Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1371370 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3240 dnia: 07 Kwietnia 2020, 13:25:13 »
Czy tak powinno wyglądać hamowanie nagłe w spalinówkach np. SU45?
Według mnie takie hamowanie powinno odcinać jazdę, filmik:

Co np. jak jaśnie pan mechanik zasłabnie?
« Ostatnia zmiana: 07 Kwietnia 2020, 13:28:53 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Online Piotr93

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1727
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1194
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3241 dnia: 07 Kwietnia 2020, 14:22:44 »
Nawet widać że amperomierze nie reagują w ogóle na nagle.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3242 dnia: 07 Kwietnia 2020, 14:44:41 »
@Turbokibel ma rację. Wyłącznik ciśnieniowy przewodu głównego hamulcowego powinien zgodnie ze schematem rozłączyć styczniki liniowe, z resztą tak jak w SM42.
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3243 dnia: 07 Kwietnia 2020, 15:51:09 »
Lampa w kabinie ignoruje stan baterii. Tak miało być, przynajmniej w części pojazdów. Ale lampka w modelu ma uzależnienie od baterii. Przy wyłączonych bateriach zmienia się oświetlenie modelu ale nie ładuje obiekt on lampy sufitowej.
Mój kanał youtube

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3244 dnia: 08 Kwietnia 2020, 11:09:07 »
Paczka repo, najnowsze exe. Nie da się podnieść pantografów w ET41.

Edit: Ok, odkryłem, że trzeba zmienić nastawy w maszynowni. Warto dodać to do sterowania.
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2020, 11:17:11 wysłana przez Matson »

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3245 dnia: 08 Kwietnia 2020, 11:12:06 »
Pantografy podnosisz teraz najpierw w maszynowni o lub p, potem przechodzisz do kabiny i ctrl+shift+o.
T.N

Offline kolejarz2009

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 78
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3246 dnia: 08 Kwietnia 2020, 11:30:17 »

Edit: Ok, odkryłem, że trzeba zmienić nastawy w maszynowni. Warto dodać to do sterowania.
Jest w sterowanie.html od 4 Marca.

Offline Matson

  • Wiadomości: 193
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 64
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3247 dnia: 08 Kwietnia 2020, 11:35:43 »
Jest w sterowanie.html od 4 Marca.

Szukałem i nie widzę.

Offline kolejarz2009

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 95
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 78
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3248 dnia: 08 Kwietnia 2020, 13:06:26 »
W załączniku

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 593
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3249 dnia: 08 Kwietnia 2020, 16:29:01 »
@Turbokibel ma rację. Wyłącznik ciśnieniowy przewodu głównego hamulcowego powinien zgodnie ze schematem rozłączyć styczniki liniowe, z resztą tak jak w SM42.
Czy w takiej sytuacji powinno również nastąpić odwzbudzenie prądnicy głównej i redukcja obrotów silnika spalinowego do obrotów biegu jałowego?
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3250 dnia: 08 Kwietnia 2020, 18:42:53 »
Co tu się stało...
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 593
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3251 dnia: 08 Kwietnia 2020, 18:57:29 »
@Turbokibel ma rację. Wyłącznik ciśnieniowy przewodu głównego hamulcowego powinien zgodnie ze schematem rozłączyć styczniki liniowe, z resztą tak jak w SM42.
Czy w takiej sytuacji powinno również nastąpić odwzbudzenie prądnicy głównej i redukcja obrotów silnika spalinowego do obrotów biegu jałowego?
Ponadto, zadziałanie przekaźnika ciśnieniowego rozrządu powoduje, że napełnienie przewodu głównego po jego zadziałaniu możliwe jest tylko na pozycji 0 nastawnika jazdy.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3252 dnia: 08 Kwietnia 2020, 19:08:47 »
Co tu się stało...
#aleocochodzi

Pan dyzurny spoznil sie zapewne troszeczke z przelozeniem zwrotnicy...



Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3253 dnia: 08 Kwietnia 2020, 19:35:38 »
Osobno, zeby sie nie zgubilo, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, ai powinno lepiej pamietac czy zostawilo w skladzie otwarte drzwi

- poprawka, uruchomienie symulacji w trybie ghostview nie blokuje wizualizacji

- maszyna stawia na jakos, symulacja pojazdow z napedem spal-ele zwraca uwage na stan stycznikow liniowych

- funkcjonalnosc, w sekcji Cntrl. pliku .fiz mozna zdefiniowac wpisem GroundRelayStart metode zalaczania przekaznikow roznicowych (domyslnie automatyczna dla EZT, reczna dla pozostalych)

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3254 dnia: 08 Kwietnia 2020, 22:34:21 »
Prośba o dorzucenie obsługi dźwięku rozłączania/załączania grupy silników trakcyjnych (ctrl+e w maszynowni).

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2610
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3255 dnia: 08 Kwietnia 2020, 22:43:07 »
A to wydaje jakiś szczególny dźwięk oprócz przekładania odłącznika nożowego? Którego by wypadało dodać jako osobnego switcha swoją drogą, ale że w maszynie nie istnieje coś takiego jak indywidualna grupa silników, to marnie to widzę. :/
Mój kanał youtube

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3256 dnia: 08 Kwietnia 2020, 22:48:59 »
Gdyby przemodelować RList, to można by po prostu w miejsce gałęzi i silników dać układ połączeń (nr kolejny), a następnie zrobić tablicę zależności: kombinacje bitowe użytych odłączników - dostępna liczba gałęzi i silników dla każdego numeru układu połączeń. Względnie można zrobić nadpisanie liczby gałęzi i silników innymi wartościami na podstawie użytych odłączników.
« Ostatnia zmiana: 08 Kwietnia 2020, 22:50:03 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mareczek

  • Deweloper
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Galeria Fotograficzna Mareczka
  • Otrzymane polubienia: 322
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3257 dnia: 08 Kwietnia 2020, 22:57:07 »
A to wydaje jakiś szczególny dźwięk oprócz przekładania odłącznika nożowego? Którego by wypadało dodać jako osobnego switcha swoją drogą, ale że w maszynie nie istnieje coś takiego jak indywidualna grupa silników, to marnie to widzę. :/
Z tego co wiem (przynajmniej kiedyś) można była odłączyć jedną bądź druga grupę. Mówię o EU07...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3258 dnia: 08 Kwietnia 2020, 22:59:30 »
Ja tylko pamiętam opcję, że można było "odłączyć" parę, a jeśli dalej się uszkodziło silnik, to można było wyłączyć jeszcze ten jeden uszkodzony silnik i jechać na jednym.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3259 dnia: 08 Kwietnia 2020, 23:16:18 »
Warto mieć niektóre kanały w subskrybcjach (filmik sprzed dwóch dni) ;)

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3260 dnia: 11 Kwietnia 2020, 01:54:59 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- lekcje dla ai, popelnienie przewodu glownego w zmodernizowanej stonce nie powinno juz przerastac mozliwosci wirtualnego mechanika

- w ramach koncertu zyczen, przeszczepiony modul komunikacji z urzadzeniami zewnetrznymi z galazki Milka7

- w ramach koncertu zyczen na bis, stan lampki przekaznikow roznicowych podawany jest urzadzeniom zewnetrznym (bajt 5, bit 3)

- maszyna stawia na jakos, popelnienie przewodu glownego przy aktywnym wylaczniku cisnieniowym mozliwe jest tylko na pozycji neutralnej nastawnika jazdy; aktywacja wylacznika cisnieniowego w pojazdach z napedem spal-ele powoduje zejscie silnika spalinowego na obroty jalowe

- funkcjonalnosc przygotowana przez youBy, w sekcji Blending pliku .fiz mozna zdefiniowac parametr MED_MinBrakeReqED

Offline Skiv

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3261 dnia: 14 Kwietnia 2020, 17:24:22 »
Istnieje możliwość iż na najnowszym execu nie ma już tego ścinania jak sie patrzy na ekrany np w AKLce. Wytestuje teraz w ELFie i zedytuje jak będzie.

Edit: Tak, wg. mnie problem szarpania obrazu znikł. Super!
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2020, 18:16:20 wysłana przez Skiv »

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3262 dnia: 14 Kwietnia 2020, 18:35:49 »
Testowałeś na włączonym deszczu? Bo u mnie jak się deszcz włączy to wszystko jest płynne, żadnych ścinek, jak wyłączę deszcz, ścinki są :/.
Pomaga również włączenie limitu FPS, ale w programie np. MSI Afterburner, ustawiłem na 60 i ścinki występują o wiele rzadziej.
« Ostatnia zmiana: 14 Kwietnia 2020, 18:38:46 wysłana przez Turbokibel »
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline Turbokibel

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1628
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1319
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3263 dnia: 14 Kwietnia 2020, 19:23:45 »
Jest problem z drzwiami w Elfie i SA13x, jak otworzymy drzwi przyciskiem otwierania i je potem zamkniemy przyciskiem zamykania, to później nie będziemy mogli ich otworzyć za pomocą przycisku otwierania, będziemy musieli przekręcić programator, by otworzyć, filmik wszystko wyjaśnia:
Otrzymałem permanentnego bana na 6h xD

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3264 dnia: 17 Kwietnia 2020, 00:00:36 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, pokretlo zezwolenia na otwarcie drzwi ma jak dobra zona zawsze ostatnie slowo

- poprawka, przy sprzeganiu pojazdow brana jest pod uwage definicja wlasciwych sprzegow

- lekcje dla ai, ai zostalo pouczone w kwestii obslugi nastawnika w pojazdach z napedem spal-ele

- w ramach koncertu zyczen, w sekcji Scenario panelu F12 dodany zostal przelacznik kontrolujacy automatyczna aktualizacje tekstur

- w ramach koncertu zyczen na bis, dodane komendy obslugi kurka trojdrogowego sprezarki pantografow, pantographcompressorvalveenable oraz pantographcompressorvalvedisable,

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3265 dnia: 17 Kwietnia 2020, 10:10:59 »
Chciałem sprawdzić ostatnie zmiany w exe i ze zdziwieniem zauważyłem, że teraz symulacja w ogóle się nie uruchamia. Niestety na wcześniejszych exe dzisiaj też nie chce startować. Błędy sugerują problem z shaderami ale dla pewności skopiowałem cały katalog shaders z ostatniego exe ale nic się nie zmieniło. Zaskakujące jest to, że od ostatniego czasu kiedy wszystko działało nie zmieniałem niczego w paczce.
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2020, 10:13:50 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline Miłosz Dorsz

  • Administrator
  • Wiadomości: 1425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3715
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3266 dnia: 17 Kwietnia 2020, 10:25:08 »
Cienie 8k na tej karcie to stanowczo za dużo dla tej karty.
shadows map size capped at 8192pframebuffer status: error 0x8CDD
shadow framebuffer setup failed
Spróbuj zmniejszyć.
Projekty skończone i potencjalnie przyszłe: KLIK

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3267 dnia: 17 Kwietnia 2020, 10:41:11 »
Tylko eu07.ini mam cały czas taki sam i ustawienia shadowmapy są chyba dość niskie
shadowtune 256 100 100 100Nie wiem skąd się bierze wartość 8192
Zadziałało tylko po wyłączeniu cieni
gfx.shadowmap.enabled noDla pewności załączam cały eu07.ini
Ale rzeczywiście nowe przełączanie zaworu trójdrogowego działa elegancko. Dzięki :)
« Ostatnia zmiana: 17 Kwietnia 2020, 10:42:59 wysłana przez mac310 »
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.

Offline jochand

  • Wiadomości: 862
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3268 dnia: 17 Kwietnia 2020, 11:01:35 »
Teraz nieszczesna BR285 dziala az milo patrzec. Tak poza nawiasem pytanko czy funkcje robienia screenow daloby sie przeniesc rowniez do trybu legacy

Offline mac310

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 524
    • Zobacz profil
    • Moim Okiem...
  • Otrzymane polubienia: 73
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #3269 dnia: 17 Kwietnia 2020, 11:08:47 »
Teraz zgłupiałem do reszty. Samo przyszło i samo poszło. Teraz się odpala bez problemu także z cieniami i zmiana shadowtune nie powoduje wywalenia. Próbowałem z różnymi wartościami od 256 do 1024 i na razie jest OK. Nie wiem co mu odbiło :/ ale niech tak zostanie...
Historia budowy pulpitu lokomotywy serii EU07.