Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 [pomoc] problemy z semaforami

<< < (3/4) > >>

uetam:

--- Cytat: "jaras" ---Cześć.


--- Cytat: "Helmutt" ---No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. [ciacha]
Czyli poprawnym wpisem tam powinno być na przykład:
--- Kod: ---include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;ToA;end
--- Koniec kodu ---
dla tarczy z tabliczką "ToA" (bez żadnego "ts22" na końcu).

Pozdrawiam Cię.
--- Koniec cytatu ---

Zly sposob. Przy wiekszej ilosci tarcz niz jedna ;-)
Lepiej semafory nazywaj Stacja_A, tarcze do nich Stacja_ToA itd.
--- Koniec cytatu ---

jaras:
Echhh...


--- Cytat: "Mateu" ---Zly sposob. Przy wiekszej ilosci tarcz niz jedna ;-)
Lepiej semafory nazywaj Stacja_A, tarcze do nich Stacja_ToA itd.
--- Koniec cytatu ---
Jest takie powiedzienie: "ja o chlebie, a Ty o maszcie" :-P.

Ty mówisz o nazwach sygnalizatorów, a ja mówię o tabliczkach pod nimi.

Patrzę, patrzę sobie do pliku TS2zpI.inc i widzę tam:
--- Kod: ---// tarcza ostrzegawcza swietlna: (p6) symbol tarczy (np. ToA)
--- Koniec kodu ---
oraz
--- Kod: ---node -1 0 (p1) model 0 0 0 0 PKP/head2-gy.t3d (p6) Lights 0 1 endmodel //glowica
--- Koniec kodu ---

Następnie patrzę ja sobie na wpis podany przeze mnie @ Helmuttowi:
--- Kod: ---include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;ToA;end
--- Koniec kodu ---
i widzę tam następujące parametry "(pn)":[list=1][*]ts22_A - OK, jest to nazwa modelu i TUTAJ można wpisać sobie "Stacja_ToA";[*]59.8288 i...[*]0.0 i...[*]2157.04 - wpółrzędne [x, y, z] dla punktu odniesienia dla sygnalizatora;[*]0.0 - wartość kąta dla obrócenia sygnalizatora;[*]ToA - nazwa pliku z teksturą tabliczki pod sygnalizatorem: textures\ToA.bmp.[/list:o]@ Mateu, pomyśl chwilkę, zanim napiszesz, bo wpuszczasz kolegę w maliny. Sam robisz scenerie i chyba nie zdarza Ci się taki babol, żeby w tarczy ostrzegawczej wpisywać jako "(p6)" np. "Stacja_ToA", bo przecież nie miałbyś tabliczki pod nią.

Ale to właśnie wszystko powinno być dokładnie opisane w Scenery.doc :-/. Nie sądzisz?

Pozdrowienia.

uetam:

--- Cytat: "jaras" ---Echhh...


--- Cytat: "Mateu" ---Zly sposob. Przy wiekszej ilosci tarcz niz jedna ;-)
Lepiej semafory nazywaj Stacja_A, tarcze do nich Stacja_ToA itd.
--- Koniec cytatu ---
Jest takie powiedzienie: "ja o chlebie, a Ty o maszcie" :-P.

Ty mówisz o nazwach sygnalizatorów, a ja mówię o tabliczkach pod nimi.

Patrzę, patrzę sobie do pliku TS2zpI.inc i widzę tam:
--- Kod: ---// tarcza ostrzegawcza swietlna: (p6) symbol tarczy (np. ToA)
--- Koniec kodu ---
oraz
--- Kod: ---node -1 0 (p1) model 0 0 0 0 PKP/head2-gy.t3d (p6) Lights 0 1 endmodel //glowica
--- Koniec kodu ---

Następnie patrzę ja sobie na wpis podany przeze mnie @ Helmuttowi:
--- Kod: ---include;TS2zpI.inc;ts22_A;59.8288;0.0;2157.04;0.0;ToA;end
--- Koniec kodu ---
i widzę tam następujące parametry "(pn)":[list=1][*]ts22_A - OK, jest to nazwa modelu i TUTAJ można wpisać sobie "Stacja_ToA";[*]59.8288 i...[*]0.0 i...[*]2157.04 - wpółrzędne [x, y, z] dla punktu odniesienia dla sygnalizatora;[*]0.0 - wartość kąta dla obrócenia sygnalizatora;[*]ToA - nazwa pliku z teksturą tabliczki pod sygnalizatorem: textures\ToA.bmp.[/list:o]@ Mateu, pomyśl chwilkę, zanim napiszesz, bo wpuszczasz kolegę w maliny. Sam robisz scenerie i chyba nie zdarza Ci się taki babol, żeby w tarczy ostrzegawczej wpisywać jako "(p6)" np. "Stacja_ToA", bo przecież nie miałbyś tabliczki pod nią.

Ale to właśnie wszystko powinno być dokładnie opisane w Scenery.doc :-/. Nie sądzisz?

Pozdrowienia.
--- Koniec cytatu ---

Eh... Cos mi sie jeblo ;/ Moze to przez to, ze dawno nic nie robilem... Rzeczywiscie masz racje...

Helmutt:
Dzieki Wam wszytkim za wskazowki. teraz juz wiem wszystko co mi potrzebne.
Jak czas da, dzis zaczynam wstawiac semafory.
Moze za jakies pol roku cos z tej trasy bedzie ;)

Ale wtedy juz bedziemy pewnie szalec na nebuli (tm) :)

Pozdrawiam

Helmutt

Helmutt:

--- Cytat: "jaras" ---Cześć.


--- Cytat: "Helmutt" ---No no wypraszam sobie. Scenery.doc czytalem i czesto do niego siegam jesli chodzi o sprawy techniczne, ale akurat tam o samych semaforach jest najmniej. Tylko tyle pisze ze mozna je wstawiac, ale jak - to juz nic o tym nie ma. W koncu od tego jest forum, zeby sie zapytac bardziej obznajomionych kolegow...

Helmutt
--- Koniec cytatu ---
Ale ja nie "piję" do Ciebie - nic do Ciebie nie mam i doskonale rozumiem to co napisałeś. Domyślam się, że czytałeś Scenery.doc - ja też czytałem, a nawet sobie wydrukowałem :-). Ale mi właśnie chodzi o to, co także napisałeś, że nie ma tam nic o tym, jak wstawiać semafory, o ich parametrach. A to już jest "sprawką" ludzi, którzy się "opiekują" (lub nie) dokumentacją :-/.

I przyznaj mi rację, że gdyby Scenery.doc zawierał te wszystkie informacje, to nie byłoby potrzeby zadawania takich pytań tutaj.
--- Koniec cytatu ---


Masz racje, jakby bylo w scenery.doc to nie mialbym klopotow - "nie bydlem przeciech, i wlasne pomyslenie mam" :)
A, ze przydalaby sie dokumentacja z prawdziwego zdarzenia a nie "jak ruszyc lokomotywa" to juz kazdy chyba wie.
Ja osobiscie do wielu rzeczy w symulatorze dochodzilem przyslowiowa "metoda prob i bledow". A ile bylo radochy jak po raz pierwszy zmienilem sobie lokomotywe w skladzie w scenerii;) Dopiero pozniej dowiedzialem sie, ze fachowo nazywa sie to "zmiana wpisu w scenerii". Na szczescie dla mnie (i dla innych tez pewnie) struktura nazwijmy to "plikowa" symulatora jest logiczna i w pelni zrozumiala (oczywiscie jesli ktos chce ja zrozumiec) i do wielu rzeczy mozna dojsc samemu. heh.... na przyklad wczoraj wreszcie odkrylem jak wreszcie zmienic textury en57 :) bo poprzez wpisy sie nie dawalo ("replacableskin.bmp :P). No ale zawsze jest jakis % rzeczy niejasnych (jak z tymi powyzszymi semaforami).
Dzieki za rady, bede z nich korzystal
Pozdrawiam
Helmutt

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod