Autor Wątek:  Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym  (Przeczytany 1375922 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2640 dnia: 15 Listopada 2019, 23:22:43 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, wirtualny rewident powinien lepiej oceniac w ktorych pojazdach zalaczac baterie i pozostale urzadzenia

- poprawka, prad doprowadzony sprzegiem do obwodu ogrzewania dostepny jest dla pozostalych obwodow pojazdu przy zalaczonym ogrzewaniu zamiast zawsze

- funkcjonalnosc, aktywowana obsluga CurrentCollector jako zrodla zasilania dla ogrzewania (wpis Heating= w sekcji Clima: pliku .fiz) W trybie tym zasilanie obwodu ogrzewania nie wymaga zamkniecia wylacznika szybkiego, a jedynie doplywu pradu z sieci do pantografow. Tryb ma zastosowanie m.in w siudemkowatych

- funkcjonalnosc, komenda Load jako drugi parametr pozwala zdefiniowac dopuszczalna odleglosc od lokacji zrodla komendy

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2641 dnia: 15 Listopada 2019, 23:29:12 »
W porownaniu z exe 190824 wyswietlanie na gfxrenderer legacy jest zauwazalnie jasniejsze. W trakcie ok 2h30' jazdy stopniowo zaczely znikac/'wybielac' sie tekstury roznych obiektow: modeli statycznych, elementow taboru, szyn, terenu, kabiny. gfx.resource.sweep yes i gfx.resource.move yes. GeForce GT 610.
Poziom jasnosci dziennego nieba w "starym" rendererze zostal zmieniony na wzor trybu szaderowego, miedzy innymi ze wzgledu na uwagi ze poprzednio niebo bylo zbyt ciemne.

Znikanie tekstur jest zapewne spowodowane zalaczeniem trybu gfx.resource.move yes, przy ograniczonej ilosci pamieci moze zaczac jej brakowac na ponowny upload. Alternatywnie, niektore karty nie radza sobie zbyt dobrze z generowaniem wersji przechowywanej lokalnie, co rowniez objawia sie utrata danych.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2642 dnia: 16 Listopada 2019, 12:59:51 »
- poprawka, wirtualny rewident powinien lepiej oceniac w ktorych pojazdach zalaczac baterie i pozostale urzadzenia
Taka uwaga - jeśli lokomotywa ma być ciągnięta "na zimno" przez dłuższy czas, to raczej nie powinna jechać z załączoną baterią, żeby się nie rozładowała bez zasilania z przetwornicy (w MaSzynie bateria też się rozładowuje), ale w rzeczywistości jest na ramie pneumatycznej plombowany kurek odcinający zrzucanie powietrza z PG przez zawór nagłego hamowania i ten kurek się w takiej sytuacji przestawia.
- funkcjonalnosc, aktywowana obsluga CurrentCollector jako zrodla zasilania dla ogrzewania (wpis Heating= w sekcji Clima: pliku .fiz) W trybie tym zasilanie obwodu ogrzewania nie wymaga zamkniecia wylacznika szybkiego, a jedynie doplywu pradu z sieci do pantografow. Tryb ma zastosowanie m.in w siudemkowatych
Yyy, jakby to powiedzieć... No nie za bardzo. Zarówno w EU07, jak i w ET22 do podania zasilania na sprzęgi ogrzewania pociągu konieczne jest zamknięcie styku głównego wyłącznika szybkiego. Może Ci/komuś, kto Ci podpowiadał, pomyliło się z tym, że w EU07 da się zamknąć styczniki ogrzewania pociągu bez zamknięcia wyłącznika szybkiego, ale zasilanie WN i tak wtedy nie pójdzie na sprzęgi. Za to w ET22 nawet styczniki się nie zamkną, bez zamknięcia chociaż styku pomocniczego WSa. W załącznikach schematy z "Vademecum maszynisty elektrycznych pojazdów trakcyjnych" z rozrysowaniem przepływu prądu.
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2019, 13:02:00 wysłana przez miko22 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2643 dnia: 16 Listopada 2019, 13:10:20 »
Yyy, jakby to powiedzieć... No nie za bardzo.
Zgadza sie, osobie ktora zglaszala problem sie pomylilo :V

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2644 dnia: 16 Listopada 2019, 21:02:05 »
Jak już tak jesteśmy przy schematach to coś mi nie gra.
Nie ukrywam - mogę mieć trochę pokiereszowane sprawy *.exe, bo trochę kombinowałem. Nie jestem wielkim znawcą tematu komputrów, ale - dla potwierdzenia. A jak już to było to podwójnie przepraszam. A jeśli tak jest w rzeczywistości to potrójnie (ale wątpię).

Mamy ukrotnione siódemki. MaSzynowym trybem: baterie, patyki - WN na lokomotywie jest. Wszystko gra.
Teraz powinniśmy załączyć WS. Ale pomińmy tę czynność. Załączamy przetwornicę. Przetwornica się załącza w obydwu lokomotywach.

Zauważyłem to wczoraj przy ET41, gdy zanikowo-napięciowy wywalił WSa na postoju, a przetwornica nadal równo pracowała. Przy dwóch siódemkach, ET22 jest to samo.
Dzieje się to u mnie przy exe z paczki, tym z początku listopada oraz tym  ostatnim - w skrócie, w każdym.

Pozdrawiam

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2645 dnia: 16 Listopada 2019, 21:38:01 »
U mnie w niektórych miejscach występuje efekt jakby przenikania niektórych warstw otoczenia. Screeny:
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr6.jpg
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr7.jpg
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr8.jpg
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr9.jpg

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2646 dnia: 16 Listopada 2019, 22:26:28 »
Mamy ukrotnione siódemki. MaSzynowym trybem: baterie, patyki - WN na lokomotywie jest. Wszystko gra.
Teraz powinniśmy załączyć WS. Ale pomińmy tę czynność. Załączamy przetwornicę. Przetwornica się załącza w obydwu lokomotywach.

Zauważyłem to wczoraj przy ET41, gdy zanikowo-napięciowy wywalił WSa na postoju, a przetwornica nadal równo pracowała. Przy dwóch siódemkach, ET22 jest to samo.
Dzieje się to u mnie przy exe z paczki, tym z początku listopada oraz tym  ostatnim - w skrócie, w każdym.
Praca przetwornicy jest na ten moment uzalezniona od zalaczenia WSa lub dostepnosci WN na sprzegu. Dlatego w opisanej sytuacji uruchamiaja sie przetwornice w obu pojazdach, w kazdym z nich prad pobierany jest po sprzegu od sasiada.

Czy tak byc powinno nie jestem pewien, ale jak zauwazyles stan ten urzymuje sie od dluzszego czasu bez zglaszanych uwag, wiec nie mialem powodu by cokolwiek tu zmieniac ;v

(to jest przy zalozeniu ze pojazdy spiete sa sprzegiem WN czyli +8 co zdaje sie nie jest normalnie stosowane w przypadku ET41)
« Ostatnia zmiana: 16 Listopada 2019, 22:39:16 wysłana przez tmj »

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2647 dnia: 16 Listopada 2019, 22:50:42 »
Coś by to wyjaśniało, bo ET41 w scenariuszu l053_wieczór jest "spięta" na wszystko możliwe ;)

Offline joey

  • Deweloper
  • Wiadomości: 425
  • the Invisible Man
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 218
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2648 dnia: 17 Listopada 2019, 00:58:15 »
Znikanie tekstur jest zapewne spowodowane zalaczeniem trybu gfx.resource.move yes, przy ograniczonej ilosci pamieci moze zaczac jej brakowac na ponowny upload. Alternatywnie, niektore karty nie radza sobie zbyt dobrze z generowaniem wersji przechowywanej lokalnie, co rowniez objawia sie utrata danych.
Wylaczenie tej opcji pomoglo, choc wczesniej nie mialem takich problemow.
Najnowsze exe pomoglo znaczaco z tworzeniem e3d pod Linuksem z Wine, choc wciaz nie jest perfekcyjnie – na scenerii SKP Biedronka i budynek dworca za plotem wyswietlaja sie, w przeciwienstwie do poprzedniego exe, poprawnie, teksturowane samochody z wnetrzem (Nissan Almera, Audi A3 i Ford Transit) "zanikaja" jednak przy patrzeniu przez plot, podobnie dzieje sie z wozkami i pudlami wagonow osobowych z wnetrzem, gdy patrzy sie przez submodel z opacity 0, np. kepy trawy.

Offline jakubg1

  • Wydział Repozytorium
  • Wiadomości: 1613
  • MaSzyna ma szynę, szyna ma MaSzynę - na kołach.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1306
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2649 dnia: 17 Listopada 2019, 11:37:03 »
Praca przetwornicy jest na ten moment uzalezniona od zalaczenia WSa lub dostepnosci WN na sprzegu. Dlatego w opisanej sytuacji uruchamiaja sie przetwornice w obu pojazdach, w kazdym z nich prad pobierany jest po sprzegu od sasiada.

Czy tak byc powinno nie jestem pewien, ale jak zauwazyles stan ten urzymuje sie od dluzszego czasu bez zglaszanych uwag, wiec nie mialem powodu by cokolwiek tu zmieniac ;v

Tak być nie powinno, bo przetwornica jest zasilana napięciem 3kV, natomiast generuje prąd niskiego napięcia. Napięcie z przetwornicy z drugiego pojazdu jest zbyt małe, żeby zasilić przetwornicę.

Offline bprog

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2650 dnia: 17 Listopada 2019, 11:48:46 »
No przecież po sprzęgu WN idzie 3k a nie 110.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2651 dnia: 17 Listopada 2019, 14:51:38 »
A czy do pracy przetwornic potrzebny jest WS jeśli mamy zasilanie ze sprzęgu ogrzewania?

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2652 dnia: 17 Listopada 2019, 15:36:50 »
Jeśli chodzi o EU07, to teoretycznie nie, bo po "wysokiej stronie" przy zamkniętych stycznikach ogrzewania napięcie ze sprzęgu ogrzewania będzie podawane na przewód P8 (widać to na schematach w mojej poprzedniej wiadomości) i z tego właśnie przewodu P8 styczniki przetwornic podają zasilanie na przetwornice. Z kolei po "niskiej stronie" też nie ma bezpośredniego uzależnienia załączenia styczników przetwornic od WSa, ale w obwodzie tych styczników jest za to styk bierny przekaźnika wyłącznika szybkiego, który aby pozostawał zamknięty, to musi być napięcie z sieci (otwarty styk bierny przekaźnika zanikowo-napięciowego, który jest zasilany z przewodu P7, a przewody P7 i P8 dzieli styk główny WSa), ciśnienie w obwodzie pantografów (otwarty styk wyłącznika ciśnieniowego pantografów), odblokowane przekaźniki nadmiarowe przetwornic i ogrzewania, a w 303E i ET41 jeszcze odblokowany przekaźnik różnicowy obwodu głównego (w 4E różnicowy obwodu głównego załącza przekaźnik WSa dopiero po zamknięciu się styku pomocniczego WSa) i załączony włącznik rozrządu. Czyli jeśli pantografy są w górze, jest napięcie z sieci i odblokowane są przekaźniki zabezpieczające, to w EU07 teoretycznie da się uruchomić przetwornice bez załączania WSa przy zasilaniu ze sprzęgu ogrzewania. W ET41 też, ale tylko dla pojedynczego członu, bo nie ma przejścia sprzęgu ogrzewania pomiędzy członami, a nawet gdyby zasilić sprzęgi ogrzewania z obu stron, to i tak po "niskiej stronie" jest trochę więcej zależności (mi.in. od włączników rozrządu, a styczniki ogrzewania dla obu członów są załączane oddzielnie z przeciwnych kabin). Pytanie tylko czy nadmiarowy ogrzewania pociągu (nastawienie "książkowe" 200A) wytrzyma prąd rozruchu obu przetwornic... @biovital1 kiedyś wstawiał na forum swoje pomiary prądu rozruchowego przetwornicy, więc trzeba by przeanalizować.
Do przeanalizowania polecam też: https://www.zzmgliwice.pl/files/vadenekum_maszynisty_elektrycznych_pojazdow_trakcyjnych_czesc_3.pdf

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2653 dnia: 17 Listopada 2019, 15:50:35 »
Dziękuje bardzo za fachową odpowiedź, no jeszcze pytanie skoro przetwornica teoretycznie by chodziła to czy sprężarka także? Chce się upewnić bo w MaSzynie sprężarka nie chodzi bez WS mimo pracującej przetwornicy.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2654 dnia: 17 Listopada 2019, 18:43:40 »
U mnie w niektórych miejscach występuje efekt jakby przenikania niektórych warstw otoczenia. Screeny:
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr6.jpg
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr7.jpg
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr8.jpg
https://eu07.pl/userfiles/23301/dr9.jpg
Zobacz z ciekawosci czy sytuacja poprawi sie po usunieciu pliku .sbt tak by mogl sie wygenerowac nowy? Ogolnie wyglada to jakby z jakiegos powodu teren byl blednie sklasyfikowany jako polprzezroczysty.

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2655 dnia: 17 Listopada 2019, 20:13:01 »
@SM40 - tak, jeśli już przetwornice by działały, to sprężarki też powinny. Sprawdziłem teraz exe Milka i tmj - na obu działa to trochę inaczej i na obu nie do końca poprawnie.

Offline hubo221

  • Wiadomości: 174
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2656 dnia: 17 Listopada 2019, 20:29:16 »
Jeśli przy ukratnianiu siódemkowatych nie ma sprzęgu WN to tutaj problem jest, że tak powiem mniejszy. Wystarczy nie łączyć ich na te "+8"

Ale co w przypadku ET42?

Offline miko22

  • Wydział Promocji
  • Wiadomości: 619
  • Promocja MaSzyny w terenie
    • Zobacz profil
    • Nasze-Symulatory.pl
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2657 dnia: 17 Listopada 2019, 20:44:04 »
Ale tu jest mowa nie o sprzęgu WN (+8), tylko o sprzęgu ogrzewania (+64) pomiędzy dwiema lokomotywami, z których tylko w jednej załączony jest WS. W rzeczywistości w takiej sytuacji da się "przerzucić" wysokie napięcie z jednej lokomotywy do drugiej przy załączonych stycznikach ogrzewania pociągu w obu lokomotywach i w tej drugiej z wyłączonym WSem uruchomić przetwornice (o ile nie zadziała nadmiarowy ogrzewania pociągu) i sprężarki. Do załączenia styczników liniowych (jazdy) trzeba by bardziej pokombinować.

EDIT: Teoretycznie więc da się uzyskać tym sposobem wysokie napięcie na lokomotywie przy opuszczonych pantografach i otwartych szafach WN, a wtedy chyba (nie chce mi się w to teraz zagłębiać - podałem link do Vademecum, to każdy może sobie przeanalizować) wysterować "na zimno", a tak na prawdę już nie "na zimno", bo po zamknięciu styczników liniowych wysokie napięcie zostanie podane normalnie na silniki trakcyjne. Oczywiście zadziała wtedy już na pewno nadmiarowy ogrzewania.
Jednak nie - na schematach EU07 4E tego nie ma, ale w 303E i ET41 jest uszynienie obwodu ogrzewania przy rozryglowanych drzwiach do szafy WN, a w 4E zostało to już także dodane (jak się dowiedziałem po konsultacji z @EU40 i @SQT). Można to zobaczyć w dostępnej też w internecie DTR 303E. Choć fabrycznie w 4E dało się tak zrobić...
« Ostatnia zmiana: 17 Listopada 2019, 22:00:11 wysłana przez miko22 »

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 307
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 88
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2658 dnia: 17 Listopada 2019, 20:51:50 »
Kiedyś robiło się jazdy na kablu przy napięciu 110V za pomocą stycznika ogrzewania. Jedynie kwestia podłożenia nadmiarowego więc jest to do zrealizowana - oczywiście tak jak wspomniałeś wcześniej musi być podłączony zanikowo-napięciowy i ciśnieniowy pantografów. Ale Maszyna Maszyną i na nic takie teoretyzowanie. W rzeczywistym świecie da się ale nie popieram takich zabaw.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2659 dnia: 18 Listopada 2019, 04:14:09 »
W dzisiejszym wczorajszym uaktualnieniu:

- poprawka, animacja powinna obejmowac rowniez obiekty pokryte wylacznie teksturami polprzezroczystymi

- eksperymentalnie, pojazdy wyposazone w pokretlo ustawien zezwolen otwierania drzwi ignoruja bezposrednie komendy zmiany stanu zezwolenia na otwarcie drzwi

- w ramach koncertu zyczen, dodany przelacznik deaktywacji wczytywania/generowania plikow .sbt file.binary.terrain X gdzie X to yes lub no

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2660 dnia: 19 Listopada 2019, 18:52:34 »
Zobacz z ciekawosci czy sytuacja poprawi sie po usunieciu pliku .sbt tak by mogl sie wygenerowac nowy? Ogolnie wyglada to jakby z jakiegos powodu teren byl blednie sklasyfikowany jako polprzezroczysty.
Sbt usunąłem, wygenerowałem na nowo i nadal efekt ten sam. Przy próbie uruchomienia symulatora bez zapisu sbt, również bez zmian. Mam podejrzenie, że może być coś nie tak z terenem, który zapisany jako jako e3d. Biorąc pod uwagę, że ostatnio ten plik był edytowany dwa lata temu, to być może pewne rzeczy nie są już odczytywane tak jak w poprzednich exe. Ciężko mi cokolwiek na ten temat powiedzieć, bo nie mam jak zobaczyć jak ten e3d wygląda, więc są to jedynie moje przypuszczenia. Przykładowo na Bałtyku tego efektu "przezroczystego" terenu nie zauważyłem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2661 dnia: 19 Listopada 2019, 19:19:30 »
Mam watpliwosci bo ten sam(?) teren e3d "u mnie dziala". Przydalby sie jakis log/errors i/lub informacja na jakim systemie uruchomiany jest symulator, bo joey wspomina troche wyzej klopoty z ustaleniem (pol)przezroczystosci modeli na linuksie i byc moze to tu jest pies pogrzebany.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2662 dnia: 19 Listopada 2019, 19:48:11 »

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2663 dnia: 20 Listopada 2019, 01:56:14 »
Obawiam sie ze nic podejrzanego tam nie widze :<  Pozostaje miec nadzieje ze trafi mi sie gdzies ten blad i bede go mogl zdiagnozowac.

W miedzyczasie, w dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, prowdzone przez ai pojazdy zasilane przewodami WN nie powinny konczyc jazdy na pierwszym przystanku

- dobra zmiana, wsiadanie do (innego) pojazdu dostepne pod klawiszem F5 nie wymaga juz by pojazd ten mial ustawiona z gory obsade w pliku scn. Oznacza to m.in ze nie sa konieczne wpisy passenger dla wagonow osobowych by mozna sie bylo nimi przejechac (co potencjalnie moze lekko zwiekszyc wydajnosc), czy szamynstwa w stylu laczenia zestawow EZT lub siudemek wirtualnym mostkiem by dalo sie przejsc miedzy nimi.

Offline SM40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2664 dnia: 20 Listopada 2019, 12:26:56 »
U mnie po kilku krotnej zamianie lokomotyw za pomocą F5 siódemka zaczęła jeździć na odwrót niż wybrany kierunek. Poza tym na lokomotywie zasilanej z sprzęgu ogrzewania nie świeci się lampka ogrzewania i mimo pracującej przetwornicy nie mogę uruchomić sprężarki.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2665 dnia: 20 Listopada 2019, 15:06:19 »
Aktywacja lampki ogrzewania uzalezniona jest od stanu ogrzewania. Na panelu F12 w sekcji Vehicle jest to litera h dla zalaczonego ogrzewania lub H gdy ogrzewanie faktycznie pracuje. Lampka swieci sie przy stanie H.

Aktywacja ogrzewania w pojezdzie dla ktorego plik .fiz definiuje zrodlo ogrzewania Mains uzalezniona jest od zamkniecia WS oraz napiecia pobieranego lokalnie z pantografow.

Na ile odzwierciedla to stan faktyczny nie wiem, nie znam sie, zarobiony jestem :V

Co do odwrotnej jazdy siudemkamy, bardzo pomogloby gdybys opisal dokladniej (najlepiej krok po kroku) jak doszlo do tej sytuacji, tak bym mogl to zduplikowac u siebie.

Offline Maciej

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1195
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 192
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2666 dnia: 20 Listopada 2019, 16:10:07 »
Co do przezroczystego terenu to znalazłem przyczynę. Okazało się, że tekstura jesiennej trawy grass_autumn1 miała alfę. Usunięcie alfy oraz wygenerowanie nowego sbt naprawiło problem.

Offline tmj

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3808
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2349
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2667 dnia: 20 Listopada 2019, 16:40:42 »
W dzisiejszym uaktualnieniu:

- poprawka, uzaleznienie pracy sprezarki powinno lepiej interpretowac wpis w pliku .fiz

- w ramach koncertu zyczen, dodany wpis dla pliku .ini maxcabtexturesize dzialajacy tak jak dotychczasowy maxtexturesize ale kontrolujacy dopuszczalna wielkosc tekstur kabiny. Pozwoli to w zalozeniu uzytkownikom komputerow o mocy kartofla selektywne obnizenie rozdzielczosci tekstur zewnetrznych (uzywajac dotychczasowego wpisu) przy jednoczesnym zachowaniu czytelnosci zegarow, pulpitow itp w kabinach uzywajacych pojedynczych, duzych tekstur

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2668 dnia: 20 Listopada 2019, 16:47:23 »
Pozwoli to w zalozeniu uzytkownikom komputerow o mocy kartofla selektywne obnizenie rozdzielczosci tekstur zewnetrznych (uzywajac dotychczasowego wpisu) przy jednoczesnym zachowaniu czytelnosci zegarow, pulpitow itp w kabinach uzywajacych pojedynczych, duzych tekstur
Jako przedstawiciel grupy docelowej tej funkcjonalności pozwolę sobie wyrazić naszą wspólną radość:
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Exe - zmiany w stosie graficznym i dźwiękowym
« Odpowiedź #2669 dnia: 20 Listopada 2019, 20:24:24 »
Pierwsze co - od EXE 19.11.11 wydajność poleciała mi na łeb na szyję... Na TD z 30 FPS do 6-7 na identycznych ustawieniach EU07.ini.