Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 [pomoc] problemy z semaforami

<< < (2/4) > >>

Helmutt:

--- Cytat: "Mateu" ---Nazwa tarczy ostrzegawczej. Gdybys czytal inca, to bys wiedzial, ze trzeba pod taki semafor podpiac ts2zpx.inc x=i,y,lub,yn...
--- Koniec cytatu ---


czyzby "pies byl pogrzebany" w czym takim? (przyklad)

include;SS5zpcpbI.inc;sww_A;59.8288;0.0;2438.1;0.0;A;ts22_A;end
include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end

czyli: tarcza ostrzegawcza, "ts22_A", odnoszaca sie do semafora "A" (dlatego sem. ma ten wpis na koncu "ts22_A"), tylko nie rozumiem dlaczego tarcza ma na koncu wpisu "ts22"?
moze jest to event sterujacy nia? ale w pliku przykladowej scenerii (Kpp2.scn) nie ma takiego eventa...

w ogole jak to jest z tymi eventami od sygnalow? czy trzeba pisac calego eventa sterujacego swiatlami, czy wystarczy np. dac cos takiego "helmutowo_A_s2" (sem. A na st. helmutowo) i bedzie ok.

Helmutt

jaras:
Witam.


--- Cytat: "Helmutt" ---czyzby "pies byl pogrzebany" w czym takim? (przyklad)

include;SS5zpcpbI.inc;sww_A;59.8288;0.0;2438.1;0.0;A;ts22_A;end
include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end

czyli: tarcza ostrzegawcza, "ts22_A", odnoszaca sie do semafora "A" (dlatego sem. ma ten wpis na koncu "ts22_A"), tylko nie rozumiem dlaczego tarcza ma na koncu wpisu "ts22"?
--- Koniec cytatu ---
...na początku wpisu...
--- Cytat: "Helmutt" ---moze jest to event sterujacy nia? ale w pliku przykladowej scenerii (Kpp2.scn) nie ma takiego eventa...
--- Koniec cytatu ---
Tak, właśnie pies jest w tym pogrzebany ;-).

Przykładowa nazwa "ts22_A" mogłaby być jak najbardziej dowolna (także np.: "czarna_krowa_w_kropki_bordo", choć nie jestem pewny co do maksymalnej długości takiej nazwy ;-), lecz twórcy tras wymyślają ją zwykle tak, by wiedzieć, gdzie dany obiekt się znajduje (najczęściej jest to nazwa toru, przy którym jest sygnalizator), a także, żeby odrózniać od siebie poszczególne obiekty. Wszak tarcz ostrzegawczych w scenerii może być całe morze ;-).


--- Cytat: "Helmutt" ---w ogole jak to jest z tymi eventami od sygnalow? czy trzeba pisac calego eventa sterujacego swiatlami, czy wystarczy np. dac cos takiego "helmutowo_A_s2" (sem. A na st. helmutowo) i bedzie ok.

Helmutt
--- Koniec cytatu ---
Tak, będzie OK :-).

Jeśli dla jakiegoś sygnalizatora (powiedzmy sygnalizatora To) damy nazwę "choinka_z_lampkami" ;-), to aby zapalić na tej "choince" żarówkę zieloną, trzeba będzie wywołać zdarzenie "choinka_z_lampkami_os2", a jak dodatkowo ta żarówka ma jeszcze mrugać, to "choinka_z_lampkami_os3". Wszystkie zdarzenia, niezbędne do sterowania danym sygnalizatorem zdefiniowane są w jego pliku *.inc.


--- Cytat: "Mateu" ---Nazwa tarczy ostrzegawczej. Gdybys czytal inca, to bys wiedzial, ze trzeba pod taki semafor podpiac ts2zpx.inc x=i,y,lub,yn...
--- Koniec cytatu ---
:-P
Gdyby wraz z rozwojem symulatora pamiętano o rozwoju dokumentacji do niego (np. plik Scenery.doc - o którym pisałem już tysiące razy), to nie trzeba by było "czytać inców", ani widywać takich głupich pytań :-/.

Pozdrawiam serdecznie.

Helmutt:
Dzieki za wszystkie wskazowki, teraz juz wiem wszystko.


--- Cytuj ---
--- Cytat: "Mateu" ---Nazwa tarczy ostrzegawczej. Gdybys czytal inca, to bys wiedzial, ze trzeba pod taki semafor podpiac ts2zpx.inc x=i,y,lub,yn...
--- Koniec cytatu ---
:-P
Gdyby wraz z rozwojem symulatora pamiętano o rozwoju dokumentacji do niego (np. plik Scenery.doc - o którym pisałem już tysiące razy), to nie trzeba by było "czytać inców", ani widywać takich głupich pytań :-/.

Pozdrawiam serdecznie.
--- Koniec cytatu ---


No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. Tylko tyle pisze ze mozna je wstawiac, ale jak - to juz nic o tym nie ma. W koncu od tego jest forum, zeby sie zapytac bardziej obznajomionych kolegow...

Helmutt

Helmutt:
include;SS5zpcpbI.inc;sww_A;59.8288;0.0;2438.1;0.0;A;ts22_A;end
include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end

tak w ogole to chodzilo mi o pogrubiona nazwe na koncu wpisu tarczy - do czego sie ta nazwa odnosi.

jaras:
Cześć.


--- Cytat: "Helmutt" ---No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. Tylko tyle pisze ze mozna je wstawiac, ale jak - to juz nic o tym nie ma. W koncu od tego jest forum, zeby sie zapytac bardziej obznajomionych kolegow...

Helmutt
--- Koniec cytatu ---
Ale ja nie "piję" do Ciebie - nic do Ciebie nie mam i doskonale rozumiem to co napisałeś. Domyślam się, że czytałeś Scenery.doc - ja też czytałem, a nawet sobie wydrukowałem :-). Ale mi właśnie chodzi o to, co także napisałeś, że nie ma tam nic o tym, jak wstawiać semafory, o ich parametrach. A to już jest "sprawką" ludzi, którzy się "opiekują" (lub nie) dokumentacją :-/.

I przyznaj mi rację, że gdyby Scenery.doc zawierał te wszystkie informacje, to nie byłoby potrzeby zadawania takich pytań tutaj.

Ale teraz pozostaje Ci rzeczywiście "czytanie inców" (czyli plików *.inc), w których, w komentarzach wszystko jest tak sobie opisane. Nawet parametry, jakie trzeba wstawiać dla konkretnych semaforów oraz zdarzenia, którymi ustawia się sygnały na sygnalizatorach.

I tak, w pliku TS2zpI.inc, jako pierwszy jest tam umieszczony taki oto komentarz:
--- Kod: ---// tarcza ostrzegawcza swietlna: (p6) symbol tarczy (np. ToA)
--- Koniec kodu ---
Nie ma nic o "(p7)", ani też gdzieś wewnątrz pliku taki parametr nie jest wykorzystywany. A tu właśnie wpis "ts22" jest siódmym parametrem (czyli "(p7)"), który NIC nie robi :-). A przynajmniej mi nic o tym nie wiadomo :-).

Teraz słów parę, o tym szóstym ("(p6)"), parametrze. Jest tu umieszczone "A". Jest to nazwa pliku z teksturą, na której jest narysowana tabliczka z oznaczeniem tarczy (gdy nie jest podane rozszerzenie, to przyjmowane ".bmp"). A więc, w pliku textures/A.bmp jest takie oznaczenie.

Niestety, w instrukcji WTB-E10 nie ma mowy o takim oznaczeniu pod tarczą ostrzegawczą. Po prostu nie ma takiego oznaczenia pod tarczą ostrzegawczą, jak "A", zatem pod tarczą określoną przytoczonym przez Ciebie wpisem:
--- Kod: ---include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;A;ts22;end
--- Koniec kodu ---
będzie nieprawidłowe oznaczenie.

W katalogu textures/ są za to takie pliki jak: ToA.bmp, ToA1.bmp, ToA2.bmp, ToB.bmp, ToC.bmp itd., i jak wynika z WTB-E10, pod tarczami ostrzegawczymi to one powinny się tam znajdować ("ToA", "ToB", "ToC" itd.).

Czyli poprawnym wpisem tam powinno być na przykład:
--- Kod: ---include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;ToA;end
--- Koniec kodu ---
dla tarczy z tabliczką "ToA" (bez żadnego "ts22" na końcu).

Pozdrawiam Cię.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod