U mnie występuje problem braku/nie wyświetlania się tekstury bezchmurnego nieba na wszystkich sceneriach i torze doświadczalnym, załączam screena jak to wygląda i przekopiowany teks panelu ładowania może to coś pomoże
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: EU07 (cmake), (unknown) (committed at 2023-01-13T20:46:35Z))
To nie jest wersja z paczki.
Rozpatrzmy wersję: czy czasem nie robił aktualizacji? W aktualizacji nie ma exekaU mnie występuje problem braku/nie wyświetlania się tekstury bezchmurnego nieba na wszystkich sceneriach i torze doświadczalnym, załączam screena jak to wygląda i przekopiowany teks panelu ładowania może to coś pomożeKod: [Zaznacz]Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: EU07 (cmake), (unknown) (committed at 2023-01-13T20:46:35Z))
To nie jest wersja z paczki.
Starting MaSzyna rail vehicle simulator (release: EU07 (cmake), 9bb85ba5 (committed at 2022-11-05 17:03:23 +0100))
U mnie występuje problem braku/nie wyświetlania się tekstury bezchmurnego nieba na wszystkich sceneriach i torze doświadczalnym, załączam screena jak to wygląda i przekopiowany teks panelu ładowania może to coś pomoże
Zauważyłem pewien problem w Starterze. Jak obrócimy wieloczłonowy skład i potem chcemy go podmienić klikając dwukrotnie na inny z listy to tworzy się taka maszkarada. Dzieje się to na EZTach, dwuczłonowych lokomotywach jak i wagonach.
Wiele scenerii jest częściowo popsutych i trzeba ręcznie ruszać niektórymi pociągami albo ustawiać przebiegiSzczegóły poproszę. Będę poprawiał w miarę możliwości. Ale nie dam rady wszystkiego sam testować, zwłaszcza że co paczka z MaSzyną, to są usuwane obiekty, usuwany tabor, albo są przywracane błędy, które usuwałem 10 lat temu (np. pociąg jadący 2 tory dalej zaczyna pchać "mój" pociąg), albo od którejś paczki pociągi uruchamiają się w trybie manewrowym (podczas gdy przez ostatnie kilkanaście lat startowały w pociągowym) i zaczynają jechać w przeciwną stronę.
Dodatkowo przez to, że jest robiona sceneria L61 na nowo (chociaż jest w stanie limbo tak samo jak obecna wersja) to wątpię, by ktokolwiek chciał się zająć naprawą eventów. Szkoda, bo to jedyna jak na razie sceneria realistyczna.Gdzieś czytałem, że były ambitne plany usuwania eventów i sterowanie programem SCS, gdzie podziali się owi reformatorzy?
Inny scenariusz, już antyczny wprawdzie, który wymaga usunięcia jednego składu to quarkmce2007. Wsadzony na odwal się w którejś paczce ROJ1104 nie dostaje wjazdowego w Koniewicach i cały ruch się blokuje.O ile pamiętam, to tam musiał być robiony osobny rozkład, bo pociągi nadjeżdżające z torów postojowych zmieniały kierunek, a po jakichś zmianach w EXE pociąg stojący przy peronie zaczął również jechać w przeciwną stronę. Gdy robiłem te scenariusze w 2013 roku to takich cyrków nie było i po podaniu semafora pociąg jechał w stronę semafora, a nie w kierunku od niego.
Wniosek: brak eventów dla niego.Każdą zmianę testowałem u siebie i za każdym razem wszystko działało prawidłowo. Potem wychodziła nowa paczka całościowa i działało inaczej. Wina oczywiście na mnie, bo to ja próbowałem scenerię do działania doprowadzić.
Poza tym nie rozumiem, dlaczego pod Quark podpięta jest starsza wersja Zwierzyńca, na której nie działają rozkłady ENTE. A szkoda, bo w sumie to historyczny scenariusz, wypadałoby, żeby był przejezdny.Zacząłem kiedyś unifikować klony Zwierzyńca, żeby mieć jakąś wersję uniwersalną, z podczepioną sygnalizacją... Ale mi to jakoś padło i do dalszych prac wziąłem jeden z wariantów, raczej losowo wybrany. Pamiętam, że przez jakiś czas nie były podpięte W4 na tej trasie, ale chyba później to poprawiałem. Ogólnie to jest zrobiony przejazd na scenerię MZD, ale na dopracowaniu tego chyba nikomu nie zależy.
Bad event: "kon_ig22_go" (type: multiple) can't find event "koniec_tm3_sz1"
EZT w Koniewicach w ogóle już nie zjeżdżają z postojowych, problemem jest tu moim zdaniem tylko brak wjazdu dla 1104. Tzn. po jego usunięciu magicznie podaje się przebieg dla 1301 tą samą trasą.Jak to w ogóle już? Nie wiem, jak to wygląda w 23.07, bo nie pobierałem tej paczki, natomiast w 23.04 jest ustawiany przebieg dla pociągu z postojowych, ale z powodu braku podania Sz na tarczy zaporowej pociąg z torów postojowych nie rusza, więc reszta czeka. Głowica jest zajęta przebiegiem z torów postojowych, więc nie wykona się przebieg konfliktujący (wjazd). Naprawianie scenariuszy poprzez usuwanie pociągu, bo z bliżej nieuzasadnionych powodów nie podał się sygnał dla innego pociągu, to jest jakiś absurd.
Przy sposobie działania tego eventowego makaronu, ręczne zapanowanie nad wszystkimi interakcjami zmian jest raczej nierealne.Dla mnie to nie stanowi problemu, żeby prześledzić, co się dzieje, ustalić na ile jest to spójne i sensowne, zdefiniować pewne konwencje, a potem konsekwentnie się tego trzymać. Też mi się pewne rzeczy nie podobały, więc opracowałem koncepcję sterowania na Quarku, następnie wymieniłem na Linii 61 oraz Drawinowie, również "w czasach słusznie minionych" działało Manewrowo 3. Ale zostałem przegłosowany, że to nie ja mam dbać o sensowne działanie symulacji. Więc się już nie pcham do tego. Przykro mi jest, że rzeczy, w które włożyłem dużo pracy, zostają zdewastowane i kończy się na "trzeba ręcznie ruszać niektórymi pociągami albo ustawiać przebiegi". Para poszła w gwizdek? Odnoszę się do tego, bo mam poniekąd "pod opieką" kilkaset kilometrów tras realistycznych i chciałbym, żeby one działały. Jeśli ktoś zmienia wytyczne, to ja się dostosuję, ale niech będą one jasne i konsekwentne.
To niestety też ma swoje problemy, bo jak wtedy traktować scenariusze z eventami losowymi, część nie jest dostosowana żeby pojazdem graczem jechał bot, a zdaje się że niektóre próbują zmieniać działanie w zależności od tego czy jedzie gracz czy bot.A nie wystarczy ustawić stałego seeda? Co do problemu ze scenariuszem zaprojektowanym pod prowadzenie konkretnego pociągu, AI powinno normalnie dać radę. Jak nie to coś jest mocno nie halo.
Failed to open file "dynamic/pkp/en57_v1/["
Bad include: can't open file "["
Critical error, memory allocation failure: bad allocation
Bad file: failed to locate texture file "1435mmtpd-455-2"
Bad file: failed to locate texture file "tory1435tpd-455-3"
To mi wygląda na błędy w obsłudze odwróconych ukośników. Nie wiem, jakiego toru to dotyczy, ale taki tor miałem w Częstochowie i odwrotne ukośniki się tam zignorowały, tworząc nieistniejącą nazwę tekstury.Failed to open file "scenery/pm/tablica_la.inc"
Failed to open file "scenery/pm/tablica_boh.inc"
Failed to open file "scenery/detal/wiatampk1.inc"
Failed to open file "scenery/sign/tab100_040uwaga.inc"
Te rzeczy musiały kiedyś być, bo ja ich nie wymyślałem.Reszta to chyba mniej istotne rzeczy, typu duplikacja nazw ludzików na peronach...
Pliki Errors.txr i log.txt przydałyby się. Opcjonalnie jeszcze plik $[nazwauruchomionejscenerii].scn z katalogu scenery.juz wyszedłem z gry sceneria Drawinowo