Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Linia 197 Strzebiń - Woźniki Śląskie '92
Bartosz96:
Rewelacja. Do Strzebinia mam rzut beretem i bardzo realistycznie wygląda stacja naprawdę taka jaka ona jest.
Sm 42 driver:
--- Cytat: robert357 w 10 Lipca 2025, 23:34:57 ---Jeżeli są wpisane w teren (nie wiem jak to się fachowo nazywa) tak jak np. drzewa, to mniej zżerają FPSów, ale wtedy pojawia się problem gdy sobie zwiększymy zasięg rysowania. W drugą stronę, jak będą wstawiane jak obiekty, to zżerają FPSy gdy jest ich dużo w jednym punkcie.
--- Koniec cytatu ---
Standardowo testuję scenerię przy zasięgu rysowania 2,5 km. Chociaż ostatni screen z pierwszego posta jest robiony na zasięgu rysowania 8 km. Wg mnie do standardowej jazdy tutaj zasięg rysowania 2,5 km wystarczy w zupełności, żeby zobaczyć wszystkie rzeczy nawet jeśli "daleko widać" od toru.
--- Cytat: _Ksl._ w 11 Lipca 2025, 15:55:23 ---Jaki jest planowany czas przejazdu? Jaka będzie maksymalna prędkość pojazdów poruszających się po linii?
--- Koniec cytatu ---
O prędkości pisałem w pierwszym poście. W 1992 roku, zgodnie z archiwalnymi rozkładami jazdy, ta prędkość wynosiła 20 km/h z jednym ograniczeniem do 15 km/h na przejeździe ze względu na brak obsługi. Czas przejazdu 13,5-kilometrowego odcinka wynosił zatem ok 45 minut (w jedną stronę).
Sm 42 driver:
W pierwszym poście zapowiedziałem, że postaram się pokrótce przedstawić modele dedykowane, które powstały do scenerii. Zacznę więc od modeli, które znalazły swoje miejsce na stacji Strzebiń. Dla stacji Strzebiń powstało 6 modeli według poniższej listy:
1) Budynek dworca:
* model podstawowy: 6241 trójkątów (0-300 m), LoD1: 3601 trójkątów (300-1000 m), LoD2: 1567 trójkątów (1000-2000 m),
* rendery: klik: render1, klik: render2, klik: render3, klik: render4,
* model posiada widok nocny,
* model posiada wymienną teksturę tabliczki z oznaczeniem nastawni,2) Kładka nad torami:
* model podstawowy: 17179 trójkątów (0-300 m), LoD1: 8515 trójkątów (300-1000 m), LoD2: 3980 trójkątów (1000-2000 m),
* rendery: klik: render1, klik: render2, klik: render3, klik: render4,
* model posiada widok nocny (świecące lampy),3) Tablica z nazwą stacji:
* model: 32 trójkąty (maxdist 2000 m),
* rendery: klik: render1, klik: render2,4) Magazynek obok dworca:
* model: 477 trójkątów (maxdist 2000 m),
* rendery: klik: render1, klik: render2,5) Budynek toalet:
* model: 828 trójkątów (maxdist 2000 m),
* rendery: klik: render1, klik: render2,6) Nastawnia wykonawcza "Stb1":
* model: 1311 trójkątów (maxdist 2000 m),
* rendery: klik: render1, klik: render2,
* model posiada widok nocny,
* model posiada wymienną teksturę tabliczki z oznaczeniem nastawni.Tablica z nazwą stacji, magazynek obok dworca oraz budynek toalet nie istnieją już w terenie (dwa ostatnie zostały rozebrane w marcu 2017 roku). Pozostałe budynki istnieją w terenie w mniej lub bardziej zmienionej formie.
I jeszcze kilka screenów z naturalnego środowiska tych modeli:
STBm1 – widok z kładki na dworzec z nastawnią dysponującą „Stb”, magazynek obok dworca i budynek toalet oraz tablicę z nazwą stacji
STBm2 – widok od strony drogi na kładkę, budynek toalet, magazynek obok dworca oraz fragment dworca
STBm3 – nastawnia wykonawcza „Stb1” na głowicy od strony Boronowa/Woźnik
STBm4 – widok nocny nastawni wykonawczej „Stb1”
STBm5 – widok nocny dworca z nastawnią dysponującą „Stb”
STBm6 – widok nocny kładki (w lewo perony/Boronów/Woźniki, w prawo Kalety)
Sm 42 driver:
Jadąc dalej, na szóstym kilometrze docieramy do stacji Psary Śląskie. Była to jedyna stacja pomiędzy Strzebiniem a Woźnikami. Stacja posiadała 3 tory, z czego 2 przyperonowe oraz jeden boczny przy placu ładunkowym i magazynie. Przy torze bocznym zlokalizowany był magazyn z rampą. Na stacji istniały 2 perony z czego jeden przy budynku dworca a drugi ziemny. Na stacji, w odwzorowywanym okresie, nie istniała obsługa a wszystkie rozjazdy były obsługiwane ręcznie przez drużynę manewrową.
Trochę screenów z tych okolic:
PS1 – wjazd do Psar, widok na wieś w kierunku Woźnik Śl., w oddali góra Grójec (obecnie rezerwat przyrody)
PS2 – jedyny na linii przejazd kat. A w km 5,531, w odwzorowywanym okresie nie posiadał już obsługi a w jego rejonie obowiązywało stałe ograniczenie prędkości do 15 km/h czołem pociągu
PS3 – widok z peronów w kierunku Strzebinia
PS4 – budynek dworca i otoczenie peronów, widok w kierunku Strzebinia
PS5 – widok z peronów w kierunku Woźnik, po prawej fragment rampy, a w oddali skrajnik i waga wagonowa (o obciążeniu maksymalnym 50 t) oraz jej budka
PS6 – widok ogólny na stację w kierunku Strzebinia, na pierwszym planie magazyn z rampą, dalej dworzec i perony, w oddali po lewej kościół św. Stanisława w Babienicy
PS7 – wyjazd ze stacji w kierunku Woźnik Śl.
koszowy:
Nie mogę się doczekać prezentacji przystanku w Lubszy, jak widzę na zdjęciach (po likwidacji torów) z internetu, bylo to prawie "szczere pole" :P Musiało być tam klimatycznie.
--- Cytuj ---W przypadku osobowego na pewno będzie to kurs ze Strzebinia do Woźnik i z powrotem - zgodnie z rzeczywistym rozkładem jazdy z 1992 roku.
--- Koniec cytatu ---
Z pierwszego posta wynika, że składy były zestawione z ryflaków. Niestety w symku nie mamy tych wagonów. W związku z tym, czy ktoś wie, czy zdarzały się zestawienia z bonanzami?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej