Sprawdziłem Quarka jeszcze raz i chyba zbyt późno są pociągi wybudzane. Cofnąłem jeszcze o 2 minuty i chyba jest lepiej (załączam plik z poprawkami). Za to w Skwarkach się dzieją dziwne rzeczy, bo EZT zjeżdża na postojowy dla lokomotyw, co blokuje zjazd lokomotywy od pośpiesznego, która podjeżdża pod Tz z wagonami. Z innych rzeczy, co zauważyłem, to wypadałoby chyba zrobić skomunikowanie EZT w Koniewicach. No i przestały się ładować węglarki w Dejawach, ale tyle nad tym siedziałem, żeby to działało... W kilku miejscach podsypki nieprawidłowo zmieniają się na zimowe (są białe, albo brązowe).
Jeszcze raz. Jedną z moich koncepcji rozwojowych było wpisywanie rozkładów (lub innych komend) do semaforów, żeby nie było potrzeby tworzenia specjalnych rozwiązań w tym celu. Rozkład wpisany do semafora odpowiada komendzie SetVelocity 0 0. Odebranie tego rozkładu przez pojazd następnie wykonuje event :send, który powinien podać sygnał zezwalający na jazdę. Problemem jest jednak wywoływanie eventów _S1, które nie powinny usuwać wpisanej komendy. (Pewnie jakieś semafory modyfikowałem w tym zakresie, żeby _S1 usuwało jedynie komendy zezwalające na jazdę.) Taka sytuacja miała miejsce w Koniewicach. Kiedyś przerobiłem podawanie rozkładów przez tor przy peronie na wpisywanie ich do koniec_Tm3, jednak coś przejeżdżając przez głowicę (pewnie manewrująca EP07) usuwała rozkład i wybudzony EZT nie miał motywacji, żeby się ruszyć z toru postojowego, a głowica pozostała w stanie zarezerwowanym. Wolałbym poprawić tę nieszczęsną tarczę zaporową, żeby z jednej strony miała tradycyjne _Sz1, a z drugiej nie nadpisywała rozkładu podczas wykonania eventu _S1 (co i tak jest bez sensu, bo Sz powinien sam wygasać, a inny sygnał na tej tarczy nie jest podawany) — ale póki co wyłączyłem podawanie S1 na tę tarczę.
Przy okazji męczenia scenerii poprawiłem rozparcelowanie pociągów w Skwarkach, tam z kolei testowana była dostępność początkowego odcinka toru, a nie było mechanizmu, który by sprawnie przepychał EZT na dalsze odcinki. Obecnie poprawiłem to w taki sposób, że wraz z wyjazdem na tory postojowe następuje próba zapalenia Ms2 na Tm przy torach postojowych, o ile odcinki za nimi nie są zajęte. W efekcie od razu odstawiany pociąg dojeżdża na koniec. Skoro EZT się teraz ładnie ustawiają na postojowych, to korci mnie, żeby zapętlić ruch... Jeszcze Chomikowo dokleić, tor z Drożdżowni ściągnąć do WK Dolnego...
Przejrzałem pliki wcześniejszych paczek no i tarczę też miałem poprawioną. Zmieniony plik zs2cbi.inc był w paczce quark-210604.7z, ale został pominięty przy dodawaniu moich zmian do MaSzyna 22.03. No i teraz jak mam się do tego odnieść? Ktoś mi zablokował dostęp do paczki w 2015 roku, pewnie żebym nie wrzucał swoich zmian i nie poprawiał zauważonych błędów. OK, nie muszę tego robić, nie muszę wiedzieć kto ani dlaczego. Ale oczekiwałbym, że będzie to robione kompetentnie. A nie, że ktoś uzna jakiś plik za zbędny, bez sprawdzenia jego istotności dla działania scenerii, a ja po dwóch latach muszę debugować i domyślać się, czemu może nie działać coś, co wcześniej mi działało...