Symulator EU07 (i nie tylko) > Na warsztacie
Sceneria "Góry"
JAN21:
Cześć!
Ostatnio zacząłem bawić się 3ds-em i zrobiłem taką oto scenerie. Jest ona obsadzona w większości w górach. W przyszłości myślałem aby trasa miała aż 4 wersje. Przed remontem w lato oraz w zimę i po remoncie również w lato i zimę. Jeszcze myślałem czy nie zelektryfikować całości lecz nie rozpracowałem jeszcze tworzenia w trakcji w ogóle. Długość na tę chwile to około 20-25km. Na tę chwile plik z terenem ma aż 30MB, ale z czasem postaram się go jak najbardziej odchudzić. Jak myślicie, jest sens ciągnięcia tego dalej czy raczej sobie odpuścić i zająć się czymś innym? Jak by ktoś chciał zobaczyć jak to dokładnie wygląda to załączam trasę na chwile obecną:
http://eu07.pl/userfiles/21553/priv-gury.rar
Sawi:
Co prawda do tej pory nie bawiłem się w tworzenie scenerii, ale jedno wiem jak teraz odpuścisz to zapewne nie poznasz innych ciekawych metod. Pamiętam ile u mnie czasu trwało bym załapał jakieś podstawy. Przede wszystkim praktyka i jeszcze raz praktyka. Ten kto mnie wtajemniczał wie.
Stele:
Baw się, baw. Na torach się nie znam, ale profil pionowy wydaje się sensowny, łuki też, nawet przechyłki masz. Jest to policzone wszystko wg norm czy tak na oko?
Wyraźnie utworzyłeś kilka sektorów regularnej siatki i bawiłeś się w tłoczenie gór. Pamiętaj o zasadach geologii. Góry układają się pasmami, tworzą masywy. Jak masz dolinę, to jakoś musiała powstać, środkiem będzie płynąć rzeka. Polecam też zacząć od gęstszej siatki a potem potraktować ją modyfikatorem optymalizacji po wytłoczeniu. Najlepiej na kilku parametrach, zależnie od odległości od torów. Momentami siatka jest zbyt rzadka, a w innych miejscach niepotrzebnie zagęszczona.
Nie używaj skryptów do generowania nasypów. Dają paskudny efekt. Zrób kopię torów i sprowadź je do jednej krzywej-niwelety linii. Narysuj przekrój poprzeczny zgodny z normą i modyfikatorem sweep wytłocz go wzdłuż torów. Potem tylko trzeba ręcznie pospawać łączenia przekrojów czy dopasować wysokość nasypów do terenu u podstawy. Zawsze wszywaj profil poprzeczny toru w siatkę terenu. Dzięki temu uzyskasz poprawne wygładzenie cieniowania.
Są wtyczki do programów graficznych, generujące height mapy przypominające teren górzysty. Możesz się czymś takim wspomóc przy wytłaczaniu, jak twoja wyobraźnia nie wystarczy do uzyskania realistycznego efektu.
Mariusz1970:
No i pamietaj, ze GORY nie gury.
bumer:
Nie znam się na tworzeniu tras ale podziwiam Twój zakres prac. Warto abyś kontynuował ten projekt. Trasa jest Twoją fantazją czy wzorujesz się na jakieś linii kolejowej ?
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej