Autor Wątek:  pisanie tras  (Przeczytany 13588 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« dnia: 06 Czerwca 2005, 16:49:51 »
Mam pewne pytania co do pisania torów i rzeźby terenu.
1.Czy aby je napisać muszę używać specjalnych prrogramów typu jet obeta, triangle,itp?
2.Te programy nie działają u mnie ,mimo że posiadam program "Java", czemu?
3.Z jakiej strony mogę sciągnąć taką "Javę"

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
pisanie tras
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Czerwca 2005, 16:56:50 »
node -1 0 none track normal 50.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
0.0 0.2 0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
100.0 0.2 0.0 //point 2
0
endtrack

Mozesz zawsze recznie pisac tory ;-)... Jesli chcesz 3dstudio w pelnej wersji testowej 30-dniowej, ktore wazy 50 mb napisz do mnie na priv...

Offline tommik

  • Wiadomości: 100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Czerwca 2005, 17:25:03 »
Albo możesz także ściągnąć gmaxa.

Offline Kolejarz

  • Wiadomości: 85
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
pisanie tras
« Odpowiedź #3 dnia: 06 Czerwca 2005, 18:21:31 »
najlepiej jest mieć 3dsmaxa

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Czerwca 2005, 18:55:57 »
Witam!!!
Gmax nie polecam - kaszani sie i skrypty zle dzialaja.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
pisanie tras
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Czerwca 2005, 15:53:38 »
Jasne, ja cos o tym wiem.... :|

Offline tommik

  • Wiadomości: 100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #6 dnia: 07 Czerwca 2005, 18:03:50 »
Cytat: "wasyl"
Gmax nie polecam - kaszani sie i skrypty zle dzialaja.

A czy moglibyście napisać, co się "kaszani"?
No bo właśnie tworzę traskę gmaxem, ale jeśli skrypty źle działają, to może szkoda mojego czasu.

Offline slimson

  • Wiadomości: 156
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Czerwca 2005, 20:40:29 »
Ja tam z gmaxa nie korzystalem dluzej niz tydzien i wiem ze to i tak za dlugo bylo. Z tego co pamietam to koszmarny eksport a czasem nawet brak takowego. I teren sie jakos magicznymi sztuczkami robilo. Cos tam pokazywal potem costam costam i zeby cos szybko zrobic pol dnia zlecialo. Tak wiec niestety do tras jedyny i sluszny jest 3ds.
Pozdrawiam

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Czerwca 2005, 16:00:48 »
A jak się piszę trawę, bo chcę do nowo napisanej traski (400m :-) zrobić trawę, a jak coś tam mieszam, to mi się robi pionowa trawa. |:-). Jak pisać zakręty, bo jak pisałem  to tory nie były połączone ze sobą i strasznie ostro skręcały. Wyglądało to mniej więcej tak:

                                             |
                         ___________/
                       /
____________ |


Dzięki za pomoc w napisaniu jakiegokolwiek toru.

Offline jaras

  • Wiadomości: 224
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
pisanie tras
« Odpowiedź #9 dnia: 14 Czerwca 2005, 00:00:34 »
Witam.

Polecam lekturę tego wątku. Jak z niego wynika, do "napisania" jednego (prostego lub "zakręconego") toru wcale nie potrzeba 3D Studio Max.

Pozdrowienia.
Jarosław Krasuski (@ jaras)

Doc: tutaj.
No cóż... trzeba się powoli zbierać do odejścia z tego forum - nic tu po mnie.

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Czerwca 2005, 14:13:48 »
Dobra, tylko ja nie rozumiem działania control wectorów, a to właśnie muszę rozumieć do napisania takiego toru z zakrętem np.

__________/-----------------

Offline eu43

  • Wiadomości: 239
    • Zobacz profil
    • http://www.eu43.fora.pl/
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lipca 2005, 12:45:45 »
Ja miałem 3ds max 4, ale skończył mi się limit czasu :-((((. Jest może strona z której można ściągnąć max'a za free ???

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Lipca 2005, 13:06:41 »
Cytat: "eu43"
Ja miałem 3ds max 4, ale skończył mi się limit czasu :-((((. Jest może strona z której można ściągnąć max'a za free ???

Programy typu p2p.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
pisanie tras
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Lipca 2005, 15:49:22 »
Albo pm to mateu ;-)

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Lipca 2005, 16:13:40 »
Cytat: "Mateu"
Albo pm to mateu ;-)

A ja mam v5.0 (full oczywiscie) :P

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
pisanie tras
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Lipca 2005, 16:43:07 »
Cytat: "kruger"
Cytat: "Mateu"
Albo pm to mateu ;-)

A ja mam v5.0 (full oczywiscie) :P

No ja mam 4,5,5.1,6 i 7 ;p W tym 5.1 wystawionego na serwerze ;-)

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Lipca 2005, 16:49:10 »
Cytat: "Mateu"

No ja mam 4,5,5.1,6 i 7 ;p W tym 5.1 wystawionego na serwerze ;-)

Powiedz mi tylko ze legale :P

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Lipca 2005, 17:15:53 »
Cytat: "Mateu"
W tym 5.1 wystawionego na serwerze ;-)
Widziałem, ale nie zdążyłem ściągnąć, bo usunąłeś awatara na forum. Mógłbyś mi podać linka, bo do 6.0 skończył się okres próbny...

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
pisanie tras
« Odpowiedź #18 dnia: 01 Lipca 2005, 18:18:43 »
Cytat: "Mariusz W."
Cytat: "Mateu"
W tym 5.1 wystawionego na serwerze ;-)
Widziałem, ale nie zdążyłem ściągnąć, bo usunąłeś awatara na forum.

Przepraszam... nie rozumiem ;/

Offline Mariusz W.

  • Wiadomości: 392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Lipca 2005, 10:40:40 »
Cytat: "Mateu"
Cytat: "Mariusz W."
Cytat: "Mateu"
W tym 5.1 wystawionego na serwerze ;-)
Widziałem, ale nie zdążyłem ściągnąć, bo usunąłeś awatara na forum.

Przepraszam... nie rozumiem ;/
Jak miałeś awatara na tym forum, to adres awatara prowadził do Twojego prywatnego konta bodajże na lycosie, gdzie był 3ds max 5.1 spakowany formatem *.rar w częściach po około 10MB. Jak już nie masz awatara, to nie znam adresu Twojego konta i co za tym idzie nie mogę ściągnąć tego programu.

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #20 dnia: 10 Lipca 2005, 19:19:01 »
O ile pamiętam to ten adres był:
http://members.lycos.co.uk/maszynaforum/ czy coś takiego. mi w każdym razia nie chodzi 3ds bo brakuje jakiegoś cdilla.dll czy coś w tym stylu.

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Lipca 2005, 17:51:09 »
Cdilla można ściągnąć pod tym adresem:
ftp://ftp1.discreet.com/web/support/3dstudio/C-Dilla3.27.zip

Ja ściągnąłem i 3dmax mi działa bez zarzutu

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #22 dnia: 13 Lipca 2005, 11:47:09 »
Cytat: "KURS90"
Ja ściągnąłem i 3dmax mi działa bez zarzutu


A mi dalej działa z zarutami :-(

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #23 dnia: 13 Lipca 2005, 14:14:28 »
Ważne, że się w ogóle uruchamia, a te pliki, których błąd wskazuje, można usunąć. acha i w logu w katalogu głównym, pozamieniaj ścieżki do 3ds'a na swoje

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
pisanie tras
« Odpowiedź #24 dnia: 13 Lipca 2005, 14:59:14 »
Do C-dilla:
Zajrzyj do katalogu swl. Uruchom wszystkie *.exe. Wtedy spróbuj uruchomić.

P.S.: U mnie spyware wykrywa to jako System Monitoring. Więc robicie to na swoją odpowiedzialność...

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #25 dnia: 14 Lipca 2005, 08:37:28 »
teraz z Cdillą jest spokój ale wyświetla się:
Mtlgen.dlt Is Missing a potem się wywala
Cytat: "kurs90"
Ważne, że się w ogóle uruchamia, a te pliki, których błąd wskazuje, można usunąć. acha i w logu w katalogu głównym, pozamieniaj ścieżki do 3ds'a na swoje

Tylko problem w tym że sie to wogóle nie uruchamia!!!

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
pisanie tras
« Odpowiedź #26 dnia: 14 Lipca 2005, 17:02:13 »
Na jakim dysku masz 3D Studio MAX ? Powinien być na woluminie D:\. Jeżeli nie jest, musisz edytować wszystkie pliki gdzie są podane ścieżki dostępu do plików i zamienić, aby pasowały katalogi, w których znajduje się 3DSMAX.
EDIT:
Zamieniaj we wszystkich katalogach!!

Offline Ural

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
pisanie tras
« Odpowiedź #27 dnia: 15 Lipca 2005, 11:00:58 »
Mam w lokalizacji:
"E:\Program files\3dsmax5"
i zmieniłem w 3dsmax.ini na

[Directories]
Fonts=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Fonts
Scenes=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Scenes
Import=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Meshes
Export=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Meshes
Help=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Help
Expressions=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Express
Previews=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Previews
Images=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Images
Sounds=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Sounds
PlugCFG=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\PlugCFG
MaxStart=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Scenes
VideoPost=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\VPost
Heidi Drivers=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Drivers
AutoBackup=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\AutoBack
Materials=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\MatLibs
Scripts=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Scripts
Startup Scripts=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Scripts\Startup

[BitmapDirs]
Dir1=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\Maps
Dir2=E:\PROGRAM FILES\3DSMAX5\downloads

[ObjectSnapSettings]
DisplaySnapMarkers=1
SnapMarkerSize=10
SnapMarkerColor=0,000000 1,000000 1,000000
UseAxisConstraints=0
SnapToFrozen=1

[Performance]
TransformGizmoRestoreAxis=0
SFMask=1
Degrade=0
UnitType=5
UnitScale=1.000000
RealTimePlayback=1
PlayActiveOnly=1
DisplayObsoleteMsg=0
CrossHairCursor=0
Crossing=1
ACIPalette=0
ShowAxisIcon=1
ExtUseSelSet=0
ExtAllUseSelSet=0
TransformGizmo=1

[PlugInKeys]
Enabled=1

[Renderer]
UseEnvironAlpha=0
FilterBackground=0
R25Shadows=0

[CommandPanel]
Columns=1
RollupBreakThreshold=50

[Modstack]
Visible=0
ModStackHeight=128
ShowAllIcons=0
ShowAllSets=0

[WindowState]
GFXType=OpenGL
GFXRenderer=
GFXDevice=
GFXDirect3DVersion=
GFXDirect3DDevice=
GFXDirect3DBuild=
Size=1032 746
Place=-4 -4
Maximized=0
ListenerWidth=304
XfmTypeInPos=365 282

[CustomMenus]
FileName=D:\3dsmax5\UI\DefaultUI.mnu

[MAXHistoryList]
Count=15
History_00=D:\3dsmax5\Scripts\eu07
History_01=D:\3DSMAX5\Scenes
History_02=D:\eu07-080604-unoff\textures
History_03=D:\user\McZapkie\eu07\source\zmiany\textures
History_04=C:\Documents and Settings\m4t3u\Pulpit\quark-mc29
History_05=D:\eu07-080604-unoff\maxy
History_06=D:\3dsmax5\Scenes
History_07=D:\3dsmax5\Autoback
History_08=D:\3dsmax5\Scenes
History_09=C:\Documents and Settings\Mateusz\Pulpit
DefaultType=AllFormats
History_10=C:\Documents and Settings\Mateusz\Pulpit\temp\wieruszow
History_11=C:\Documents and Settings\Mateusz\Pulpit\temp
History_12=D:\3DSMAX5\AutoBack
History_13=D:\Documents and Settings\Mateusz\Pulpit
History_14=D:\Documents and Settings\Mateusz\Pulpit\temp
History_15=D:\jel_max

[FileList]
File1=D:\3dsmax5\Scenes\braniewski_mlyn.max
File2=D:\3dsmax5\Scripts\eu07\quark-mc29.max
File3=C:\Documents and Settings\m4t3u\Pulpit\quark-mc29\quark-mc29.max
File4=D:\3dsmax5\Scenes\zabek.max
File5=D:\3dsmax5\Scenes\calkowo.max
File6=D:\3dsmax5\Scenes\andrzejki2.max
File7=D:\3dsmax5\Scenes\lebork.max
File8=D:\3dsmax5\Scenes\andrzejki.max
File9=D:\3dsmax5\Scenes\wierzbno.max

[Material Editor]
AmbientColor=0.000000 0.000000 0.000000

[62f565d6,110a1f97]
ObjectSnapPluginState=1 0

[24960fd5,343a4913]
ObjectSnapPluginState=0 0

[1f120de7,30bc716f]
ObjectSnapPluginState=0 0

[52256183,106b5fda]
ObjectSnapPluginState=0 0 0 0 0 0

[MtlEditorPosition]
MainWindow=370 -4 367 780
MagWindow0=186 97 152 190
[MaterialBrowserDialogPosition]
ModalDimension=474 75 332 751
[ImageFilePicker]
EnablePreview=1
SequenceFlag=0
MaxHistory=16
[ActionContext]
Context_0=1
Context_1=1
Context_2=1
Context_5=1
Context_6=1
Context_3=1
Context_34fe4c77=1
Context_160d7c17=1
Context_38ba1366=1
Context_34fe2c73=1
Context_2993eaf=1
Context_7ed73ca2=1
Context_7ff73cb1=1
Context_7bd55e43=1
Context_39f804f5=1
Context_39f804f7=1
Context_6bd55e20=1
[MAXScript]
AutoStart=1
LoadStartupScripts=1
LoadSaveSceneScripts=1
LoadSavePersistentGlobals=1
LoadControllerScripts=1
Font=Courier New
FontSize=12
InitialHeapSize=7.500000
AutoOpenListener=0
EnableMacroRecorder=0
ShowCommandPanelSwitch=0
ShowToolSelections=0
ShowMenuSelections=0
AbsoluteSceneNames=0
AbsoluteSubObjects=0
AbsoluteTransforms=0
ExplicitCoordinates=0
[RenderProgressDialogPosition]
Dimension=897 79 379 244
[RenderVFBPosition]
Position=166 20
[FloatingActiveShadeWindowRectangle]
RectangleXYWH=0 0 664 555
[PresetOutputSize0]
PresetWidth=320
PresetHeight=240
PresetAspect=1.000000
[PresetOutputSize1]
PresetWidth=256
PresetHeight=243
PresetAspect=1.265625
[PresetOutputSize2]
PresetWidth=512
PresetHeight=486
PresetAspect=1.265625
[PresetOutputSize3]
PresetWidth=640
PresetHeight=480
PresetAspect=1.000000
[PresetOutputSize4]
PresetWidth=720
PresetHeight=486
PresetAspect=0.900000
[PresetOutputSize5]
PresetWidth=800
PresetHeight=600
PresetAspect=1.000000
[EmailNotifications]
NotifyProgress=0
NotifyFailure=1
NotifyCompletion=0
NotifyEveryNth=1
EmailFrom=
EmailTo=
OutgoingEmailServer=
[RenderDialogPosition]
Dimension=367 -17 458 820
[KeyboardFile]
CurDir=D:\3dsmax5\UI\
CurFile=DefaultUI.kbd
[UserGridSettings]
AutoActivation=0
AutoDeletion=0
FLoatingGridObjectSpaceAlign=0
[CustomColors]
FileName=E:\PROGRAM FILES\3dsmax5\UI\DefaultUI.clr
IconFolder=E:\PROGRAM FILES\3dsmax5\UI\Icons

chyba jest dobrze.

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
pisanie tras
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Lipca 2005, 14:11:06 »
A zmieniłeś np. ścieżki w pliku 3dsmax\plugcfg\BakeTexture.ini ? Nie wiem, czy jeżeli będzie zła nie uruchomi się, ale lepiej wszystkie pozmieniać (jeśli zmienisz tylko 3dsmax.ini, to nadal będziesz miał problem z mtlgen.dlt). Kombinuj i pisz jak czegoś nie wiesz. :)