Taka sytuacja: szlak od A do B dwutorowy. Tor nr 2 zamknięty, ruch dwukierunkowy prowadzony po torze nr 1 przy blokadzie nieprzystosowanej. Pomiędzy stacjami mamy posterunek odstępowy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prowadzenia ruchu pociągów
stacja A dyktuje rozkaz pisemny N na wyjazd po torze lewym
z informacją, że przejazd przez posterunek odstępowy odbędzie się na podstawie sygnału DO MNIE oraz że
wjazd do stacji B będzie na podstawie sygnału zastępczego na oddzielnym sygnalizatorze z lewej strony toru.
O ile wyjazd ze stacji A jest sprawą nieskomplikowaną (S10+W24), wjazd do stacji B również prosty (Sz),
tak ciekawi mnie przejazd przez posterunek odstępowy. W jaki sposób Dyżurny Ruchu na posterunku odstępowym nadaje sygnał DO MNIE w kierunku pociągu?
W przypadku sytuacji której byłem świadkiem dyżurny poinformował maszynistę drogą radiową, że może przejechać przez posterunek odstępowy i przejechaliśmy przez posterunek z V rozkładową. Czy każdorazowo musi być to sygnał ręczny, czy taka informacja drogą radiową tez jest wystarczająca?