Autor Wątek:  Dziwne zachowanie hamulca ED Dragonów  (Przeczytany 116 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline st321kabanos

  • Wiadomości: 2
  • Słowacki czy Mickiewicz - jeden Dart
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Dziwne zachowanie hamulca ED Dragonów
« dnia: 26 Września 2025, 23:33:30 »
Zauważyłem dziwne zachowanie hamulców ED u wszystkich dragonów: czas od zmiany pozycji hamulca zespolonego na pozycję jazdy, a 'odhamowania' się ED jest strasznie długi.

Można to zaobserwować nawet przy jeździe luzem (nastawa hamulca na G), rozpędzając się i czekając, aż siła trakcyjna dojdzie do -50kN i dając zespolony na pozycje jazdy. Aby wrócić do 0kN trakcyjnej trzeba czekać +-15s (nastawa P skraca ten czas) lub kompletnie wyhamować.

To samo przetestowałem na tempomacie, ale domyślnie nie używa on ED (i rośnie tylko siła hamowania). O dziwo po wciśnięciu ctrl+z powoduje, że tempomat i hamulec pomocniczy używa hamulca ED i w tym miejscu nie ma owego opóźnienia - po zakończeniu hamowania siła trakcyjna natychmiast (+-1s) wraca do 0kN.

Następnie sprawdziłem jak bot z 10 węglarkami sobie poradzi, ale w normalnych warunkach hamuje zbyt idealnie, aby można to było zauważyć. Jednak nadal opóźnienie hamulca ED występuje, jeśli zmusi się go do odhamowania np. przez podanie semafora podczas hamowania.

Nie mam pojęcia czy to jest zamierzone zachowanie, czy potencjalny problem. W porównaniu do Traxxów, EP-09, Vectrona*, ED w Dragonie bardziej przeszkadza niż pomaga, przez co prowadzi się go koszmarnie. Hamulec pneumatyczny działa poprawnie, ale nie da się jeździć tylko z PN.



*sytuacja z dragonem wygląda tak samo w paczce beta i obecnej wersji.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6170
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 891
Odp:  Dziwne zachowanie hamulca ED Dragonów
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Września 2025, 23:33:51 »
Nominalny czas luzowania zaworu rozrządczego w nastawieniu G to 45-60 sekund od hamowania pełnego. W przypadku słabszego hamowania jest to mniej (ale nie jest to zależne liniowo, o czym za chwilę). Nie pamiętam, na ile jest tutaj ustawiona czujka od zakończenia hamowania, może to być 0,4 albo 0,2 bara - czyli bardzo mało. Tutaj jeszcze wspomnę, że szybkość opróżniania cylindrów/przekładników jest tym mniejsza, im mniejsze jest ciśnienie w środku i np. zrzucenie z 3,8 na 3,6 bara jest kilka razy szybsze niż 0,8 z 0,6 bara.

Jeśli chodzi Ci o jakieś jeszcze inne zjawisko, nagraj proszę kawałek filmu, żebym wiedział, do czego się odnieść.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.