Autor Wątek:  SU45 - uszkodzenie lokomotywy  (Przeczytany 1744 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #30 dnia: 11 Czerwca 2018, 20:26:50 »
Te 100 w przykładzie tmj to temperatura wirtualnego "bloku silnika" - służąca do grzania wody ;) , termostat na to nie reaguje, tylko na temperaturę wody - a ta, jak tmj napisał, była w normie.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2063
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 615
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Czerwca 2018, 20:30:36 »
Mhm, dokladnie. Lampka sie w zwiazku z tym nie zapalila, chociaz nie mialem cierpliwosci testowac dluzej. Puscilem jeszcze sklad na Calkowie retro, SU45 + 4x bipa i zobacze jak sobie AI poradzi.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 6252
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #32 dnia: 11 Czerwca 2018, 21:35:14 »
Chłodnica oleju była skopana od miesiąca. Badanie przed i po korekcie. Pyrzyce-Chwarstnica 911T brutta.
Mój kanał youtube

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1699
  • Piszczy,stuka, pęka szyna- Bo to gna moja MaSzyna!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 86
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #33 dnia: 12 Czerwca 2018, 20:26:29 »
A oto moje spostrzeżenia i zarazem wnioski. Ustawienia wskaźnika temperatury oleju pokazują bzdury. Przykład. Jechałem dziś SU45 na całkowiev2 pospieszny (zamiana z SU46). Załączyłem ogrzewanie po czym po szlakowych 70-60km/h, nie przekraczałem 1000obrotów. Temperatura utrzymywała się w granicach 60-70 stopni. Przy zmianie prędkości drogowej do 120km/h, dałem porządnie w palnik do ostatniej pozycji i rozpędziłem pociąg do 100km/h. Obroty 1400. Jak złapałem temperaturę 80 stopni, wyłączyłem nastawnik na 0 i jechałem na jałowym. Co ciekawe temperatura oleju wzrastała do 85 stopni. Nagle zapaliła się kontrolka awarii lokomotywy! Na próbę spróbowałem rozruchu i dało się jechać. Mimo wszystko, coś jest chyba nie tak
 Od czego ten wzrost temperatury? Chyba nie od ogrzewania..
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2063
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 615
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #34 dnia: 12 Czerwca 2018, 20:33:47 »
Wez poprawione .fiz do SU45 z repo, jak pisze Stele byl tam skopany parametr wymiany ciepla oleju.

Temperatura oleju to w uproszczeniu wypadkowa temperatur bloku silnika i ukladu chlodzenia.

Tak na marginesie, to przy biezacym .fiz i exe zalaczenie ogrzewania w SU45 oznacza ze silnik ma wymuszana prace na poziomie co najmniej ~1100 obr/min wiec tak, bedzie to mialo jakis wplyw na wzrost temperatur.
« Ostatnia zmiana: 12 Czerwca 2018, 20:40:09 wysłana przez tmj »

Offline Kacu

  • Wiadomości: 1930
  • "O mój Śląsku, umierasz mi w biały dzień..."
    • Zobacz profil
    • Kanał YT
  • Otrzymane polubienia: 26
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #35 dnia: 12 Czerwca 2018, 22:22:23 »
Nic nie pokazuje bzdur. Podstawy mechaniki. @EU40 a jak jest z jazdą samochodem po autostradzie i po mieście? Po mieście używamy raczej niskiego zakresu obrotów ale jest mały pęd powietrza chłodzący chłodnicę i silnik z racji niskiej prędkości. Olej na rozgrzanym silniku utrzymuje temperaturę taką samą jak płyn w układzie chłodzenia (95-105*C). Jak wpadasz na autostradę to raczej 50km/h nie jedziesz. Przy prędkości 140km/h samochód z silnikiem benzynowym ma średnie obroty 4tys. Temperatura chłodziwa spada do ok 90-95*C za to olej dostaje ostro po tyłku osiągając nawet 110-115*C z racji bardzo wysokiej prędkości obrotowej elementów silnika. Musi przecież obsłużyć 4 tłoki pędzące góra-dół z częstotliwością 67 razy na sekundę każdy i wał korbowy obracający się 4000 razy na minutę. Nie wspomnę o wałkach i innych ruchomych częściach. A chłodziwo temu takie zimne bo pęd powietrza chłodzi zarówno chłodnicę jak i silnik. Dla czego po zjeździe na punkt obsługi podróżnych czy stację paliw przy autostradzie NIE WOLNO zgasić od razu silnika? Bo trzeba schłodzić przez 2-3 minuty olej do temperatury chłodziwa. Nie tylko turbiny, wolnossaki też.

W SU45 tłoków masz 12 i każdy "skacze" 25 razy na sekundę przy prędkości 1500 obrotów wału korbowego na minutę.
Tarcie.

To normalne że przy pałowaniu z wysoką prędkością przez dłuższy czas olej idzie mocno w górę a woda utrzymuje się na bezpiecznym poziomie.
"Jestem śląskie dziecko i Ślązakiem zginę. Kocham śląską ziemię i śląską krainę..."

Offline adamst

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #36 dnia: 12 Czerwca 2018, 23:59:37 »
Kacu dobrze gada. Poza tym cały układ ma pewną bezwładność - wprawdzie po zejściu na luz silnik przestaje się aż tak mocno nagrzewać, ale też spada wydajność chłodzenia (bo woda krąży wolniej w układzie, wentylatory się wolniej kręcą itp), tak więc pomimo mniejszej mocy wytwarzanej przez silnik, nie schłodzi się on tak od razu, i jak najbardziej przez jakiś czas, zanim ustali się nowy stan równowagi będzie podgrzewał olej.

To trochę podobnie jak z jazdą Lębork-Łeba z rzeźnią na SM42 w lecie. Przed stromym podjazdem pod Garczegorze trzeba ręcznie załączyć wentylator - jeśli tego nie zrobimy, to w tych specyficznych warunkach (konieczność piłowania z pełną mocą przy prędkości poniżej 20) załączenie przez termostat będzie za późne, i zanim silnik się schłodzi, to woda oraz olej i tak przekroczą dopuszczalną temperaturę.

Nawiasem mówiąc - w mojej symulacji Traizowej SU45/46 też trzeba dać silnikowi i turbinom czas na schłodzenie - jeżeli gorący silnik zgaśnie (z powodu celowego zgaszenia lub jakiejś usterki) to obowiązkowo należy jak najszybciej załączyć przynajmniej pompkę olejową, żeby olej nie stał. W przeciwnym wypadku grozi uszkodzenie turbosprężarki, co w symulacji akurat objawia się spadkiem mocy o połowę, i masakrycznym dymieniem.
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2018, 00:03:54 wysłana przez adamst »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3738
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 106
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #37 dnia: 13 Czerwca 2018, 16:53:22 »
Ja zauwazylem ze po zejściu z pozycji temp mi szybko urosła. Testuje dizle na drawinowie i widze ze nie dość ze ciężko zlapac rozkladowa z 6 pudlami to ta temp ekspresowo rosnie. Czy to tak w realu tez jest? Ruszylem z drawinowa i przed Grabowkiem wywalilo temperaqture. Teraz mam 10 minut postoju by zaczekać az lok ostygnie. Nie da się na 10 pozycji trzymać bo szybkość nie rosnie a trzeba te 120 zlapac. Nie można zrobić tak by prog zalaczenia loka było 80st? tylko trzeba czekac do 60 bodajże. NIe da się jezdzic teraz tymi lokami odkad wprowadzono te funkcje. CHlodzenie do bani moim zdaniem. Ped powietrza podczas jazdy także powinien fizycznie loka schlodzic, jednak podejzewam ze tego nie symulujecie, w związku z tym obstaje za zlikwidowaniem tego zabezpieczenia do czasu pelnej symulacji chłodzenia loka.
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2018, 17:20:15 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2063
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 615
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #38 dnia: 13 Czerwca 2018, 18:25:06 »
Ped powietrza podczas jazdy także powinien fizycznie loka schlodzic, jednak podejzewam ze tego nie symulujecie
Zle podejrzewasz.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3738
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 106
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #39 dnia: 13 Czerwca 2018, 18:56:41 »
Swego czasu jezdzilem na trasie jako pasażer oczywiście poc posp z Krasnika do Stalowej woli i tam swego czasu su45 ciagaly składy po niezelektryfikowanej linii i nie przypominam sobie byśmy gdzies stawali na 10 lub 15 minut celem schłodzenia loka. Cos jest nie tak.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline tmj

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2063
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 615
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #40 dnia: 13 Czerwca 2018, 19:12:25 »
Byc moze zamiast pilowac lokomotywe na maksymalnej pozycji nastawnika az sie zagotuje "zeby te 120 zlapac" maszynisci rozpedzali sie nieco rozsadniej, przerzucajac sie miedzy maksymalnymi obrotami i pozycja 10, przy ktorej lokomotywa nadal rozpedza sie (chociaz wolniej) ale przy okazji tez nieco sie chlodzi?

Osobna kwestia jest na ile w tej chwili wiernie odwzorowane sa takie rzeczy jak zdolnosc SU45 do osiagniecia w ogole tych teoretycznych 120 km/h z paroma wagonami na haku i czas jaki to zajmuje, bo np. na Calkowie 2 ciagnac 7-8 wagonow nie daje ona rady rozpedzic sie znaczaco powyzej setki.

Online Stele

  • Wydział Repozytorium
  • Administrator
  • Wiadomości: 6252
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 545
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #41 dnia: 13 Czerwca 2018, 19:22:35 »
Włącz logowanie fizyki do dat i wstawiaj pliki dla tych przegrzanych spalinówek, bo nawet nie piszesz, który układ się gotuje.

W załączniku SU46 robiąca kółka po TD ze składem 800T na domyślnych chłodnicach. Jedyne co wykroczyło za zakres, to olej (87°C do normy 85°C) ale on nie ma termostatu. :P
Mój kanał youtube

Offline szogun

  • Deweloper
  • Wiadomości: 5437
  • Deweloper na L4
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 179
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #42 dnia: 13 Czerwca 2018, 19:30:27 »
Nie da się osiągnąć bo sam przynajmniej mam takie wrażenie że maszynowe spal-ele są słabe względem realu. Szczególnie można odnieść takie wrażenie oglądając filmy Qryszaqa gdzie SU46 z załączonym ogrzewaniem całkiem żwawo buja się bez kręcenia kołem do końca. Musiałbym wygospodarować chwilę czasu i przejechać się, bo jednak diesel ma wysoką wydajność energetyczną a z tego co czytam to zachowuje się bardziej jak benzyna w MaSzynie. Może używacie źle jakiś skrótów i mieszacie w obiegach bo z mojego doświadczenia zagotować diesla na dużym obiegu to jest nie lada wyczyn. Autami ciężarowymi to trzeba parę dobrych kilometrów na pełnym bucie przejechać żeby się przynajmniej termostat otworzył, a pojemność układu chłodzenia w lokomotywie jest raczej wprost proporcjonalna do wielkości motoru.
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2018, 19:32:10 wysłana przez szogun »
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio
Przyszłość symulatora jest świetlana, zabraknie osób zarządzających projektem, na szczęście mamy siódemki!!!!

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3738
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 106
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #43 dnia: 13 Czerwca 2018, 19:45:38 »
Cytuj
bo nawet nie piszesz, który układ się gotuje.

Obieg glowny wyjście z silnika. Jak odlaczy loka to natychmiast termometr tego drugiego układu wody osiąga w sekundach powyżej 90.

Co do mulowatosci dizli podobnie uwazam ze za wolno sie rozpedzaja.
« Ostatnia zmiana: 13 Czerwca 2018, 19:49:55 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 387
  • Nysa522project
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 67
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #44 dnia: 13 Czerwca 2018, 23:04:32 »
Moje aczkolwiek skromne doświadczenie mówi to samo. Miałem okazję raz na SU45 się przejechać na dłuższym odcinku i kilka razy SU46. Co prawda nie byłem na obu lokomotywach już z 10 lat ale pamiętam, że tam temperatura utrzymywała się max 85 stopni. Rozpędzanie pociągu odbywało się tylko do 10 pozycji czyli około 1250 obrotów. Nawet maszynista, który zjadł zęby na tych lokomotywach stwierdził, że nawet 13 pozycja nie poprawi osiągów bo czy na 10 czy 13 pozycji rozpędzi się tak samo. To samo tyczy się ST43 - tam wystarczy 16 pozycja i on sam sobie będzie się rozpędzał charakterystycznie bulgocząc. Co do osiągów SU45 czy SU46 w MaSzynie to rzeczywiście - osiągi trochę odbiegają. Oto przykład na odcinku Pieńsk - Lasów (160 km/h szlakowa) czyli SU46 rozpędza się na tak krótkim odcinku do 100 km/h:


A tu już wariactwo, 13 pozycja na SU46 (nic dziwnego, że w Węglińcu tylko dwie albo trzy sztuki zostały na chodzie):
Z moich zdjęć: EN57-1146, EN57-837, SU46-048, EP07-330, ST43-189, SU46-037 RES 619-8

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1699
  • Piszczy,stuka, pęka szyna- Bo to gna moja MaSzyna!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 86
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #45 dnia: 14 Czerwca 2018, 03:34:31 »
Kacu. Przeczytaj jeszcze raz o czym napisałem.
Lokomotywy zbytnio nie męczyłem. Na jakieś 5 minut dostała kopa, po czym jechałem bez dużego poboru z włączonym silnikiem i włączonym układem ogrzewania. Mimo to, temperatura oleju nadal rosła i wyświetliło awarię.
Nigdy nie dyskutuj z idiotą: najpierw sprowadzi Cię na swój poziom, a potem zabije doświadczeniem.

Online DzordZ

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #46 dnia: 14 Czerwca 2018, 10:02:53 »
A tu już wariactwo, 13 pozycja na SU46 (nic dziwnego, że w Węglińcu tylko dwie albo trzy sztuki zostały na chodzie):

Węgliniec ma 5 czynnych SU46.
Niebieskie tło, biała galaktyka, granatowy kij golfowy, a wszystko to zawiązane odblaskową, zieloną wstążką.
[2018-06-14] Polubień: 14, 40 wiadomości.

Offline Zuger

  • Betatester
  • Wiadomości: 175
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 38
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #47 dnia: 15 Czerwca 2018, 01:00:41 »
Akurat Węgliniec dba o swój tabor - w przeciwieństwie do Leszna, gdzie przez zaniedbania doszło do spalenia SU46-041. Poza tym warto wspomnieć, że na dzień dzisiejszy jak chodzi o serię SU46, to mamy 7 czynnych sztuk na całą Polskę, z których najdłużej pojeździ SU46-035 - aż do roku 2025.

Online DzordZ

  • Wiadomości: 41
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #48 dnia: 15 Czerwca 2018, 01:18:41 »
Małe sprostowanie - SU46-035 "wychodzi" rok wcześniej, po niej jeszcze są 31 i 17. Chyba, że nagle PKP Cargo zmieni oblicze swojej polityki taborowej ;)
Niebieskie tło, biała galaktyka, granatowy kij golfowy, a wszystko to zawiązane odblaskową, zieloną wstążką.
[2018-06-14] Polubień: 14, 40 wiadomości.

Online matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 3093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 261
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #49 dnia: 15 Czerwca 2018, 14:05:03 »
Proszę trzymać się tematu.

Offline matt3991

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: SU45 - uszkodzenie lokomotywy
« Odpowiedź #50 dnia: Dzisiaj o 14:55:38 »
Dzisiaj już prawie udało mi się przejechać Całkowo v.2 bez uszkodzenia lokomotywy (obroty wyższe niż 1000 tylko przez 1-2 minuty przy ruszaniu) i tylko z kilkuminutowymi opóźnieniami.
Natomiast przytrafiło mi się coś innego, mianowicie nagle w trakcie jazdy lokomotywa zgasła i przy próbie ponownego jej uruchomienia obroty podchodzą na 250, ale rozruch nie łapie. Próbowałem wyłączyć pompy, baterię i uruchamiać od nowa na postoju, ale niestety nic z tego. Ktoś coś wie na ten temat?