Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie

 Sceneria "Góry"

<< < (6/30) > >>

tmj:

--- Cytat: JAN21 w 09 Stycznia 2018, 21:59:54 ---Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.

--- Koniec cytatu ---
Hmm, ciekawe; wrzuce ten wpis na TD i obejrze sobie, co on tam wyprawia.

edit
Dobra, juz mam. Problem sprowadza sie do tego, ze narzedzie ktore wyprodukowalo flex jest glupie, a exe jest naiwne i przyjmuje na wiare to, co dostaje.

--- Kod: ---node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 1
2.68555 0.0 3.37402  //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563  //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4  0.0  //point 2
0
endtrack

--- Koniec kodu ---
To "0" na samym koncu definiuje tor jako odcinek prosty, i w takiej sytuacji exe dzieli tor na segment 10-metrowe. Oczywiscie poniewaz tor jest krzywy a nie prosty powinien tam byc wpisany poprawny promien, przynajmniej w przyblizeniu, a nie 0, co eliminuje problem Sprobuje dac do exe wylapywanie takich sytuacji, bo to zapewne nie jest jedyny taki odcinek, a na poprawki wszystkich scenerii pewnie nie ma co liczyc.

Waldi 1978:
Nie mam dużej wiedzy w tym temacie ale im bardziej ''ostry'' łuk tym większe zużycie toru, kół pojazdu i ograniczenie prędkości. I też na takie typu ostre łuki nie nadają się lokomotywy co mają 3 osie na wózku. Wiec robiąc łuki musisz się zastawić co będzie jechało po scenerii. Na szybko znalazłem w necie . Może się przyda
 http://il.pw.edu.pl/~zuraw/pliki/Projektowanie%20linii%20kolejowych.pdf

pol102:
Winger chyba kiedyś napisał, żeby nie robić czegokolwiek w sceneriach flexami ;) Taki słynny tekst ;)

JAN21:

--- Cytat: tmj w 09 Stycznia 2018, 22:04:38 ---
--- Cytat: JAN21 w 09 Stycznia 2018, 21:59:54 ---Wpis poprawił, ale nie to co miał. Łuk wygląda jeszcze ładniej natomiast flex bez zmian.

--- Koniec cytatu ---
Hmm, ciekawe; wrzuce ten wpis na TD i obejrze sobie, co on tam wyprawia.

edit
Dobra, juz mam. Problem sprowadza sie do tego, ze narzedzie ktore wyprodukowalo flex jest glupie, a exe jest naiwne i przyjmuje na wiare to, co dostaje.

--- Kod: ---node -1 0 tor2958 track normal 13.0836 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 rail_screw_reused1 4.55 tory/1435/tpd-469-3 0.35 0.7825 0.525
-28672.2 150.0 13618.5  0.0  //point 1
2.68555 0.0 3.37402  //control vector 1
-0.638672 0.0 -4.26563  //control vector 2
-28667.0 150.0 13630.4  0.0  //point 2
0
endtrack

--- Koniec kodu ---
To "0" na samym koncu definiuje tor jako odcinek prosty, i w takiej sytuacji exe dzieli tor na segment 10-metrowe. Oczywiscie poniewaz tor jest krzywy a nie prosty powinien tam byc wpisany poprawny promien, przynajmniej w przyblizeniu, a nie 0, co eliminuje problem Sprobuje dac do exe wylapywanie takich sytuacji, bo to zapewne nie jest jedyny taki odcinek, a na poprawki wszystkich scenerii pewnie nie ma co liczyc.

--- Koniec cytatu ---

Czyli wystarczy to "0" zmienić na promień jaki miał ten łuk i będzie działać?


--- Cytat: Waldi 1978 w 09 Stycznia 2018, 22:28:46 ---Nie mam dużej wiedzy w tym temacie ale im bardziej ''ostry'' łuk tym większe zużycie toru, kół pojazdu i ograniczenie prędkości. I też na takie typu ostre łuki nie nadają się lokomotywy co mają 3 osie na wózku. Wiec robiąc łuki musisz się zastawić co będzie jechało po scenerii. Na szybko znalazłem w necie . Może się przyda
 http://il.pw.edu.pl/~zuraw/pliki/Projektowanie%20linii%20kolejowych.pdf

--- Koniec cytatu ---

Dzięki, przyda się. Tak jak przejrzałem na szybko to większość rzeczy u mnie jest do całkowitej przeróbki. 

tmj:

--- Cytat: JAN21 w 09 Stycznia 2018, 22:36:21 ---Czyli wystarczy to "0" zmienić na promień jaki miał ten łuk i będzie działać?

--- Koniec cytatu ---
Tak, odcinek zostanie podzielony na segmenty o wielkosci zaleznej od promienia, tak jak jego sasiad.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod