Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Przeliczenie scenerii "Stary Jawor" na linię 315

<< < (4/7) > >>

matek123:
Patrzę, że są jakieś opcje tworzenia proceduralnych budynków w blenderze, czyli potrzebne by było jakieś rozwiązanie do łatwego zaciągnięcia do blendera bryły budynku z CityGML.

Jaco:
Praca portu:
1. przed I wojną "(...) z pociągów na statki przeładowywano, oprócz węgla, wałbrzyski koks, granit ze Strzegomia, a także produkty lokalnej gospodarki: cegłę, cukier, mąkę, suszone wysłodki i zboże. Ze statków na pociągi przeładowywano natomiast m.in. nawozy sztuczne, papier, paszę, proszek do prania, stal, żelazo (...)" ,
2. około 1905 roku zamontowano wywrotnice wagonowe, które mogły obsłużyć 20 wagonów/1h/wywrotnica (zapewne były to krótkie 2-osiowe węglarki),
3. w 1927 roku przeładowano 500 000 ton,
4. w 1940 roku w porcie były "już" 4 stocznie,
5. w 1941 roku przeładunek sięgnął 1 000 000 ton,
6. w latach 70 XX wieku Odra straciła pożądaną żeglowność, co przy wzrastających przewozach koleją na Nadoodrzance (D29-273) spowodowało ostatecznie w latach 80 XX zamarcie żeglugi, a na początku lat 90 zamknięcie portu.

W/w fakty pokazują, że stosowano bardzo przeróżne typy wagonów, aby przewieźć wymienione w pkt.1 towary. To jest jedna podpowiedź. Przy przeładunku 1 mln ton/rocznie wychodzi, że dziennie w porcie załadowano/wyładowano blisko 2800 ton towarów netto. Na tamte czasy to mega dużo. Gdyby to przeliczyć na współczesne Eaos'y to było by ich całe wahadło (46 szt./644 m, przy długości 14,00 m/wagon i ładowności 60 ton) o masie 3680 ton brutto, a więc trzeba by to wyciągać z portu na kilka razy ze względu choćby na wzorcowy RJ zamieszczony w Odpowiedź #3 oraz na długość torów ładunkowych w porcie. To jest druga podpowiedź. Oczywiście nie zawsze musi być do wyciągnięcia tyle wagonów. Można by "ładować" mniej i wahadło skrócić do np. 15 pudeł i wyciągnąć to do Malczyc na 2 razy... Dodatkowo wracając po kolejne wahadło do portu można by zabrać z Malczyc kilka ST44 na pocięcie i wcisnąć je na jeden z torów portowych. To jest trzecia podpowiedź.

No i tutaj potrzeba naszej wyobraźni przy tworzeniu scenariusza...

Ra:

--- Cytat: matek123 w 02 Kwietnia 2023, 16:34:48 ---potrzebne by było jakieś rozwiązanie do łatwego zaciągnięcia do blendera bryły budynku z CityGML.

--- Koniec cytatu ---
Do Rainsted zrobiłem mechanizm, który rozdziela bryły na osobne pliki SCM z trójkątami, umieszcza pierwszy punkt fundamentu w OXYZ, obraca je pierwszą ścianą do którejś z osi, a w zbiorczym SCM z include umieszcza wpis z odpowiednim przesunięciem i obrotem. To wystarczy wczytać taki SCM z trójkątami... (Dotyczy to LoD2, bo dla LoD1 nie robiłem obsługi. LoD2 jest dostępne na południu i we wschodniej Polsce, Wrocław i okolice się nie załapały.) Są jeszcze pliki "LAS", z którymi można by robić fajne rzeczy, ale do ich analizy też jeszcze nie dotarłem.

Jaco:
Przy okazji znalazłem w moich zbiorach tabelę RJ z linii 315 z 1946 roku, ale niestety linia ta była wówczas jeszcze nieczynna. Jedyne co może być ciekawe to nieco inne nazwy stacji i przystanków. 

Aktualizacja: 05.04.2023
Dodaję jeszcze RJ z okresu 26.05.1974 - 31.05.1975. Jak widać były tylko dwie pary, a czas jazdy na 31 km to od 2h do 2h40m. Pewnie te składy to były towosy.

Ra:
Nałożyłem dostępne tory. Jak widać, będzie to raczej karkołomne, żeby coś z tego wycisnąć. Bardziej by się Całkowo nadawało do wpasowania, bo tam jest więcej łuków... ;) Obejrzałem też scenerię, otoczenie szału nie robi. Nie mam też ambicji, aby zrobić z tego jakąś super realistyczną trasę. Widziałbym to tak:
1. Tworzę dwa osobne podkatalogi, aby nie psuć pierwotnej scenerii. Do pierwszego (np. jawor0) kopiuję pliki i łączę je razem, aby było wygodniej przeliczać do drugiego z nich (np. jawor1).
2. Ustawiam Jawor bardziej do map. Ewentualnie rozważę skalowanie wzdłużne, jeśli to urealni długość stacji i nie zepsuje otoczenia. Na tym etapie nadal powinny działać pierwotne misje.
3. Jeśli Jawor wyjdzie w miarę sensownie, przeliczam szlak Jawor – Roztocze (tzn. głównie otoczenie) i modyfikuję rozkłady, nie ingerując w działanie misji.
4. Zamiast stacji Roztocze wstawiam układ torowy Malczyc (otoczenie będzie ze stacji Roztocze). Dostosowuję misje do innych układów torowych. (Być może będzie to w osobnym katalogu, np. jawor2.)
5. Wedle moich danych Malczyce są na wysokości 118m n.p.m., natomiast Jawor na 195m — w którymś momencie zrobię profil pionowy. Jak się uda, to zrobię odczyt profilu z danych wysokościowych.
6. Ewentualnie spróbuję dopasować "nadmiarowe" kawałki torów do linii 331 Jawor – Roztoka.
7. Stan docelowy: pierwotne misje mają działać mniej więcej tak samo, a potencjalnie ma być możliwość podłączenia szlaków do Jaworzyny, Legnicy i Marciszowa...
8. Wyjazd do portu naprawię tak, by był przejezdny. Spróbuję tam wstawić odpowiedni teren.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod