Po tym, kiedy prace nad modelem ganza dobiegną końca, na wirtualnym wehikule czasu nastawię datę 1989. Wybiorę się wtedy na podróż pociągiem ekspresowym, o nowym wówczas schemacie malowania, jaki dostawały wagony kursujące w niektórych pociągach. Było to malowanie tzw. "przejściowe", czyli wagon był oliwkowy, ale z szerokim kremowym pasem pod oknami Sama malatura weszła do użytku w roku 1988, i jako pierwsze dostały taką wagony kursujące po CMK. Dostawy takich wagonów na stację Gdynia rozpoczęły się właśnie w roku 1989, a trafiły one do obsługi pociągu Neptun, Kaszub i Pomorzanin.
Składem takiego pociągu właśnie się zajmuję. W załączeniu zdjęcie stanu prac, czyli dwie jedynki i zdjęcie wzorzec według którego maluję te wagony. Na załączniku jedynki są jeszcze do lekkich poprawek, na chwilę obecną już dokonanych. Jest też jeden wagon drugiej klasy, jeszcze nie gotowy. Do kompletu dostanie drugi, z białym pasem zachodzącym na ściany czołowe. W planie jest też nieodłączny w pociągach ekspresowych wagon z jakąś gastronomią w takim samym schemacie barw. Będzie to Bar Wars, z herbem Gdańska na burtach.
Podobno herb na gdyńskich wagonach zdarzał się częściej, ale zdjęcie takiego przypadku widziałem jedno, a był to wagon barowy. Dokleić coś takiego na np. jedną "jedynkę" mogę, ale jak nie mam zdjęcia, nie wiem czy warto przeskakiwać ponad to, z czego korzystam.
W ostatnim załączeniu zwykła ramka z datą rewizji jakiegoś wagonu. Mam pytanie, bo tworzę wagony nowe, i z lekkimi śladami przebytych kilometrów, by się od siebie różniły.
Nowe wagony miały podobno w tej ramce rok budowy? Jeśli tak, to wie ktoś, jak to wyglądało?