Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
SU45 - uszkodzenie lokomotywy
Rudzik:
Nic nie pokazuje bzdur. Podstawy mechaniki. @EU40 a jak jest z jazdą samochodem po autostradzie i po mieście? Po mieście używamy raczej niskiego zakresu obrotów ale jest mały pęd powietrza chłodzący chłodnicę i silnik z racji niskiej prędkości. Olej na rozgrzanym silniku utrzymuje temperaturę taką samą jak płyn w układzie chłodzenia (95-105*C). Jak wpadasz na autostradę to raczej 50km/h nie jedziesz. Przy prędkości 140km/h samochód z silnikiem benzynowym ma średnie obroty 4tys. Temperatura chłodziwa spada do ok 90-95*C za to olej dostaje ostro po tyłku osiągając nawet 110-115*C z racji bardzo wysokiej prędkości obrotowej elementów silnika. Musi przecież obsłużyć 4 tłoki pędzące góra-dół z częstotliwością 67 razy na sekundę każdy i wał korbowy obracający się 4000 razy na minutę. Nie wspomnę o wałkach i innych ruchomych częściach. A chłodziwo temu takie zimne bo pęd powietrza chłodzi zarówno chłodnicę jak i silnik. Dla czego po zjeździe na punkt obsługi podróżnych czy stację paliw przy autostradzie NIE WOLNO zgasić od razu silnika? Bo trzeba schłodzić przez 2-3 minuty olej do temperatury chłodziwa. Nie tylko turbiny, wolnossaki też.
W SU45 tłoków masz 12 i każdy "skacze" 25 razy na sekundę przy prędkości 1500 obrotów wału korbowego na minutę.
Tarcie.
To normalne że przy pałowaniu z wysoką prędkością przez dłuższy czas olej idzie mocno w górę a woda utrzymuje się na bezpiecznym poziomie.
adamst:
Kacu dobrze gada. Poza tym cały układ ma pewną bezwładność - wprawdzie po zejściu na luz silnik przestaje się aż tak mocno nagrzewać, ale też spada wydajność chłodzenia (bo woda krąży wolniej w układzie, wentylatory się wolniej kręcą itp), tak więc pomimo mniejszej mocy wytwarzanej przez silnik, nie schłodzi się on tak od razu, i jak najbardziej przez jakiś czas, zanim ustali się nowy stan równowagi będzie podgrzewał olej.
To trochę podobnie jak z jazdą Lębork-Łeba z rzeźnią na SM42 w lecie. Przed stromym podjazdem pod Garczegorze trzeba ręcznie załączyć wentylator - jeśli tego nie zrobimy, to w tych specyficznych warunkach (konieczność piłowania z pełną mocą przy prędkości poniżej 20) załączenie przez termostat będzie za późne, i zanim silnik się schłodzi, to woda oraz olej i tak przekroczą dopuszczalną temperaturę.
Nawiasem mówiąc - w mojej symulacji Traizowej SU45/46 też trzeba dać silnikowi i turbinom czas na schłodzenie - jeżeli gorący silnik zgaśnie (z powodu celowego zgaszenia lub jakiejś usterki) to obowiązkowo należy jak najszybciej załączyć przynajmniej pompkę olejową, żeby olej nie stał. W przeciwnym wypadku grozi uszkodzenie turbosprężarki, co w symulacji akurat objawia się spadkiem mocy o połowę, i masakrycznym dymieniem.
EP08_015:
Ja zauwazylem ze po zejściu z pozycji temp mi szybko urosła. Testuje dizle na drawinowie i widze ze nie dość ze ciężko zlapac rozkladowa z 6 pudlami to ta temp ekspresowo rosnie. Czy to tak w realu tez jest? Ruszylem z drawinowa i przed Grabowkiem wywalilo temperaqture. Teraz mam 10 minut postoju by zaczekać az lok ostygnie. Nie da się na 10 pozycji trzymać bo szybkość nie rosnie a trzeba te 120 zlapac. Nie można zrobić tak by prog zalaczenia loka było 80st? tylko trzeba czekac do 60 bodajże. NIe da się jezdzic teraz tymi lokami odkad wprowadzono te funkcje. CHlodzenie do bani moim zdaniem. Ped powietrza podczas jazdy także powinien fizycznie loka schlodzic, jednak podejzewam ze tego nie symulujecie, w związku z tym obstaje za zlikwidowaniem tego zabezpieczenia do czasu pelnej symulacji chłodzenia loka.
tmj:
--- Cytat: EP08_015 w 13 Czerwca 2018, 16:53:22 ---Ped powietrza podczas jazdy także powinien fizycznie loka schlodzic, jednak podejzewam ze tego nie symulujecie
--- Koniec cytatu ---
Zle podejrzewasz.
EP08_015:
Swego czasu jezdzilem na trasie jako pasażer oczywiście poc posp z Krasnika do Stalowej woli i tam swego czasu su45 ciagaly składy po niezelektryfikowanej linii i nie przypominam sobie byśmy gdzies stawali na 10 lub 15 minut celem schłodzenia loka. Cos jest nie tak.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej