Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje
zwrotnik rozjazdu krzyżowego
youBy:
Już zrobione według Twoich rysunków, powinno działać jak należy, trochę go podwyższyłem, żeby sygnały nie były na ziemi, ale jest jeden problem. W incach do krzyżowych przy BC jest Wz8 a przy AD jest Wz7. Pamiętam, że jak kiedyś bawiłem sie krzyżowymi, to jak coś miało jechać AD to dawałem BC, żeby był odpowiedni wskaźnik. Tak więc w incach powinno być odwrotnie.
I takie pytanie: jakich rozjazdów krzyżowych używacie? Ja korzystam z tych zrobionych przez @Paula, przerobiłem trochę skrypty i nie mam większych problemów.
Strzałki zostawiłem normalnie (świecą na biało, gasną na czarno), żeby nie dewastować inców i działa dobrze. Ale trzeba w incachWz7 na Wz8 zmienic i odwrotnie.
nie widzę sensu kombinowania z dwoma światłami, skoro łatwiej działa i się robi na cztery. Ja bym to zostawił.
otorzyć plik WzK.t3d z katalogu models i zawartość zastąpić następującą:
EDIT: był błąd, który już poprawiłem i wklejam tutaj
--- Kod: ---
// Zwrotnik rozjazdu krzyżowego działający z obu stron
// Autor: youBy
// Konsultacja: Jaras
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: none
Type: Mesh
Name: Box01
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: WzK.bmp
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
1.0 0.0 0.0 0.0
0.0 1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
0.0 0.0 0.1 1.0
NumVerts: 60
2
-0.25 -0.15 -0.1 0.875542 0.579218
-0.25 0.15 -0.1 0.875542 0.371768
0.25 0.15 -0.1 0.967351 0.371768
2
0.25 0.15 -0.1 0.967351 0.371768
0.25 -0.15 -0.1 0.967351 0.579218
-0.25 -0.15 -0.1 0.875542 0.579218
4
-0.1 -0.15 0.6 0.982361 0.0975137
0.1 -0.15 0.6 0.982361 0.235814
0.1 0.15 0.6 0.87321 0.235814
4
0.1 0.15 0.6 0.87321 0.235814
-0.1 0.15 0.6 0.87321 0.0975137
-0.1 -0.15 0.6 0.982361 0.0975137
8
-0.25 -0.15 -0.1 0.5231 0.0214774
0.25 -0.15 -0.1 0.837418 0.0214774
0.25 -0.15 0.45 0.837418 0.672312
8
0.25 -0.15 0.45 0.837418 0.672312
-0.25 -0.15 0.45 0.5231 0.672312
-0.25 -0.15 -0.1 0.5231 0.0214774
8
-0.25 -0.15 0.45 0.5231 0.672312
0.25 -0.15 0.45 0.837418 0.672312
0.1 -0.15 0.6 0.743123 0.938381
8
0.1 -0.15 0.6 0.743123 0.938381
-0.1 -0.15 0.6 0.617395 0.938381
-0.25 -0.15 0.45 0.5231 0.672312
16
0.25 -0.15 -0.1 0.37563 0.0782493
0.25 0.15 -0.1 0.478178 0.0782492
0.25 0.15 0.45 0.478178 0.313988
16
0.25 0.15 0.45 0.478178 0.313988
0.25 -0.15 0.45 0.37563 0.313988
0.25 -0.15 -0.1 0.37563 0.0782493
16
0.25 -0.15 0.45 0.37563 0.313988
0.25 0.15 0.45 0.478178 0.313988
0.1 0.15 0.6 0.478178 0.444954
16
0.1 0.15 0.6 0.478178 0.444954
0.1 -0.15 0.6 0.37563 0.444954
0.25 -0.15 0.45 0.37563 0.313988
32
0.25 0.15 -0.1 0.00990937 0.00779505
-0.25 0.15 -0.1 0.327111 0.00779502
-0.25 0.15 0.45 0.327 0.66976
32
-0.25 0.15 0.45 0.327 0.66976
0.25 0.15 0.45 0.00990938 0.66976
0.25 0.15 -0.1 0.00990937 0.00779505
32
0.25 0.15 0.45 0.00990938 0.66976
-0.25 0.15 0.45 0.327 0.66976
-0.1 0.15 0.6 0.231951 0.942012
32
-0.1 0.15 0.6 0.231951 0.942012
0.1 0.15 0.6 0.10507 0.942012
0.25 0.15 0.45 0.00990938 0.66976
64
-0.25 0.15 -0.1 0.355862 0.0251443
-0.25 -0.15 -0.1 0.493145 0.0251443
-0.25 -0.15 0.45 0.493145 0.255644
64
-0.25 -0.15 0.45 0.493145 0.255644
-0.25 0.15 0.45 0.355862 0.255645
-0.25 0.15 -0.1 0.355862 0.0251443
64
-0.25 0.15 0.45 0.355862 0.255645
-0.25 -0.15 0.45 0.493145 0.255644
-0.1 -0.15 0.6 0.493145 0.3837
64
-0.1 -0.15 0.6 0.493145 0.3837
-0.1 0.15 0.6 0.355862 0.3837
-0.25 0.15 0.45 0.355862 0.255645
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Light_On00
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
-0.707107 -1.68587e-007 0.707107 0.0
-0.707107 0.0 -0.707107 0.0
1.85033e-007 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.3 1.0
NumVerts: 18
1
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.0299999 0.08 -0.16 0 0
0.0 0.0 -0.16 0 0
1
-0.0300001 0.25 -0.16 0 0
0.0299999 0.25 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
1
0.0299999 0.08 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.0299999 0.25 -0.16 0 0
1
0.0799999 0.03 0.16 0 0
0.0 0.0 0.16 0 0
0.08 -0.03 0.16 0 0
1
0.25 0.03 0.16 0 0
0.0799999 0.03 0.16 0 0
0.25 -0.03 0.16 0 0
1
0.08 -0.03 0.16 0 0
0.25 -0.03 0.16 0 0
0.0799999 0.03 0.16 0 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Light_On01
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
-0.707107 -1.68587e-007 -0.707106 0.0
0.707106 2.44085e-007 -0.707107 0.0
2.91804e-007 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.3 1.0
NumVerts: 18
1
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.08 -0.16 0 0
0.0 0.0 -0.16 0 0
1
-0.03 0.25 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
1
0.03 0.08 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
1
-0.08 -0.03 0.16 0 0
0.0 0.0 0.16 0 0
-0.08 0.03 0.16 0 0
1
-0.25 -0.0299999 0.16 0 0
-0.08 -0.03 0.16 0 0
-0.25 0.0300001 0.16 0 0
1
-0.08 0.03 0.16 0 0
-0.25 0.0300001 0.16 0 0
-0.08 -0.03 0.16 0 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Light_On03
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
0.707106 1.68587e-007 -0.707107 0.0
0.707107 2.44085e-007 0.707106 0.0
2.91804e-007 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.3 1.0
NumVerts: 18
1
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.08 -0.16 0 0
0.0 0.0 -0.16 0 0
1
-0.0300001 0.25 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
1
0.03 0.08 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
1
0.08 0.03 0.16 0 0
0.0 0.0 0.16 0 0
0.08 -0.03 0.16 0 0
1
0.25 0.03 0.16 0 0
0.08 0.03 0.16 0 0
0.25 -0.03 0.16 0 0
1
0.08 -0.03 0.16 0 0
0.25 -0.03 0.16 0 0
0.08 0.03 0.16 0 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Light_On02
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
0.707108 1.68588e-007 0.707106 0.0
-0.707106 0.0 0.707108 0.0
1.85034e-007 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.3 1.0
NumVerts: 18
1
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.08 -0.16 0 0
0.0 0.0 -0.16 0 0
1
-0.03 0.25 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
1
0.03 0.08 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
1
-0.0799999 -0.03 0.16 0 0
0.0 0.0 0.16 0 0
-0.08 0.03 0.16 0 0
1
-0.25 -0.0300002 0.16 0 0
-0.0799999 -0.03 0.16 0 0
-0.25 0.0299998 0.16 0 0
1
-0.08 0.03 0.16 0 0
-0.25 0.0299998 0.16 0 0
-0.0799999 -0.03 0.16 0 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Light_Off00
Anim: false
Ambient: 0.0 0.0 0.0
Diffuse: 0.0 0.0 0.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
-0.707107 -1.68587e-007 0.707107 0.0
-0.707107 0.0 -0.707107 0.0
1.85033e-007 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.3 1.0
NumVerts: 18
1
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.0299999 0.08 -0.16 0 0
0.0 0.0 -0.16 0 0
1
-0.0300001 0.25 -0.16 0 0
0.0299999 0.25 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
1
0.0299999 0.08 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.0299999 0.25 -0.16 0 0
1
0.0799999 0.03 0.16 0 0
0.0 0.0 0.16 0 0
0.08 -0.03 0.16 0 0
1
0.25 0.03 0.16 0 0
0.0799999 0.03 0.16 0 0
0.25 -0.03 0.16 0 0
1
0.08 -0.03 0.16 0 0
0.25 -0.03 0.16 0 0
0.0799999 0.03 0.16 0 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Light_Off01
Anim: false
Ambient: 0.0 0.0 0.0
Diffuse: 0.0 0.0 0.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
-0.707107 -1.68587e-007 -0.707106 0.0
0.707106 2.44085e-007 -0.707107 0.0
2.91804e-007 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.3 1.0
NumVerts: 18
1
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.08 -0.16 0 0
0.0 0.0 -0.16 0 0
1
-0.03 0.25 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
1
0.03 0.08 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
1
0.08 0.03 0.16 0 0
0.0 0.0 0.16 0 0
0.08 -0.03 0.16 0 0
1
0.25 0.03 0.16 0 0
0.08 0.03 0.16 0 0
0.25 -0.03 0.16 0 0
1
0.08 -0.03 0.16 0 0
0.25 -0.03 0.16 0 0
0.08 0.03 0.16 0 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Light_Off03
Anim: false
Ambient: 0.0 0.0 0.0
Diffuse: 0.0 0.0 0.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
0.707106 1.68587e-007 -0.707107 0.0
0.707107 2.44085e-007 0.707106 0.0
2.91804e-007 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.3 1.0
NumVerts: 18
1
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.08 -0.16 0 0
0.0 0.0 -0.16 0 0
1
-0.0300001 0.25 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
1
0.03 0.08 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
1
0.08 0.03 0.16 0 0
0.0 0.0 0.16 0 0
0.08 -0.03 0.16 0 0
1
0.25 0.03 0.16 0 0
0.08 0.03 0.16 0 0
0.25 -0.03 0.16 0 0
1
0.08 -0.03 0.16 0 0
0.25 -0.03 0.16 0 0
0.08 0.03 0.16 0 0
//---------------------------------------------------------------------------------
Parent: Box01
Type: Mesh
Name: Light_Off02
Anim: false
Ambient: 0.0 0.0 0.0
Diffuse: 0.0 0.0 0.0
Specular: 0 0 0
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 0
Opacity: 100
Map: none
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
0.707108 1.68588e-007 0.707106 0.0
-0.707106 0.0 0.707108 0.0
1.85034e-007 -1.0 0.0 0.0
0.0 0.0 0.3 1.0
NumVerts: 18
1
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.08 -0.16 0 0
0.0 0.0 -0.16 0 0
1
-0.03 0.25 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
1
0.03 0.08 -0.16 0 0
-0.03 0.08 -0.16 0 0
0.03 0.25 -0.16 0 0
1
0.08 0.03 0.16 0 0
0.0 0.0 0.16 0 0
0.08 -0.03 0.16 0 0
1
0.25 0.03 0.16 0 0
0.08 0.03 0.16 0 0
0.25 -0.0299999 0.16 0 0
1
0.08 -0.03 0.16 0 0
0.25 -0.0299999 0.16 0 0
0.08 0.03 0.16 0 0
--- Koniec kodu ---
i jeszcze na koniec zastanawia mnie jedno. Dużo użytkowników narzekało na zły zwrotnik, ale czemu nikt ię tym wcześniej nie zajął?
lagerkvist:
Bo to zadanie było wprost idealne dla Ciebie! Świetna robota.
EP08_015:
Kolego Youby a nie bedzie ci łatwiej umieścić gotowy plik do pobrania? z instrukcja gdzie go podmienic.
jaras:
OK, świetnie.
--- Cytat: "youBy" ---(...) jest jeden problem. W incach do krzyżowych przy BC jest Wz8 a przy AD jest Wz7. Pamiętam, że jak kiedyś bawiłem sie krzyżowymi, to jak coś miało jechać AD to dawałem BC, żeby był odpowiedni wskaźnik. Tak więc w incach powinno być odwrotnie.
--- Koniec cytatu ---
Wszystko się zrobi, Panie Kolego ;-).
--- Cytat: "youBy" ---Strzałki zostawiłem normalnie (świecą na biało, gasną na czarno), żeby nie dewastować inców i działa dobrze. Ale trzeba w incachWz7 na Wz8 zmienic i odwrotnie.
nie widzę sensu kombinowania z dwoma światłami, skoro łatwiej działa i się robi na cztery. Ja bym to zostawił.
--- Koniec cytatu ---
Na razie zrobię tylko tak jak powinno być, a potem już sam sobie pokombinuję - może coś wymyslę. Ale może i masz rację z tymi światłami, zobaczymy.
--- Cytat: "youBy" ---i jeszcze na koniec zastanawia mnie jedno. Dużo użytkowników narzekało na zły zwrotnik, ale czemu nikt ię tym wcześniej nie zajął?
--- Koniec cytatu ---
Bo po prostu wszyscy mają to chyba w dupie, jak im wskaźnik na rozjeździe wskazuje. O sposobie poprawienia tego pisałem już daaawno, daaawno temu przy okazji testowania pewnej trasy. Nikt się nawet tym nie zainteresował.
--- Cytat: "lagerkvist" ---Bo to zadanie było wprost idealne dla Ciebie! Świetna robota.
--- Koniec cytatu ---
Taaa? A może Ty byś się chciał z tym pobawić? Zapewniam, że nie jest to takie proste, jak Ci się wydaje. I dlatego chociaż słowo "dziękuję" należałoby się dla @ youBy.
--- Cytat: "EP08_015" ---Kolego Youby a nie bedzie ci łatwiej umieścić gotowy plik do pobrania? z instrukcja gdzie go podmienic.
--- Koniec cytatu ---
Spokojnie, Epek, nie gorączkuj się ;-).
Na razie nie wystawiam na swoim serwie tego pliku, bo równocześnie z poprawieniem WzK.t3d, trzeba będzie popoprawiać pliki *.inc sterujące rozjazdem (jeśli dobrze zrozumiałem posta @ youBy). I właśnie, kiedy to wszystko zrobię, wtedy wystawię gotową paczkę.
Dzięki, @ youBy i pozdrawiam Cię.
PS.: Mam tylko do Ciebie prośbę. Czy mógłbyś przeedytować tamte poprzednie posty i wywalić z nich treść tego "złego" pliku WzK.t3d? Wtedy łatwiej by się czytało wątek. Z góry dziękuję :-).
uetam:
Mhm, A u mnie to zamiast jazdy na wprost pokazuje jazde w bok ;-)
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej