Symulator EU07 (i nie tylko) > Poszukuję, chcę zrobić

 Przeliczenie scenerii "Stary Jawor" na linię 315

(1/7) > >>

Ra:
Ponieważ temat wypłynął przy okazji, napiszę o tym wprost. Nad przeliczeniem tej scenerii rozmyślam od początku jej powstania (chyba w 2014 roku). Od paru miesięcy mam dwa narzędzia, którymi można przeliczać trasy. Z kolei linia 315 (około 24km) wraz z Malczycami została opublikowana w postaci pliku RSF w 2010 roku. Malczyce zostały przebudowane chyba w 2009 roku, zlikwidowano przy tym dużo torów, w tym obrotnicę. (Co ciekawe, w Malczycach swego czasu wymieniono rozjazd na "lepszy", odcinając tym samym tor do portu.)

Głównym problemem tej linii jest zawieszenie ruchu pasażerskiego w 1976 roku, a towarowego około 1992. Obecnie linia jest rozebrana. Również profil pionowy trzeba będzie odtwarzać z danych o wysokości terenu. Nie mam pojęcia, jaki tabor tam jeździł i z czym. Prawdopodobnie wyjdzie z tego twór romantyczno-sentymentalny albo coś z gatunku fantazy. Być może jakieś scenariusze da się pozyskać z programu "Kolejarz"?

Wątek zaczynam, aby zebrać sugestie, co by należało poprawić, zmienić, uwzględnić itd. Być może do skopiowania nadawałyby się jakieś fragmenty np. Całkowa? Osobiście raczej nigdy nie byłem w tej okolicy.

Jaco:
Odnośnie linii 315 Malczyce - Jawor warto na wstępie zaznaczyć, że była to lokalna kolejka zbudowana przez spółkę Lenz&Co w 1902 jako Kleinbahn Jauer–Maltsch AG. Oznacza to wprost, że założenia techniczne tej linii były dość minimalistyczne (mały nacisk na oś), co przekładało się na tabor tam kursujący. Od samego początku do przejęcia kolejki w 1945 przez PKP pracowały tam parowozy tendrzaki i nawet jeden w Niemczech się zachował (nr 142, 1'C-h2t [układ osi 1-3-0], Henschel 1941/24932, Typ: ELNA 2; od 2011 maszyna jest w Fundacji Muzeum Kolejnictwa w Bochum).

Za czasów PKP linię obsługiwała przez cały czas MD Legnica, gdzie w czasach pary wystawiano tam do ruchu pasażerskiego i towarowego parowozy TKt3 i Tr5/Tp4. Później (m.in lata 70-te) na linii Malczyce - Jawor w ruchu pasażerskim pracowały niestrudzone legnickie Ok1. To ważny trop, gdyż w Legnicy Ok1 były zastępowane na wielu odcinkach przez nowiutkie SP42 i tutaj bym lansował tezę, że mogła to być podstawowa seria loków pasażerskich na tej linii o ile zdążyły tam pojeździć przed zawieszeniem ruchu pasażerskiego. Szumnie to brzmi, bo na tej linii ruch pasażerski był marny. Oczywiście w MD Legnica stacjonowały też m.in. SP30/SM41/SU42/SN61, które mogły by tam też się pojawić, ale ich ilostany były bardzo małe (po kilka sztuk), co pozwala myśleć, że ich eksploatacja na linii 315 była mało prawdopodobna (w latach 70/80 plany dla lokomotyw były raczej dość precyzyjne). Poza tym dla przykładu jeden z obiegów składu w relacji Legnica - Malczyce - Jawor (jako towos) dla Ok1 trafiał później na pociąg Jawor - Marciszów prowadzony wałbrzyskim Ty2, potem na Marciszów - Jaworzyna - Marciszów pod legnicką SP42, a następnie na Marciszów - Jawor i Jawor - Malczyce - Legnica (ten ostatni znów jako towos) dla legnickiej Ok1. Z tego wniosek, że po tych górkach SP30/SM41, czy SN61 nie dały by rady. Skład pociągu był taki: 3 x By (3 osiowe wagony) + 1 x AB + 2 x B... Zapewne były to "Bolki" i/lub "Boczniaki", które albo jeździły tam do końca, albo zastąpiły je ryflaki typu 43A (w MaSzynie nie mamy).

Co do ruchu towarowego to z pewnością (o ile on istniał - np. dla płodów rolnych) mogły tam pracować SM42, których w Legnicy też było sporo. Wykluczam legnickie ST43 i ST44, bo one miały bardziej prestiżowe zadania, a poza tym były za ciężkie. 

Zatem spokojnie w MaSzynie można obsadzić lokomotywy SP42/SM42, a nawet pokusiłbym się o SM41 (dla lekkiego towarowego rzędu 300 ton). Żeby było ciekawiej, to jako pociąg specjalny puściłbym SN61.

holowka112:
Uważam, że to jest symulator i można nawet pokusić się o zrobienie misji "objazd" i puszczenie ST44/ST43 czy innych ciężkich lokomotyw z towarami z powodu zamknięcia trasy na Legnicę, przez wykolejenie czy coś, a tak na serio jeżeli chcesz zrobić to jak najbardziej, nawet tabor obecny, czyli szynobusy czy inne pojazdy, które dzisiaj można spotkać, nie musi to być realne z lat 60/70, a jeżeli zrobisz realne tym lepiej, ale jeśli misja będzie ciekawie ułożona to myślę, że może to być coś co urozmaici życie w symulatorze. Pozdrawiam i życzę powodzenia w pracach.

Jaco:
SP42/SM42 to tylko "baza" na początek. Z ST43/ST44 bym nie przesadzał, ale spokojnie "obce/objazdowe" SP45 i SU46 można tam "przekierować". Trzymam się loków nie przekraczających nacisku 18 t/oś. Ostateczne zdanie zostawmy jednak Autorowi przyszłej trasy/scenerii.

Aktualizacja 01.04.2023

@Ra: gdybyś wpadł na pomysł i stworzył krótki odcinek do Malczyc Portu to podsyłam wzorcowy RJ ze "SłRJPT Zeszyt VI-26 ważny od 03.06.1984". Jak widać jest tam Ty2 i z pewnością była to maszyna z MD Wrocław Gądów, gdyż w tym samym rozkładzie jazdy jest też relacja Wrocław Gądów - Malczyce na Ty2+1500t. Tak, czy inaczej w wykazie obciążeń pociągów towarowych do portu przewidziano oprócz Ty2 także Ty45, SM42, ST43 i ST44. Spokojnie więc wymienione diesle można zastosować w symulacji odcinka do portu.   

Ra:
Odcinek do portu jest zrobiony, trzeba by teren wygenerować. Czyli wyjazd do portu ze średnią prędkością 13km/h, tam pół godziny na zmianę składu i powrót, a potem 3h przerwa w Malczycach? Gądów, czyli zmiana czoła w Malczycach, czy raczej spychanie?

A wiadomo coś z cukrownią? Też ma dużo torów.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod