Symulator EU07 (i nie tylko) > Publikacje
zwrotnik rozjazdu krzyżowego
youBy:
otworzyć plik WzK.t3d i zastąpić treść następującą
wersja niedostępna
a) nie mam serwera żeby umieścić plik
b) nie znam wymiarów, na oko chyba są dobre
c) najważniejsze: "świeci" z obu stron
jaras:
Witaj.
--- Cytat: "youBy" ---(...)
a) nie mam serwera żeby umieścić plik
(...)
--- Koniec cytatu ---
Proszę bardzo, plik o treści, jaką podałeś w poście jest tutaj. Należy kliknąć prawym i wybrać "Zapisz element docelowy jako...".
Pozdrawiam serdecznie.
EDIT:
Wszystko fajnie, tylko, że @ EP08_015 właśnie zdążył przetestować ten zwrotnik i... niestety on źle wskazuje drogę przejazdu przez zwrotnicę. O ile przejazd "po łuku" z obu stron zwrotnik pokazuje dobrze, o tyle przejazd "na wprost" przez zwrotnicę nie jest dobrze pokazywany z obu stron.
Prawdopodobnie, w swoim modelu strzałki z obu stron zaprojektowałeś w poniższy sposób, choć nie wynika to moje przypuszczenie z analizy Twojego pliku WzK.t3d (na rysunku pokazałem tylko jedną parę strzałek):
Natomiast, aby wskaźnik na zwrotniku pokazywał dobrze, należałoby te strzałki zaprojektować nieco inaczej. Nie znam się na trójwymiarowych obiektach w 3D Studio Max, więc podaję dwie możliwości, z których można skorzystać w miarę ich wykonalności. Oczywiście narysowałem tutaj znowu jedną parę strzałek - drugą trzeba umieścić analogicznie z drugiej strony. OK, rysunki:[list=1][*]Sposób pierwszy:
[*]Sposób drugi:
[/list:o]Teraz słów parę o pliku *.inc, który miałby sterować tym modelem.
W plikach, które mam w swoim katalogu, a więc w scenery\krzyzowy8R150*.inc powtarza się następujący fragment kodu:
--- Kod: ---event (p1)_Wz5 lights 0.8 (p1)_Wz 0 1 1 0 endevent
event (p1)_Wz6 lights 0.8 (p1)_Wz 1 0 0 1 endevent
event (p1)_Wz7 lights 0.8 (p1)_Wz 0 1 0 1 endevent
event (p1)_Wz8 lights 0.8 (p1)_Wz 1 0 1 0 endevent
--- Koniec kodu ---
Zatem, w obecnym modelu zwrotnika są po prostu cztery strzałki niezależnie od siebie sterowane. Korzystając zaś z mojego sposobu wystarczyłoby w modelu zwrotnika umieścić DWIE pary takich strzałek (według pokazanych rysunków), przy czym poustawiać tekstury dla "świecących" strzałek tak, żeby:[*]w jednej, dla "Light_Onnn" była jasna tekstura, a dla "Light_Offnn" - ciemna,[*]w drugiej, odwrotnie: dla "Light_Onnn" - ciemna, a dla "Light_Offnn" - jasna.[/list]Wówczas sterowanie tymi strzałkami w plikach scenery\krzyzowy8R150*.inc można by było zakodować w sposób podobny do tego:
--- Kod: ---event (p1)_Wz5 lights 0.8 (p1)_Wz 0 0 endevent
event (p1)_Wz6 lights 0.8 (p1)_Wz 1 1 endevent
event (p1)_Wz7 lights 0.8 (p1)_Wz 0 1 endevent
event (p1)_Wz8 lights 0.8 (p1)_Wz 1 0 endevent
--- Koniec kodu ---
Przecież na dwóch kombinacjach cyfr "0" i "1" można zapisać cztery możliwości.
Ot, wszystko. Zatem popraw te strzałki, potem porób odpowiednie poprawki w plikach scenery\krzyzowy8R150*.inc i... gotowe :-).
Pozdrawiam Cię.
youBy:
poprawiłem zwrotnik wg uwag @Jarasa. Przy okazji: strzałki były robione tak jak na rysunkach, ale bez łączników.
--- Kod: ---
Wersja niedostępna
--- Koniec kodu ---
a i chyba nie mogą być dwie strzałki(zestawy strzałek), ale jeszcze pomyślę
jaras:
Witam.
Zmieniłem zawartość pliku WzK.t3d u siebie na serwerze - według Twojego drugiego posta. Proszę: oto on do ściągnięcia.
Nie wiedziałem, że można zrobić bez łączników - myślałem, że jeden obiekt w 3D Studio Max składa się z jednego detalu (połączonych z sobą vertex'ów). Świetnie :-).
--- Cytat: "youBy" ---(...) a i chyba nie mogą być dwie strzałki(zestawy strzałek), ale jeszcze pomyślę
--- Koniec cytatu ---
Na pewno mogą :-). To znaczy, w modelu zwrotnika musiałyby być rzeczywiście cztery pary takich strzałek, ale także parami połączone z sobą (a więc nie dokładnie tak jak wczoraj pisałem). "Połączeniem" tych par z sobą byłby fakt, że jedna "świeci", a druga jest "zgaszona" - opisuję to trochę dalej.
Ja już pomyślałem wcześniej, rozrysowałem sobie to na kartce i zanalizowałem - nie miałem czasu tylko wykonać rysunków do tego posta.
To, że można z sobą zamienić stany "świecenia" elementów modelu, wykorzystane zostało w sygnalizatorach przejazdowych dla ruchu drogowego (to są te dwa czerwone światełka nad krzyżem Św. Andrzeja, które mrugają na przemian) - tam właśnie jedno światełko ma ustawione odwrotnie tekstury "świecenia". Gdyby bowiem oba światełka miały ustawione tak samo tekstury - tak samo też by mrugały, a przecież mrugają na przemian.
Podobnie więc sprawę można by było rozwiązać i tutaj.
Zauważ, że przy zaproponowanym przeze mnie układzie strzałek: z jednej strony latarni zwrotnika jedna ze strzałek (prawa lub lewa) np. pokazuje u dołu, z którego toru jest wjazd na zwrotnicę, a z drugiej strony ta sama, odpowiednia strzałka (u góry, tym razem lewa lub prawa) pokazuje, który tor jest wyjazdem ze zwrotnicy. Tor, którym wjeżdżamy na tą zwrotnicę, powiedzmy lewy, jest tym samym (ale już prawym) torem, którym wyjeżdża się ze zwrotnicy patrząc na nią z drugiej strony. Wiem, że to trochę pogmatwane, ale jak sobie rozrysujesz to na kartce, to Ci się rozjaśni :-).
I teraz, gdyby w każdym z tych zestawów (czyli lewa+prawa strzałka) pozamieniać w jednej ze strzałek tekstury "świecenia", to dla stanu "0" "świeciłaby" jedna strzałka (powiedzmy lewa dolna - oczywiście z drugiej strony zwrotnika to by była prawa górna), a druga by była "zgaszona" (w tym przykładzie prawa dolna - a po drugiej stronie lewa górna), zaś dla "1" - ta pierwsza by była "zgaszona", a druga by "świeciła". I to samo z drugim zestawem par strzałek, czyli w tym przykładzie lewą górną, a po drugiej stronie prawą dolną ORAZ prawą górną, a po drugiej stronie lewą dolną.
Wiem, że rysunek pewnie by to dobrze zilustrował, ale nie bardzo mam czas, żeby go zrobić - ale, jak wspomniałem, sam rozrysuj wszystko na kartce i na pewno zobaczysz, że tak MOŻNA zrobić :-).
Oczywiście, wtedy już nie obędzie się bez opisanych przeze mnie w poprzednim poście poprawek w plikach scenery\krzyzowy8R150*.inc.
Pozdrawiam Cię serdecznie.
youBy:
należy pamiętać, że dwa różne światła, np. Light_Off00 i Light_on01 nie powinny się nakładć, bo wtedy wychodzą dziwne rzeczy gdy 00 jest zgaszone a 01 świeci
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej