na inną.

Mariusz1970:

--- Cytuj ---
Tobie się wydaje że W27 słuzy do informowania o najwyższej predkosci na szlaku a tak nie jest. Nie ma wskaźnika który by o tym mówił. W27 mówi tylko o zmianie prędkości z jednej na inną.

--- Koniec cytatu ---



--- Cytuj ---
W27 ustawia się tylko tam gdzie się zmienia najwyższa dozwolona na szlaku prędkość!! Nie ma to nic wspólnego z początkiem drogi pociągu.

--- Koniec cytatu ---


Czyli skutek jest ten sam, z jaką max. v mogę jechać dalej.

Skoro wilis-Jarkawki brak informacji o max. dozwolonej prędkości na szlaku, a mechanik o tym wie, to dlaczego musi koniecznie widzeć w innej sytuacj W27 inforumjący o tym samym praktycznie, czyli z jaką max. V może jechać dalej?
Proszę napisz sens, nie co ja myślę, tylko co Ty myślisz o tym w tym kontekście.

hejnal:
Mech jadacy z Wiliś do JArkawek spojrzy raz w rozkład i widzi: szlakowa do Jarkawe 40. i tyle mu wystarczy.
Jeśli jedzie z Jarkawek do Macierzewa to spojrzy w rozkłada i widzi: od Jarkawek do Wilisia 40 od wIlisia do Macierzewa 70. Predkość szlakowa zmienia się w konkretnym miejscu. MEch jadą od Jarkawek Musiał by co chwila patrzeć w rozkład i na słupki kilometrowe czy jez się ta predkąśc zmienia czy jeszcze nie. To jest strasznie męczące. Dlatego w miejscu które jest zaznaczone w rozkłądzie jako km xx.xx jest W27 i mech jadać widzi W27 i wie acha tu sie to zmienia. Bardzo wygodne to jest. Ale w rozkładzie musi być info o tym bo może jakiś złomiaz ukradnie W27 albo wiatr zdmuchnie. Do tego dochodza jeszcze ograniczenia Stałe a czasem jeszcze czasowe. gdyby mech musiał tylko patrzeć na słupki km i do rozkłądów wosów i rozkazów to by chyba oc......ał.

Mariusz1970:
Czyli W27 ułatwia pracę tak przypuszczałem i o taką właśnie odpwowiedź mi chodziło.
W sumie cały casz przyczepiałem się jednego, że różnica pomiędzy tym co jest w symku, a tym co proponujecie, to utrudniacię pracę mechanikowi.
Rozumiem,że nie ma jakiegoś wskaźnika informującego typowo o max. v na szlaku?


Skoro takiego czegoś nie ma, to stosowanie W27 w symkowej wersji jeszcze bardziej pomaga mechanikowi, czyli łatwiej jest w MaSzynie niż w realu i w realu według mnie, takie coś, jak wskaźnik max. V na szlaku powinien istnieć.
Czyli W27 przy wyjeździe z Macierzewa może istnieć, albo i nie, w zależności jaką przyjmniemy teroię, co było przed Macierzewem (chociaż na stacjach jest mniejsza prędkość niż 70 km/h).
Może to jest typowo akademicka dyskusja, gdyż przejazd przez stację zbliżając się do realu na takich stacjach jak Macierzewo,Całkowo,Wiliś należy ograniczać prędości do np. 30 i wtedy, z praktycznego puntu widzenia będzie tak jak ja powiedziałem, że niezależnie skąd się rusza, zawsze będzie się mijało W27, gdyż zmiana prędkości zawsze będzie istniała, ale wtedy tych W27 należy przed/za każdą stacją stawiać.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod