Autor Wątek:  Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.  (Przeczytany 7984 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« dnia: 02 Września 2017, 12:31:03 »
Pociąg TLK Podlasiak relacji Szczecin-Suwałki, który w Warszawie miał już opóźnienie 100 minut, stanął 54 kilometry za Warszawą w Tłuszczu i maszynista tego pociągu stwierdził, że dalej nie pojedzie, bo przekroczył już czas pracy:
Cytuj
54 km od Warszawy pociąg został zatrzymany na stacji Tłuszcz, to jest powiat wołomiński, i pan maszynista ogłosił przez megafony, że nie pojedziemy dalej wcześniej niż za 1,5 godziny, a może później. Dowiedzieliśmy się, że przyczyną tej sytuacji jest to, że pan maszynista pracował 12 godz. i właśnie nie może już jechać dalej
Więcej:
https://wiadomosci.wp.pl/maszynista-zatrzymal-pociag-i-zostawil-pasazerow-zaskakujacy-powod-6161635178735745a
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Września 2017, 12:45:53 »
Postąpił słusznie. Pracodawca jest jak pupa od swojej czynności, aby zapewnić obsadę na lokomotywie. Brak rezerwy, to pewnie cięcia oszczędnościowe spółek. Powód dla którego zszedł z lokomotywy nie jest zaskakujący, regulamin ogarnia bardzo jasno godziny pracy maszynisty!Nie tylko maszynisty, ale także wielu innych zawodów w tym kierowców. Bardzo dobrze, że zrobi się z tego wielki dym.
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2017, 12:48:25 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Września 2017, 14:29:00 »
Ta sytuacja musiała być już patologiczna i pewnie za przedłużone godziny w okresie wcześniejszym pracodawca nie wypłacił należnej pensji i maszynista po prostu użył narzędzi zgodnych z regulaminem pracy. Co prawda mógłby pracować do 16 h, ale tylko w sytuacjach awaryjnych, a spóźnienie pociągu taką nie jest. Gdyby doszło do jakiegoś zdarzenia na torach, to firma miałaby kłopoty...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Września 2017, 14:45:26 »
Ale tak się zastanawiam, czemu np. jak były nawałnice 11 sierpnia i jeden z pociągów miał opóźnienie 14 godzin, a sam maszynista pracował wtedy 24h, też nie doszło do czegoś takiego jak wczoraj.
Zresztą to nie jedyny wypadek.
7 lat temu pociągi też się bardzo spóźniały po parę godzin, a jednak tak bardzo się nie słyszało o takich sytuacjach, że maszynista opuszcza pociąg. 
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Września 2017, 14:49:29 »
No przecież masz odpowiedź:
Cytuj
Co prawda mógłby pracować do 16 h, ale tylko w sytuacjach awaryjnych, a spóźnienie pociągu taką nie jest.
Nie dostrzegasz różnicy awarii, zdarzenia losowego a zwyczajnym wywieraniem presji i mobingiem pracodawcy?

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3932
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 288
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Września 2017, 15:10:18 »
Wg mnie laika, to sa konsekwecje zlepku dwoch glownych czynnikow: balaganu w przepisach i zlej organizacji pracy. Wg mnie w przepisach powinno byc jak najmniej sytuacji do interpretacji. Ma byc klarownie i przejrzyscie.

Offline goofy212

  • Wiadomości: 108
  • PKP- Poczekaj Kiedyś Przyjedziemy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Września 2017, 18:36:08 »
a jednak tak bardzo się nie słyszało o takich sytuacjach, że maszynista opuszcza pociąg.
Maszynista czekał na zmiennika, więc pociągu nie opuścił, a co za tym idzie pilnował lokomotywy i składu. A po za tym postąpił słusznie. W takich sytuacjach wychodzą cięcia i oszczędności na kolei, a także złe planowanie i to nie tylko w PKP IC. Info o tym, że czekał na zmiennika można znaleźć w tym artykule.
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/maszynista-zatrzymal-pociag-bo-nie-mial-zmiennika-kilka-godzin-opoznienia-83287.html
Uczeń wykazuje niedyspozycję psychofizyczną, w związku z czym zostaje odsunięty od zajęć z jednoczesnym ich niezaliczeniem.
https://goofy212.flog.pl/

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Września 2017, 19:29:33 »
Manipulacja WP. Tam mówią co innego, a na RK co innego. Szczerze to bardziej wierzę RK, bo nie wyobrażam sobie sytuacji, gdy maszynista zostawia pojazd i sobie idzie do domu.
No przecież masz odpowiedź:
Cytuj
Co prawda mógłby pracować do 16 h, ale tylko w sytuacjach awaryjnych, a spóźnienie pociągu taką nie jest.
Nie dostrzegasz różnicy awarii, zdarzenia losowego a zwyczajnym wywieraniem presji i mobingiem pracodawcy?
Teraz dokładnie przeczytałem artykuł nie z WP,a z RK i przyznam Ci rację.
Mnie osobiście zastanawia końcowa część wypowiedzi p. Serbeńskiej, że będą wyciągane konsekwencję i zastanawiam co to będą za konsekwencję, czy maszynista ucierpi, czy dyspozytura, a maszynista odważny, że nie machnął ręką na całą sprawę tylko czekał.
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2017, 19:31:11 wysłana przez wołodyjowskiIC »
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6284
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2205
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Września 2017, 19:38:25 »
Jak maszynista miałby iść, skoro jest białostocki. Tak na logikę. Odcinek Warszawa- Białystok jest obsługiwany przez białostockich maszynistów. Komentarze (szczególnie studenta transportu) pod artykułem na pewnym portalu są bardzo ciekawe. Student transportu zmierzył, że do Warszawy jest niecałe 30 km i się zastanawia, czy maszynista nie mógł skończyć pracy parę minut później i dojechać do Wschodniej. :D
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2017, 19:40:35 wysłana przez matek123 »
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Września 2017, 20:52:32 »
37 lat temu 14 sierpnia 1980 roku doszło do katastrofy pod Otłoczynem. Maszynista lokomotywy ST44-607 prowadzący skład towarowy, doszedł do wniosku, że za długo stoi przed semaforem. Przejechał sygnał S1 rozpruł zwrotnice. W sumie rozpoczął 25 godzinę pracy, on tam trochę pokręcił z godzinami pracy. Pojechał na czołówkę z osobowym Toruń Główny - Łódź Kaliska, prowadzonego przez lokomotywę SP45-160. Nie dało się nic zrobić. Osobowy wjechał już na szlak. Radio-Stopu wtedy nie było.

Offline wołodyjowskiIC

  • Wiadomości: 279
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 53
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Września 2017, 21:45:28 »
Jak maszynista miałby iść, skoro jest białostocki. Tak na logikę. Odcinek Warszawa- Białystok jest obsługiwany przez białostockich maszynistów. Komentarze (szczególnie studenta transportu) pod artykułem na pewnym portalu są bardzo ciekawe. Student transportu zmierzył, że do Warszawy jest niecałe 30 km i się zastanawia, czy maszynista nie mógł skończyć pracy parę minut później i dojechać do Wschodniej. :D
Jak, skoro pociąg jechał do Białegostoku, a nie z Białegostoku, więc jak miał skończyć w Warszawie skoro był już za Warszawą. 
Lokomotywa EP07 fajna, EZT ED250 szybki, lokomotywa EU44 ciekawa, ale EP09 najlepsza.

Offline Pitek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 299
    • Zobacz profil
    • Pitkowa Kolej
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #11 dnia: 02 Września 2017, 22:21:25 »
Z rozkładu wynika, że powinien trasę przejechać w 11h i 50minut. Wszystko było na styk i po opóźnieniu godzinnym strzeliło mu 12h, to zakończył pracę. A zmiennika pewnie w ogóle miało nie być, bo liczyli, że przejedzie te 12h bez problemów.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Września 2017, 20:52:53 »
Tu jest temat czasu pracy maszynisty. Co jest słodką tajemnicą przewoźników. Udało mnie się wyszukać, tylko że są pewne niuanse. Czas pracy maszynisty IC wynosi 8 godzin, czas ten może być przedłużony do 12 godzin. Maszynista musi mieć 11 godzin wypoczynku. Ale jest też napisane w porze dziennej maszynista może pracować 10 godzin, w nocnej 8 godzin. Wszystko obliczone jest w 4 miesięcznym okresie rozliczeniowym.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #13 dnia: 04 Września 2017, 10:05:22 »
*
Wszystko co tu napisałeś nie jest prawdą. :)
« Ostatnia zmiana: 04 Września 2017, 16:28:43 wysłana przez macius5991 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Września 2017, 16:47:23 »
Ale argumentów nie masz. Po 8 godzinach powinna być zmiana obsady lokomotywy. Nie robienia grafika na styk. A nie według rozkładu ma 11h50' lekkie opóźnienie. Co wtedy? Tak. Pracodawca może przedłużyć czas pracy do 12 godzin, ale nie dłużej.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Września 2017, 16:54:26 »
Ale jakie mam mieć argumenty? Nie ma żadnego obowiązku zmiany po 8 h. Maszyniści zatrudnieni są w systemie równoważnego czasu pracy. I jeśli służba będzie na 11:50, to jedzie się 11:50. A jak trzeba to 12. I to nie jest żadne wydłużanie, tylko planowy harmonogram.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Września 2017, 17:06:46 »
[...]A nie według rozkładu ma 11h50' lekkie opóźnienie. [...]
To nie jest przypadkiem tylko czas jazdy TLK Podlasiak ale na całej trasie? Biorąc pod uwagę że maszyniści się po drodze zmieniają, to tak naprawdę nie wiadomo jaką turę i jakie pociągi obsługiwał ten maszynista i jak godzinowo wychodziła mu cała tura, planowo ile dokładnie miała godzin.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #17 dnia: 07 Września 2017, 23:41:53 »
To masz zrównoważony czas pracy. W okresie czterech miesięcy średnia 40 godzin na tydzień, 8 godzin na dobę. według kodeksu jest 8 godzinny dzień pracy, ponadto to jest nadliczbowe. Może pracować 12 godzin, ale w innym dniu może 4 godziny, aby średnia była 8 godzin. Na dobę musi mieć 11 godzin odpoczynku. Jeszcze są czasy przerwy w pracy 8 godzinnej i 12 godzinnej.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Stanął w Tłuszczu i skończył pracę.
« Odpowiedź #18 dnia: 08 Września 2017, 02:36:32 »
Nie, ponad 8 godzin to nie jest nadliczbowe w systemie zrownowazonego czasu pracy, jezeli harmonogramowo jest sluzba 12 godzin. Srednia tygodniowa to w tym przypadku slowo klucz. Maszynisci pracuja roznie, majac harmonogramowo przedzial od 8 do 12 godzin (a wiec moze byc w harmonogramie 8h, 9h15', 11h50' itd) + kodeks zezwala pojedynczo w okresie zaplanowac sluzbe krotsza jak 8 godz). Z okresem rozliczeniowym tez jest w roznych firmach roznie, przy czym rozliczenie wcale nie uniemozliwia planowania harmonogramu tylko na miesiac. W praktyce jednak przy zrownowazonym czasie pracy maszynistow (przyklad powyzej) w czasie, gdy brakuje rak do pracy i sa duze zmiany w biezacym harmonogramie - kilkumiesieczne rozliczenie powoduje wiecej problemow niz korzysci, bo w praktyce i tak maszyniscie nie odda sie dnia wolnego w nastepnym miesiacu, skoro i tak bedzie trzeba go zatrudnic nadliczbowo z powodu braku ludzi. A wiecej jest z tym roboty.
« Ostatnia zmiana: 08 Września 2017, 02:43:34 wysłana przez AtapiCl »