Cześć. Mam problem z niebem w najnowszej wersji symulatora, w załączniku screen. Podejrzewam, że przyczyna tkwi w ustawieniach konfiguracyjnych, które musiałem delikatnie zmienić, aby poprawić wydajność symulatora na moim laptopie.
sceneryfile td.scn		// domyślny plik ze scenerią, chyba że w linii komend będzie: -s filename
humanctrlvehicle EP07-424-TV		// domyślny pojazd sterowany przez gracza, chyba że w linii komend będzie: -v vehiclename
width 1366		// (800) szerokość ekranu
height 768		// (600) wysokość ekranu
fullscreen yes		// (no) yes: tryb pełnoekranowy
mousescale 1.5 0.5		// (3.2 0.5) czułość myszy, można dawać ujemne dla odwrócenia kierunku
brakestep 1.0		// (1.0) prędkość przesuwania kranu hamulca innych niż FV4a
brakespeed 0.6		// prędkość przesuwania FV4a
inactivepause no		// (yes) zatrzymanie programu, jeśli nie jest aktywnym oknem
pause no		// (no) yes: zatrzymanie symulacji zaraz po wczytaniu
feedbackmode 0		// (1) 0 - wyłączone, 1 - załączone sterowanie diodami klawiatury (Caps Lock - CA/SHP, Scroll Lock - jazda na oporach rozruchowych), 2 - (Caps - CA, Scroll -SHP), 3 - LPT, 4 - PoKeys55, 5 - COM
feedbackport 888		// adres (dziesiętnie) bazowy portu LPT dla feedbackmode 3 (zapalanie kontrolek wyjściami LPT)
friction 1.0		// (1.0) mnożnik dla współczynnika tarcia
lang pl		// (pl) język dla napisów
fieldofview 45		// (45) 15-75 kąt widzenia kamery w pionie
ui.bg.opacity 0.65		// (0.65) 0-1 przeźroczystość UI
uitextcolor 255, 255, 255		// (255, 255, 255) kolor napisów diagnostycznych pod ekranami Fx w formacie RGB
input.gamepad yes		// (yes) no: ignorowanie sygnału z gamepada, przydatne dla użytkowników PoKeys
glutfont no		// alternatywny sposób wyświetlania napisów
sound.volume 1.5		// globalna głośność dźwięków
sound.volume.radio 0.6		// mnożnik głośności radiotelefonu
screenshotsdir screenshots		// (screenshots) lokalizacja zapisywania zrzutów ekranu
captureonstart yes		// (yes) przechwyć mysz przy uruchamianiu
movelight 0		// numer dnia w roku dla obliczeń astronomicznych i pogodowych; 0 - synchronizacja z kalendarzem systemowym
vsync no		// (no) ogranicznik klatek go 60 lub 30 fps zaleznie od wydajności
maxtexturesize 2048		// (16384) skalowanie zbyt dużych tekstur do podanego rozmiaru
multisampling 1		// (2) wygładzanie krawędzi (poprawia obraz, ale obniża FPS): 0 - wyłaczone, 1 - dwukrotne, 2 - czterokrotne, 3 - ośmiokrotne
usevbo yes		// (yes) Tryb renderowania VBO lub DisplayList
defaultext tga		// (dds) domyślne rozszerzenie tekstur
convertmodels 0		// (135) tworzenie plików modeli binarnych E3D z T3D: 0 - wyłączone, +1 - nowe Opacity, +2 - z optymalizacją, +4 - z bananami, +128 - rozszerzony pod exe C++, niekompatybilny ze starymi
anisotropicfiltering 1		// (8) 1-16 jakość filtrowania anizotropowego tekstur
dynamiclights 3		// (7) 1-7 ilość świateł OpenGL przydzielanych pojazdom w scenie; przy starych kartach graficznych zmiejszyć do 3
pyscreenrendererpriority lowest		// (normal, lower, lowest, idle) priorytet wątku pythonowego renderera. Odciąża procesor zmniejszając odświeżanie ekranów w lokomotywach.
shadows yes		// (yes) renderowanie cieni
shadowtune 2048 250 250 300		// parametry shadowmapy (rozdzielczość, nieużywany, promień projekcji, nieużywany)
splinefidelity 1		// (1) 1-4 dodatkowy podział trajektorii na łukach, zwiększający krągłość
gfxrenderer simple		// (full/legacy/simple) Pełny z shaderami, stary lub uproszczony tryb renderowania, może poprawić wydajność
fullphysics yes		// obliczanie fizyki ze zwiększoną dokładnością. wyłączenie może spowodować dziwne zachowania
gfx.resource.sweep yes		// usuwanie nieużywanych tekstur z opengl, zalecane wyłączenie gdy pamięć karty graficznej jest wystarczająca
gfx.resource.move no		// tryb konserwacji pamięci przy usuwaniu nieużywanych tekstur, może powodować problemy na niektórych kartach
gfx.skippipeline no		// (no) Ustawia uproszczony tryb renderowania bezpośrednio do backbuffera. Wyłącza prawidłową implementację HDR i wszystkie efekty takie jak motionblur. Ustawienia z kategorii framebuffer, format i postfx będą ignorowane.
gfx.framebuffer.width 1920		// Szerokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.framebuffer.height 1080		// Wysokość renderowanego obrazu (nie okienka!)
gfx.shadowmap.enabled yes		// (yes) renderowanie cieni w rendererze shaderowym
gfx.extraeffects yes		// (yes) Dodatkowe efekty realizowane przez shadery (np. mapowanie paralaksy)
gfx.shadows.cab.range 30		// Promień zasięgu źródeł cieni z zewnątrz kabiny, w metrach. Wpływa odwrotnie proporcjonalnie na ostrość cieni
gfx.envmap.enabled yes		// (yes) Odbicia realizowane globalną cubemapą
gfx.reflections.framerate 1		// (1/300) Częstotliwość odświeżania odbić otoczenia
gfx.postfx.motionblur.enabled yes		// (yes) Rozmycie powodowane ruchem
gfx.postfx.chromaticaberration.enabled no		//(yes) Postproces aberacji chromatycznej
gfx.smoke yes		// (yes) Wyświetlanie dymu
gfx.smoke.fidelity 1		// (1) 1-4 Mnożnik ilości cząstek dymu
python.mipmaps yes		// (yes) Tworzenie mipmap dla tekstur generowanych skryptami pythona
compresstex yes		// (yes) Kompresja tekstur tga podczas wczytywania
python.threadedupload yes		//(yes) wysylanie wygenerowanych obrazow ekranow przy uzyciu osobnego watku
python.enabled yes		//(yes) wylacza w ogole generowanie tekstur przy uzyciu pythona
gfx.skiprendering no		//(no) wylacza w ogole wizualizacje symulacji, pozostawiajac jedynie ui
debugmode no		// (no) yes: wyłącza logikę rozmytą służącą do detekcji awarii, włącza klawisze pomocnicze
soundenabled yes		// (yes) no: wyłącza odgrywanie dźwięków przestrzennych
enabletraction yes		// (yes) no: wyłącza łamanie pantografu
livetraction yes		// (yes) no: lokomotywy elektryczne będą miały zasilanie, jeśli tylko podniosą pantografy
loadtraction yes		// (yes) no: wyłącza ładowanie elementów trakcji elektrycznej
physicslog no		// (no) yes: włącza zapisywanie parametrów fizycznych dla wszystkich obsadzonych przez AI lub człowieka pojazdów
debuglog yes		// (3=yes) informacje o uruchamianiu i przebiegu działania symulacji: +1 - do pliku log.txt, +2 - wyświetlanie w oknie, +4 - nazwy torów
multiplayer 0		// (0) tryb współpracy z innym programem: 0 - wyłączony, 1 - WM_COPYDATA (blokada pauzy)
multiplelogs no		// (no) zapisywanie logów do katalogu /logs/ bez nadpisywania po każdym uruchomieniu symulacji
scalespeculars yes		// skalowanie składowej specular materiałów dla kompatybilności ze starymi modelami
crashdamage yes		//(domyslnie yes) włącza uszkodzenia sprzęgów i wykolejenia od zderzeń