- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 21 Marca 2020, 19:21:04
-
Taka sytuacja: szlak od A do B dwutorowy. Tor nr 2 zamknięty, ruch dwukierunkowy prowadzony po torze nr 1 przy blokadzie nieprzystosowanej. Pomiędzy stacjami mamy posterunek odstępowy.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami prowadzenia ruchu pociągów stacja A dyktuje rozkaz pisemny N na wyjazd po torze lewym z informacją, że przejazd przez posterunek odstępowy odbędzie się na podstawie sygnału DO MNIE oraz że wjazd do stacji B będzie na podstawie sygnału zastępczego na oddzielnym sygnalizatorze z lewej strony toru.
O ile wyjazd ze stacji A jest sprawą nieskomplikowaną (S10+W24), wjazd do stacji B również prosty (Sz), tak ciekawi mnie przejazd przez posterunek odstępowy. W jaki sposób Dyżurny Ruchu na posterunku odstępowym nadaje sygnał DO MNIE w kierunku pociągu?
(http://drezyny.arktyka.com/mirror/mirrory/najst/mirror-07-06-lub-08-07-2003/wiedza/vaddrez/domnie.gif)
W przypadku sytuacji której byłem świadkiem dyżurny poinformował maszynistę drogą radiową, że może przejechać przez posterunek odstępowy i przejechaliśmy przez posterunek z V rozkładową. Czy każdorazowo musi być to sygnał ręczny, czy taka informacja drogą radiową tez jest wystarczająca?
-
Dokładnie tak jak na Twoim gifie. Zezwoleniem na przejazd jest sygnał ręczny a nie polecenie na radio.
-
Przecież w instrukcji Ie1 jest napisane, że w przypadku kiedy podanie Rm1 jest utrudnione, to można podać za pomocą radia.
Więc jak to jest ?
-
Podejrzewam, że przez radiotelefon to tylko informacyjnie, żeby maszynista nie zmniejszał prędkości a dyżurny ruchu i tak podawał sygnał ręczny.
-
Dokładnie tak to wygląda - zazwyczaj posterunek wywołuje, informuje że odstęp wolny i idzie podawać sygnał ręczny. Nie kojarzę żadnego posterunku odstępowego na którym podanie sygnału do mnie może być utrudnione. Zazwyczaj są to budy bezpośrednio w okolicy torów i semaforów odstępowych.
-
Tak było w Jasionie w 2009 roku (Opole - Kędzierzyn). Dyżurna podawała sygnał "do mnie" aż maszynista nie potwierdził widocznego sygnału Rp1.
-
Powinien pomachać, ale może buda jest na tyle widoczna, że z okienka machał latarką? Na Dolnym Śląsku raczej nie ma tutaj miejsca, żeby była taka sytuacja, ale przed modernizacją linii Wrocław -> Rawicz -> Poznań, maszyniści opowiadali, że jeździli przez Osolę właśnie w taki sposób. Po lewym, rozkładowa prędkość i dyżurny machający z okna chorągiewką lub latarką.
-
IE1 obecnie uznaje jako prawidłowy Rm1 podany przez radio.
A jeśli blokada jest przystosowana tylko nie idzie podać semafora to jaki rozkaz?
-
Miałem okazję brać udział w takiej sytuacji kiedy późnym wieczorem między Wejherowem a Redą zepsuły się ic. Wejherowo wydało rozkaz N, wyjazd na SZ+W24, na Śmiechowie sygnał ręczny "do mnie" podawany latarką no i do Redy tak samo, wjazd na SZ.
-
IE1 obecnie uznaje jako prawidłowy Rm1 podany przez radio.
A jeśli blokada jest przystosowana tylko nie idzie podać semafora to jaki rozkaz?
Jeśli na tor lewy to N.
-
Absolutnie nie. Przy pomijaniu semafora na posterunku odstępowym niezależnie od toru bierzemy rozkaz S.
-
Oczywiście że S.
-
Tak mi się skojarzyło z treścią listu który otrzymałem ponad dwa miesiące temu: "Dotychczas takie dane były dostępne nielicznym koryfeuszom miłośnictwa kolejowego, którzy mogli głaskać swoją próżność na licznych forach i grupach dyskusyjnych oraz przy okazji uskuteczniać kynologię ogrodniczą.
A takiego wała, sobie pomyślałem i skutkiem tego bierzcie i korzystajcie z archiwum..." :)
Pozdrawiam
-
Oczywiście że S.
Przepraszam mój błąd oczywiście S, myślałem o posterunku zapowiadawczym.